ΑΡΧΙΜ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗΣ – Ποια η άποψη της Εκκλησίας για την παρένθετη μητρότητα; Πώς η παρένθετη μητρότητα ισοδυναμεί με την μοιχεία; Πώς διαταράσσεται η οικογενειακή συνοχή με την παρένθετη μητέρα; Το παιδί που θα γεννηθεί με τέτοιο τρόπο μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ψυχική του υγεία;
Η παρένθετη μητρότητα αποτελεί την εμπορευματοποίηση της ανθρώπινης ζωής, όπου προσπαθούν να νομιμοποιήσουν την αγοραπωλησία ενός παιδιού ή και την μεταβίβασή του. Η νομοθεσία αυτή επιτρέπει το ανθρώπινο ον να μπορεί να αγοράζεται και να πωλείται, όπως κάθε άλλο εμπόρευμα. Η γυναίκα με τη νέα αυτή νομοθεσία που προσπαθούν να περάσουν, από άνθρωπος γίνεται μια εμπορική μηχανή αναπαραγωγής.
Τα ηθικά προβλήματα με την πρακτική της παρένθετης μητέρας είναι πολλά και καταστροφικά. Α) Παραβιάζει το θέλημα του Θεού και αλλοιώνει το μυστήριο του γάμου, Β) Διαπράττεται το αμάρτημα της πορνείας και της μοιχείας, Γ) Διασπά τη μητρότητα από μια σε τρεις: σε γενετική (γυναίκα που δίνει το ωάριο), φυσική (γυναίκα που κυοφορεί και γεννά), κοινωνική (γυναίκα που μεγαλώνει και ανατρέφει), Δ) περιπλέκει τις σχέσεις των μελών της οικογένειας, ιδιαίτερα στην περίπτωση που η παρένθετη μητέρα είναι αδερφή ή μητέρα της γυναίκας, Ε) με τη μεσολάβηση της παρένθετης μητέρας ανάμεσα στο ζεύγος μπορεί να διασπαστεί η συζυγική σχέση και ενότητα, ΣΤ) Πλήττεται η ψυχική υγεία, η συναισθηματική ισορροπία, η ευημερία και η ευτυχία του παιδιού, Ζ) Η παρένθετη μητέρα μπορεί να έχει επιπτώσεις ψυχικής και συναισθηματικής διαταραχής, Η) ελοχεύει ο κίνδυνος της οικονομικής εκμετάλλευσης της παρένθετης μητέρας ή του ζεύγους, κ.α.
Στα ηθικά προβλήματα απαξίωσης του ανθρώπου προστίθενται η ικανοποίηση του εγωισμού και του ωφελιμισμού των γονιών, η ανατροπή της έννοιας του φυσιολογικού και κοινωνικά αποδεκτού και η αδικία που διαπράττεται σε βάρος των παιδιών. Άνδρες και γυναίκες που καθυστέρησαν το γάμο και την τεκνοποίηση ή βρίσκονται σε δεύτερο γάμο, φέρνουν ένα παιδί με το «έτσι θέλω» μόνο και μόνο για να εκπληρώσουν τις ανάγκες και ελλείψεις τους.
Ιερά Μονή Αγίων Αυγουστίνου Ιππώνος και Σεραφείμ του Σαρώφ
Τρίκορφο Φωκίδος