Ο Μητροπολίτης Δράμας Παύλος εκ των πλέον επιφανών και λογίων ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος, με νουνεχή και υπεύθυνη στάση έναντι των μεγάλων εκκλησιαστικών και εθνικών θεμάτων, μίλησε στον «Ε.Κ.» για τον κορωνοϊό που τον «επισκέφθηκε», για το φαινόμενο των αντιεμβολιαστών, των διαφόρων γεροντάδων γκουρού, το Ρωσικό «πραξικόπημα» στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας.
Ξεκινήσαμε με την ερώτηση «πώς αισθάνεστε έπειτα από την επίσκεψη που σας έκανε ο κορωνοϊος;». Ο Μητροπολίτης Παύλος είπε, πως «αισθάνομαι ότι οι άνθρωποι είμαστε πολύ παροδικοί και ένα κλικ μας χωρίζει από την αιωνιότητα.
Γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε ταπεινοί, να έχομε αγάπη και να πράττομε πάντοτε το καλό». Συμπλήρωσε «δόξα τω Θεώ αισθάνομαι πολύ καλά γιατί όχι ότι είμαι τριπλοεμβολιασμένος, αλλά έχω κάνει πέντε εμβόλια, εκτός του κορωνοϊού έκανα και του πνευμονιόκοκκου και της γρίπης. Την παραμονή των Θεοφανείων μόλις αισθάνθηκα ότι κάτι δεν πάει καλά, ανέστειλα την παρουσία μου στο ναό που θα πήγαινα να Λειτουργήσω, έκανα το πρωί το τεστ και μόλις διαγνώσθηκε ότι ήταν θετικό κλείσθηκα μέσα, έβγαλα και μία ανακοίνωση για να γνωρίζουν οι άνθρωποι».
Πρόσθεσε πως «ως αρχιερείς δεν μπορούμε να έχουμε ιδιωτικό βίο και προκειμένου να εκτρέφονται διάφορα σενάρια γνωστοποίησα τη νόσησή μου και παράλληλα προέτρεψα τους χριστιανούς να κάνουν το εμβόλιο».
Στην ερώτηση πώς η τοπική Εκκλησία της Δράμας αντιμετώπισε την πανδημία του κορωνοϊού κατά τους περασμένους μήνες και πώς την αντιμετωπίζει σήμερα, ανέφερε πως «η Εκκλησία της Δράμας αντιμετώπισε την πανδημία με υψηλό αίσθημα ευθύνης. Εξ αρχής ως υπεύθυνος πνευματικός ταγός και πατήρ κατέστησα σαφές ότι δεν είναι πνευματικό ζήτημα αλλά καθαρά ιατρικής μορφής, ότι πρέπει να εμβολιασθούμε, να τηρούμε τα υγειονομικά μέτρα και βεβαίως να αποφύγουμε τις ακρότητες ένθεν κακείθεν».
Αναφορικά αν υπήρξαν κρούσματα ή και θύματα ανάμεσα στον κλήρο και τον λαό, είπε ότι «η Δράμα πέρυσι τέτοια περίοδο ήταν η τρίτη σ’ όλη την Ευρώπη σε θανάτους. Είχαμε και κληρικούς οι οποίοι ήταν εκ των αρνητών και διασωληνώθησαν και τους οποίους ο Θεός τους χάρισε τη ζωή αλλά δυστυχώς είναι και αμετανόητοι, δεν άλλαξαν νοοτροπία».
Οταν τον ρωτήσαμε πώς τους αντιμετώπισε, είπε ότι «με την πειθώ και αυτοί οι οποίοι ήταν εξομολόγοι και πνευματικοί τους αφαίρεσα την πνευματική πατρότητα για να μην επηρεάζουν τον κόσμο μέσω της εξομολογήσεως».
Για το αν εξακολουθούν και ιερουργούν, είπε ότι «εξακολουθούν και ιερουργούν εφόσον δεν νοσούν διότι δεν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να τους απαγορεύσουμε να ιερουργούν».
Στην ερώτηση «τι σας λέγουν; γιατί κρατούν αυτή τη στάση;», ο Μητροπολίτης Παύλος είπε πως «όλα αυτά τα τρελά τα σενάρια που κυκλοφορούν ότι είναι αντίχριστος, είναι το ένα, είναι το άλλο, και να πούμε την αλήθεια τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από Προτεσταντικές σέκτες της Αμερικής. Η Ορθόδοξη Εκκλησία και διδασκαλία δεν έχει τέτοιο πράγμα και το παράδοξο είναι πως τα υιοθετούν εντός εισαγωγικών ακραιφνείς Ορθόδοξοι και τα ενσπείρουν εδώ στην Ελλάδα και στον Ορθόδοξο Κόσμο».
Αναφορικά με το καινοφανές φαινόμενα της προφητολαγνείας, μελλοντολογίας και γεροντικού «γκουρισμού» το οποίο φαίνεται να ανθοφορεί σήμερα, είπε πως «αυτό είναι βαρύτατη πνευματική νόσος, οι άνθρωποι ψάχνουν να βρουν έναν γκουρού να το πούμε στην κοσμική ορολογία ή άλλοι θεωρούν ότι θα πάνε στον εξομολόγο όπως πηγαίνουν σ’ έναν ψυχίατρο ή ψυχολόγο και μάλιστα στον εξομολόγο θα πάνε και δωρεάν. Υποκύπτουν κάποιοι πνευματικοί σ’ αυτό το θέλγητρο της πνευματικής καθοδηγήσεως και πατρότητας και δημιουργούν αυτά τα τεράστια προβλήματα στην Εκκλησία. Το πρόβλημα υπάρχει και στις δύο πλευρές και στον πνευματικό, αλλά και σ’ εκείνους που αναζητούν τέτοιους ανθρώπους. Εχω πει ότι είναι καλύτερα να μην εξομολογηθούν οι χριστιανοί παρά να πάνε σ’ έναν πνευματικό χασάπη ο οποίος θα τους καταστρέψει».
Οταν τον ρωτήσαμε πόσο υποψιασμένοι είμαστε σήμερα γι’ αυτό που είναι Εκκλησία, από αυτό που δεν είναι, είπε: «δυστυχώς ο καθένας πλάθει μια φαντασιακή Εκκλησία στο νου του και από όποια σκοπιά βλέπει το ζήτημα, αυτό θεωρεί και Εκκλησία».
Σχετικά με το πώς βλέπουν σήμερα οι άνθρωποι και μάλιστα οι νέοι την Πίστη και την Εκκλησία, ανέφερε πως «υπάρχει μία μεγάλη απόσταση σήμερα μεταξύ των νέων κυρίως ανθρώπων διότι η παιδεία πλέον τα τελευταία χρόνια είναι τέτοιας μορφή και τέτοιους ήθους που δεν δίνει κάποιες βάσεις πίστης και Ορθόδοξου ήθους στα παιδιά μας. Βέβαια αυτό ξεκινά και λίγο πιο πριν από την οικογένεια, εκεί υπάρχει πρόβλημα, οπότε τα παιδιά όσο μεγαλώνουν αποκτούν ένα κενό από την Εκκλησία. Και κακά τα ψέματα υπάρχουν διάφορα ζητήματα όπως η κατανόηση της Λειτουργικής, γλώσσας, η δική μας αποξένωση από τα παιδιά με διάφορους τρόπους και αυτό τα κάνει να μας βλέπουν τα περισσότερα σαν κάτι εξωγήινους».
Τόνισε ακόμα, πως «τους νέους τους απασχολεί κυρίως το θέμα της αποκαταστάσεώς των, πώς θα αποκτήσουν χρήματα για μία εύκολη και άνετη ζωή και όποιοι έχουν κάποια άλλα ενδιαφέροντα αυτά εκφράζονται ανάλογα με τον τρόπο διαπαιδαγώγησής των σε διάφορες έτσι ομάδες μέσω του ίντερνετ, του Facebook, και να γίνουν οπαδοί θεωριών τα παιδιά».
Ο Σεβασμιώτατος συμπλήρωσε πως «πιστεύω ότι αυτά τα παιδιά έχουν και μία ωριμότητα και μία καλή κριτική σκέψη και θα κάνουν πολλά από αυτά τον κύκλο τους και θα επιστρέψουν εν τέλει στις Αρχές και τις Αξίες που έχουμε ως Ορθόδοξοι Ελληνες Χριστιανοί.
Θλίβομαι μόνο με την εικόνα που δίνουμε στα ανυποψίαστα παιδιά όταν βγαίνουμε εμείς οι κληρικοί και λέμε ότι έρχεται ο αντίχριστος, ότι θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία, ή όταν καταφερόμαστε εναντίον των εμβολίων σου λένε ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι σαλεμένοι, δεν έχομε καμιά δουλειά μ’ αυτούς. Όταν δείτε τις εκκλησιαστικές ιστοσελίδες θα δείτε κι εμείς οι αρχιερείς ότι εξαντλούμαστε στο τι άμφια θα φορέσουμε, πόσο λαμπρά είναι και λησμονούμε ότι τους περισσότερους από εμάς μας περιστοιχίζουν την ώρα που φορούμε τα άμφια τριάντα και πενήντα ηλικιωμένοι άνθρωποι που έχουν και καταρράκτη και δεν μπορούν να διακρίνουν τη λαμπρότητα των αμφίων».
Αναφορικά με την εισπήδηση του Πατριαρχείου Μόσχας στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, είπε ότι «αυτός είναι ο επαναστατικός πανσλαβισμός της προεπαναστατικής Ρωσίας ο οποίος επανέρχεται δυναμικός και πάλι και εκδικητικός διότι κάνουν αυτό το πράγμα με έναν τρόπο προπετή και πάρα πολύ προκλητικό στηριζόμενοι στις κρατικές δυνάμεις, αλλά λησμονούν το Θεϊκό σκαμπίλι που έφαγαν με την επανάσταση του 1917 και δείχνουν ότι δεν έμαθαν καλά το μάθημά τους».
ekirikas.com