Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας χαρακτηρίζει βλάσφημο και αίσχος το νομοθέτημα για την αλλαγή φύλου στα 15, ενώ παράλληλα ξεκαθαρίζει την στάση που θα κρατήσει έναντι των βουλευτών που το ψήφισαν.
Δαβάστε τη συνέντευξη που παραχώρησε:
1. Ερώτηση: Αλλαγή της ταυτότητας φύλου. Ψηφίστηκε στη Βουλή, ωστόσο προκαλεί τριγμούς στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Ένα νεαρό άτομο 15 χρονών έχει την ωριμότητα να αποφασίζει για ένα τόσο σοβαρό θέμα;
Απάντηση: Πρόκειται περί νομοθετήματος αίσχους. Μαζί με άλλα προηγούμενα, αλλά κυρίως με το νομοθέτημα αυτό, φαίνεται ότι το Κράτος εναντιώνεται προς το Ευαγγέλιο του Χριστού και ασφαλώς αυτό πρέπει να φέρει διάρρηξη των σχέσεων Εκκλησίας και πολιτείας. Πέραν από το ότι το νομοθέτημα είναι βλάσφημο κατά του Δημιουργού Θεού (ωσάν ο Θεός να μην εγνώριζε πως να διαμορφώσει τον άνθρωπο, πλάθει αυτός ο ίδιος τον εαυτό του όπως θέλει), δεικνύει και ως ασύνετους και ανοήτους τους θεσπίσαντας αυτό. Ο μικρός νεανίας των 15 ετών, ο οποίος δεν επιτρέπεται να ψηφίσει, επιτρέπεται να αλλάξει το φύλο του; Και ασφαλώς στα τριάντα του ο νεανίας αυτός θα μπορεί να κάνει το ίδιο. Στα παιδιά Της η Εκκλησία διδάσκει να ευχαριστούν τον Θεό για το φύλο τους, άρρεν ή θήλυ, να αξιοποιήσουν τα χαρίσματά του, και να γίνουν καλοί χριστιανοί και καλοί άνθρωποι στην κοινωνία.
2. Ερώτηση: Δηλώσατε ότι θα διακόψετε κάθε επικοινωνία με βουλευτή της επαρχίας σας, αν ψηφίσει αυτόν τον νόμο. Θα προχωρήσετε σ᾽ αυτό;
Απάντηση: Με τους πολιτικούς άρχοντες της επαρχίας μου έχω πολύ καλή επικοινωνία, αποβλέποντας στην πνευματική τους βοήθεια και ωφέλεια. Τους φέρομαι φιλικά. Αυτήν την φιλικότητα εννοούσα ότι θα διακόψω με βουλευτή της επαρχίας μου, ο οποίος θα εψήφιζε τον νόμο περί αλλαγής φύλου. Δεν εννοούσα βεβαίως ότι δεν θα παραδέχομαι τον βουλευτή αυτόν ως πολιτικό άρχοντα, αφού δεν μπορώ εγώ να τον παύσω από βουλευτή, ή ότι πάλιν θα του απαγορεύσω την είσοδό του στον Ναό ή την παράστασή του σε κάποια δοξολογία στον Ναό. Απάδει αυτό νομίζω προς την ποιμαντική της Εκκλησίας μας.
3. Ερώτηση: Για τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες ποια είναι η θέση σας;
Απάντηση: Εάν οι ηλεκτρονικές ταυτότητες είναι προς εξυπηρέτηση των ανθρώπων, χωρίς όμως να θίγουν την πίστη μας ή την ελευθερία μας, και βέβαια θα τις δεχθούμε. Αν όμως προϋπόθεση για να πάρουμε τις ταυτότητες αυτές θα είναι το να παραχαράξουμε κάποιο δόγμα της πίστης μας ή να συμμαχήσουμε με αντιχριστιανικά συστήματα ή να καταδουλωθεί η προσωπικότητά μας, ασφαλώς δεν θα τις πάρουμε με ο,τι αυτό μας στοιχίσει. Αλλά γιατί τόση ταραχή και ανησυχία; Θα κάνουμε ο,τι μας πεί η Εκκλησία, η Οποία εκφράζεται με την Σύνοδο των Ιεραρχών Της και με την φωνή των αγιασμένων πατέρων Της, όπως του αγίου Πορφυρίου και του αγίου Παισίου στις ημέρες μας. Το να πεί δε κάποιος ότι σήμερα δεν υπάρχουν φωτισμένοι Ιεράρχες και άγιοι πατέρες, αυτό είναι πολύ μεγάλη αίρεση, γιατί είναι σαν να λέγει ότι έπαυσε η Εκκλησία να έχει Άγιο Πνεύμα, το Οποίο φωτίζει και κατεργάζεται αγίους.
4. Ερώτηση: Εν όψει της Συνταγματικής Αναθεώρησης θα προταθεί από την Κυβέρνηση ο χωρισμός Εκκλησίας – Κράτους. Είστε υπέρ ή κατά;
Απάντηση: Εμείς, σαν Εκκλησία, θέλουμε το τέλειο και το ιδανικό, που είναι η συνεργασία Κράτους και Εκκλησίας. Αυτό όμως προϋποθέτει ένα Κράτος με ευαγγελικό πολίτευμα. Όταν όμως το Κράτος με τα νομοθετήματά του εναντιώνεται προς το Ευαγγέλιο και ακόμη πιέζει την Εκκλησία να συμφωνήσει μαζί του, απειλώντας μάλιστα γι᾽ αυτό, τότε προτιμώτερος ο χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους.
[irp posts=”378880″ name=”Εντονη αντίδραση του Γόρτυνος Ιερεμία για την παράσταση η ώρα του διαβόλου””]
5. Ερώτηση: Το μεταναστευτικό ζήτημα πιστεύετε ότι θα προκαλέσει μελλοντικά ρατσιστικές συμπεριφορές, ιδιαίτερα στις μικρές κοινωνίες;
Απάντηση: Ως χριστιανοί πρέπει να βλέπουμε όλους τους ανθρώπους όλων των εθνών ως αδελφούς, γιατί πιστεύουμε στην παγκοσμιότητα του Θεού. Μάλιστα τον ερχομό των μεταναστών στην χώρα μας πρέπει, ως ορθόδοξοι χριστιανοί, να τον βλέπουμε και ποιμαντικά, ως καλή ευκαιρία να δώσουμε και σ᾽ αυτούς, με την αγάπη μας πρώτα και τον λόγο μας έπειτα, την αλήθεια της πίστης μας. Δεν πρέπει λοιπόν να δημιουργήσει πρόβλημα σε μας το μεταναστευτικό. Πρέπει όμως να είμαστε στερεωμένοι στις ρίζες μας, στην Ορθόδοξη πίστη μας και στις παραδόσεις της αγιασμένης και ηρωικής πατρίδος μας, για να μην επηρεαστούμε και «ξεχρωματιστούμε» συναναστρεφόμενοι τους ξένους.
6. Ερώτηση: Η προσευχή στα σχολεία να διατηρηθεί ή να καταργηθεί, όπως προτείνει το Υπουργείο Παιδείας;
Απάντηση: Να διατηρηθεί βέβαια η προσευχή στα Σχολεία μας και η Εικόνα του Χριστού και της Παναγίας μας στις αίθουσες των μαθημάτων, γιατί εδώ είναι Ελλάς και οι μαθητές είναι χριστιανόπαιδες.
7. Ερώτηση: Το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής;
Απάντηση: Η Εκκλησία σκοπό έχει να κατηχεί τον λαό Της με τον λόγο του Θεού και να κάνει θεοφόρους ανθρώπους, δηλαδή αγίους. Αυτό είναι το κύριο έργο Της. Δεν βλέπει όμως η Εκκλησία αδιάφορα και τις υλικές ανάγκες των ανθρώπων, γιατί βλέπει ψυχο-σωματικά τον άνθρωπο, και έτσι έχει και κοινωνικό έργο. Δευτερεύον όμως είναι το έργο της αυτό, όχι πρωτεύον. Ας πω την πικρία μου: Ο κόσμος σήμερα θέλει την Εκκλησία να επιτελεί μόνο κοινωνικό έργο. Τότε μόνο για τον κόσμο είναι καλοί οι λειτουργοί της Εκκλησίας. Και πολλοί ιερωμένοι παρασύρονται σ᾽ αυτή την κοσμική αντίληψη και δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο κοινωνικό έργο – γιατί αυτό επαινεί ο λαός – και παραμελούν λοιπόν στο ποίμνιό τους την θεολογική κατήχηση, την διδασκαλία δηλαδή της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων. Η Εκκλησία σήμερα κάνει πλούσιο κοινωνικό έργο, και μάλιστα εργαζομένη για την αγιότητα των χριστιανών κάνει το καλύτερο κοινωνικό έργο, γιατί ο άγιος είναι και ο καλύτερος κοινωνικός άνθρωπος. Ας μη ζητά όμως ο κόσμος να θεραπευθούν όλα τα κοινωνικά του προβλήματα από την Εκκλησία, γιατί ο ίδιος ο κόσμος δημιουργεί τα πολλά αυτά προβλήματα με την συνεχή αποστασία του από τον Θεό και γιατί ο κόσμος πάλι επιτρέπει να υπάρχουν ανάμεσά του «καρχαρίες» που τον κατατρώγουν.
8. Ερώτηση: Πως μπορεί να ενισχυθεί σήμερα το πνεύμα της Εκκλησίας;
Απάντηση: Το πνεύμα της Εκκλησίας θα ενισχυθεί σήμερα αν εμείς οι κληρικοί και όλοι οι αφιερωμένοι στον Θεό, μοναχοί και μοναχές, γίνουμε άγιοι. Γι᾽ αυτό το κήρυγμα της μετανοίας πρέπει να βιωθεί πρώτα από μας τους κληρικούς και μάλιστα από τους Αρχιερείς, προς παράδειγμα των άλλων κληρικών. Αν γίνουμε οι Αρχιερείς σαν τον άγιο Νεκτάριο και οι ιερείς σαν τον παπα-Νικόλαο τον Πλανά, τότε θα δοξαστεί στην πραγματικότητα η Ελλαδική Εκκλησία και η Εκκλησία του Χριστού γενικώτερα.