του Αρχιμ. Φιλίππου Χαμαργιά, Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας
Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις, αναφορικά με την παρουσία του κορονοϊού (Covid-19) και τον εντοπισμό κρουσμάτων στη χώρα μας, φαίνεται πως και πάλι κάποιοι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για να ρίξουν τα πυρά τους κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Επώνυμοι μέσα από τα παράθυρα της τηλεόρασης και ανώνυμοι στις συζητήσεις καφενείου, αποφάνθηκαν πως τελικά η απειλή δεν είναι ο ίδιος ο ιός αλλά η Θεία Κοινωνία.
Διάσημοι «ειδικοί» αποφάνθηκαν : Για όλα φταίει το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας! Όλα τα δεινά εκεί εμφωλεύουν! Η εξάπλωση του ιού θα πραγματοποιηθεί μέσα στις εκκλησίες! Λες και έχει περιοριστεί ο κίνδυνος μετάδοσης και εξάπλωσης του ιού σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις και ο κίνδυνος εμφωλεύει μόνο στις εκκλησίες!!! Έχουμε ελέγξει όλα τα υπόλοιπα κέντρα εστίασης, έχουμε ελέγξει όλα τα μαγειρικά και άλλα σκεύη που χρησιμοποιούνται σε εστιατόρια, καφετέριες, καφενεία και fast foods και μας απόμεινε να ελέγξουμε τις λαβίδες ή κουταλάκια (sic) όπως τα ακούμε και φρίττουμε;;;
Μέσα στην πάροδο είκοσι και ενός αιώνων, η παράδοση της Εκκλησίας μας κράτησε αυτό το Μυστήριο, της Θείας Ευχαριστίας, στο απόγειο της και το διεφύλαξε ως το Μυστήριο των Μυστηρίων.
Μέσα στο διάβα αυτών των εικοσιένα αιώνων αυτό το Μυστήριο έδωσε δύναμη, θάρρος, ελπίδα και ζωή, σε καιρούς πολέμων, ακαταστασίας, επιδημιών και ασθενειών.
Μέσα σε αυτούς τους εικοσιένα αιώνες, κάτω από τη βαρυσήμαντη «σκιά» του δισκοπότηρου βρέθηκαν να μεταλαμβάνουν το Σώμα και το Αίμα Του, με πίστη και δέος, Αυτοκράτορες, Βασιλείς, οπλαρχηγοί της Επανάστασης, επιστήμονες παγκόσμιας εμβέλειας, πολιτικοί, άνθρωποι του πνεύματος και της τέχνης και ακόμα ένα αμέτρητο πλήθος σημαντικών και ακτινοβόλων προσωπικοτήτων, πιστών κάθε ηλικίας, κοινωνικής θέσης και υπεροχής.
Μέσα σε αυτούς τους εικοσιένα αιώνες δεν βρέθηκε κανένας να θεωρήσει «χριστιανοταλιμπάν», αυτούς που πιστεύουν πως η Θεία Κοινωνία δεν μπορεί να γίνει φορέας ασθενειών. Αντιθέτως αυτοί οι «χριστιανοταλιμπάν» επιβεβαιώνουν με την πίστη τους ότι η Θεία Κοινωνία δεν μπορεί και δεν θεωρείται πως είναι φορέας μετάδοσης.
Όμως να που τους δόθηκε η αφορμή μέσω της απειλής εξάπλωσης του κορονοϊού, για να βγάλουν από μέσα τους, και πάλι την χολή και το όξος, που φυλάσσουν μέσα τους και δεν μπορούν να αποβάλλουν αλλιώς παρά μόνο μέσα από τις ψευτο-προοδευτικές αναρτήσεις τους στα social media και τις δηλώσεις τους στην τηλεόραση.
Ας μην ξεχνούν όμως πως σε αυτόν τον κόσμο, υπάρχουν άνθρωποι που γράφουν ιστορία και μένουν σε αυτή και άνθρωποι τους οποίους η ιστορία τους «γράφει» με μελανά γράμματα στις σελίδες της.
Ας κατανοήσουν λοιπόν κάποια πράγματα όλοι αυτοί.
Το ότι δεν πιστεύουν σε κάποια πράγματα είναι σεβαστό. Όμως το να τα χλευάζουν και να τα κατηγορούν ειρωνικά είναι, αν μη τι άλλο, άηθες. Προοδευτισμός δεν είναι να καθυβρίζεις ή να αποδομείς ότι δεν συμφωνείς, αλλά να το αντιμετωπίζεις με επιχειρήματα και αποδείξεις. Και τέτοια δεν υπάρχουν, δυστυχώς γι’ αυτούς. Μπορείς να μην αποδέχεσαι τα δόγματα και τους όρους μιας θρησκείας, όμως αυτό δεν σε δικαιολογεί στο να μην τα σέβεσαι κιόλας. Το να μη σέβεσαι μια θρησκεία, οποιαδήποτε και να είναι αυτή, είναι έλλειψη ήθους και πολιτισμού. Και όταν γίνεται συστηματικά και εκ πεποιθήσεως τότε είναι κοινωνικός ρατσισμός.
[irp posts=”553951″ name=”Γλυφάδας για κορονοϊό: Η Θεία Λειτουργία δεν είναι παράσταση, είναι μυστήριο””]
Διάβασα σε ανάρτηση πρώην πολιτευομένου στην τοπική αυτοδιοίκηση, πως η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου, της Δευτέρας 9/3/2020, είναι τόσο ακατανόητη και αντίθετη σε κάθε λογική που οφείλει να παρέμβει ο Εισαγγελέας(!!!) Αραδιάζει μια σειρά παραγράφων του Άρθρου 285 του Ποινικού Κώδικα, περί παραβίασης μέτρων για την πρόληψη ασθενειών και του διαφεύγει πως αυτό το άρθρο αναφέρεται σε παραβίαση μέτρων που διατάζει ο Νόμος. Μήπως έχει εκδοθεί κάποιος Νόμος απαγόρευσης της Θείας Κοινωνίας και δεν το γνωρίζουμε;;;;
Τους υπενθυμίζουμε λοιπόν ότι υπάρχουν άρθρα του Συντάγματος που απαγορεύουν τέτοια συμπεριφορά (άρθρο 199 περί καθύβρισης θρησκεύματος και άρθρο 200 περί διατάραξης θρησκευτικών συναθροίσεων), τα οποία βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση, τυγχάνουν κι αυτά της ίδιας ρατσιστικής αντιχριστιανικής ιδεοληψίας.
Για κάποιο «περίεργο» λόγο, ακόμα και ο περιβόητος αντιρατσιστικός νόμος δεν καλύπτει τις ρατσιστικές επιθέσεις εναντίον της ορθόδοξης θρησκείας, ενώ θα έπρεπε. Αλλά ως συνήθως και σε αυτόν θα ισχύουν άλλα μέτρα και άλλα σταθμά κατά περίπτωση.
Όμως δεν βλέπουμε να ασκούν κριτική με το ίδιο πάθος και προς άλλες θρησκείες… γιατί άραγε; Μήπως γιατί πολύ απλά, φοβούνται να το κάνουν; Ισχυρίζονται πως ο ιός θα μεταδοθεί από τις εκκλησίες και τη Θεία Κοινωνία και δεν βλέπουμε να ασχολούνται καθόλου με τις συναθροίσεις που γίνονται σε εκατοντάδες παράνομα τζαμιά που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα. Συναθροίσεις σε υπόγεια και ημιυπόγεια όπου είναι άγνωστο εάν τηρούνται έστω βασικοί κανόνες προφύλαξης και υγιεινής. Τελικά μόνο οι χριστιανικές εκκλησίες θα φέρουν το κακό;
Γιατί άραγε δεν προτείνουν να περιοριστεί ή να σταματήσει η κίνηση σε χώρους μαζικής εστίασης, όπως τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες, μέσα μαζικής μεταφοράς, καταστήματα εστιάσεως και καφετέριες, κ.α.; Επίσης η σεξουαλική επαφή αποτελεί έναν κύριο και άμεσο τρόπο μετάδοσης, ίσως και τον σημαντικότερο, σύμφωνα με κάποια δημοσιεύματα. Δεν είδαμε καμιά πρωτοβουλία στο να κλείσουν οι οίκοι ανοχής…
Ας μην γελιόμαστε και ας κοιτάξουμε την πραγματικότητα κατάματα. Ας πάψουν όλοι αυτοί να βρίσκουν ευκαιρίες, σχεδόν πάντα λίγον πριν το Πάσχα, να καταστρώσουν σχέδια προπαγάνδας και λασπολογίας κατά της Εκκλησίας.
Η Εκκλησία μας όμως με πνεύμα σοβαρότητας, φιλαληθείας και ειλικρινείας διασαφήνισε και έβαλε τα πράγματα στη θέση τους, με τα κάτωθι : “Οι συζητήσεις και οι απόψεις που ακούγονται τις τελευταίες ημέρες για το όλο ζήτημα, ακόμη και για ενδεχόμενη απαγόρευση της Θείας Ευχαριστίας, ξεκινούν από διαφορετική αφετηρία και έχουν διαφορετική προσέγγιση.
Όσοι προσέρχονται «μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης» και απολύτως ελεύθερα χωρίς κανένα δυναστικό καταναγκασμό, κοινωνούν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, που γίνεται «φάρμακο αθανασίας», «εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον».”.