Υπό του Γέροντος Μαξίμου Ιβηρίτου – Για το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
«Σημεία των καιρών. Μετά από την μπόρα την δαιμονική θα έλθη η λιακάδα η θεική» ( Όσιος Παίσιος, ο πάλαι Προδρομίτης<Ιβηροσκητιώτης)
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΑΞΙΜΟΣ ΙΒΗΡΙΤΗΣ: Ο Βορέας < Βορέης < Βορρής<Βορράς < Βορηάς <Βόρειος ή Γροίβος άνεμος, εις των τεσσάρων βασικών ανέμων εκ των σημείων του ορίζοντος εξ ων πνέουν, υπήρξεν υιός της Ηούς και του Αστραίου ή του Τυφώνος, και αδελφός του Νοτίου ανέμου κατά την Ελληνικήν Μυθολογίαν, έχων την κατοικίαν του εν τινι Σπηλαίω της Θράκης, εξ ου και Θρηίκιος ή Θρήιξ ή και Στρυμόνιος αποκαλείται. Ήτο δε ούτος πατήρ του Ζήτου και του Καλάιδος εκ της Ωρειθυίας, ως και εκ του Βούτου και Λυκούργου ή του Αίμου.
Μία άλλη αρχαιοτάτη ονομασία του ανέμου τούτου, ήτο «Απαρκτίας» [= ο από Άρκτου προς Μεσημβρίαν πνέων Βόρειος άνεμος], δι’ ο και ελέγοντο «Απάρκτιοι» οι κατοικούντες την ενδοχώραν Βορείως της Μαιώτιδος (Αζοφικής).
Ο Βορέας ήτο και πρόσωπον της Ελληνικής Μυθολογίας, αποτελούν προσωποποίησιν του ομωνύμου ανέμου. Του Βορέου η προσωποποιία, όπως και πάντων των ανέμων, προήλθε σχεδόν εξ εαυτής, εκ του τρόπου καθ’ ον ορμητικοί φερόμενοι ήρπαζον τα πάντα, κατά την πίστιν των παλαιοτέρων. Παρ’ αρχαίοις ο Βορέας άνεμος ετιμάτο ως θεός (βασιλεύς) των ανέμων εν Αθήναις· το μεν ως γαμβρός του Ερεχθέως, το δε διά την κατά των Περσών βοήθειαν, ότε ο στόλος αυτών ευρισκόμενος εις την Χαλκίδα κατεστράφη παρά την Σηπιάδα άκραν, πνεύσαντος ισχυρού Βορέου ανέμου.
Αφού κατεστράφη ο στόλος του Ξέρξου, όπως και του Πέρσου στρατηγού Μαρδονίου του βασιλέως Δαρείου περί τον Άθω το 493 π.Χ., οι Αθηναίοι ίδρυσαν ιερόν του σωτηρίου Βορέου ανέμου παρά τον Ιλισόν. Ο Βορέας ετιμάτο και εις άλλας πόλεις. Εις τα έργα ζωγραφικής παρίσταται ως πτεροφόρος νεανίας, πετών
υπεράνω των θαλασσίων κυμμάτων.
Εις το γνωστόν Ωρολόγιον του Ανδρονίκου του Κυρρήστου παρίσταται ως γενειοφόρος ανήρ φορών χλαίναν κυματίζουσαν και φυσών εις κόγχην, όπως και εν τη κορυφή του Άθω εις διάφορα σύγχρονα χαρακτικά.
Ο Σκιαθίτης Διηγηματογράφος Αλέξανδρος Μωραιτίδης (1850-1929), εμπνευσθείς από την δύναμιν του Βορέου ανέμου, ετιτλοφόρησεν εις εξ τόμους μέρος από τα δημοσιεύματα αυτού: άρθρα, ταξίδια, εντυπώσεις, μελέται κ.λπ., υπό τον τίτλον: «Με του Βορηά τα κύματα» (1924-1926).
Εις το έργον του μεταφέρει και την βιωματικήν εμπειρίαν αυτού από τας επισκέψεις του εις το Άγιον Όρος κατά τα τέλη του 19ου με 20ου αιώνος, ακριβώς προ δύο σημαντικών γεγονότων διά την ιστορίαν του Αγίου Όρους: την απελευθέρωσιν αυτού εκ του Οθωμανικού ζυγού τον Νοέμβριον του 1912, και την Οκτωβριανήν Ρωσικήν Επανάστασιν του 1917. Το βιβλίον εκυκλοφορήθη το 1925 από τας εκδόσεις Σιδέρη, εις την σειράν: «Με του Βορηά τα κύματα».
Ο βασιλεύς των ανέμων, Βορέας άνεμος, λειτουργών ενίοτε και ως φυσικός αγγελιαφόρος ειδήσεων αμέσου επικοινωνίας μεταξύ μεγάλων αποστάσεων, όπως και οι λοιποί άνεμοι, εξέπληξε τον Άθω κατά τας ενταύθα προεορτίους ημέρας της Αγίας Κοιμήσεως και Μεταστάσεως της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου, με το πάτριον ημερολόγιον εν έτει 2023. Πνέοντος ούτως ισχυρού Βορέου<Βορείου ανέμου, εκαλύφθη άπας ο Θρακο-Μακεδονικός Άθως υπό πέπλου αποκαιδίων ερχομένων εξ Έβρου και Καβάλας, ένεκα των εκδηλωθεισών πρωτοφανών μεγάλων πυρκαιών εις τας εν ανωτέρω περιοχάς.
Ο ήλιος εσκοτίσθη κατ’ αυτάς τας ημέρας και η σελήνη απέκρυψε το φέγγος αυτής, εις σημείον ώστε αι σκηναί αυται να προεικονίζουν ημέρας Αποκαλύψεως.
Κάτι τι ανάλογον εβίωσεν ο Άθως και τον Απρίλιον του 1986, ότε ραδιενεργά νέφη ωθούμενα υπό πνέοντος ισχυρού Βορέου ανέμου εκάλυψαν τον ύπερθεν του Άθω ουρανόν, προερχόμενα εκ του Ρωσικού ατυχήματος εις πυρηνικόν σταθμόν της πόλεως Τσερνόμπιλ Ουκρανίας.
Εξ αντιθέτου, ο από Μεσημβρίας πνέων Νότος <Νότιος ή Νοτιοδυτικός άνεμος, κείμενος κατ’ ευθείαν έναντι του Βορρά, θεωρείται πάλιν η προσωποποίησις του ομωνύμου ανέμου. Υπήρξε δε και ούτος υιός του Τιτάνος Αστραίου και της Ηούς, και αδελφός του Βορέου ανέμου κατά την Ελληνικήν Μυθολογίαν. Παρ’ Ομήρω
αναφέρεται άπαξ μόνον, εμποδίζων μετά του Εύρου την εκ Θρινακίας αναχώρησιν του Οδυσσέως.
Η προσωποποίησις του Νοτίου ανέμου δεν είναι παρά τοις αρχαιοτέροις τόσον κατάδηλος, ως του Βορέου ανέμου· απαντά δε ως πρόσωπον μόνον εις τους νεωτέρους συγγραφείς. Ο Λατίνος ποιητής Οβίδιος τον παριστά γενειοφόρον, με τας πτέρυγας βεβρεγμένας, φέρων κόμην και γένειον εκ νεφελών· άλλωστε, ο άνεμος
ούτος φέρει συνήθως ομίχλην, βροχήν και υγρασίαν.
Ο Νότιος άνεμος προκαλεί μεγάλην θαλασσοταραχήν και αποκλείει πολλάκις τον Άθω επί διήμερον και τριήμερον κατά την προς τον Σιγγιτικόν κόλπον πλευράν, όταν είναι σφοδρός, όπως και ο Βόρειος κατά την προς τον Στρυμονικόν κόλπον τοιαύτην. Προκαλεί επίσης και μεγάλας ζημίας εις τας στέγας των κτισμάτων και τας γεωργικάς καλλιεργείας.
Ταύτα βεβαίως ανάγονται εις υλικάς φυσικάς καταστροφάς, και ασφαλώς εμποδίζουν την ομαλή διαβίωσιν των ανθρώπων. Υπάρχουν όμως και έκτακτα πνευματικά γεγονότα, ήδη προφητευθέντα, τα οποία μέλλει να συμβούν και τα οποία μέλλει να καταστήσουν δύσκολον τον αγώνα εκείνων οίτινες αγωνίζονται διά
την απόκτησιν των ουρανίων αγαθών.
Εις τον ορίζοντα διαφαίνεται ζοφώδης ο ήλιος των επερχομένων ημερών και ήδη οι γνωστοί «συστημικοί αλέκτορες» λαλούν πριν της ώρας των, διά να καθησυχάσουν δήθεν τους ανησυχούντας [= συνωμοσιολόγους κατ’ αυτούς], ότι όλα βαίνουν καλώς μέχρις ότου εκδηλωθή το πλήρες σχέδιον διά το ψηφιακόν<ηλεκτρονικόν φακέλλωμα των ανθρώπων και την μετατροπήν αυτών εις αριθμούς κατά το δη
λεγόμενον [= καθώς συνέβη και άλλοτε με την επικράτησιν ολοκληρωτικών καθεστώτων εις τινας χώρας] και εν τέλει την εκβιαστικήν ή θεληματικήν προσκύνησιν του Θηρίου της Αποκαλύψεως.
Πολλοί, διερωτώμενοι περί του είδους του ειρημένου φακελλώματος και μη εξετάζοντες εις βάθος τι έστι το τοιούτον, αδιαφορούν και διασκεδάζουν διά τας συνεπείας αυτού, φερόμενοι ως ανώριμα παιδία και απαντώντες με επιπόλαια επιχειρήματα.
Αγνοούν και αυτό το μέγεθος της συκοφαντίας και ραδιουργίας, αίτινες εις το παρελθόν ωργίασαν κατά της αθωότητος πολλών ανθρώπων. Έχομεν άπειρα παραδείγματα εκ της ιστορίας, πολιτικής τε και εκκλησιαστικής, εκ της οποίας προβάλλεται ημίν πρότυπον και ζωηρόν παράδειγμα ο δίκαιος και πάγκαλος Ιωσήφ.
Παράδειγμα αποτελεί και η περίπτωσις του απηνώς διωκομένου και πολεμουμένου μέχρι τέλους της ζωής του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως του Θαυματουργού, ούτινος τους συκοφαντικούς φακέλλους εις το Πατριαρχείον Αλεξανδρείας κατέστρεψεν εσχάτως ο μακαριστός και μαρτυρικός Πατριάρχης Πέτρος.
Ας γίνουν τα παθήματα τέλεια μαθήματα εις τους ιδιοτελώς σκεπτομένους, και ας αφήσουν κατά μέρος τας μικροφιλοτιμίας, τα ατομικά πάθη και τα μικροσυμφέροντα. Ας ενθυμηθούν και την άνευ απολογίας εξορίαν και δεινήν φυλάκισιν 44 Αγιορειτών πατέρων εις την Μυτιλήνην το 1917, συκοφαντηθέντων παρ’ αδελφών και ομοφύλων ατυχώς εις τα Γαλλο<Ρωσικά στρατεύματα, ως δήθεν συνεργατών των Γερμανών.
Εν έτει 1976 μοί έλαχε να υπηρετήσω τους τελευταίους μήνας της 28μήνου στρατιωτικής μου θητείας εις τα επιτελικά γραφεία του στρατοπέδου των τεθωρακισμένων Αυλώνος. Ένεκα της θέσεως ταύτης ηδυνήθην να εισέλθω εις εν ειδικόν και καλώς φυλαττόμενον κτήριον, με αποθηκευμένους τους προσωπικούς φακέλλους χιλιάδων ατόμων. Οι φάκελλοι ούτοι (σχήματος Α4) είχον τρία χρώματα: λευκόν, κίτρινον και ερυθρόν.
Με την ευκαιρίαν ταύτην ανεζήτησα και τον ιδικόν μου φάκελλον, όστις έγραφεν έξωθεν το όνομά μου και το σημειολογικόν «Εθνικόφρων 2». Το τελευταίον το κατενόησα. Εκείνο όμως το οποίον μοί έκαμεν ιδιαιτέραν εντύπωσιν, ήτο ο όγκος του φακέλλου. Ομολογουμένως προεβληματίσθην, διερωτώμενος ποίαν σχέσιν έχει
ούτος με το πρόσωπόν μου, καθότι παιδιόθεν ενεδύθην το ράσον εις Εκκλησιαστικήν Σχολήν και είχον κατά πάντα ησύχιον βίον. Όταν ήνοιξα τον φάκελλον και τον περιειργάσθην, εύρον εντός διάφορα έγγραφα και σχετικάς αναφοράς δι’ εμέ, ακόμη και το τι εψήφισεν ο πάππος μου προ εκατόν ετών. Ανάλογοι ήσαν και οι λοιποί χιλιάδες φάκελλοι, τοποθετημένοι όρθιοι εις πολυωρόφους ανοικτάς μακροστένους μεταλλικάς κατασκευάς.
Συμφώνως με τους φακέλλους τούτους και τα καταχωρηθέντα στοιχεία, αληθή ή ψευδή<συκοφαντικά, εγένοντο τότε αι επιλλογαί και προαγωγαί θέσεων εν τη κοινωνία. Αι μετά την μεταπολίτευσιν κυβερνώντες εθεώρησαν ως προσβολήν διά κάθε άνθρωπον την ύπαρξιν των φακέλλων τούτων της επταετίας ή και πολύ
ενωρίτερον αυτής, διό και απεφάσισαν την καύσιν αυτών εις καμίνους, μεταφερομένων μάλιστα επιδεικτικώς διά στρατιωτικών οχημάτων και με επιδεικτικήν τηλεοπτικήν κάλυψιν.
Σήμερον ωρισμένοι επιτήδειοι επανέρχονται και πάλιν εις το φακέλλωμα, αλλά με τρόπον ψηφιακόν<ηλεκτρονικόν και επί πλέον επικίνδυνον, δεδομένου ότι εις τους άλλοτε χαρτώους φακέλλους υπήρχε πρόσβασις μόνον εις τας αρμοδίας υπηρεσίας.
Με το νέον όμως σύστημα, θα υπάρξη πρόσβασις εις άγνωστα κέντρα εξουσίας, και θα τεθή εν κινδύνω η ζωή των αντιστρατευομένων εις την νέαν τάξιν πραγμάτων< παγκοσμιοποίησιν, ήτις επιζητεί την κατάργησιν του ανθρώπου ως θείας οντότητος.
Μέχρι στιγμής αι Ευρωπαικαί χώραι Αγγλίας και Ελβετίας έχουν ταχθή καθέτως αρνητικώς απέναντι των ψηφιακών<ηλεκτρονικών Ταυτοτήτων, με το σύνθημα οι πρώτοι: «δεν θέλουμε να είμαστε ένα σφραγισμένο μοσχάρι μέσα σε έναν παγκόσμιο σταύλο». Άλλαι επίσης της Βορείου Ευρώπης, τας θέττουν ως προαιρετικάς.
Οι υπεύθυνοι Κυβερνητικοί άρχοντες ψευδολογούν και δεν εμπνέουν πλέον επιστοσύνην· άλλως τε οι ίδιοι έδειξαν δείγματα γραφής και εις το δημιουργηθέν διχαστικόν Κορωνοιόν ζήτημα, και απ’ ο,τι διαφαίνεται με τον ίδιον τρόπον [= διχασμόν, απειλάς, πρόστιμα κ.ο.κ] θα διαχειριστούν και το θέμα των νέων Ταυτοτήτων, το οποίον είχον αποκρύψει προεκλογικώς και δεν είχον ενημερώσει ούτε και τα Σώματα Ασφαλείας, κατά τας μαρτυρίας ανωτάτων Αξιωματικών της Αστυνομίας.
Ισχυρίζονται μάλιστα, ότι αι νέαι ηλεκτρονικαί Ταυτότητες ουδέν μεπτόν θα έχουν· πλην όμως αποκρύπτουν το γεγονός, ότι αύται θα έχουν τον γραμμωτόν κώδικαBarcode, με την δυνατότητα ενεργοποιήσεως του δυσωνύμου αριθμού εις το ενσωματωμένον μικροτσίπ, χωρητικότητος χιλιάδων πληροφοριών, συνδεδεμένων με το αρχηγείον της βάσεως δεδομένων και ελεγχομένων υπό αγνώστων κέντρων εξουσίας, με πρώτον το εν Βρυξέλλαις Διοικητικόν Κέντρον της Ευρωπαικής Ενώσεως [= το ομοιάζον και κτηριακώς με τον πύργον της Βαβέλ].
Σημειωτέον ότι, ενώ εις την υπάρχουσαν Ταυτότητα τα στοιχεία είναι ορατά, εις την νέαν θα είναι αόρατα και εις αυτόν ακόμη όστις την υπογράφει. Ως εκ τούτου, το εν λόγω ζήτημα δεν είναι αποκλειστικώς θέμα πολιτικόν, αλλά κοινωνικόν, θεολογικόν και κατ’ επέκτασιν εθνικόν διά το Ελληνορθόδοξον γένος των Ελλήνων.
Αντίφασιν προκαλεί και το γεγονός, ότι ωρισμένοι επιλεγμένοι ως επί το πλείστον εκκλησιαστικοί συστημικοί υπερασπισταί, όργανα προφανώς της νέας τάξεως πραγμάτων, αντί να ποιούν καρπούς αξίους της μετανοίας, ετοιμάζουν την οδόν του «ανόμου», ποιούντες ευθείας τας τρίβους αυτού· και ενώ προβάλλουν και αυτήν την μνήμην του συγχρόνου Οσίου Παισίου του Αγιορείτου και ανεγείρουν Ιερούς Ναούς επ’ ονόματί του, όμως απορρίπτουν εκείνα τα οποία έλεγε διά τούτο το ζήτημα.
Αλλά δεν θα ξεφύγουν από της μελλούσης οργής, καθότι δι’ αυτού του δολίου τρόπου καθίστανται πύλαι Άδου, παγιδεύοντες τας συνειδήσεις των ανθρώπων και οδηγούντες τούτους εις αγνώστους ατραπούς.
Οι ίδιοι έχουν μάλιστα φθάσει εις το σημείον να αμφισβητούν δημοσίως τα περί του Οσίου Παισίου λεγόμενα, χαρακτηρίζοντες ταύτα ως ψευδή. Βεβαίως, εάν δεν τα έχουν μελετήσει, εν μέρει δικαιολογούνται· εάν όμως σκοπίμως παραποιούν την αλήθειαν, ούτοι «τυφλοί τα τ’ ώττα τον τε νούν τα τ’ όμματα εισί», συμφώνως και
με την απάντησιν του Οιδίποδος προς τον μάντην Τειρεσίαν, του προβλέποντος δι’ αυτόν το άσχημον μέλλον.
Όμως ο μακάριος ούτος Γέρων, προβλέπων διά της θείας χάριτος τας διαθέσεις μερικών, εφρόντισε να καταγράψη τα λεγόμενά του εις ιδιόγραφον 7σέλιδον κείμενον και έδωσε μάλιστα την ευλογίαν του να δημοσιευθή εις φωτοτυπικήν εκτύπωσιν, ώστε ο γραφικός αυτού χαρακτήρ να διασφαλίζη την αυθεντικότητα αυτού εις το μέλλον.
Εις το τέλος επισφραγίζει ταύτα ως εξής: « Ο Χριστός να μας δίνη καλή φώτιση. Αμήν.-Άγιον Όρος, Κουτλουμουσιανόν Κελλί «Παναγούδα» Σαββάτο Α ́Νηστειών 1987. Με πολύ πόνο και αγάπη Χριστού, Μοναχός Παίσιος». Το ανωτέρω βαρυσήμαντον κείμενον εξεδόθη υπό των Ορθοδόξων Νέων Θεσσαλονίκης και εις έντυπον φυλλάδιον διανεμηθέν δωρεάν, υπό τίτλον: «† Άγιος Παίσιος (1924-1994), Σημεία των Καιρών, Ταυτότητες-Σφράγισμα-Αντίχριστος» (τηλ. 6977412378). Σαφείς αναφοράς εις το παρελθόν περί των νέων Ταυτοτήτων, πέραν της ομοφώνου γνώμης της Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους Άθω, είχον κάμει και δύο αείμνηστοι Αρχιμανδρίται Καθηγούμενοι του Αγίου Όρους: ο Σιμωνοπετρίτης Γέρων Αιμιλιανός και ο Γρηγοριάτης Γέρων Γεώργιος (Καψάνης).
Εις το διαδίκτυον υπάρχουν ήδη αι καθαραί τοποθετήσεις αυτών.
Εν προκειμένω, οι έχοντες νούν και λογικήν ας είναι προσεκτικοί. Ουχί βιασύνη εις κάθε κίνησιν· ίσως ο Θεός κολοβώση τας ημέρας εκείνων, οίτινες απεργάζονται την ανομίαν, και ματαιωθούν τα σχέδιά των. Ήδη πολλοί Έλληνες κινητοποιούνται διαμαρτυρόμενοι προς την πολιτικήν εξουσίαν, με συγκεντρώσεις εις ανοικτούς χώρους, διά να μπλοκαρισθή το σύστημα. Σοφόν εστι και το λόγιον του πατρός της
ιατρικής Ιπποκράτους: «κάλλιον του προλαμβάνειν το θεραπεύειν».
Εις το απαύγασμα της εφετινής εορτής της Αγίας Κοιμήσεως και Μεταστάσεως της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου εις τον Θεομητορικόν Άθωνα [= 22 έτη μετά την ανακοίνωσιν του αειμνήστου Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου (το 2001) περί των αποτελεσμάτων του γενομένου δημοψηφίσματος διά τας εντύπους Ταυτότητας, και 13 έτη μετά την Κυβερνητικήν ανακοίνωσιν (το 2010) διά την επίμαχον ψηφιακήν< ηλεκτρονικήν Ταυτότητα ή την Κάρταν του Πολίτου] οι Αγιορείται Μοναχοί, συνασπιζόμενοι πέριξ της Ιεράς Κιβωτού του Θεού, της θετής αυτώνΠατρίδος του Περιβολίου της Παναγίας, συνιστούν επαγρύπνησιν, προσοχήν και προσευχήν, διότι έχομεν εισέλθει εις τον προθάλαμον ενός νέου Κολοσσαίου αγώνων και θυσιών.
Ο αντίδικος ευρίσκεται ήδη προ των πυλών καραδοκών και μεθοδεύων τρόπους διά την εκουσίαν υποταγήν των ανθρώπων εις αυτόν, με αντάλλαγμα τα πρόσκαιρα επίγεια υλικά αγαθά, ώστε να καταστήση τούτους αναπολογήτους και ενώπιον του Θεού και να έχη εφεξής πλήρη δικαιώματα επί ψυχών τε και σωμάτων· «πάντα σοι δώσω, εάν πεσών προσκυνήσης μοι», είπεν ο Διάβολος προς τον Ιησούν (Ματθ. δ ́, 9). Μη γένοιτο τούτο!
Ο Θεός ανέχεται την αμαρτίαν, ουχί όμως την άρνησιν της ορθοδόξου πίστεως! Διά τούτο και εις το Νεκρώσιμον Δοξαστικόν του Όρθρου του Σαββάτου με Αλληλούια ήχος γ ́, ψάλλομεν «πάντες γαρ ημάρτομεν, αλλά σου ουκ απέστημεν».
[Μεθέορτα 15Αυγούστου 2023