Φθιώτιδος Συμεών: Η Κυριακή του Παραλύτου στη Φθιώτιδα.
Στον μεγαλοπρεπή και ιστορικό Ναό του Αγίου Δημητρίου, της πολυπληθούς Ενορίας του κέντρου της πόλεως Λαμίας, τέλεσε εχθές, Κυριακή του Παραλύτου 15 Μαΐου 2022 την Αναστάσιμη Αρχιερατική Θεία Λειτουργία ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.
Στο κήρυγμά του ο κ. Συμεών αναφέρθηκε στα τρία θαύματα, τα οποία προβάλει η Αγία μας Εκκλησία την Κυριακή του Παραλύτου, μέσα από το Αποστολικό και το Ευαγγελικό Αναγνώσματα και υπογράμμισε το νόημα της πραγματικής υγείας σε σχέση με την πραγματικότητα του «κοινωνειν».
Χαρακτηριστικά ο κ. Συμεών ανέφερε:
«Σήμερα Κυριακή του Παραλύτου, μέσα σε αυτό το αναστάσιμο κλίμα, μας προβάλλει η Εκκλησία μας τρία γεγονότα εντυπωσιακά και συνάμα πολύ ελπιδοφόρα και χαρούμενα, τα όποια όχι μόνο αλλάζουν την ζωή αυτών που τα ζουν, αλλά κυρίως έρχονται και κομίζουν ελπίδα σε ένα κόσμο, που έχει πόνο, σε ένα κόσμο που έχει προβλήματα, σ’ ενάν κόσμο που έχει δυσκολίες, που βρίσκεται αντιμέτωπος καθημερινά με ασθένειες, πόνο και θλίψεις.
Στο Ευαγγελικό Ανάγνωσμα ο Κύριος μας θεραπεύει έναν άνθρωπο, ο οποίος παρέμενε παράλυτος και υπέμεινε την μοναξιά του 38 ολόκληρα χρόνια.
38 ολόκληρα χρόνια ο παράλυτος βιώνει το περιθώριο, την κοινωνική απομόνωση, την κοινωνική αποστασιοποίηση και το εκφράζει με μία λέξη, με μία φράση «ἄνθρωπονοὐκἔχω».
Ο Χριστός δεσμεύθηκε στους μαθητές Του ότι αν μείνετε πιστοί στην αγάπη μου, θα απολαύσετε και την δυνατότητα να μετέχετε και να γίνεσθε αγωγοί των ακτίστων ενεργειών και των θείων χαρίτων. Και νεκρούς θα εγείρετε και λεπρούς θα θεραπεύετε και δαιμόνια θα εκβάλετε και αυτό το βλέπουμε να πραγματώνεται μέσα από τον Απόστολο Πέτρο, ο οποίος θεραπεύει τον Αινέα και ανασταίνει την Ταβιθά.
Μας κάνει εντύπωση ότι αυτά τα τρία θαύματα ότι δεν συνδέονται με κάποια ομολογία πίστεως, ούτε ο Χριστός ζητά από τον Παράλυτο να ομολογήσει την πίστη του για να τον θεραπεύσει, ούτε ο Πέτρος ζητά από τον παράλυτο Αινέα ούτε από την Ταβιθά, αλλά και ούτε από το περιβάλλον τους.
Αυτά τα τρία θαύματα συνδέονται αιτιωδώς είτε ως προϋπόθεση, είτε ως αποτέλεσμα με πράξεις κοινωνίας, σχέσης και αγάπης.
Ο επί 38 χρόνια παράλυτος μόλις θεραπεύεται από την σωματική ασθένεια, βαδίζει τον δρόμο της πνευματικής υγείας και η ζωή της πνευματικής υγείας είναι η κοινωνία. Όχι για να μείνει υγιής στη μοναξιά του, αλλά να είναι υγιής στην κοινωνικότητά του, στην εξωστρέφειά του. Του χαρίζει την υγεία για να μπορεί να ζει, να κοινωνεί αυτό που του συνέβη, να μιλήσει για την χαρά του, γι΄αυτό που έζησε και αυτό που έζησε να το κάνει ζωή και να το μοιραστεί με ένα κόσμο που το έχει ανάγκη. Η μοναξιά είναι αμαρτία. Αν κανείς ταυτίζει την αμαρτία με την ενοχή, σημαίνει ότι δεν κατάλαβε ότι η αμαρτία είναι ασθένεια, είναι οντολογική και υπαρξιακή ασθένεια. Η αμαρτία δεν είναι ποινικό αδίκημα, για να αντιμετωπίζεται μέσα από έναν ποινικό κώδικα, όπως και η αγάπη δεν είναι μία πολιτική υποχρέωση για να ρυθμίζεται από κάποιον αστικό κώδικα, ή από κάποιο συνταγματικό κείμενο. Υπάρχει νόμος που σε υποχρεώνει να αγαπάς;
Η αγάπη είναι πέρα και πάνω από νόμους και η πραγματική υγεία είναι πέρα και πάνω απ’ αυτό που αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας. Η πραγματική υγεία είναι να μην ζει κανείς μόνος του. Να μην ζει για τον εαυτό του και να μην τριγυρίζει τον κόσμο γύρω από τον εαυτό του.
Αληθινή υγεία είναι να μοιράζεσαι, να προσπαθείς, να αγωνίζεσαι, να μάχεσαι για να αποδεικνύουμε ότι είμαστε άξιοι της υγείας και της αγάπης του Θεού.
Το μήνυμα που κομίζει η Ανάσταση στη ζωή μας είναι ότι ο Χριστός δεν αναστήθηκε για να συνεχίσουμε εμείς τον εγωισμό μας, την αδιαφορία μας, τα συμφέροντά μας, την ιδιοτέλειά μας και να ζούμε σε έναν κόσμο δικό μας. Ο Χριστός αναστήθηκε για να αναστήσουμε και εμείς τον κόσμο, για να αναστήσουμε την ζωή μας, να αναστήσουμε πραγματικές σχέσεις, για να πάψουμε να ζούμε με τις παθογένειές μας, με την κακία μας, την μιζέρια μας, με τα κόμπλεξ μας, για να πάψουμε να ζούμε σε ένα χαμηλό επίπεδο και να ανεβούμε σε ένα υψηλό επίπεδο ζωής, για να μάθουμε να φιλοσοφούμε, να αποφασίζουμε, να πράττουμε, να ενεργούμε και να οδηγήσουμε τον κόσμο, την κοινωνία, την αγάπη και τις μεταξύ μας σχέσεις στην Ανάσταση».
Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία παραβρέθηκαν: ο Βουλευτής Φθιώτιδος κ. Θεμιστοκλής Χειμάρας, ο Δήμαρχος Λαμιέων κ. Ευθύμιος Καραΐσκος, ο Αντιδήμαρχος κ. Αθανάσιος Ντούζγος, ο Φρούραρχος Λαμίας – Διοικητής ΚΕΥΠ Ταξίαρχος Μιχαήλ Κρητσωτάκης, η Διευθύντρια Α/θμιας Εκπαιδεύσεως Φθιώτιδος κ. Παναγιώτα Χουλιάρα, η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων Β/μιας Εκπαίδευσης κ. Αικατερίνη Καλογήρου, ο Διευθυντής του Προτύπου Εκκλησιαστικού Σχολείου Λαμίας κ. Ιωάννης Ζαχαράκης, καθώς και εκπρόσωποι άλλων φορέων του τόπου.
Ακολούθως, ο κ. Συμεών είχε μία ευχάριστη επικοινωνία με τους άρχοντες, τους πιστούς και όλους τους συνεργάτες της Ενορίας.
Φωτογραφίες: Δημήτριος Ανάγνου