Γόρτυνος Ιερεμίας: Η ώρα που αναστήθηκε ο Χριστός δεν είναι γνωσή σε κανέναν και τα Ευαγγέλια σιωπούν γι΄αυτό γράφει ο μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας και ζητά από τους πιστούς να υπακούουν στην Εκκλησία.
Το γράφει σε εγκυκλιό του ο Ιεράρχης:
1. Η θεία λειτουργία τού εφετινού Πάσχα, Γορτύνιοι καί Μεγαλοπολίτες, αγαπητοί αδελφοί, καθορίστηκε από τήν αγία μας Εκκλησία νά τελεσθεί τήν 9η εσπερινή ώρα τού Σαββάτου.
Έγινε καί γίνεται μεγάλη συζήτηση καί διαπληκτισμός γύρω από τό θέμα αυτό, ενώ θά έπρεπε νά πούμε ταπεινά ότι θά κάνουμε ό,τι μάς είπε η Εκκλησία μας.
Αυτό συμβαίνει, γιατί στήν Ελλαδική μας ιδιαίτερα Εκκλησία, ενώ δέν ζούμε μέ ακρίβεια στήν προσωπική μας ζωή, ζητούμε καί απαιτούμε από τήν Εκκλησία τήν ακρίβεια στά διάφορα προβλήματα πού αντιμετωπίζει καί χάριν τών πιστών της εφαρμόζει τήν οικονομία «άχρι καιρού».
Καί αυτό πού γίνεται είναι μεγάλη αμαρτία γιά ‘μάς. Ναί! Όπως μάς λέγει ο μακαριστός άγιος πατήρ Επιφάνιος, ο πλησίον σέ μάς, από τήν Καλαμάτα, «είναι απαράδεκτος η εφρμογή υφ’ υμών ακριβείας εις ζητήματα εις τά οποία η Έκκλησία εφαρμόζει οικονομία» (βλ. βιβλίον του σελ. 180-182, Άρθρα, Μελέται – Επιστολαί, τόμος Α/).
2. Αλλά καί γιά τήν Εκκλησία μας, αγαπητοί αδελφοί, η ημέρα αρχίζει από τήν εσπέρα, μετά τήν λεγομένη Ενάτη ώρα, μέ τήν ακολουθία τού Εσπερινού καλύτερα.
Έτσι λοιπόν η Θεία Λειτουργία τής Αναστάσεως τού Κυρίου θά τελεστεί καί εφέτος ημέρα Κυριακή, όπως έτσι τελείται πάντοτε. Ναί, αλλά δέν αναστήθηκε ο Χριστός τήν 9η ώρα! Όχι!
Κανείς δέν ξέρει, αδελφοί μου, ποιά ώρα αναστήθηκε ο Χριστός, κανείς δέν τόν είδε αναστάντα μετά τήν Ανάστασή του. Τά Ευαγγέλια σιωπούν στό θέμα αυτό.
Γι’αυτόν ακριβώς τόν λόγο δέν έχουμε καί εικόνα τής Αναστάσεως τού Χριστου, γιατί οι εμφανίσεις τού Χριστού είναι μετά από αυτήν (βλ. τά Εωθινά Ευαγγέλια).
3. Εμείς λοιπόν πρέπει, αδελφοί, νά κάνουμε υπακοή σέ ό,τι μάς λέγει η Εκκλησία καί νά προσέξουμε νά ζούμε αναστημένη πνευματική ζωή, όπως αρμόζει σέ χριστιανούς πού έχουν αναστημένο Αρχηγό, τόν Κύριο ημών Ιησού Χριστό, τόν Θεό μας. Πέρα οι ασέβειες, πέρα τά μαλώματα καί πέρα οι κακίες μεταξύ μας.