Bεροίας Παντελεήμων: Την Πέμπτη 27 Απριλίου το απόγευμα ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι».
Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων στη διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Η χάρη του Θεού μας αξίωσε να ολοκληρώσουμε το στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και να εορτάσουμε τη λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας. Μας αξίωσε να ακούσουμε για μία ακόμη φορά «το φαιδρόν της Αναστάσεως κήρυγμα» μαζί με τις μυροφόρες γυναίκες και τους μαθητές του Κυρίου μας και να ψάλουμε τον χαρμόσυνο παιάνα της Αναστάσεως, το «Χριστός ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασιν ζωήν χαρισάμενος».
Δεν υπάρχει, είναι αλήθεια, πιο μεγαλειώδες και πιο χαρμόσυνο γεγονός στην ιστορία της ανθρωπότητος από την Ανάσταση του Κυρίου μας. Δεν υπάρχει κανένα παρόμοιο γεγονός, το οποίο όχι μόνο επέδρασε καταλυτικά στην εποχή κατά την οποία συνέβη, αλλά συνεχίζει και θα συνεχίζει να επιδρά «μέχρι τερμάτων αιώνος».
Και η μοναδικότητά του αυτή επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι καμία άλλη θρησκεία ή φιλοσοφία δεν τόλμησε να το αμφισβητήσει ούτε και να επινοήσει κάτι παρόμοιο. Ακόμη και οι αρχιερείς των Ιουδαίων δεν τόλμησαν, παρότι είχαν συμφέρον, να αμφισβητήσουν επίσημα ότι ο Χριστός αναστήθηκε και αναδείχθηκε νικητής επί του θανάτου, τον οποίον θανάτωσε διά του θανάτου του, νεκρώνοντας οριστικά τη δύναμή του, αφού προηγουμένως με τη σταυρική του θυσία είχε καταργήσει την αιτία του θανάτου, δηλαδή την αμαρτία.
Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι ο θάνατος εισήλθε στον κόσμο μετά την πτώση των πρωτοπλάστων και προκειμένου να μην παραμείνει η αμαρτία αιώνια. Τώρα όμως που με τη Σταύρωση του Χριστού η αμαρτία συγχωρείται και ο αίτιός της νικάται, δεν υπάρχει χώρος και λόγος υπάρξεως για τον θάνατο, ο οποίος καταργείται διά του θανάτου του ίδιου του Χριστού, ο οποίος πεθαίνει για να μας απαλλάξει από τον φόβο και την οδύνη του θανάτου και να μας χαρίσει την προοπτική της αναστάσεως και της αιωνίου ζωής.
Με την Ανάσταση του Χριστού δεν καταργείται απλώς ο φόβος, αλλά κυριαρχεί και η χαρά. Γι᾽ αυτό και ο πρώτος χαιρετισμός του Αναστάντος Κυρίου δεν είναι άλλος από το «χαίρετε», από την προσφορά της χαράς που δίδει στους ανθρώπους και πρωτίστως σε αυτούς που τον πιστεύουν και τον αγαπούν η Ανάστασή τους.
Αυτή την χαρά που φέρνει η Ανάσταση του Κυρίου μας, χαρά «εν όλω τω κόσμω», όπως ομολογούμε, μας καλεί να ζήσουμε αυτές τις ημέρες αλλά και σε όλη μας τη ζωή και ο άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος, στον λόγο του για την Ανάσταση του Χριστού.
Η δύναμη της Αναστάσεως είναι και αυτή που γεμίζει την ψυχή μας με χαρά και αισιοδοξία, γιατί διαβεβαιώνει τις ψυχές όσων πιστεύουμε σε αυτήν ότι το τέλος των πραγμάτων και του κόσμου δεν είναι ο θάνατος, δεν είναι η απώλεια, δεν είναι η ήττα ή το σκοτάδι. Το τέλος όλων των προσπαθειών μας, το τέλος όλων των αγώνων μας είναι η νίκη, είναι ο θρίαμβος της αναστάσεως. Διότι ο αναστάς Κύριος είναι ο θριαμβευτής του κόσμου. Και δεν είναι θριαμβευτής για τον εαυτό του, αλλά αναδεικνύει νικητές και θριαμβευτές και όλους εμάς, όσους τον πιστεύουμε και όσους αγωνιζόμεθα τηρώντας τις εντολές του, να ζούμε την ανάσταση που μας προσφέρει μέσα στην ψυχή μας, να τον ζούμε και να τον βλέπουμε αναστημένο μέσα μας, να τον προσκυνούμε και εμείς μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριές του, επαναλαμβάνοντας όχι μόνο κατά την αναστάσιμη αυτή περίοδο αλλά σε όλη μας τη ζωή με ακράδαντη πίστη τους λόγους: «Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν Άγιον, Κύριον, Ιησούν, τον μόνον αναμάρτητον», αυτόν ο οποίος διά της Αναστάσεώς του ελευθέρωσε και ελευθερώνει και εμάς από την αμαρτία και μας χαρίζει την αιώνια ζωή.