Κρήτη μου όμορφο νησί
με τσοί καλούς παπάδες
περήφανους κρητίκαρους
και σπίρτο δεσποτάδες.
Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ακρωτήρι Χανίων
(Συνέχεια για τα περί ταυτοτήτων, μόνον, κατορθώματα της Ιεραρχίας μας. Για τα υπόλοιπα, φεύ!!, συμβαίνοντα στο πνευματικό αυτό φέουδο, στο … αεροπλανοφόρο του Φαναρίου, μετά τις εληές)
ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ – Όπως ήδη αναφέραμε : «Η Εκκλησία Κρήτης,… μελέτησε σε βάθος το όλο θέμα της έκδοσης των νέων ταυτοτήτων» και μάλιστα «με τη συνδρομή νομικών και ειδικών επιστημόνων» και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι « Η περιρρέουσα από ορισμένους θρησκευτικούς κύκλους εσχατολογική αναφορά περί «Αντιχρίστου» στις νέες ταυτότητες δεν βασίζεται στην Ορθόδοξη Εκκλησιολογία».[1]
Ανακοίνωσε το συμπέρασμά της, η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Κρήτης, αλλά δεν παρουσίασε κανένα επιχείρημα, καμμία απόδειξι η οποία να στηρίζετε αφ’ ενός στα πραγματικά σημερινά δεδομένα, -τα σημεία των καιρών – και αφ’ ετέρου στην αγιογραφική και αγιοπατερική διδασκαλία.
Αντ’ αυτού παρέθεσε ένα πλαστογραφημένο (και κατά την λέξι και κατά την ερμηνεία) αγιοπατερικό χωρίο του Αγίου Ειρηναίου, το οποίο αν αλήθευε καταργούσε πλήρως κάθε μέριμνα και ενασχόλησι με την εσχατολογική αναφορά περί Αντιχρίστου, αλλά επίσης ανέτρεπε όλους τους παλαιωτέρους και νεωτέρους αγίους και όλη την διδασκαλία της Αγίας Γραφής (Παλαιάς και Καινής διαθήκης). Το χωρίο που εμφάνισαν ως χωρίο του Αγιου Ειρηναίου είναι το εξής: «είναι ασφαλέστερο να περιμένεις την έκβαση της προφητείας παρά να καταστοχάζεσαι και να καταμαντεύεις, δηλαδή να εικάζεις και να υποθέτεις γι’ αυτή», και στο προηγούμενο κείμενο παρουσιάστηκε αναλυτικώς η πλαστογράφησις του.[2]
Στη συνέχεια παραθέτει διάφορα Καινοδιαθηκικά χωρία ώστε να δημιουργήση την εντύπωσι ότι το συμπερασμά της -πως οι λεγόμένες νέες ταυτότητες δεν έχουν καμμία σχέσι με την εσχατολογική διδασκαλία της Εκκλησίας και τον Αντίχριστο-, τεκμηριώνεται από αυτά.
«Το μυστήριο της ανομίας, του Αντιχρίστου, ούτε έπαυσε, ούτε θα παύση να διενεργείται στον κτιστό τούτο κόσμο. Ο Νικητής, στο τέλος, θα είναι το εσφαγμένο αρνίο, όπως αναφέρει η Αποκάλυψη. Η προφητεία μέσα στο συγκλονιστικό Μυστήριο της Εκκλησίας υπακούει στον λόγο του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού, ο Οποίος όταν ρωτήθηκε από τους Μαθητές Του, πότε θα τα κάνεις αυτά, απάντησε: «δεν είναι δικό σας θέμα να γνωρίζετε τους χρόνους ή τους καιρούς, τους οποίους ο Πατέρας έχει κάτω από τη δική Του εξουσία»»[1]
Ας προσέξουμε λίγο την αλληλουχία των συλλογισμών της Ιεραρχίας.
«Το μυστήριο της ανομίας, του Αντιχρίστου, ούτε έπαυσε, ούτε θα παύσει να διενεργείται στον κτιστό τούτο κόσμο. Ο Νικητής, στο τέλος, θα είναι το εσφαγμένο αρνίο, όπως αναφέρει η Αποκάλυψη».
Λέγοντας ότι το μυστήριο της ανομίας ενεργείται διαρκώς, και πριν και τώρα και στο μέλλον, είναι σαν να λέη «δεν είναι τίποτα έκτακτο ώστε να χρήζη αντιμετωπίσεως. Πάντοτε έτσι ήταν, οπότε γυρίστε από το άλλο πλευρό και συνεχίστε τον ύπνο σας και μάλιστα με ήσυχη την συνείδησι ότι είστε τέκνα υπακοής».
Και για να πείσουν ότι δεν χρειάζεται καμμία ανησυχία , καμμία ενέργεια και καμμία αντίδρασις χρησιμοποιούν και το άλλο «επιχείρημα»: «ο Νικητής στο τέλος θα είναι ο Χριστός». Άρα ξέρουμε τον νικητή. Είναι ο Χριστός. Αυτός παλεύει, αυτός νικά. Άρα εμείς τι έχουμε να κάνουμε; Ποιοί είμαστε που νομίζουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε τον Χριστό;
Η δράσις του σατανά, η δράσις των κατά καιρόν αντιχρίστων για να προετοιμάσουν τον ερχομό του τελικού Αντιχρίστου ούτε έπαυσε , ούτε θα παύση να ενεργήται στον κτιστό τούτο κόσμο.
Αλλά τι σχέσι έχει αυτό με τις ταυτότητες; Τι είναι οι ταυτότητες; Δεν είναι ένα ακόμη μέσον, ένα ακόμη βήμα, για να διευκολυνθή η δημιουργία των συνθηκών που θα οδηγήσουν στον πλήρη έλεγχο κάθε ανθρώπινης δραστηριότητος; Ακόμα και ο νόμος αναφέρει -και τα κυβερνητικά στελέχη δηλώνουν- ότι συντελεί στην «ψηφιακή διακυβέρνησι». Δεν συντελεί στον παγκόσμιο έλεγχο με την θεσμοθέτησι «προσωπικού αριθμού» , του παλαιού ΕΚΑΜ; Είναι δυνατόν οι Ιεράρχες μας να τα αγνοούν αυτά;
Ξεχνούν ότι η υποταγή των ανθρώπων και η προσκύνησις του Αντιχρίστου θα επιβληθή με τον εκβιασμό τους όταν δεν θα μπορούν να πουλούν και να αγοράζουν; Δεν αντιλαμβάνονται ότι η ψηφιακή διακυβέρνησις, ο παγκόσμιος έλεγχος, το ψηφιακό χρήμα δημιουργούν το περιβάλλον και τις συνθήκες ώστε να είναι δυνατός ο αποκλεισμός όσων δεν αποδεχτούν αυτές τις καταστάσεις από κάθε συναλακτική και κοινωνική δραστηριότητα; Αυτά δεν έχουν σχέσι με τον Αντίχριστο;
Υπάρχουν άλλα δεδομένα τα οποία να ανατρέπουν τα παραπάνω; Ας μας τα παρουσιάσουν για να τεκμηριώσουν τις απόψεις τους. Θα ήταν χρήσιμο για όλους μας. Το να αποφαίνονται απλώς, δεν βοηθεί σε τίποτα. Τα χωρία που χρησιμοποιούν δεν αποδεικνύουν τίποτα τέτοιο. Εξ άλλου «ου χρη αποφαίνεσθαι, αλλ’ αποδιδόναι μαρτυρίας» ΑΓΙΟΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΠΗΛΟΥΣΙΩΤΗΣ PG 78 509
Το ίδιο ισχύει και για τα λόγια του Κυρίου όσον αφορά τον χρόνο της ελεύσεως του Αντιχρίστου και της δευτέρας παρουσίας Του. Βεβαίως είπε ότι «δεν είναι δικό σας θέμα να γνωρίζετε τους χρόνους ή τους καιρούς, τους οποίους ο Πατέρας έχει κάτω από τη δική Του εξουσία». Αλλά εδώ δεν τιθεται θέμα ούτε γίνεται συζήτησις περί του χρόνου εκπληρώσεως των προφητειών.
Άλλο είναι το ζητούμενο και επ’ αυτού όφειλε να σκεφτή και να αποφανθή η Ιεραρχία της λεβεντογέννας Κρήτης. Η Πολιτεία, υπακούουσα στις προσταγές των εντολοδοτών της προχώρησε στην θεσμοθέτησι αυτών των ταυτοτήτων. Η Εκκλησία όφειλε, συνεπής στην αποστολή της, να έχη εξετάση το ζήτημα και να έχη δώση συγκεκριμένς και αιτιολογημένες κατευθύνσεις. Παίρνουμε ή δεν παίρνουμε τις ταυτότητες και γιατί. Δεν θα χρειαζόταν να κουραστή πολύ. Η ίδια η Σύνοδος της Κρήτης με την υπ’αριθμ. 100/11.8.1997 Εγκύκλιο προς τον Κρητικό λαό καλούσε «όλους τους Κρήτες σε συνεχή επαγρύπνησι και ετοιμότητα για πρωτοβουλίες και νόμιμες αγωνιστικές κινητοποιησεις» καταλήγωντας: «Σας παρακαλούμε επίσης, και σας συνιστούμε πατρικώς να μη δεχθήτε να παραλάβετε ηλεκτρονικές ταυτότητες με Ενιαίο Κωδικό Αριθμό Μητρώο, τον ύποπτο 666 ή άλλον αριθμό» [3]
Αν μέχρι αυτού του σημείου «επαρκεί» η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Κρήτης, σαν την μητέρα των υιών Ζεβεδαίου, τότε… καλό μας ταξίδι… κατά διαόλου μεριά.
Ας δούμε μερικά από όσα λένε οι άγιοι πατέρες ακριβώς γι’ αυτά που παραθέτουν οι Ιεράρχες μας, για όσους τα αγνοούν και ενδιαφέρονται.
Ας ξεκινήσουμε από το μυστήριο της ανομίας, της δράσεως δηλ. του σατανά και των διαφόρων αντιχρίστων που ετοιμάζουν τον δρόμο του Αντιχρίστου. Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, όπως και πολλοί άλλοι άγιοι, θεωρεί ότι «μυστήριον της ανομίας» είναι οι αιρετικές στάσεις ζωής και διδασκαλίες και τα δόγματά τους. Αυτές προηγούνται του Αντιχρίστου, του ετοιμάζουν τον δρόμο και του δίνουν την ευκαιρία να εξαπατήση τους ανθρώπους:
«Μυστήριον της ανομίας τας των αιρέσεων διδασκαλίας είναι φησι, και τα ψευδή αυτών δόγματα. Εκείνου γαρ προβαδίζουσιν οδοποιούντες αυτώ, και καιρόν απάτης παρεχόμενοι·» ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ PG95 924
Αιρέσεις, φυσικά, και πρόδρομοι του Αντιχρίστου, δεν είναι μόνον οι λεγόμενες χριστιανικές αιρέσεις με κυριώτερες τους παπιστές και την πανσπερμία των προτεσταντών. Εδώ εντάσονται και όλες οι πλάνες, οι τρόποι ζωής, οι ιδεολογίες, τα πολιτικά συστήματα, και οι πολιτικοί , και όσοι είναι πίσω από αυτούς, που κυβερνούν τις χώρες και διαμορφώνουν το πνεύμα που χαρακτηρίζει τις κοινωνίες και τους λαούς διά της νομοθεσίας, της παιδείας και της ασταμάτητης προπαγάνδας και εσχάτως διά της απροκάλυπτης βίας απάτης και επιβολής, που ξεκινά πλέον από το νηπιαγωγείο. Σε όλες αυτές τις πλάνεμένες οδούς, συμμετέχει και κανοναρχεί ο διάβολος διά των οργάνων του ώστε όταν θα έρθη να βρη προετοιμασμένο το έδαφος, πλανημένους τους ανθρώπους, μακρυά από την βοήθεια του Θεού, ώστε να καταφέρη να προσκυνηθή από όλους.
«Ταύτας γαρ τας πλάνας κατά μέρος συνεστήσατο ο διάβολος, αφιστών του Θεού και ηρέμα την εαυτού προσκύνησιν αντεισάγων ιν’ όταν μετά ταύτα έλθη προητοιμασμένα ευρηκώς και πεπλανημένους τους ανθρώπους και εκτός όντας του Θεού της βοηθείας, ευχερώς εαυτώ δόξη κατορθούν το σπουδαζόμενον, τουτέστι το προσκυνηθήναι αυτόν παρά πάντων ανθρώπων … τας αιρέσεις τας πολλάς και τας της πλάνης οδούς αντί υποσκευής υπέθηκεν, ώσπερ αψίδα μεγίστην την εαυτού προσκύνησιν προπαρασκευάζων…» ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΨΟΥΕΣΤΙΑΣ PG 66 934
Και μάλιστα διά των αιρέσεων φροντίζει ο διάβολος να αλώση τις εκκλησίες του Χριστού και να τις κάνη δικές του, όπως λέγει ο Μεγας Αθανάσιος για την αρειανική αίρεσι και τη δράσι της στην Αιγυπτο την οποία εμόλυναν ολόκληρη. Τι συμβαίνει σήμερα στην Ορθόδοξο Εκκλησία; Στην θέσι των τότε Μελιτιανών δεν ευρίσκονται οι λεγόμενοι οικουμενιστές κληρικοί προκατηχηθέντες τα του αντιχρίστου ώστε όταν έρθη να βρη τον εαυτό του έτοιμο μέσα τους και τον λαό μολυσμένο;
«Εμίαναν την Αίγυπτον πάσαν, ποιήσαντες καν όλως ονομασθήναι την αρειανήν αίρεσιν εν αυτή. έτι γαρ εν ολοκλήρω μόνη τη Αιγύπτω παρρησία της ορθοδοξίας ην, και διά τούτ’ εσπούδασαν και ταύτη φθόνον επαγαγείν οι δυσσεβείς, μάλλον δε ουκ αυτοί, αλλ’ ο κινήσας αυτούς διάβολος, ιν’ ελθών ο τούτου κήρυξ αντίχριστος εύρη και εν τη Αιγύπτω τας εκκλησίας εαυτού γενομένας τους τε Μελιτιανούς προκατηχηθέντας ήδη τα εκείνου και επιγνώ εαυτόν εν εκείνοις ήδη μορφωθέντα.» ΜΕΓΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ PG 25 788
Είναι κατανοητά και επαρκή τα παραπάνω; Γίνεται αντιληπτό από τους λόγους των πατέρων αυτών, πως και γιατί διενεργείται το μυστήριον της ανομίας του Αντιχρίστου;
Όλη η προσπάθεια του διαβόλου είναι να ρίξη τον άνθρωπο στην πλάνη και στο μπέρδεμα και στην αμαρτία, να μείνη μακρυά από την Θεία βοήθεια και σιγά σιγά να διαφθαρή και η πνευματική και η υλική φύσι των ανθρώπων. (Τα ζούμε πλέον όλα αυτά. Είναι η καθημερινότητά μας. Χρειάζονται τόσες αναλύσεις;) Η αμαρτία να μην μείνη μόνο προσωπική αλλά να διαχυθή μέσα στην κοινωνία διά των πολιτικών που ακολουθούνται.
Η προσωπική αμαρτία μπορεί να έχει ένα τεράστιο καταστροφικό βάρος για την ψυχή του ανθρώπου, αλλά συνήθως έχει μια ακτίνα δράσεως περιορισμένη στον περίγυρό του. Η οργανωμένη, νομιμοποιημένη και κρατικώς ασκουμένη αμαρτία δίνει στην προσωπική αμαρτία ένα τεράστιο ορίζοντα που αποσκοπεί να πλανά και να καταστρέφη όλο το κόσμο.
Ο σατανάς πρώτα εξουσιάζει τον άνθρωπο, ύστερα τον κάνει όργανο του κοινοτικού και του πολιτικού κακού. Ο δαιμονοκρατούμενος άνθρωπος είναι ένας κοινωνικός, μορφωτικός, πολιτικός και πνευματικός κίνδυνος. Ο ομαδικός και πολιτικά οργανωμένος δαιμονισμός είναι ένα μνημείο κακίας.
Ο σατανισμός σαν μία νόμιμη, οργανωτική και κυβερνητική κατάστασι δημιουργεί ένα σατανικό περιβάλλον, μια ψεύτικη πνευματικότητα κι’ ένα τρόπο σατανικής διαβίωσης. Όταν οι σατανικές δυνάμεις φτάνουν στο σημείο να κυβερνούν τον κόσμο, δημιουργούν στρατεύματα για να τις περιφρουρούν, νόμους για να επιβάλλονται, ιδεολογίες οι οποίες να τις δικαιολογούν, ακόμα και θρησκείες για να παραπλανούν τους ανθρώπους.
Ο Αντίχριστος θα είναι ένας άνθρωπος, ένας πολιτικός, ο οποίος θα κυβερνά τον κόσμο. Θέλοντας να καταστρέψη τον Χριστιανισμό θα φέρη αντ’ αυτού μια σατανική θρησκεία, καταστρέφοντας έτσι τον κόσμο. Ο Αντίχριστος θα είναι ένα πρόσωπο, αλλά το αντιχριστικό φαινόμενο είναι κοινωνικό-πολιτικό.
Ο Αντίχριστος θα είναι γεμάτος από σοφία, ικανότητα και δύναμι. Θα έχει το έθνος του, τον στρατό του, τους φιλοσόφους του, τους πράκτορές του, τους νόμος του, την πνευματικότητά του, τον πολιτισμό του, την παιδεία του, τον κόσμο του, τους συμμάχους του, τους συνεργάτες του, τους δούλους του, τους κατασκόπους του, τους δημίους του, τις μεθόδους του. [4]
Έβαλα αυτά τα αποσπάσματα από τα γραφτά του Ιωάννου Ιανολίδε, επειδή είναι σχετικώς σύγχρονα (+1985) και μπορούν να προβληματίσουν όποιον μπορεί πλέον να προβληματιστή, αλλά και να βοηθήσουν στην κατανόησι των όσων συμβαίνουν γύρω μας.
Συγκρίνατε αυτή την οπτική με την οπτική της ανακοινώσεως της Ιεραρχίας της Κρήτης, που εν προκειμένω σχολιάζουμε….
Αυτοί θεωρώντας ότι «Το μυστήριο της ανομίας, του Αντιχρίστου, ούτε έπαυσε, ούτε θα παύσει να διενεργείται στον κτιστό τούτο κόσμο.» προτείνουν την επανάπαυσι, την αδράνεια, τον ύπνο. Γίνονται συνεργοί της άθεης πολιτείας, όπως και στην περίπτωσι του ιατροφασισμού και των εμβολίων. Οι άγιοι βλέποντας αυτό το μυστήριο να ενεργείται , βλέποντας τα σημεία του Αντιχρίστου σε κάθε εποχή, προτρέπουν τους ανθρώπους να ασφαλίσουν τους εαυτούς τους αλλά και να μεταδώσουν τον προβληματισμό και στους άλλους. Και στα σαρκικά αλλά και στα πνευματικά παιδιά τους, ώστε να είναι προετοιμασμένοι, προασφαλισμένοι, και να μη δεχτούν τον ψευδή Αντίχριστο ως αληθινό σωτήρα. Οι σημερινοί διάδοχοί τους τα βλέπουν όλα καλά και ενώ μόνο οι τυφλοί στα μάτια του σώματος και της ψυχής δεν ανησυχούν την καλήν ανησυχία, όπως λέγει ο άγιος Παίσιος, με όσα συμβαίνουν, αυτοί προτείνουν στους ανθρώπους να γυρίσουν από το άλλο πλευρό στον ύπνο του θανάτου.
« Ασφάλιζε τοίνυν σεαυτόν, άνθρωπε. Έχεις τα σημεία του Αντιχρίστου. Και μη μόνος μνημόνευε τούτων, αλλά και αφθόνως πάσι μεταδίδου. Ει τέκνον έχεις κατά σάρκα, τούτο ήδη νουθέτει. Και ει διά κατηχήσεως εγέννησάς τινα, και τούτον προασφαλίζου, ίνα μη τον ψευδή δέξηται ως αληθή. Το γαρ μυστήριον ήδη ενεργείται της ανομίας.» ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ PG 33.896
Καλά, δεν βλέπουν ποιοί μας κυβερνούν και τι μας ετοιμάζουν; Δεν βλέπουν ότι όλοι αυτοί συμπολιτευόμενοι και αντιπολιτευόμενοι (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) με τους νόμους και τις ενέργειές τους κατεξευτελίζουν τον νόμο του Θεού και των αγίων του Θεού; Δεν οφείλουν όλους αυτούς να τους βλέπουν όπως τον Αντίχριστο; Αυτό δεν λένε οι άγιοι; Δεν το ξέρουν;
«ει τις φαυλίζει τον νόμον η τους προφήτας, ούς ο Χριστός παρών επλήρωσεν, έστω σοι ως ο αντίχριστος.» ΑΓΙΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ Ο ΘΕΟΦΟΡΟΣ Επιστολή 10η .
Αυτοί τους βλέπουν ως εξοχώτατους και τους κάνουν τεμενάδες και χαίρονται να συναγελάζονται μαζί τους… Θυμάστε τι έλεγε στον τυρανίσκο μητσοτάκη ο νυν αρχιεπίσκοπος Κρήτης κατά την ενθρόνησί του… Θυμάστε ότι προσκάλεσε τον εξοχώτατο κίναιδο Στέφανο ο Κωνσταντινουπόλεως για εμβάθυνσι της γνωριμίας τους…
Δεν βλέπουν ότι η ταυτότητα αυτή είναι εργαλείο της λεγομένης «ηλεκτρονικής διακυβερνήσεως»; Δεν βλέπουν που στοχεύει αυτή η ηλεκτρονική διακυβέρνησις; Μα τα λένε μόνοι τους οι εμπνευστές αυτών των μεθοδειών. Ο Χαράρι, ο Σβάμπ και οι άλλοι κήρυκες της Νέας Εποχής τα φωνάζουν. Αυτοί δεν άκουσαν τίποτα;
Οι ειδικοί, οι νομικοί και οι επιστήμονες που λένε ότι συμβουλεύονται τι τους λένε; Τι σόι ειδικοί είναι; Σαν τους τσιόρδες και τις παγώνες και τους βασιλακόπουλους και τους άλλους τηλεμαιντανούς είναι;
Τι είναι πιο σημαντικό, να ακούνε ότι τους λένε οι «ειδικοί», και ότι τους λέει ο λογισμός τους, ή αυτά που λέει ο Χριστός και οι άγιοι; Εδώ οι άγιοι πατέρες αυτούς που θεωρούν τις γνώμες τους σπουδαιώτερες από τα λόγια του Χριστού και των αγίων και μεταλλάσουν την πίστι, αναρωτιούνται πως αλλοιώς να τους αποκαλέσουν και όχι αντιχρίστους.
«Ο γαρ των του Χριστού λόγων κυριωτέρας τας ιδίας φωνάς αποδείξαι φιλονεικών και μεταλλάξαι την πίστιν από των θείων ονομάτων και των μυστικών εθών και συμβόλων εις την ιδίαν απάτην, τι αν άλλο κυρίως και ουχί αντίχριστος λέγοιτο;» ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗΣ PG45.884
Όσον αφορά τα λόγια του Κυρίου «δεν είναι δικό σας θέμα να γνωρίζετε τους χρόνους ή τους καιρούς, τους οποίους ο Πατέρας έχει κάτω από τη δική Του εξουσία» η διδασκαλία των Πατέρων είναι σαφεστάτη, αλλά δεν έχει καμμία σχέσι με αυτά που η Ιεραρχία ισχυρίζεται και προτείνει στην συγκεκριμένη περίπτωσι, διότι εδώ δεν συζητούμε για το πότε θα εκπληρωθή η προφητεία και θα έλθη ο Αντίχριστος, αλλά για την μεθοδεία των ταυτοτήτων.
Ο άγιος λέει σαφέστατα: Μην τολμήσης να προσδιορίσης πότε θα γίνουν όλα αυτά. Αλλά ούτε και να ξαπλώσης και να κοιμηθής, όπως προτείνει η Ιεραρχία. Να είστε άγρυπνοι γιατί ο Κύριος έρχεται την ώρα που δεν τον περιμένετε. Επειδή εμείς πρέπει να ξέρουμε τα σημεία της συντελείας και επειδή τον Χριστό προσδοκούμε, για να μην πεθάνουμε εξαπατηθέντες και πλανηθούμε από τον ψευδή Αντίχριστο, κατ’ οικονομία οι Απόστολοι έθεσαν το ερώτημα στον Κύριο.
«Τον καιρόν μηδείς πολυπραγμονείτω. ου γαρ υμών, φησίν, εστί γνώναι χρόνους η καιρούς, ούς έθετο ο πατήρ εν τη ιδία εξουσία. Και μη τολμήσης αποφήνασθαι το πότε ταύτα γίνεται, μήτε πάλιν ύπτιος κοιμηθής. Αγρυπνείτε γαρ φησιν, ότι η ώρα ου δοκείτε ο υιός του ανθρώπου έρχεται. . Αλλ’ επειδή έδει ημάς γνώναι της συντελείας τα σημεία και επειδή Χριστόν προσδοκώμεν, ίνα μη αποθάνωμεν απατηθέντες και υπό του ψευδούς Αντιχρίστου πλανηθώμεν, θεία προαιρέσει κινηθέντες κατ’ οικονομίαν οι απόστολοι προσέρχονται τω αληθινώ διδασκάλω και φασιν· ειπέ ημίν, πότε ταύτα έσται, και τι το σημείον της σης παρουσίας και της συντελείας του αιώνος». ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ PG 33.876
Συμφωνούν με αυτά οι αρχιερείς μας; Αν συμφωνούν κάθε λογικός άνθρωπος θα περίμενε όχι να λένε ότι «Το μυστήριο της ανομίας, του Αντιχρίστου, ούτε έπαυσε, ούτε θα παύσει να διενεργείται στον κτιστό τούτο κόσμο», δηλαδή ας γυρίσουμε από το άλλο πλευρό, δεν συμβαίνει τίποτα»· αλλά «γρηγορείτε, και παρατηρείτε τα σημεία των καιρών». Και κραυγαλέο τέτοιο σημείο είναι οι ταυτότητες.
Δεν φοβούνται μήπως όσα τώρα συμβαίνουν γύρω μας είναι ο καπνός για τη φωτιά που έρχεται; Δεν φοβούνται μήπως ο Αντίχριστος εκμεταλευτεί τις αρρώστιες και τις αμαρτίες μας και βρη καιρό κατάλληλο να εγκαθιδρύση την δυναστεία του; Δεν μπορεί να προσβάλη τους υγιείς άνθρώπους και τους στερεωμένους στην αγάπη. Πρώτα πρέπει να κομματιαστούμε μετά να πειραστούμε, να χάσουμε τον ισχυρό λογισμό της πίστεως και τελικώς να λεηλατηθούμε.
«Δέδοικα μη καπνός η του προσδοκωμένου πυρός τα παρόντα, μη τούτοις ο Αντίχριστος επιστή, και καιρόν λάβη της εαυτού δυναστείας τα ημέτερα πταίσματά τε και αρρωστήματα. Ου γαρ υγιαίνουσι προσβαλεί τυχόν, ουδέ τη αγάπη πεπυκνωμένοις· αλλά δεί μερισθήναι την βασιλείαν εφ’ εαυτήν, είτα πειρασθήναι και δεθήναι τον ισχυρόν εν ημίν λογισμόν, είτα τα σκεύη διαρπαγήναι, και ταύτα παθείν ημάς, α νυν ορώμεν τον εχθρόν παρά Χριστού πάσχοντα». ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟΣ 35 1140
Μπορεί για τους αρχιερείς μας όλα αυτά να μην λένε τίποτα, νομίζω όμως ότι για όποιον έχει εμπιστοσύνη στους αγίους της αγίας μας Εκκλησίας και στην μόνη κεφαλή της, τον Χριστό, μπορεί να γίνουν οδοδείκτες για την πορεία του. Να αντιληφθούμε τα «πταίσματα και τα αρρωστήματά» μας. Να σταματήσουμε να «κοιμώμαστε ύπτιοι» και να «αγρυπνούμε». Να σταματήσουμε να θεωρούμε σπουδαιώτερα τα λόγια του καθε ενός, είτε δεσπότης είναι είτε πατριάρχης, από τους λόγους του Χριστού και των αγίων του. Να αντιληφθούμε και να θεωρούμε σαν αντιχρίστους όλους αυτούς που εξευτελίζουν τον νόμο του Θεού και τους λόγους των προφητών και όχι να τους ανεχόμεθα και να τους επιβραβεύουμε και να τους δίνουμε εξουσία. Και, τέλος να ασφαλίσουμε τους εαυτούς μας με τους τρόπους που προβλέπει η Εκκλησία μας και να ενημερώσουμε και όσους μπορούμε. Υπάρχουν ακόμη κληρικοί που πιστεύουν και φοβούνται τον Θεό, αν και πολλοί φοβούνται και τους ανθρώπους και δεν μιλούν.
Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ακρωτήρι Χανίων. 18 Νοεμβρίου 2023.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
[1 https://aktines.blogspot.com/2023/10/blog-post_129.html#more
[2] ] https://aktines.blogspot.com/2023/11/blog-post_86.html#more
[3] Οι νέες Ηλεκτρονικές ταυτότητες, Σύναξη Κληρικών και μοναχών. Αυγουστος 2023 σελ.8
Οι σκέψεις αυτές, φυσικά, δεν είναι δικές μου -δεν φτάνει το μυαλό μου ούτε τα βιώματά μου μέχρι εκεί. Χρησιμοποιώ τα όσα λέει ο Ρουμάνος Ιωάννης Ιανολίδε (+1985) στο βιβλίο του «Ο φυλακισμένος προφήτης». Εκδόθηκε το 2009 στην Ρουμανία και το 2011 στην Ελλάδα από τις εκδόσεις «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ». Επειδή η μετάφρασις με δυσκολεύει δεν κάνω ακριβείς παραθέσεις και παραπομπές, όμως για όποιον ενδιαφέρεται να εμβαθύνη σε θέματα Αντιχρίστου και εσχάτων καιρών με σύγχρονο λόγο, το προτείνω ανεπιφύλακτα, για προσεκτική μελέτη όμως, διότι ο συγγραφεύς ομιλεί βαθέως και με λόγο πυκνό για τον συνήθη αναγνώστη. Γράφτηκε από άνθρωπο που σμιλεύτηκε και καθαρίστηκε με τα βάσανα, τις φυλακίσεις και τους διωγμούς και φωτίστηκε με την χάρι του Θεού και είχε και το χάρισμα της εμβαθύνσεως.)