Τη στιγμή που η Ορθοδοξία απανταχού παρακολουθεί με αγωνία τις εξελίξεις αναφορικά με την αυτοκεφαλία στην Ουκρανία και το μέτωπο Φαναρίου-Μόσχας, η Εκκλησία της Ελλάδος μοιάζει να είναι μακριά από τις εξελίξεις.
Τη στιγμή που αυτοκέφαλες Εκκλησίες παίρνουν θέση η μία ή με την άλλη, και οι δηλώσεις είναι σχεδόν καθημερινές από Ιεράρχες σε Ορθόδοξες χώρες του εξωτερικού, η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει εκφράσει άποψη.
Το θέμα επρόκειτο να συζητηθεί στις Συνόδους της Ιεραρχίας το φθινόπωρο αλλά εξελίξεις και έκτακτα θέματα έβγαλαν από την ατζέντα το ουκρανικό.
Ελάχιστοι Μητροπολίτες έχουν αναφερθεί στο ζήτημα. Ο Δωδώνης Χρυσόστομος ήταν ένας από τους λίγους που το έπραξαν, ενώ ο Ναυπάκτου Ιερόθεος ανέλυσε το ζήτημα με τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Η κεφαλή της Εκκλησίας της Ελλάδος όμως δεν έχει ακουστεί ακόμη. Πρόσφατα, στη Θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων ο Αρχιεπίσκοπος δε μνημόνευσε τον Μητροπολίτη Επιφάνιο. Ισως επειδή δεν έχει δοθεί και τυπικά ο Τόμος της Αυτοκεφαλίας; Σε δύο Μητροπόλεις, όμως, στη Ζάκυνθο και στη Φλώρινα, πληροφορίες αναφέρουν πως μνημονεύτηκε ο Επιφάνιος ως «Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας».
Πολλοί θεωρούν πως η Εκκλησία της Ελλάδος θα ακολουθήσει το Φανάρι και θα αναγνωρίσει τη νέα Εκκλησία. Ουσιαστικά, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος θα συνταχθεί με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, όπως έπραξε και κατά τη Σύνοδο της Κρήτης.
Παράλληλα, θα τεθεί ένα μεγάλο χάσμα της Αθήνας με τη Μόσχα με άγνωστες συνέπειες.