Όπως αποκαλύψαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας, σε μετάφραση του φυλλαδίου του Γέροντα Γαβριήλ στα πολωνικά, ο «διωκόμενος υποτακτικός» του Γέροντα Γαβριήλ έχει αφαιρέσει επιστολή του Αγίου Παϊσίου…
που δημοσίευε ο Γέροντας Γαβριήλ στην ελληνική έκδοση και γράφει ότι, ακόμη και να σφάλει ο Πατριάρχης, δεν διακόπτουμε το μνημόσυνο του.
Του Γιάννη Παπανικολάου
Για του λόγου το αληθές δημοσιεύουμε το επίμαχο απόσπασμα της επιστολής του αγίου Παϊσίου, που προκάλεσε την αφαίρεσή του:
«Εις τους καιρούς μας βλέπομεν ότι πολλά πιστά τέκνα της Αγίας Εκκλησίας μας, μοναχοί και λαϊκοί, έχουν, δυστυχώς, αποσχισθή από Αυτήν εξ αιτίας των φιλενωτικών. Έχω την γνώμην ότι δεν είναι καθόλου καλόν να αποχωριζώμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φορά που θα πταίη ο Πατριάρχης. Αλλά από μέσα, κοντά στην Μητέρα Εκκλησία έχει καθήκον και υποχρέωσι ο καθένας ν’ αγωνίζεται με τον τρόπον του. Το να διακόψη το μνημόσυνον του Πατριάρχου, να αποσχισθή και να δημιουργήση ιδικήν του Εκκλησίαν και να εξακολουθή να ομιλή υβρίζοντας τον Πατριάρχην, αυτό, νομίζω, είναι παράλογον.
Εάν δια την α ή την β λοξοδρόμησι των κατά καιρούς Πατριαρχών χωριζώμεθα και κάνωμε δικές μας Εκκλησίες – Θεός φυλάξει! – θα ξεπεράσωμε και τους Προτεστάντες ακόμη. Εύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει. Δυστυχώς, έχουμε πολλές «εκκλησίες» στην εποχή μας. Δημιουργήθηκαν είτε από μεγάλες ομάδες η και από ένα άτομο ακόμη. Επειδή συνέβη στο καλύβι των (ομιλώ δια τα εν Αγίω Όρει συμβαίνοντα) να υπάρχη και ναός, ενόμισαν ότι μπορούν να κάνουν και δική τους ανεξάρτητη Εκκλησία. Εάν οι φιλενωτικοί δίνουν το πρώτο πλήγμα στην Εκκλησία, αυτοί, οι ανωτέρω, δίνουν το δεύτερο.».
Η επιστολή αυτή του αγίου Παϊσίου δημοσιεύτηκε στο φυλλάδιο του Μοναχού Γαβριήλ Αγιορείτου με τίτλο «Πάπας και Οικουμενιστές», εκδόσεις «Ορθόδοξος Κυψέλη», Θεσσαλονίκη 2015, σελίδες 25-30, το συγκεκριμένο απόσπασμα στις σελίδες 27-28. Η επιστολή γράφηκε από το Άγιον Όρος, στις 23 Ιανουαρίου 1969, προς τον Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Βασιλόπουλο.
Όταν ο Γέροντας Γαβριήλ το 2015 δημοσίευσε την επιστολή με άλλα πατερικά κείμενα (μάλιστα η επιστολή τιτλοφορείται στο βιβλίο του «Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Η θεάρεστη αντίδραση κατά της πλάνης του Οικουμενισμού»), προφανώς συμφωνούσε με αυτό το απόσπασμα και θεωρούσε την στάση αυτήν, που δείχνει ο άγιος Παΐσιος, «θεάρεστη».
Τα απλά ερωτήματα για κάθε σκεπτόμενο χριστιανό είναι τα εξής:
Ποιος έβγαλε την επιστολή από την πολωνική μετάφραση;
Ο ίδιος ο Γέροντας Γαβριήλ ή ο «υποτακτικός» του;
Εάν την έβγαλε ο «υποτακτικός» του, χωρίς να γνωρίζει ο Γέροντας, προφανώς έχουμε κάποιον που εξαπατά τον Γέροντα Γαβριήλ.
Εάν η επιστολή αφαιρέθηκε με την συμφωνία του Γέροντα Γαβριήλ, τότε το ερώτημα που τίθεται είναι:
Πότε έσφαλε ο Γέροντας Γαβριήλ, όταν δεχόταν αυτά που γράφει ο άγιος Παΐσιος, ή τώρα, που τα αφαίρεσε και έχει διακόψει το μνημόσυνο του Πατριάρχη;
Θεωρεί τον εαυτό του σε τέτοια πνευματικά μέτρα, ώστε να μπορεί να διορθώνει τον άγιο Παΐσιο;