Γράφει ο Φώτης Μιχαήλ, ιατρός
Ερμηνεύοντας το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο, ο μακαριστός θεολόγος και φιλόλογος Νικόλαος Σωτηρόπουλος γράφει: Η μεγαλύτερη αμαρτία των Ιουδαίων είναι αυτή, ότι δεν πίστευσαν και δεν αγάπησαν , αλλά και μίσησαν θανασίμως τον Υιό του Θεού. (1)
Γιατί άραγε τόσο μίσος και τόση μανία εναντίον του Χριστού; Την απάντηση μας την δίνει ο ίδιος ο Κύριος στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο, κεφ. η’, στιχ. 43. Διαλεγόμενος με τους αξιωματούχους του λαού, τους ερωτά: Διατί την λαλιάν την εμήν ου γινώσκετε; Γιατί δεν παραδέχεσθε τον λόγο μου; Και απαντά ο ίδιος: Ότι ου δύνασθε ακούειν τον λόγον τον εμόν. Διότι δεν δύνασθε να υπακούετε στο λόγο μου.
Γιατί οι ακροατές Του δεν μπορούσαν να υπακούουν στο λόγο Του; Διότι απλούστατα δεν ήθελαν. Ο λόγος του Χριστού περιέχει πολλά μη, πολλές απαγορεύσεις, απαγορεύσεις αμαρτωλών πραγμάτων. Ο λόγος του Χριστού απαιτεί θυσίες, πολλές φορές δύσκολες και οδυνηρές θυσίες. Και εκείνοι τέτοιες θυσίες δεν ήσαν πρόθυμοι να κάνουν. (1)
Τους λέγει ο Κύριος: Υμείς εκ του πατρός του διαβόλου εστέ, και τας επιθυμίας του πατρός υμών θέλετε ποιείν. Εσείς είστε από τον πατέρα τον διάβολο, και θέλετε να κάνετε τις επιθυμίες του πατέρα σας.
Απέναντι στους πωρωμένους και αμετανόητους ανθρώπους ο έλεγχος από τον Ιησού είναι σφοδρότατος και οξύτατος. Χωρίς περιστροφές και χωρίς κοσμικές ψευτοευγένειες τους λέει: Υμείς εκ του πατρός του διαβόλου εστέ. Δεν είστε παιδιά του Θεού και του Αβραάμ. Είστε παιδιά του διαβόλου. Και το βεβαιώνουν τα έργα σας. Τον Νόμο του Θεού τον γνωρίζετε, αλλά τον παραποιείτε και τον περιφρονείτε. Λέτε, ότι είστε παιδιά του Αβραάμ, δηλαδή του Θεού, αλλά με τα έργα σας αποδεικνύετε ότι είστε παιδιά του διαβόλου.
Μετά από την βραχεία αυτή ερμηνευτική εισαγωγή πάνω στους στίχους 43 και 44 του η’ κεφαλαίου από το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο (1), οι συνειρμοί καθίστανται αναπόφευκτοι:
Τότε ο λαός, ο εν σκότει πορευόμενος.
Σήμερα οι εν αποστασία διάγοντες Ορθόδοξοι Χριστιανοί.
Τότε οι ακριβείς μελετητές του Νόμου, υπερήφανοι και υποκριτές.
Σήμερα οι σχολαστικοί θεολόγοι, σπουδαγμένοι στα προαύλια του πάπα και των προτεσταντών, συνεπείς οικουμενιστές.
Τότε οι φύλακες του Νόμου.
Σήμερα οι υπερασπιστές των θρόνων.
Τότε η απόρριψη των διδαχών του Χριστού, εξ αιτίας αρνήσεως και αδυναμίας. Σήμερα η καταπάτηση των διδαχών του Χριστού και ο εναγκαλισμός με την παναίρεση του οικουμενισμού, εξ αιτίας βολέματος και ευκολίας.
Τότε η παράβαση του Νόμου.
Σήμερα η περιφρόνηση της Χάριτος.
Τότε η παρανόηση του λόγου των Προφητών.
Σήμερα η ποινικοποίηση του Λόγου του Προφητικού και η περιφρόνηση της Πατερικής μας Παραδόσεως. (2)
Τότε η βούληση του συνεδρίου των παρανόμων.
Σήμερα οι αποφάσεις του ‘’παγκοσμίου συμβουλίου εκκλησιών’’. (3)
Τότε η καταδίκη του Χριστού διά θανάτου σταυρικού.
Σήμερα ο Χριστός ξανασταυρώνεται με τα λόγια και με τα έργα μας.
Τότε οι σοφοί Νομομαθείς, Τον αμφισβήτησαν και Τον είπανε πλάνο.
Σήμερα αρχιερείς τινες και πατριάρχες με λόγια και με έργα αμφισβητούν την μοναδικότητά Του και Του γυρίζουν την πλάτη.
Τότε έλεγχος επέστη παρά Χριστού σφοδρός των Χριστοκτόνων.
Σήμερα έλεγχος έτι σφοδρότερος των αμετανόητων νεοσταυρωτών αναμένεται.
Ελεήμων, ελέησόν με ο Θεός. Ελέησόν με και μη παραδειγματίσης με.
ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ:
(1) ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, Τόμος Β’, σελ. 70-71, Νικολάου Σωτηρόπουλου, θεολόγου-φιλολόγου.
(2) Είναι γνωστή η ποινικοποίηση του Προφητικού και Πατερικού λόγου του Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου.
(3) Βάσει της ψευδοσυνόδου της Κρήτης, πρώτα είμαστε μέλη του ΠΣΕ (της κουρελούς του διαβόλου) και μετά μέλη των Τοπικών μας Εκκλησιών.
Ο Άγιος Παίσιος το λεγόμενο παγκόσμιο συμβούλιο εκκλησιών το ωνόμαζε ‘’κουρελού του διαβόλου’’.