Ανακοίνωση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων
Με την βοήθεια και τη Χάρη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού επανερχόμεθα στις επάλξεις! Το πνευματικό μας αυτό “μετερίζι” για ένα χρονικό διάστημα εσίγησε. Ήταν αναγκαίο, διότι “καιρός εστί του σιγάν καί καιρός του λαλείν”. Πρίν όμως εισέλθουμε στην ανάλυση και το σχολιασμό θεμάτων της καθημερινής εκκλησιαστικής και όχι μόνο ζωής, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάποιους “δημοσιογραφικούς” λογαριασμούς.
Κατά τό διάστημα του θέρους υπήρξε μια μεγάλη, μια ζωηρή θά λέγαμε, κινητικότητα πάνω στα θέματα του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου, τού έγκλειστου πρ. Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου, του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ελλάδος κ.ά.
Μερικοί θερμόαιμοι υποστηρικτές των θέσεων και των δικαιωμάτων του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως έφθασαν στο σημείο να εκφράζωνται με τρόπο λίαν περιφρονητικό για το ταπεινό πρόσωπό μας. Πως π.χ. να λησμονήσουμε την απρεπή ορολογία και τους βαρείς χαρακτηρισμούς του π. Γεωργίου Τσέτση; Θα παραμένουν ανεξάλειπτα στη μνήμη μας τα λόγια του: “…….δεν μπορεί παρά να μελαγχολεί και να προβληματίζεται κάποιος οσάκις γίνεται μάρτυς της δόλιας και συστηματικής υπoνόμευσης του κύρους τού Πατριάρχου και αυτής της υπόστασης του Οικουμενικού Θρόνου, εκ μέρους ολίγιστων μεν, αλλά λαλίστατων Αρχιερέων, παροπλισμένων πανεπιστημιακών, μεντόρων συλλόγων και οργανώσεων, πάσης φύσεως ανισόρροπων και λιποβαρών τον νουν «μπλογκο-μανιακών», όπως και μερικών καιροσκόπων δημοσιογράφων, για τους οποίους η κατά του Φαναρίου κριτική και το «εκκλησιαστικό κουτσομπολιό» γενικά, κατέστησαν πλέον βιοποριστικό επάγγελμα!”
Εισπράξαμε λοιπόν τίτλους, που μέχρι σήμερα δεν είχαμε, όπως τό “ανισόρροπος”, “λιποβαρής τον νούν” και “μπλογκο-μανιακός”! Όσο και αν προσπάθησε μετά ταύτα ο π. Γεώργιος να “μπαλώσει” τα πράγματα, δεν το κατώρθωσε! Εμείς τόν συγχωρούμε, αλλά δεν θά λησμονήσουμε τίς ύβρεις του.
Ένα άλλο πρόσωπο είχε την ευκαιρία με μακροσκελέστατο άρθρο του, που δημοσιεύθηκε στο ” Αmen.gr” στίς 13 Σεπτεμβρίου ε.έ., να στραφεί εναντίον με πάθος, προσπαθώντας να δώσει απαντήσεις στις δικές μας θέσεις και απορίες για την γενικώτερη εκκλησιατική τακτική και συμπεριφορά του Παναγιωτάτου Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, ειδικώτερα δε έναντι του Μακαριωτάτου και από ετών εγκλείστου πρ. Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου, για το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος, κλπ.
Στον αγαπητό μας, κατ’ εφαρμογήν της εντολής “αγαπάτε τους εχθρούς υμών”, και πολυπράγμονα Θεολόγο κ. Αριστ. Πανώτη απαντάμε λοιπόν σήμερα και έτσι ξεκαθαρίζουμε και κλείνουμε μια για πάντα μαζί του τον θεολογικό μας διάλογο. Το “ξεκαθαρίζουμε” ενσυνειδήτως γράψαμε και όχι βέβαια εκ παραδρομής, επειδή από σήμερα και εμπρός ο κ. Πανώτης κατατάσσεται πλέον στα μη σεβαστά για εμάς πρόσωπα. Τούτο δε, διότι αντί να απαντήσει στις θέσεις μας, καταφεύγει μεν σε πολυδαίδαλες θεολογικές αναλύσεις, τελικώς όμως κακοποιεί και διαστρεβλώνει την αλήθεια, παραποιεί δε τα δεδομένα, μόνο και μόνο για να στηρίξει τις θέσεις του!!!!!! Σε ανθρώπους, οι οποίοι εμφανίζουν μια τέτοια συμπεριφορά, μόνο η περιφρόνηση αξίζει!
Παρακάμπτοντας, λοιπόν τις όποιες άλλες στρεβλώσεις του κ. Πανώτη, η διερεύνηση των οποίων για τους πολλούς απαιτεί θεολογική προπαίδεια, θα σταθούμε σε μια τόσο απλή και για το λόγο αυτό τόσο κατανοητή από όλους περίπτωση!
Εμείς, αναφερόμενοι στον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, διατυπώσαμε μεταξύ πολλών άλλων και τις παρακάτω δύο ερωτήσεις: 1) Μπορεί ένας Πατριάρχης της Ορθοδοξίας να προσφέρει ως δώρο το ΚΟΡΑΝΙΟ; και 2) Δύναται επίσης, προσφέροντάς το, να αποκαλεί τό βιβλίο αυτό με τον προσδιορισμό “άγιο Κοράνιο”; Ιδού τι ακριβώς είπε στην Ατλάντα ο Πατριάρχης μας:
“Έχω ένα αναμνηστικό μικρό και σπουδαίο. Αναμνηστικό για την Δάφνη και τον Μουχτάρ. Αυτό είναι το Άγιο Κοράνιο…”
Εις αυτά τά απλά ερωτήματα ο κ. Πανώτης απαντά με πολλή άνεση, παραποιώντας όμως τα δεδομένα. Καμαρώστε τον.
1) Περί του ΚΟΡΑΝΙΟΥ ως αγίου βιβλίου:
ΠΑΝΩΤΗΣ ΑΡΙΣΤ.
1. Η κριτική για το Κοράνι.
Δεν καταλαβαίνω με ποιές γνώσεις κατακρίνει δύο ορθόδοξους Πατριάρχες που εδρεύουν σε μουσουλμανικές χώρες για τον χαρακτηρισμό του βιβλίου του Κορανίου ως «ιερού»! Οι ημερήσιες προσταγές του Μωάμεθ συγκεντρώθηκαν μετά 50 χρόνια από τον θάνατο του σε 114 κεφάλαια και απετέλεσαν τον Θεοκρατικό κανόνα ενός και πλέον δισεκατομμυρίου πιστών στο Ισλάμ που τους παρέχουν «μηνύματα προφητικού Λόγου που φθάνουν μέχρι τα Έσχατα του κόσμου».
Απαντάμε: Κύριε Πανώτη, διαστρέφετε την αλήθεια! Εμείς ποτέ δεν κατακρίναμε τους δύο Πατριάρχες επειδή χρησιμοποίησαν τον όρο “ιερό” βιβλίο! Κάθε θρησκεία έχει τά δικά της “ιερά” βιβλία! Κατακρίναμε την χρήση του όρου “άγιο Κοράνιο”, τον οποίο χρησιμοποίησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος στο εργοστάσιο της Coca Cola στην Ατλάντα. Θέλετε να το ξανακούσετε;
Στίς 12 Σεπτεμβρίου 2010 στο προσωπικό μας ιστολόγιο γράφαμε τα εξής:
ΚΥΡΙΑΚΉ, 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2010
ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙΟ;
“ΑΓΙΟ ΚΑΙ ΙΕΡΟ” ή “ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ”;
Στίς Η.Π.Α πρό μηνών συνετελέσθη μία, ας την πούμε, ιεροσυλία! Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ. κ. Βαρθολομαίος, ευρισκόμενος στην Ατλάντα, επισκέφθηκε τις εκεί κεντρικές Υπηρεσίες της Coca Cola, όπου Γενικός Διευθυντής είναι o κύριος Μουχτάρ,τουρκικής καταγωγής. Τελειώνοντας την προσφώνησή του ο Πατριάρχης μας του προσέφερε ως δώρο ένα αντίτυπο του Κορανίου, λέγοντάς του τα εξής σημαντικά λόγια:
«Έχω ένα μικρό αναμνηστικό. Μικρό και σπουδαίο αναμνηστικό για την Δάφνη και τον Μουχτάρ. Αυτό είναι το Άγιο Κοράνι. Το ιερό βιβλίο των μουσουλμάνων αδελφών μας».
Το φραστικό -και όχι μόνο- αυτό λάθος παρέβλεψαν και παρεσιώπησαν όλοι οι ανά τόν κόσμο Ορθόδοξοι Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι, Μητροπολίτες, Επίσκοποι και λοιποί ιερωμένοι! Άφησαν ανυπεράσπιστη την Ορθόδοξη Διδασκαλία! Αποδέχθηκαν σιγηλοί τήν πατριαρχική βλασφημία, δηλ. την εξίσωση της Αγίας Γραφής και του Κορανίου! Θέλετε από υπερβολικό σεβασμό, θέλετε από σκοπιμότητες και συμβιβασμούς, θέλετε από δειλία οι απανταχού Ορθόδοξοι Ιεράρχες δεν ύψωσαν φωνή διαμαρτυρίας στο θεολογικό ή έστω φραστικό αυτό πατριαρχικό ατόπημα!
Κύριε Πανώτη, δεν είσθε αναλφάβητος, ώστε να μη κατανοείτε την έννοια των όρων! Εμείς δεν κατακρίναμε ποτέ την χρήση του όρου “ιερό βιβλίο” από τον Πατριάρχη μας!
Σεις, όμως, διαστρέφοντας και διαστρεβλώνοντας τους λόγους μας, μας συκοφαντείτε! Είχετε χρέος να μας απαντήσετε για το “άγιο” καί όχι για το “ιερό” Κοράνιο! Μήπως άραγε, σύμφωνα με τις θεωρίες σας, θα θέλατε να τροποποιήσουμε και τον τρισάγιο ύμνο, ώστε εφ’ εξής να τον ψάλλουμε:
“Άγιος ο Θεός, άγιος ισχυρός, άγιος αθάνατος, άγιο και το Κοράνιο. Αμήν” ;;;;;;;;;
Πλήν όμως “έστι δίκης οφθαλμός”! Αυτό, που δεν έπραξε ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, το αποτόλμησε ένας προτεστάντης ιερωμένος. Αποκάλεσε το Κοράνιο “βιβλίο του Διαβόλου”! Από τόν ιστότοπό μας και πάλι μεταφέρουμε εδώ ένα σχετικό απόσπασμα:
“Να όμως ότι η Πρόνοια του Θεού επέφερε την διόρθωση του πατριαρχικού ολισθήματος στον ίδιο τόπο, τις ΗΠΑ, διά στόματος ενός Προτεστάντη θρησκευτικού λειτουργού, του πάστορος κ. Τέρι Τζόουνς, απο τη Φλόριντα των ΗΠΑ, ο οποίος κατά τόν πιο εκκωφαντικό τρόπο χαρακτήρισε το Κοράνιο ως “Βιβλίο του Διαβόλου”, απειλώντας μάλιστα ότι τό Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου ε.έ. θα παρέδιδε στην πυρά 200 περίπου αντίτυπα του βιβλίου αυτού! Και μόνον η εξαγγελία της ενεργείας αυτής έφερε γενική αναστάτωση στην Παγκόσμια Κοινότητα! Τελικά ο πάστορας, πιεζόμενος φορτικώς, δεν πραγματοποίησε την απειλή του, κατώρθωσε όμως το ακατόρθωτο! Στον πατριαρχικό χαρακτηρισμό “το Άγιο Κοράνιο” αντέταξε το δικό του χαρακτηρισμό, ότι το Κοράνιο όχι απλώς δεν είναι άγιο, αλλά πολύ περισσότερο είναι “το βιβλίο του Διαβόλου”.
2) Ο Θεολόγος και Οικουμενιστής κ. Πανώτης, δυστυχώς, αναδεικνύεται και υπερασπιστής του ΚΟΡΑΝΙΟΥ: Ιδού, λοιπόν, τι γράφει:
Το Κοράνιο προστάζει την απόλυτη υπακοή στο θέλημα του Θεού και απαιτεί την μετάνοια από κάθε ειδωλολατρία εν όψει ερχομού των «Εσχάτων Ημερών», που επιστημονικά αποδείχθηκε πως το Κοράνιο αντιγράφει ομιλία περί «Μελλούσης Κρίσεως» του Αγίου Εφραίμ του Σύρου! Οι ρήσεις αυτές έτυχαν ωκεανού ερμηνειών και μόρφωσαν αντιλήψεις και παραδόσεις που προβλημάτισαν ακόμη και σπουδαίους βυζαντινούς θεολόγους, όπως τον Ιωάννη τον Δαμασκηνό κ.α., αν πρόκειται περί αιρετικών δοξασιών η περί άλλης θρησκείας. Οι αναφορές του Κορανίου με σεβασμό στην «άσπιλη και ενάρετη μητέρα του Ιησού Παρθένο Μαρία» σε 13 κεφάλαιά και ειδικά στο 19, προφανώς από τα απόκρυφα και «η σύλληψη της Σωτηρίας ημών το κεφάλαιον» στα Ιεροσόλυμα (Εισόδια), κατέστησε αυτήν και τον Υιόν της «σημείον» του σύμπαντος κόσμου (κεφ. 21. Οι Προφήτες, στ.91) κ.τ.λ.
Η διήγηση περί της Γεννήσεως του Κυρίου (19,23), παρά το «δένδρον των φοινίκων», συμβόλου νίκης και του θριάμβου, υπενθυμίζει τον «Ερχόμενον μετά Βαΐων» που τη θυσία Του δεν μπόρεσαν να την καταλάβουν ως «πραγματική» και ξεχώρισαν αναζητώντας «Παρηγοριτή» στον γιο του Αβδουλλάχ (Θεόδουλου) Μωάμεθ. Μόνον για τις αναφορές σε ευαγγελικά γεγονότα, έστω και συγκεχυμένα, το Κοράνιο αξίζει προσφερόμενο σε Μουσουλμάνους να τους υπενθυμίζει πως πρέπει να το τιμούν ως «ιερό»!
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Από το σημείωμα του κ. Πανώτη: “Κατακλείω την εκτεταμένη αυτή απόρριψη των αιτιάσεων του Σεβ. Καλαβρύτων με τη θερμή παράκληση να μελετήσει ξανά το «Πρόσεχε σεαυτώ» του Μ. Βασιλείου, «ίνα προσέχη και τω Θεώ» και να μη προσφέρει με τις λοιδορίες του φόρο στον Πονηρό Αντίδικο της Εκκλησίας!”
Από τον υποσημειούμενο: Κατακλείω κι εγώ με τη σειρά μου την εκτεταμένη αυτή απόρριψη των αιτιάσεων του κ. Πανώτη με την ευχή: ας αναζητήσει ένα καλό καί έμπειρο πνευματικό πατέρα της Εκκλησίας, από τον οποίο να λάβει μαθήματα αγωγής καί χρηστής συμπεριφοράς. Διότι, οσάκις θέλουμε να αντικρούσουμε τις θέσεις ενός τρίτου, ο οποίος μπορεί νά έχει μια διαφορετική άποψη , ΔΕΝ ΔΙΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ, ούτε και όλως αυθαιρέτως μεταπλάθουμε το άγιο σε ιερό, επειδή έτσι μας συμφέρει! Ας προσέχει λοιπόν αυτός καί «εαυτώ», αλλά «και τω Θεώ», γιά να μη προσφέρει με τις λοιδορίες του φόρο στον Πονηρό Αντίδικο της Εκκλησίας! Η αλήθεια δεν επηρεάζεται από τά πρόσωπα, μάλιστα δε τα υπεροχικά, και δη τα Πατριαρχικά!!!!!
Αίγιον, Σεπτέμβριος 2012
+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Ο καί “ανισόρροπος” κατά π. Γεώργιον Τσέτσην,
Ο και “μετά την πολυετή αρχιερατεία της Φαρμακιδείου μαθησεως τριγυρίζων” γράφων, κατά κ. Πανώτην, τον υπερασπιστήν του Κορανίου!!!!!!!
ΌΠΟΥ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΑΣ ΑΓΙΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙΟ!
Κατέστη, λοιπόν φανερόν, ότι με κακόπιστους συνομιλητές δεν μπορεί να διεξαχθή γόνιμος διάλογος! Έτσι λοιπόν εδώ σαν επίμετρο δεν θα απαντήσουμε στις περαιτέρω κακοήθειες του κ. Πανώτη, αλλά θα τις καταγράψουμε, έτσι για την ιστορία.
1. Για την υπόθεση του εγκλείστου Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου αντί νά καταθέτει κανονικά ή νομικά επιχειρήματα, καταφεύγει ανερυθρίαστα στην επίκληση άλλων παλαιοτέρων ή και νεωτέρων παραβιάσεων του κώδικος του Κανονικού Δικαίου της Εκκλησίας, για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Που είσθε, αγαπητέ π. Γεώργιε Τσέτση, για να θαυμάσετε στρεβλώσεις της πραγματικότητος και της αληθείας! Γράφει λοιπόν ο κ. Πανώτης: “Σε ό,τι αφορά τα περί του τρόπου της κανονικής εκδικάσεως υποθέσεως Αρχιερέως, καίτοι δεν αφορά την συγκεκριμένη περίπτωση, αρκεί να παρατηρήσουμε πως στην Εκκλησία της Ελλάδος, ήδη από το 1874, ο αναφερόμενος ως κανονικός τρόπος κακοποιήθηκε τόσο από το «φιλάδελφο» των συνοδικών δικαστών – μέχρι και πρόσφατα – που δεν παρέχει πλέον καμιά εγγύηση αμεροληψίας! Ως εκ τούτου μάλλον περισσεύει το ενδιαφέρον για τα ισχύοντα σε άλλες εκκλησίες”.
Θα ευχηθώ στον κ. Πανώτη να μη βρεθή ποτέ σε μια τόσο μεγάλη προσωπική περιπέτεια, που θα είναι προϊόν μιάς αφιλαδέλφου αδικίας!
2. Για τα υπόλοιπα σημεία της θεολογικής του πραγματείας, τον πληροφορούμε εντίμως, ότι τα παρακάτω σημειούμενα ΔΕΝ μας εγγίζουν! Ήτοι τα περιλαμβανόμενα και υπονοούμενα στις παρακάτω φράσεις, δεν έχουν σχέση με το πρόσωπό μας:
…..”πόνο για το άδοξο τέλος συντρόφων του…”
…..”όσοι παρέσυραν τον Χριστόδουλο στα γενόμενα των ετών 2002-2004 δεν φαίνεται να μετέγνωσαν”.
…”Εκείνος ο επιπόλαιος συνεργάτης που του εισηγήθηκε να κραδαίνει το λάβαρο της Αγίας Λαύρας στην πλατεία Συντάγματος για τις ταυτότητες, τον παρέσυρε στην ψευδαίσθηση πως με την συμπαράσταση του Πληρώματος μπορεί να ανατρέψει δίκαια αιώνων του Πατριαρχείου μας!”
“Γιατί προκαλούμεθα να θυμηθούμε την «βρυχόμενη» στάση εν ενεργεία μητροπολίτη, την 28η Μαΐου 2004, κατά της αποφάσεως της Ιεραρχίας;”
3. Στην απορία του: “Δεν γνωρίζω εάν ο Σεβ. Αμβρόσιος κατά την τέλεση των αρχιερατικών λειτουργιών του στα Δίπτυχα μνημονεύει ως Ιεροσολύμων τον Ειρηναίο η τον Θεόφιλο, γιατί εκεί κρίνεται και η κανονική υπακοή που πρέπει να έχει ένας εν ενεργεία αρχιερέας!”, απαντάμε: “διατηρούμε εκκλησιαστική κοινωνία με τον Μακαριώτατο κ. Θεόφιλο”! Δεν θα λύσουμε εμείς το πρόβλημα της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων. Έχουμε όμως άποψη και την εκφράζουμε δημοσίως.
4. Το… “και πάσης Ελλάδος”
Δ) Εκεί που προσμετρώνται οι γνώσεις του επιτιθέμενου κατά του Πατριάρχου είναι η προσπάθειά του να εγείρει θέμα για το «πάσης Ελλάδος», της φήμης του Αθηνών.
Απαντάμε: Μας αρκεί η επιβεβαίωση, ότι ο Αθηνών, κατά τόν κ. Πανώτην, δεν δικαιούται νά φέρει το τίτλο “και πάσης Ελλάδος”. Αυτό άραγε θέλει να τονίζει ο Παναγιώτατος Πατριάρχης μας κάθε φορά, που παραλείπει να προσφωνεί τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών με τον τύπον “Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε Αθηνών και πάσης Ελλάδος”, παραλείποντας δηλ. το “και πάσης Ελλάδος”; Οπωσδήποτε ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας μας στο κεφάλαιο ΣΤ΄ορίζει την διαδικασία “περί της εκλογής του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος”.