του Γιώργου Νταλιάρη- ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Σφοδρές αντιδράσεις στην κοινωνία, στα πολιτικά κόμματα ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη έχει προκαλέσει το άρθρο νομοσχεδίου που πέρασε από την επιτροπή της Βουλής και με το οποίο ανοίγει ο δρόμος σε ομόφυλα ζευγάρια να γίνουν ανάδοχοι γονείς.
Η κίνηση αυτή από πλευρά της κυβέρνησης έχει εγείρει μια σειρά ερωτημάτων από πλευράς της αξιωματικής αντιπολίτευσης που δεν αποδέχεται το συγκεκριμένο άρθρο.
Ο κ.Χρήστος Κέλλας, αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ν. Λάρισας, μιλώντας στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ αναφέρεται στους λόγους που το άρθρο δε γίνεται αποδεκτό από την παράταξή του και συμπληρώνει πως η «η κυβέρνηση κάνει παν τι το δυνατόν για να διαλύσει την ελληνική οικογένεια».
Επίσης, σχολιάζει και τη στάση της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα Θρησκευτικά.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του κ.Κέλλα…
– Κ.Κέλλα, η κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο στο οποίο υπάρχει μέριμνα για την αναδοχή παιδιών και από ομόφυλα ζευγάρια. Τι σημαίνει αυτό για την ελληνική οικογένεια; Τι πρόκειται να πράξει η Νέα Δημοκρατία;
«Η κυβέρνηση επιχειρεί απροκάλυπτα να νομιμοποιήσει την αναδοχή παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια μέσω ενός νομοσχεδίου που προορίζεται να βελτιώσει και να καταστήσει πιο αποτελεσματικούς τους θεσμούς της υιοθεσίας και της αναδοχής. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου αναφέρεται μεταξύ των προϋποθέσεων αναδοχής η ύπαρξη συμφώνου συμβίωσης, εντάσσοντας προδήλως στο φάσμα των υποψηφίων αναδόχων τα ομόφυλα ζευγάρια. Αυτό είναι απαράδεκτο και προκλητικό συγχρόνως για την κοινωνία μας.
Κανείς δεν διαφωνεί με το ότι οι θεσμοί της υιοθεσίας και της αναδοχής χρήζουν ενίσχυσης, αφού, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι υιοθεσίες έχουν μειωθεί σημαντικά κατά τα τελευταία πέντε έτη. Όλοι μας θέλουμε να μην εγκαταλείπονται τα παιδιά στα ιδρύματα και ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο που θα δίδει κίνητρα για την αναδοχή και την υιοθεσία. Ωστόσο, δεν αποδεχόμαστε τη θέσπιση μιας κοινωνικής κατασκευής, η οποία απορρέει από τις ιδεοληψίες της κυβέρνησης που προσπαθεί να αποδομήσει την ελληνική οικογένεια. Η οικογένεια είναι ο πρωτογενής θεσμός της κοινωνικοποίησης, από όπου το παιδί αντλεί τις προσλαμβάνουσες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διάπλαση της προσωπικότητάς του και στην εξέλιξη του. Η τεχνητή επιβολή προτύπων μας βρίσκει αντίθετους.
[irp posts=”420949″ name=”Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για την υιοθεσία και την αναδοχή”]
Εμείς έχουμε ζητήσει την απόσυρση ή την τροποποίηση της συγκεκριμένης διάταξης. Πέραν αυτού, οι υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου τροποποιούν την υπάρχουσα νομοθεσία και δίδουν κάποια κίνητρα για την αναδοχή, για αυτό και δεν πρέπει να τις απορρίψουμε. Παρόλα αυτά, επισήμανα προσωπικά πως πρέπει να ενισχυθεί και ο θεσμός της υιοθεσίας και πάνω απ’ όλα η ελληνική οικογένεια μέσω της παροχής κινήτρων για τεκνοποίηση από τα νέα ζευγάρια. Άλλωστε, ένα βασικό αίτιο για την εγκατάλειψη των παιδιών στα ιδρύματα και την υπογεννητικότητα είναι η έλλειψη πόρων. Εντούτοις, η κυβέρνηση κάνει παν τι το δυνατόν για να διαλύσει την ελληνική οικογένεια. Το είδαμε και με το πετσόκομμα των επιδομάτων των πολυτέκνων και των τριτέκνων».
– Η κυβέρνηση, παρά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δείχνει ανυποχώρητη στο θέμα των Θρησκευτικών. Τι θα πρέπει να γίνει στο θέμα αυτό; Ποια πρέπει να είναι η μορφή του μαθήματος;
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η απόφαση του ΣΤΕ υπομνύει και εμπεδώνει με τον πιο σαφή τρόπο τα όσα προβλέπει η εθνική έννομη τάξη, σύμφωνα με τους ορισμούς του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και των νόμων της χώρας. Η επικρατούσα θρησκεία της Ελλάδας είναι η Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού. Ωστόσο, η νομοθεσία μας προβλέπει τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών για τους πιστούς και τα τέκνα αυτών. Η Ελληνική Πολιτεία σέβεται τους πάντες, αλλά δεν δύναται να αυτοπεριορισθεί και να επιτρέψει την παραβίαση των δικαιωμάτων της συντριπτικής πλειοψηφίας του κυρίαρχου λαού. Η κυβέρνηση παραβιάζει καταφανώς τις αρχές και του ορισμούς του Συντάγματός μας και τις διατάξεις της ΕΣΔΑ. Και σε αυτή την περίπτωση, βλέπουμε την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να προωθήσει τη δική του ατζέντα, τη δική του κοινωνική κατασκευή και την επιβολή τεχνητών προτύπων, που έχουν ως στόχο την αποδόμηση της συνοχής του ελληνικού λαού και, ενδεχομένως, την πολιτισμική αλλοίωσή του. Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να ανταποκρίνεται στη διδασκαλία της Εκκλησίας μας και στην ομολογία της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος, όπως αναφέρεται ρητώς στο Σύνταγμά μας, και, παράλληλα, οι πιστοί άλλων δογμάτων και θρησκειών να διδάσκονται τα δικά τους Θρησκευτικά. Άλλωστε το μάθημα είναι Θρησκευτικά και όχι Θρησκειολογία, η οποία εμπίπτει στο φάσμα της ακαδημαϊκής διδασκαλίας»,
– Πως κρίνεται τις σχέσεις της σημερινής Κυβέρνησης με την Εκκλησία; Γιατί σε άλλο μήκος φαίνεται να κινείται το Μαξίμου κι αλλιώς υπουργοί και βουλευτές.
«Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι συμβαίνει και σίγουρα προκαλεί ερωτηματικά αυτή η διάσταση απόψεων, που και εσείς επισημαίνετε. Πιθανόν, όπως και η πλειοψηφία του ελληνικού λαού, η Εκκλησία αντιλαμβάνεται βαθμηδόν πως κανένας δεν μπορεί να εμπιστευτεί τη συγκεκριμένη κυβέρνηση, η οποία έχει τη δική της ατζέντα που είναι η θέσπιση και νομιμοποίηση ιδεοληψιών και στερεοτύπων, που έρχονται σε ευθεία αντιπαράθεση και σύγκρουση με τις αρχές, τις αξίες και την ελληνορθόδοξη ταυτότητα του έθνους».