Του Μάνου Χατζηγιάννη
“Αν τα Σκόπια πάρουν το όνομα Άνω Μακεδονία και εμείς είμαστε η Κάτω Μακεδονία, τότε θα γίνουμε…άνω-κάτω”. Με αυτή τη χαρακτηριστική φράση υποδέχτηκε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος τα σενάρια για την ονομασία της πΓΔΜ. Μιλώντας χθες βράδυ στην εκπομπή της ΕΤ 3 “Απέναντι” ο κ. Άνθιμος συμπλήρωσε σχετικά με το εθνικό μας θέμα πως δεν πρόκειται να δεχτούμε ούτε “Βόρεια” ούτε “Άνω” Μακεδονία και κάλεσε τους Σκοπιανούς να δεχτούν άλλο όνομα. Ο Μητροπολίτης δεν παρέλειψε να επικρίνει εκ νέου τη μυστική διπλωματία και σημείωσε “Θυσιαζόμεθα για την πατρίδα μέχρι αίματος”.
Για το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας “έκανε την έκπληξη” αποκαλύπτοντας πως κάποιοι λένε ότι η Εκκλησία με τα συσσίτια έκανε κακό (!) γιατί έδωσε στο λαό να φάει και αυτός δεν επαναστάτησε! Σημείωσε ακόμη πως κρίνοντας από πλευράς του Ευαγγελίου η Εκκλησία θα μπορούσε να κάνει περισσότερα και επιπλέον τόνισε πως σε όλες τις επαρχίες δε γίνεται το ίδιο έργο.
Για τον πολιτικό λόγο που συχνά εκφέρει ο Μητροπολίτης Ανθιμος εξήγησε πως “αυτό που κάποιοι λένε παρέμβαση στην πολιτική, εγώ το λέω παρέμβαση στις εθνικές ανάγκες”
Για τα σενάρια περί διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας εξέφρασε την αγωνία πως αν φτάσουμε σε αυτό το σημείο “θα είναι το τέλος του Ελληνισμού”.
Για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής είπε πως αν την επιβάλει η κυβέρνηση “εμείς θα πούμε στους Χριστιανούς να μην πάνε να δουλέψουν, να μην ανοίξουν τα μαγαζιά τους, θα το πολεμήσουμε ειρηνικά”
Για την εκκλησιαστική περιουσία ήταν κατηγορηματικός λέγοντας “περιουσία πλέον δεν υπάρχει. Την πήρε το κράτος από το 1850 και την τελευταία το 1955, 750.000 στρέμματα αγροτολιβαδικής έκτασης. Έμεινε ένα 3-4% το οποίο κι αυτ΄το έχιε δεσμέυσει το κράτος και δεν μπορούμε να το δώσουμε”
Για τα φαινόμενα μισαλλοδοξίας και σε σχετική ερώτηση για τη Χρυσή Αυγή, χωρίς ο ίδιος να αναφέριε ονόματα διευκρίνισε πως “Χριστιανός και βία δεν πάεν μαζί”
Τέλος δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική και στην ίδια την Εκκλησία λέγοντας πως σε ορισμένα θέματα “όλοι μας θα έπρεπε να έχουμε πιο δυναμική παρουσία. Και οι Επίσκοποι, ακόμη κια οι ιερείς”