Τη θέση ότι ήρθε η ώρα για διακριτούς ρόλους Κράτους – Εκκλησίας χωρίς αναθέματα εκφράζει σε συνέντευξή του στα Νέα Σαββατοκύριακο ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.
«Είναι ένα θέμα που πρέπει να επιλυθεί χωρίς περιττούς διχασμούς και αναθέματα. Η διαμόρφωση διακριτών ρόλων μεταξύ Εκκλησίας και Κράτους αποτελεί προγραμματική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και αίτημα και άλλων πολιτικών ευαισθησιών, π.χ. από τον χώρο του Κέντρου και των φιλελευθέρων. Πρόκειται για ώριμο κοινωνικό αίτημα που ανταποκρίνεται στην ανάγκη για μια σύγχρονη και δημοκρατική πολιτεία σε συνθήκες, μάλιστα, πολυπολιτισμικής πραγματικότητας» δηλώνει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας:
«Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ Εκκλησίας – Κράτους δεν σχετίζεται με τη θρησκευτική ελευθερία, η οποία αυτονοήτως προστατεύεται».
Ως προς την αλλαγή του εκλογικού νόμου, ο υπουργός Παιδείας τάσσεται καθαρά υπέρ της απλής και άδολης αναλογικής.
«Σημείο αναφοράς για όλους μας είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής ως πάγιου εκλογικού συστήματος διεξαγωγής όλων των εκλογικών αναμετρήσεων σε Βουλή, Ευρωβουλή, Αυτοδιοίκηση και συνδικάτα. Η καθιέρωση της απλής αναλογικής αποτελεί σταθερή και βασική επιλογή της Αριστεράς γιατί συνδέεται με τη γνήσια πολιτική εκπροσώπηση (σε εποχή μάλιστα που εντείνεται η κρίση αντιπροσώπευσης), με την εξυγίανση του πολιτικού συστήματος και την ουσιαστική λειτουργία και αναβάθμιση των θεσμών διαφάνειας και κοινωνικού ελέγχου» επισημαίνει, τονίζοντας:
«Δεν θα επινοήσουμε ένα σύστημα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ και της πολιτικής συγκυρίας, όπως έκαναν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Η διατήρηση του 3% (ή περίπου 3%) για την είσοδο στη Βουλή αποτρέπει την κονιορτοποίηση της πολιτικής ζωής σε προσωποπαγή κόμματα, που με υπομόχλιο άμετρες προσωπικές φιλοδοξίες αλλά και με την αδιαφανή στήριξη από μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και media θα μετεξελιχθούν σε «κόμματα – εκβιαστές» και παράγοντες πολιτικής αποσταθεροποίησης».
Τέλος, σχολιάζοντας την κριτική που του ασκείται από την αξιωματική αντιπολίτευση, ο κ. Φίλης δηλώνει πως «όσοι πράττουν κάνουν και λάθη».