«Εγώ θα έδιωχνα και τον έναν και τον άλλο και θα φρόντιζα, τα μεν παιδιά που μένουν μέσα να μη μάθουν το γεγονός κι αυτός, που είχε την ευθύνη, να μην έχει καμία θέση στο χώρο, ενώ θα παρέπεμπα το θέμα στη Δικαιοσύνη», δήλωσε ο μητροπολίτης Λαγκαδά, Ιωάννης, αναφερόμενος στην υπόθεση του καταγγελθέντος βιασμού στο Παπάφειο Ίδρυμα, στο οποίο θεσμικά προεδρεύει ο εκάστοτε μητροπολίτης Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Ιωάννης είπε, ότι τέτοιους είδους ζητήματα δεν πρέπει να δημοσιοποιούνται, διευκρινίζοντας, ότι με αυτό δεν εννοεί αποσιώπηση, όπως είχε συμβεί σε αντίστοιχες περιπτώσεις στην καθολική αρχιεπισκοπή των ΗΠΑ.
«Πρέπει να υπάρξουν τα μέτρα και οι κυρώσεις, χωρίς αυτό το πράγμα να αποτελεί γεγονός, που θα θίγει την προσωπικότητα των θιγομένων, διότι σκεφτείτε το παιδί που έμεινε, τι ρετσινιά θα αντιμετωπίσει από τους συνοίκους», είπε ο κ. Ιωάννης, μιλώντας στο Πρακτορείο 104,9 fm και εκφράζοντας την άποψη ότι «πρέπει να γίνει σεβαστή η προσωπικότητα του παιδιού, διότι και τα δύο παιδιά είναι θύματα», ενώ συμπλήρωσε πως έχει υπόψη του «παρόμοιες περιπτώσεις παιδιών, που έχουν στιγματιστεί για όλη τους τη ζωή».
Παράλληλα σημείωσε, ότι σε τέτοια ιδρύματα προληπτικά «πρέπει να υπάρχει αυξημένη επιτήρηση από απόψεως προσωπικού, το οποίο στο Παπάφειο δεν υπάρχει στο βαθμό που πρέπει».
Αναφορικά με την αύξηση της δυνατότητας αναλήψεων από τις μητροπόλεις, είπε ότι «πολύ σωστά έπραξε η κυβέρνηση, για να μην υπάρξει διακοπή του προγράμματος κοινωνικής συμπαράστασης προς τον πάσχοντα».
«Υπήρχε μεγάλη δυσκολία και γι’ αυτό αναγκαστήκαμε και ζητήσαμε αυτή τη διευκόλυνση, γιατί τώρα μπαίνουμε στο χειμώνα και υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη», είπε ο κ. Ιωάννης, κάνοντας λόγο για υπερβολικές διαστάσεις στο θέμα.
«Είναι πολυτέλεια να αναζητούμε αφορμές και να βρίσκουμε θέματα για συγκρουσιακές καταστάσεις» είπε και προσέθεσε, ότι στο θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας υπάρχουν κοινές προτάσεις, ως αποτέλεσμα του διαλόγου Κράτους – Εκκλησίας ο οποίος, όπως εκτίμησε, «βρίσκεται σε καλό δρόμο», ενώ αναφορικά με το χωρισμό «Κράτους- Εκκλησίας» είπε «αυτός ο διάλογος είναι λόγος για τον λόγο». «Τι έχουμε να χωρίσουμε;» αναρωτήθηκε, ενώ απαντώντας για τη μισθοδοσία των κληρικών παρέπεμψε, στο ότι «η μισθοδοσία είναι αποτέλεσμα υψηλοτάτης χορηγίας της Εκκλησίας προς το Κράτος, το οποίο συγκροτήθηκε με το κεφάλαιο, που κατέθεσε η Εκκλησία και τα μεγαλύτερα τμήματα της περιουσίας αποτελούν τη δομή και τη ραχοκοκαλιά της κρατικής οικονομίας».