ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ: Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, με αφορμή τον διπλό εορτασμό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Επανάστασης του 1821, εξέδωσε εγκύκλιο στην οποία αναδεικνύει τον κοινό άξονα ελευθερίας και αναγέννησης που ενώνει τα δύο γεγονότα.
Όπως σημειώνει, «η “καινή κτίσις” που εορτάζουμε κάθε 25η Μαρτίου είναι ταυτοχρόνως και πνευματική και πολιτική πραγματικότητα για τους Ορθοδόξους Έλληνες», παραλληλίζοντας τη συγκατάθεση της Παναγίας στο θείο σχέδιο με τη θυσία των αγωνιστών για την ελευθερία του έθνους.
Τονίζει ότι «ο Ευαγγελισμός τελέστηκε με την ελεύθερη βούληση της Παναγίας» ενώ η Επανάσταση «ήταν μία συγκλονιστική πράξη ελευθερίας» με την ενίσχυση του Θεού. Και στα δύο γεγονότα, το πρόσωπο της Παναγίας «ενσαρκώνει τα υψηλότερα όνειρά μας για ελευθερία».
Ολοκληρώνοντας, καλεί τους πιστούς «να γίνουμε και εμείς καινή κτίσις εν Χριστώ» και να τιμούμε διαρκώς τόσο την Παναγία όσο και τους ήρωες του 1821, που με τη θυσία τους νίκησαν την τυραννία και οδήγησαν τον ελληνικό λαό στην πρόοδο.
Διαβάστε την Εγκύκλιο:
Προσφιλείς αδελφοί και αδελφές εν Χριστώ,
Η «καινή κτίσις» που εορτάζουμε κάθε 25η Μαρτίου είναι ταυτοχρόνως και πνευματική και πολιτική πραγματικότητα για τους ορθοδόξους χριστιανούς ελληνικής καταγωγής, αλλά και για τους ανά τον κόσμο φιλέλληνες, και για κάθε άνθρωπο. Ό,τι συνέβη στη μήτρα της αειπαρθένου δεν είναι τίποτε λιγότερο από την αναδημιουργία του ανθρωπίνου γένους καί, μέσω ημών των χριστιανών ως οικονόμων του Θεού, ολοκλήρου του κόσμου. Ό,τι συνέβη το 1821 με τη γενναιότητα και την αυτοθυσία των ελλήνων πατριωτών δεν είναι τίποτε άλλο παρά η αναγέννηση του έθνους μας, προς το οποίο έχουμε χρέος ευθύνης για τη συνέχειά του.
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου επιτελέσθηκε με την ελεύθερη βούληση και συγκατάθεση της Παναγίας μας, η οποία εκπροσωπεί κάθε άνδρα, γυναίκα και παιδί από την αρχή έως της συντελείας του κόσμου. Και η επανάσταση του 1821 αποτέλεσε μία συγκλονιστική πράξη ελευθερίας, καθώς οδήγησε στην ανεξαρτησία και την αναγέννηση της πατρίδας μας Ελλάδας. Η πρώτη πράξη ήταν θεία βούληση, που επιτεύχθηκε με τη συνεργασία του ανθρώπου· η δεύτερη πράξη ήταν ανθρώπινη προσπάθεια, που ενισχύθηκε από το χέρι του Θεού. Και στις δύο περιπτώσεις, το πρόσωπο της αειπαρθένου κεχαριτωμένης νεαρής Παναγίας μας ήταν παρόν ως το κατ᾽ εξοχήν σκεύος εκλογής του Θεού, ενσαρκώνοντας τα υψηλότερα όνειρά μας για ελευθερία.
Ας μη ξεχνούμε ποτέ την αειπάρθενο προστάτιδά μας, η οποία μας δείχνει τι σημαίνει να είναι κανείς πραγματικά ελεύθερος με το Θεό. Και άς μη ξεχάσουμε ποτέ τους αθάνατους ήρωες του 1821, που με τις θυσίες τους έδειξαν στον κόσμο το τι σημαίνει να πολεμάς και να νικάς την τυραννία, να προστατεύεις, να υπερασπίζεσαι και να οδηγείς στην πρόοδο τον ελληνικό λαό. Άς έχουμε λοιπόν κι εμείς ως στόχο να γίνουμε «καινή κτίσις εν Χριστώ».
Ζήτω το 1821! Ζήτω η δημοκρατία! Ζήτω η Ελλάδα!