Ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος στην χριστουγεννιάτικη λειτουργία προσευχήθηκε για να επιστρέψει η ειρήνη στο ουκρανικό έδαφος, αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα «Patriarkhia. ru».
“Αυτές τις άγιες χριστουγεννιάτικες ημέρες οι προσευχές όλου του εκκλησιαστικού κλήρου και η προσωπική μου προσευχή είναι για την ειρήνη στο ουκρανικό έδαφος.
Ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής των παιδιών της, των πολιτικών τους απόψεων και των προτιμήσεών τους η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία τελεί εκείνη την υπεύθυνη αποστολή την οποία της ανέθεσε ο ίδιος ο Χριστός “, λέγεται στην εορταστική επιστολή του Πατριάρχη στους ιερείς και πιστούς.
Όπως είπε ο Προκαθήμενος, η Εκκλησία έκανε και κάνει τα πάντα δυνατά για να “συμφιλιώσει τους ανθρώπους και να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν τις επιπτώσεις της διχόνοιας “.
Ο Πατριάρχης κάλεσε τους πιστούς να είναι ορθόδοξοι όχι μόνο στις κοινωνικές δημοσκοπήσεις, αλλά “σε βαθιές τους πεποιθήσεις και στον τρόπο ζωής, όπως ήταν πολύ θρήσκοι και αγαπούσαν τον Θεό η ευλαβείς πρόγονοί μας “.
Ανάμεσα σε αυτούς τους προγόνους μια ιδιαίτερη θέση έχει ο Βαφτιστής των Ρως, Άγιος Ισάξιος Δούκας Βλαδίμηρος τα 1000 χρόνια από το θάνατο του οποίου θα εορταστούν φέτος, υπενθύμισε ο επικεφαλής της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
“Σε αυτόν είμαστε υπόχρεοι ότι έχουμε αυτό το υψηλό χριστιανικό τίμημα και εν γένει είμαστε μια ενιαία οικογένεια ορθόδοξων αδελφικών λαών της ιστορικής Ρωσίας. Έτσι ήταν έτσι είναι και έτσι θα είναι. Καμία προσωρινή ανησυχία και δοκιμασίες, καμία εξωτερική δύναμη δε θα καταφέρουν να διασπάσουν αυτούς τους αιώνιους πνευματικούς και πολιτισμικούς δεσμούς των κληρονόμων της κολυμβήθρας του Κιέβου “, υπογραμμίζεται στην επιστολή.
Μιλώντας για την εορτή των Χριστουγέννων, ο Πατριάρχης τόνισε ότι όλη η ιστορία της ανθρωπότητας πριν την εμφάνιση του Χριστού “στην ουσία είναι η ιστορία της αναζήτησης του Θεού “. Ανέφερε τα λόγια του Αγίου Αθανασίου του Μεγάλου ο οποίος είπε: “Ο Θεός έγινε άνθρωπος για να γίνει ο άνθρωπος Θεός “.
“Με τα πνευματικά μας μάτια παρακολουθούμε το μυστήριο της μεγάλης ευλάβειας: ο Δημιουργός παρομοιάζεται με τη δημιουργία τους, δέχεται την ανθρώπινη φύση, υποβάλλεται σε διωγμούς, πεθαίνει στο σταυρό και ανασταίνει. Όλα αυτά υπερβαίνουν την ανθρώπινη αντίληψη και είναι ένα θαύμα που αποκαλύπτει την πληρότητα της Αποκάλυψης του Θεού στους ανθρώπους για τον ίδιο τον Εαυτό Του “, λέγεται στην επιστολή.