Συνεχίζεται η αντιπαράθεση μεταξύ του Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ και του πρώην εκπροσώπου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στη χώρα μας κ. Ν. Γασπαράκη.
Σε νέα απάντησή του προς τον κ. Γασπαράκη ο Μητροπολίτης αναφέρει:
Απαντώντες εις τον Εντιμότατον Κύριον Νικόλαον Γασπαράκην πρ. Εκπρόσωπον Τύπου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας που με συκοφαντεί με τους απαραδέκτους ισχυρισμούς του ότι: “Φρονώ ότι ο κ. Σεραφείμ παραβαίνει κατ’ εξακολούθηση πολλά άρθρα του Ποινικού Κώδικος που απαγορεύουν διχαστικά κηρύγματα για τον λαό, σαν τα δικά του, και ότι διέπραξε τα αδικήματα της ψευδούς καταμήνυσης και συκοφαντικής δυσφήμισης κατά καθολικού Ιεράρχη αφού μήνυσή του τέθηκε στο αρχείο, όπως έγκαιρα τον είχα προειδοποιήσει” δημοσιοποιούμε την από 20/3/2013 διάταξη του κ. Εισαγγελέως Πρωτοδικών Πειραιώς κ. Στεφάνου Ζαρκαντζιά με την οποία ο Εισαγγελικός λειτουργός αποδέχεται πλήρως την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών που κατηγγέλθησαν και ειδικώτερον ότι «ο πρώτος των εγκαλουμένων Ιωάννης Πάτσης ρωμαιοκαθολικός ιερέας, στις 11-9-12 τέλεσε στο εκπαιδευτήριο με την επωνυμία “Jean D Arc”, που λειτουργεί στον Πειραιά, τον καθιερωμένο αγιασμό της πρώτης ημέρας του σχολικού έτους, ενώπιον όλων των μαθητών, ρωμαιοκαθολικών και ορθοδόξων, όπως συμβαίνει άλλωστε σε κάθε έναρξη σχολικού έτους, με το ρωμαιοκαθολικό τυπικό». Το αν εν συνεχεία ερμηνεύει τον ποινικό νόμο περί προσηλυτισμού και περί αντιποιήσεως ασκήσεως υπηρεσίας λειτουργού της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας όπως στην διάταξή του κατωτέρω περιγράφει δεν προσάπτει στην ελαχιστότητά μου τον συκοφαντικό ισχυρισμό του κ. Γασπαράκη ότι δήθεν διέπραξα τα αδικήματα της ψευδούς καταμήνυσης και συκοφαντικής δυσφήμισης διότι στην περίπτωση αυτή θα ησκήτο ποινική δίωξη εναντίον μου επειδή το αδίκημα της ψευδούς καταμηνύσεως διώκεται αυτεπαγγέλτως και θα μου επεβάλλοντο δικαστικά έξοδα κατ’άρθρον 585 επ. του Κώδικος Ποινικής Δικονομίας.
Γίνεται δε ρητή αναφορά στην Εισαγγελική διάταξη γι’ αυτό το θέμα. Όσον αφορά στην ορθότητα της κρίσεως του κ. Εισαγγελικού λειτουργού παραθέτω μόνον το άρθρο του σχετικού Νόμου περί προσηλυτισμού που λέει τα ακόλουθα: «Προσηλυτισμός ιδία είναι η δια πάσης φύσεως παροχών η δι’ υποσχέσεως τοιούτων η άλλης ηθικήςή υλικής περιθάλψεως δια μέσων απατηλών δια καταχρήσεως της απειρίας η εμπιστοσύνης η δι’ εκμεταλλεύσεως της ανάγκης, της πνευματικής αδυναμίας η κουφότητος άμεσος η έμμεσος προσπάθεια προς διείσδυσιν εις την θρησκευτικήν συνείδησιν ετεροδόξων επί σκοπώ μεταβολής του περιεχομένου αυτής» (4ΑΝ 1363/38, όπως αντικ. με αρθρ. 2 ΑΝ 1672/39), διερωτώμενος ευλόγως πιστεύω, εάν τέλεσις «ιεροτελεστίας» σε ετεροδόξους και μάλιστα εντός ιδιωτικού σχολείου δεν καταχράται της απειρίας, εμπιστοσύνης και πνευματικής αδυναμίας των μαθητών και δεν αποτελεί έμμεση προσπάθεια προς διείσδυση στην θρησκευτική των συνείδηση ότι αυτό που η θρησκευτική τους συνείδηση πρέπει να θεωρεί ως αίρεση γιατί είναι αιρετική απόκλισις από την πίστι τους που έχει στρεβλώσει, το δόγμα, το ήθος και το πολίτευμα της πίστεώς τους δεν είναι τάχα αίρεσις αλλά είναι μία κανονική Εκκλησία όπως η δική τους με δήθεν κανονικά μυστήρια και δήθεν αγιαστική χάρη;
Αυτά παρείδε ο κ. Εισαγγελικός λειτουργός καθώς επίσης θεώρησε ότι αυτή η πρόδηλος αδικοπραξία δεν αποτελεί αντιποίηση άσκησης υπηρεσίας λειτουργού της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Βέβαια ο κ. Γασπαράκης είχε προφητεύσει αυτή την έκβαση και μπορεί καθένας να αντιληφθή την «προέλευση» της προφητείας. Θα πρέπει τέλος να τονισθή ότι το εν λόγω ιδιωτικό σχολείο του Ρωμαιοκαθολικού Τάγματος (του Αγ. Ιωσήφ της Εμφανίσεως) θεωρείται ως ξένη αποστολή εν Ελλάδι.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ