Ο Χριστός είναι το φάρμακο για τη θεραπεία από την αμαρτία, αναφέρει μεταξύ άλλων στο πασχαλινό μήνυμά του ο Μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος.
Ολόκληρο το μήνυμα έχει ως εξής:
Προς τον Ιερόν Κλήρον και τους ευσεβείς και ευλογημένους Χριστιανούς της μαρτυρικής Επαρχίας ταύτης, ευχήν και ευλογίαν επί τη λαμπροφόρω Αναστάσει του Δεσπότου Χριστού.
«Αναστάς ο Ιησούς από του τάφου καθώς προείπεν,
έδωκεν ημίν την αιώνιον ζωήν και μέγα έλεος».
Η νίκη του Χριστού είναι και νίκη όλων των ανθρώπων. Συνήθως οι νικητές δεν παραδίδουν το τρόπαιο της νίκης των. Ο Χριστός όμως μας προσφέρει τη νίκη Του. Χαίρεται όταν γινόμαστε νικητές με τη δική Του νίκη.
Ποιόν όμως νίκησε ο Χριστός ;
Με την Ανάστασή Του ο Κύριος εξουδετέρωσε τους δύο μεγάλους εχθρούς του ανθρώπου, το θάνατο και την αμαρτία. Γιά όσους πιστεύουν και πεθαίνουν εν Χριστώ ο τάφος είναι πλέον η πύλη που πρέπει να διαβούν για να πλησιάσουν κοντά Του. Ο Αναστημένος Χριστός ο πρωτότοκος εκ νεκρών, ο πρωτογέννητος. Ονομάζεται πρωτότοκος επειδή μετά από Αυτόν ακολουθεί και δεύτερος και τρίτος.
Γιατί όμως μετά την Ανάσταση εξακολουθούν να πεθαίνουν οι άνθρωποι ; Πως λοιπόν νικήθηκε ο θάνατος ;
Στη ζωή αυτή νικιέται ο πνευματικός θάνατος. Με τη γενική ανάσταση των σωμάτων, που θα γίνει κατά τη δεύτερη παρουσία του Χριστού, θα νικηθεί και ο σωματικός θάνατος, γιατί πρώτα ήρθε ο πνευματικός θάνατος, ο χωρισμός του ανθρώπου από τον Θεό, και ακολούθησε ο σωματικός θάνατος, ο χωρισμός της ψυχής του ανθρώπου από το σώμα του. Αυτό συνέβη με τους πρωτόπλαστους λόγω της παρακοής. Εμείς οι πιστοί, αποτελούμε ένα σώμα με κεφαλή το Χριστό. Το σώμα αυτό λέγεται Εκκλησία. Αφού η κεφαλή μας, ο Χριστός, αναστήθηκε είναι αυτονόητο ότι και το υπόλοιπο σώμα, εμείς οι πιστοί δεν θα κυριευθούμε από το θάνατο. Το σώμα που πήρε ο Χριστός κατά την ενανθρώπισή Του, είναι από τη δική μας φύση ̇ η Ανάστασή Του σημαίνει και την ανάσταση όλων των ανθρώπων. Ο Απόστολος Παύλος στην Á προς Κορινθίους επιστολή του το τονίζει κατηγορηματικά : «Αν δεν υπάρχει ανάσταση νεκρών, ούτε και ο Χριστός αναστήθηκε» ! (15, 16)
Καί ο μέγας Αθανάσιος με πολύ έμφαση τονίζει ότι : «πρώτα το δικό Του σώμα ανέστησε ο Κύριος από τους νεκρούς και στη συνέχεια θα αναστήσει τα μέλη του σώματός Του, για να χαρίση τα πάντα σ’ αυτούς ως Θεός, όσα αυτός ως άνθρωπος έλαβε» ( P.G. 26, 1004). Μετά την Ανάσταση του Χριστού ο θάνατος είναι για μας ανάπλαση, αναδημιουργία. Θα αναστηθούμε από τον τάφο ένδοξοι και άφθαρτοι. Η Ανάσταση του Χριστού σημαίνει και των πιστών Του τέκνων την ένδοξη εξανάσταση. Ο Κύριος με την εκ νεκρών τριήμερη Ανάστασή Του νίκησε την αμαρτία.
Γιατί όμως οι άνθρωποι αμαρτάνουν ;
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Κύριος δεν νίκησε την αμαρτία. Ο Χριστός είναι το φάρμακο για τη θεραπεία από την αμαρτία.
Αυτοί που δεν γνωρίζουν τον Χριστό ως φάρμακο για την ασθένεια αυτή ή κι’ αν ακόμα τον γνωρίζουν και δεν Τον χρησιμοποιούν κάνοντας χρήσι της ελευθερίας των και τρέφουν την αμαρτία με την αμαρτία, χάνουν την ψυχική και την σωματική τους υγεία. Την φθείρει ο θάνατος.
Εκατομμύρια είναι αυτοί που χρησιμοποίησαν το φάρμακο και σώθηκαν – αγίασαν. Ο Κύριος προσφέρει στον κάθε άνθρωπο το φάρμακο από αγάπη. « Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα εν εμοί μένει, καγώ εν αυτώ» (Ιω. 6,56).
Όσοι τρέφονται αξίως με το φάρμακο αυτό της αθανασίας απομακρύνονται από τον θάνατο. Όσο παίρνουν μέσα τους την όντως ζωή εκμηδενίζουν την αμαρτία και υποχωρούν τα συμπτώματά της η φθορά και ο θάνατος.
Κοιτάξτε τα άγια λείψανα των Αγίων την ευωδία που αναδίδουν την αφθαρσία των σωμάτων των αγίων.
Όλοι λοιπόν ας ανταποκριθούμε στο κάλεσμα του αρχηγού μας του αναστημένου Χριστού. Αυτός θα μας ελευθερώσει από τον φόβο του θανάτου. Αυτός θα λαμπρύνει την στολή της ψυχής μας καθαρίζοντάς την από τη νόσο της αμαρτίας που μας παραμορφώνει. Μας περιμένει με υπομονή και αγάπη για να μας χαρίσει τα πάντα. Την αιωνιότητα.
Ο Κύριος με την Ανάστασή Του γκρέμισε το τείχος που χώριζε το Θεό από τον άνθρωπο. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίσει τον αληθινό Θεό, παρά μόνο διά του αναστημένου Ιησού Χριστού. Κανείς άνθρωπος δεν μπορεί να γνωρίσει τον αληθινό άνθρωπο που πλάστηκε κατ’ εικόνα του δημιουργού του, παρά μόνο διά του αναστημένου Ιησού Χριστού.
Όπως κατά την ώρα που παρέδωσε στο Θεό πατέρα Του την ψυχή Του πάνω στο σταυρό ο Κύριος, σχίστηκε το καταπέτασμα του νομικού ναού, έτσι κατά την Ανάστασή Του σχίστηκε το παραπέτασμα που χώριζε τον αληθινό Θεό από τον αληθινό άνθρωπο.
Ο Αναστάς από τον τάφο Δεσπότης Χριστός διά της Αναστάσεώς Του κυριάρχησε πάνω στην αμαρτία και στο θάνατο, συνέτριψε τα βασίλεια του Άδη, κατέστρεψε τη δύναμη του σατανά χαρίζοντάς μας την αιώνια ζωή κατά το μεγάλο Του έλεος. Δεύτε λοιπόν αδελφοί προσκυνήσωμεν την του Χριστού αγίαν ανάστασιν. Ιδού γαρ ήλθε διά του σταυρού χαρά εν όλω τω κόσμω θανάτω θάνατον ώλεσεν. ΑΜΗΝ.
Μετά των Πασχαλίων Πατρικών ημών ευχών
και αρχιερατικών ευλογιών διάπυρος προς τον Αναστάντα Κύριον
ευχέτης πάντων υμών
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο ΔΡΑΜΑΣ Π Α Υ Λ Ο Σ