Ι.Μ. Γουμενίσης: Μια μεστή νοημάτων και θερμών λόγων εξέδωσε η Μητρόπολη Γουμενίσσης για το νέο Μητροπολίτη Δράμας κ. Δωρόθεο, έναν άνθρωπο, όπως υπογραμμίζει, «χωρίς φιλοδοξίες προβολής ή ανάρρησης ως ένα κίνητρο πνευματικής προσφοράς».
«Κίνητρο τού νέου Μητροπολίτη ο Χριστός καί η ΕκκλησίαΘά τόν συνοδεύουμε μέ τίς λειτουργικές προσευχές καί τίς εγκάρδιες ευχές μας στή νέα του καί μείζονα έπαλξη εκκλησιαστικής διακονίας καί προσφοράς», επισημαίνει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της η Μητρόπολη Γουμενίσης για το νέο Μητροπολίτη Δράμας κ. Δωρόθεο.
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση της Μητρόπολης Γουμενίσης για τη χειροτονία του Μητροπολίτη Δράμας:
Καρπός μιάς 50ετούς υπακοής στόν Αμπελώνα τού Κυρίου
Γιά τή χειροτονία τού Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δράμας κ. Δωροθέου τή συλλογική εύλογη συγκίνηση καί διαμένουσα κοινή χαρά ομολογεί καί η Ιερά Μητρόπολη Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως καί Πολυκάστρου.
Σέ μία μικρή πληθυσμιακά τοπική Εκκλησία, γιά τρείς δεκαετίες, έζησε καί έδρασε, προσέφερε καί αναδείχθηκε, μετρημένος καί προσοντούχος κληρικός, προσγειωμένος στίς κοινές χρείες καί προσανατολισμένος σταθερά στήν εκκλησιάζουσα πίστη τού Θεού. Μέ πολλές δημιουργικές ικανότητες εκκλησιαστικού έργου, μέ φρόνημα καί ήθος σπουδαίας εκκλησιαστικής μαρτυρίας, μέ ευρύτητα κοινωνικής συμμετοχής καί προσανάλωσης, μέ συναίσθηση καί μεταδοτικότητα εκκλησιοπρεπούς ευθύνης, ακεραιότητας καί επικοινωνιακής ευθύτητας.
Ένας άνθρωπος χωρίς φιλοδοξίες προβολής ή ανάρρησης ως ένα κίνητρο πνευματικής προσφοράς (παραδεκτό πάντως γιά τά ανθρώπινα). Τού αρκούσε η μακρά καθοδηγητική κοινωνία μέ τό Σεβ. Ποιμενάρχη μας κ. Δημήτριο γιά (50) περίπου χρόνια καί μέ τήν υπ’ αυτόν Αδελφότητα πού επάνδρωσε τίς δύο Ιερές Μονές τής νέας Μητροπόλεως, τής Παναγίας Γουμένισσας καί τού Αγίου Ραφαήλ Γρίβας. Υπηρετούσε γιά χρόνια τή Μητρόπολή μας ως Πρωτοσύγκελλος καί Υπεύθυνος Εξομολόγησης καί Κατήχησης παιδιών-νέων καί οικογενειών, πού εκπροσωπήθηκαν μέ πολλούς νέους καί παιδιά, ακόμη καί ολομελείς οικογένειες, στό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών κατά τή χειροτονία τής Κυριακής 16 Οκτωβρίου.
Κίνητρο τού νέου Μητροπολίτη ο Χριστός καί η Εκκλησία (όπως θά έλεγε ο απόστολος Παύλος ή ο ισαπόστολος Κοσμάς). Ο Χριστός καί η Εκκλησία (δηλαδή η Εκκλησία τού Χριστού) ήταν η ζωντάνια καί τό συνεκτικό νόημα καί η συλλογική (εκκλησιάζουσα) πνοή τού νέου Επισκόπου πρός ανθρώπους κάθε ηλικίας, από παιδιά καί νέους μέχρι τούς ωρίμους καί τούς γέροντες, καί σέ πλήθος οικογένειες, πού ζούσαν τό νέο Επίσκοπο ως πνευματικό τους καί εμπνευστή στή βίωση τού μυστηρίου τής εν Χριστώ σωτηρίας. Μέ τήν επικουρία πάντοτε τόσων καί τόσων φιλοτίμων συνιερέων, συνεφημερίων από πολλές Ενορίες. Αρκετοί ζήτησαν παρακλητικά καί έζησαν αυτήν τή μεγάλη κοινή χαρά.
Μεγάλη αίσθηση προκάλεσε η προσευχητική συμμετοχή πάρα πολλών ανθρώπων κάθε ηλικίας, προπαντός πολλών νέων καί παιδιών, πού κατέκλυσαν τό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών γιά τή χειροτονία καί συμπλήρωσαν ανθρώπινα τό ιερώτατο κατανυκτικό κλίμα τής Χειροτονίας, μέ τόν αυθορμητισμό καί τόν ιερό ενθουσιασμό τους άλλοτε σιωπώντες καί άλλοτε δονούντες τό Μητροπολιτικό Ναό τού Ευαγγελισμού τής Θεοτόκου μέ τίς ιαχές-ευχές-προσευχές Άξιος! Οι ειδότες ομολογημένα εξεπλάγησαν από τή συμμετοχή προπαντός νέων ανθρώπων πού κατέκλυσαν από ενωρίς τή Μητρόπολη Αθηνών καί μάλιστα μέ ευλαβική λατρευτική ευπρέπεια. Διέκριναν καί ένοιωθαν έκτυπα στά βλέμματα όλων πότε τή χαρά καί πότε τή συγκίνηση, γιά τό μεγάλο αυτό γεγονός τής ανάδειξης τού πνευματικού τους ποδηγέτη καί εμπνευστή τόσων χρόνων. Η αγάπη τούς συνεκκλησίαζε καί τούς αποζημίωνε γιά τήν ταλαιπωρία τού ταξιδιού καί τή διαρκή ορθοστασία τής όλης πολύωρης ιερής τελετουργίας.
Ταξίδεψαν ώρες από τήν παραμεθόρια περιοχή μας (όπως επίσης καί άλλοι Κληρικοί από τήν Ιερά Μητρόπολη Δράμας καί μοναχές τής Ι. Μ. Εικοσιφοίνισσας μέ τήν Ηγουμένη γερόντισσα Αντωνίνη καί από τήν Ι. Μ. Θείας Αναλήψεως τού Σωτήρος μέ τήν αντιπροσωπεία τεσσάρων μοναζουσών) γιά νά παραβρεθούν έγκαιρα στή χειροτονία τού εψηφισμένου Μητροπολίτου π. Δωροθέου ως Ποιμενάρχου Δράμας.
Ήταν μιά ιερή ανταπόκριση στό μακρό έργο διακονίας τού Σεβασμιωτάτου Δωροθέου. Θυσιαζόταν διαρκώς προσφερόμενος, δίχως νά αυτονομεί στήν κατήχηση, αλλά προσπαθούσε νά τούς μεταδίδει τή λατρευτική αγάπη πρός τό Θεό καί τήν ευλαβική πρός τούς Αγίους, όπως καί τήν εκκλησιαστική κοινωνικότητα καί τό σεβασμό αναφοράς πρός τόν οικείο Ποιμενάρχη.
Στήν περίπτωση τού Σεβ. Δράμας κ. Δωροθέου διαρκώς επιβεβαιωνόταν η ψαλμική λατρευτική (καί ποιμαντική αναλογικά) δεοντολογία. Δέν παραχωρούσε ύπνον τοίς οφθαλμοίς καί τοίς βλεφάροις νυσταγμόν καί ανάπαυσιν τοίς κροτάφοις έως ού εύρη τόπον τώ Κυρίω, σκήνωμα τώ θεώ Ιακώβ (πρβλ. ψαλμ. 131: 4-5). Από φυλακής πρωΐας επί τών επάλξεων, συμμετείχε στίς ιερουργίες τών δύο Ιερών Μονών καί τής Ενορίας Αγίας Τριάδος Πολυκάστρου, όπου καί τό πνευματικό του ποιμαντικό ενάθλημα. Εκεί προσέρχονταν διαρκώς οι περισσότεροι, γιά νά επωφεληθούν από τήν απλότητα, τήν προσήνεια, τήν πείρα καί τή θυσιαστική του ποιμαντική, ανευρίσκοντας καί τό δικό τους συμμετοχικό εκκλησιαστικό ρόλο σέ πλήθος διακονήματα.
Τό πλέον συγκλονιστικό γιά τό δικό μας Ποιμενάρχη Σεβασμιώτατο κ. Δημήτριο ήταν ότι, μέχρι πού ο νεοχειροτονημένος Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος ανέλαβε μέ πολύ δισταγμό καθήκοντα Γραμματέως στήν Ιερά Σύνοδο, δέν είχε αναφέρει ποτέ ουδέ τό ελάχιστο κίνητρο Επισκοπικής ανάδειξης. Η όλη εξέλιξη καί μετεξέλιξή του ήταν πορεία υπακοής, τό δέ κίνητρο καί ο τρόπος τής αφιερωματικής υπακοής ισχύει καί μέ τούς λοιπούς αδελφούς του πού διακονούν στά παραμεθόρια τό ιερό μυστήριο τής Εκκλησίας.
Αυτό βεβαίως δέν σημαίνει παγιωμένα πλαίσια δεοντολογίας ούτε καί αποκλείει τήν αποστολική εκείνη προτροπή από τά πρώτα χριστιανικά χρόνια σέ τωρινή επικαιροποίηση καί εφαρμογή (πρβλ. Α΄ Τιμ. 3:1): «Πιστός ο λόγος εί τις επισκοπής ορέγεται, καλού έργου επιθυμεί». Όταν τό έγραφε ο Απόστολος Παύλος, ήταν άλλες εποχές, άλλα δεδομένα, άλλες χρείες. Τά μόνα πού αναλογικώς είναι ανυπέρθετα τά εντοπίζουμε στή συνέχεια τής Αποστολικής εκείνης ρήσης (Α΄ Τιμ. 3: 1-7), τήν οποία καί ανέλυσε σέ σύγχρονη γλώσσα καί ευρύτερη αναλυτική διατύπωση ποιμαντικής ψυχολογίας ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος στήν αντιφώνησή του πρός τό χειροτονούμενο.
Στό πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο προεξήρχε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών καί πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος. Συλλειτούργησαν οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Γουμενίσσης κ. Δημήτριος, Ξάνθης κ. Παντελεήμων (ο καί Τοποτηρητής τής Μητροπόλεως Δράμας), Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Σερρών κ. Θεολόγος, Κορίνθου κ. Διονύσιος, Μαρωνείας κ. Παντελεήμων, Φιλίππων κ. Στέφανος καί ο Αρχιγραμματεύς τής Ιεράς Συνόδου Επίσκοπος Ωρεών κ. Φιλόθεος.
Συμπροσευχόμενοι οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Δωδώνης κ. Χρυσόστομος, Σύρου κ. Δωρόθεος, Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος, Μεσογαίας καί Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, Λαρίσης καί Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, Περιστερίου κ. Γρηγόριος, Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρος καί ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ρωγών κ. Φιλόθεος.
Παρέστησαν ο εκ Καβάλας Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Γεώργιος Γεωργαντάς, ο τ. Αντιπρόεδρος τής Βουλής καί Άρχοντας τού Οικουμενικού Πατριαρχείου κ. Γεώργιος Καλαντζής, οι Βουλευτές Δράμας κ. Κωνσταντίνος Μπλούχος, κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος καί κα Χαρούλα Κεφαλίδου, ο Πρόεδρος Περιφερειακού Συμβουλίου Αν. Μακεδονίας Θράκης κ. Χρήστος Παπαθεοδώρου, ο Αντιπεριφεριάρχης Δράμας κ. Γρηγόριος Παπαεμμανουήλ, οι Δήμαρχοι Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, Παιονίας κ. Κωνσταντίνος Σιωνίδης, η Πρόεδρος τής Κοινοφελούς Επιχείρησης τού Δήμου Παιονίας κ. Γαρυφαλιά Καρβουνιάρη καί άλλοι φορείς τών αντίστοιχων πολιτικών καί δημοτικών Αρχών.
Στό τέλος τής θείας Λειτουργίας ο νέος Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος διένειμε τό αντίδωρο καί δέχθηκε τίς ευχές τού εκκλησιάσματος στήν είσοδο τού Μητροπολιτικού Ναού.
Θά τόν συνοδεύουμε μέ τίς λειτουργικές προσευχές καί τίς εγκάρδιες ευχές μας στή νέα του καί μείζονα έπαλξη εκκλησιαστικής διακονίας καί προσφοράς.
[εκ τής Ιεράς Μητροπόλεως Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως καί Πολυκάστρου]
Φωτογραφία αρχείου: Χρήστος Μπόνης