Τι σκοπιμότητες εξυπηρετεί ο Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας, Θεόδωρος Γιάγκου, και αρνήθηκε να διαψεύσει δημοσιεύμα μας που αφορούσε την προπαρασκευαστική συνάντηση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου του 2016 που έγινε στο Σαμπεζύ της Γενεύης .
Διαμαρτυρήθηκε στο (ανεξάρτητο) ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ υποστηρίζοντας ότι δεν ισχύει, του ζητήσαμε να το διαψεύσει και να το ανακοινώσουμε αλλά ο άτολμος καθηγητής δεν προέβη… ως όφειλε σε αυτή την κίνηση.
Εκ των υστέρων σε άλλη ιστοσελίδα επικρίνει το έγκυρο ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ για το εν λόγω δημοσιεύμα. Τα συμπεράσματα δικά σας.Πάντως οσοι επιθυμούν να επαναφέρουν την λογοκρισία στον τύπο πλανώνται οικτρά. Αλλωστε τα πρακτικά της συνεδριάσης θα αποδείξουν ποιός ψεύδεται!
Εκτος αυτού, η δεοντολογία επιιβάλλει ότι από το μέσο που θίγεσαι, εκεί και διαψεύδεις το σχετικό δημοσιεύμα.
Εντύπωση -αν όχι γέλωτα-προκαλούν τα επιχειρήματα του κυρίου καθηγητού για τους σκοπούς του δημοσιεύματος του ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ. Προφανώς δεν μπορεί να χωρέσει το μυαλό κάποιων πως ακόμη υπάρχει υγιής δημοσιογραφία σε τούτον τον τόπο, η οποία δεν ποδηγετείται και δεν παίρνει κατευθύνσεις και δεν κάνει χατίρια σε κανέναν. Αντιθέτως με τους κάθε λογής καλοθελητές του δημοσιογραφικου΄χώρου.
Εν πάσει περιπτώσει… Ο κύριος καθηγητής λοιπόν στο απαντητικό άρθρο του αναρωτιέται:
“Ποια είναι η στόχευση του δημοσιεύματος;
Αποβλέπει:
-να παρουσιαστεί η Ορθόδοξη Εκκλησία διχασμένη, με τους ελληνόφωνους Ιεράρχες να είναι μειοδότες της εκκλησιαστικής παραδόσεως και τους σλαβόφωνους υπέρμαχους.
-να υποσκάψει το κύρος της Συνόδου στο εκκλησιαστικό πλήρωμα, δίνοντας την εντύπωση ότι γίνονται διεργασίες προδοσίας.
-να ματαιωθεί τελικά η σύγκληση της Συνόδου.”
Και βέβαια δεν είναι μια ρητορική ερώτηση, αλλά σπέυδει να βγάλει ευθύς εξ αρχής και τα δικά του αυθαίρετα συμπεράσματα.
Υποστηρίζει πρώτον πως το δημοσίευμα του ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ έχει στόχο να εμφανισθεί η Ορθόδοξη Εκκλησία διχασμένη. Ενώ δεν είναι;;;; Ειδικά στο ζήτημα της ομοφυλοφιλίας έχει η Ορθοδοξία σε όλον τον πλανήτη την ίδια γραμμή κύριε Γιάγκου; Είναι ίδια η γραμμή του Μητροπολίτη Μαυροβούνίου και της Σερβικής Εκκλησίας ή της αντίστοιχης της Γεωργίας που εξέδωσαν ανακοινώσεις κατά της παρέλασης ομοφυλοφίλων με τη στάση που διατηρούν άλλες Εκκλησίες οι οποίες σφυρίζουν αδιάφορα; Κι αν θέλετε να πάμε και πιο μακριά, είναι δείγμα ομόνοιας της Ορθόδοξης Εκκλησίας το να φεύγουν Ιεράρχες του Πατριαρχείου Αντιοχείας από την Σύναξη των Ορθοδόξων εξαιτίας της διαφωνίας με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για το Κατάρ και το θέμα να μην έχει απασχολήσει καμία Σύνοδο, σύναξη, συνεδρίαση, κλπ κλπ;;
Είναι δείγμα κοινής γραμμής της Ορθοδοξίας να καλεί στο βωμό Ορθόδοξος Ιεράρχης στην Φινλανδία γυναίκα Επίσκοπο όταν όλοι ξέρουμε -θεωρητικά τουλάχιστον-ποια είναι η θέση της Ορθοδοξίας για τις γυναίκες Επισκόπους;
Είναι καλύτερο δηλαδή να κρύβουμε τα προβλήματα και τις διαφωνίες κάτω από το χαλί προκειμένου να…μην θιγεί το προφίλ των Ορθοδόξων Εκκλησιών;
Δεύτερον ο κύριος καθηγητής υποστηρίζει πως στόχος είναι να υποσκάψει το δημοσίευμα το κύρος του Συνόδου. Κύριε Γιάγκου δεν χρειάζεται κανένα δημοσίευμα του ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ για αυτό το σκοπό καθότι το κάνουν με πολύ αποτελεσμάτικό τρόπο οι ίδιοι οι συμμετέχοντες με τις θέσεις τους και τις αντιπαλότητες τους και τις…διαρροές τους.
Τρίτον ο κ. Γιάγκου αναφέρει πως στόχος του δημοσιεύματος είναι να ματαιωθεί η Σύνοδος. Φευ κύριε καθηγητά αν η δύναμη του δημοσιογραφικου΄λόγου του ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ είναι τόσο μεγάλη που δύναται να ακυρώσει ολόκληρη Πανορθόδοξη Σύνοδο!!!!!! Σας ευχαριστούμε παρόλα αυτά …
Εν κατακλείδι για να τελειώνει εδώ η τρόπον τινά αντιπαράθεση με τον κύριο καθηγητή: αν με καλή προάιρεση δεχτούμε όλα όσα αναφέρει στο δικό του κείμενο ο κ. Γιάγκου περί της “πραγματικότητας” των συζητήσεων στο Σαμπεζυ τον καλούμε, για να αποδείξει το αληθές των λόγων του, να μας αποστείλει τα πρακτικά των συνεδριάσεων τα οποία πολυ΄ευχαρίστως θα δημοσιεύσουμε!!!!
Θυμίζουμε στον κ. Καθηγητή ότι η ελευθερία του τύπου είναι κατωχυρωμένη συνταγματικά.
‘Αρθρο 14 – (Ελευθερία του Τύπου)
1. Kαθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Kράτους.
2. O τύπος είναι ελεύθερος. H λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται.
Η διεύθυνση κι η δημοσιογραφική ομάδα του ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ