Το αποτέλεσμα (φωτογραφία) ενθουσίασε τον εφημέριο που ζήτησε από τους δύο καλλιτέχνες του γκράφιτι να ζωγραφίσουν κι άλλες επιφάνειες στο εσωτερικό του ναού.
Δυο ισπανοί καλλιτέχνες των γκραφίτι φιλοτέχνησαν μια εντυπωσιακή τοιχογραφία σε μια εκκλησία της Βαρκελώνης. Ο Ραούλ Σάντσες Αράκε, γνωστός στους κύκλους των ισπανών «γκραφιτάδων» κι ως «Χάουζ», έχει δώσει χρώμα και ζωή με τη τέχνη του σε πολλούς τοίχους της Μαδρίτης και της Βαρκελώνης. Ωστόσο, αυτό που του ζητήθηκε από τον πατέρα Ραμόν Μπορ ξεπερνούσε την φαντασία του: να φιλοτεχνήσει τις τοιχογραφίες του θόλου της εκκλησίας Σάντα Εουλάλια στη περιοχή Λ’ Οσπιταλέ λίγο έξω απ’ τη Βαρκελώνη.
Ο 34χρονος καλλιτέχνης δέχτηκε με μεγάλη του χαρά να επωμιστεί το ρόλο του σύγχρονου… Μιχαήλ Αγγέλου και να δημιουργήσει, τρόπον τινά, τη δική του, πιο μοντέρνα εκδοχή της Καπέλα Σιστίνα. Πήρε τον φίλο και συνεργάτη του, Ρούντι και ξεκίνησαν δουλειά.
Αρχικά ο πατέρας Ραμόν ζήτησε τα χρώματα να είναι αυστηρά, όπως το επιτάσσει ο χώρος, κι όχι υπερβολικά φωτεινά και χαρούμενα. «Όμως μου είπαν, «πάτερ, άφησε μας να δοκιμάσουμε μερικά φωτεινά χρώματα κι αν δεν σου αρέσει, θα τα βάψουμε από πάνω κάτι άλλο»», λεει στο BBC o Mπορ.
Ευτυχώς, οι δυο καλλιτέχνες, προτού αρχίσουν, συμβουλεύτηκαν μια σειρά από βιβλία τέχνης σχετικά με την αυστηρή και δισδιάστατη Ρωμανική τεχνοτροπία κι αρχιτεκτονική, ώστε οι τοιχογραφίες τους να συμβαδίζουν αισθητικά με τις υπόλοιπες αγιογραφίες του ναού. Οι δυο αντρες εργάστηκαν δέκα ημέρες σερί προκειμένου να ολοκληρώσουν το έργο τους – μάλιστα, το τελευταίο βράδυ δεν πήγαν καν για ύπνο, αφού έπρεπε ο θόλος της εκκλησίας να είναι έτοιμος την επόμενη ημέρα για έναν γάμο.
Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε: ο πατέρας Ραμόν δέχτηκε να κρατήσει το θόλο της Σάντα Εουλάλια ζωγραφισμένο με πλούσια μπλε, κόκκινα και πράσινα χρώματα.
Τώρα, ο πατέρας Ραμόν είναι τόσο ενθουσιασμένος που σκοπεύει να αναθέσει στο δίδυμο των Ισπανών γκραφιτάδων να «ανανεώσει» και τις υπόλοιπες τοιχογραφίες της εκκλησίας, μέρος της οποίας χτίστηκε το 1957 ενώ ένα παλιότερο τμήμα της ανάγεται στους μεσαιωνικούς χρόνους.