Ο ίδιος ο Θεάνθρωπος, λίγο πριν από την Ανάληψή του, προέτρεψε τους μαθητές του : “Πορευθέντες εις τον κόσμον άπαντα κηρύξατε το ευαγγέλιον πάση τη κτίσει”.
Του Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου Γενικού Διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας τής Εκκλησίας της Ελλάδος
Η προτροπή αυτή έχει αποτυπωθεί σε εικονογραφική παράσταση που βρίσκεται τοποθετημένη στο Γραφείο της Γενικής Διευθύνσεως του Οργανισμού της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Βλέποντας καθημερινά την εικόνα αυτή, η καρδιά μου στέκεται στην θεία προσταγή : “Πορευθέντες κηρύξατε”.
Και νιώθω, ότι οι λέξεις αυτές, “πορευθέντες κηρύξατε”, έχουν μια ουσιαστική δυναμική, είναι μια κίνηση προς τα έξω, προς όλο τον κόσμο, ενώ η λέξη “κηρύξατε” δίδει το στίγμα για τον καθορισμό της φύσης της εξόδου αυτής. Κάθε τέτοιου είδους κίνηση είναι ένα διαρκές κήρυγμα, μια διακήρυξη καλής αγγελίας, χαρούμενης αγγελίας για το γεγονός που έχει επισυμβεί στον κόσμο κι αυτό είναι η νίκη κατά του θανάτου δια της Αναστάσεως του Σωτήρος Χριστού. Είναι η βεβαιότητα ότι ο άνθρωπος αξίζει μιας αληθινής ζωής και έχει μεγάλη σημασία να παλεύει διαρκώς για τη μετάνοιά του και των συνανθρώπων του, ώστε να έλθει η Βασιλεία του Θεού, η κοινωνία των προσώπων, δηλαδή η Εκκλησία.
Αυτό το έργο διακονεί με ταπείνωση, με ησυχία. αθόρυβα, η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος με την ευ-λογία της Ιεράς Συνόδου και την πολύτιμη συναντίληψη των κατά τόπους Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος : Το έργο της προβολής της διαχρονικής συνέχειας της αποστολικής παραδόσεως στη ζωή της Εκκλησίας και της προσαρμογής του λυτρωτικού μηνύματος του Ευαγγελίου στις συγκεκριμένες πνευματικές αναζητήσεις και ανάγκες της εποχής μας, με απόλυτο πάντοτε κριτήριο την άρρηκτη συζυγία του αποστολικού κηρύγματος και της λειτουργικής εμπειρίας.
Δυστυχώς, αδελφός Αρχιερεύς, που εργάζεται στον ιεραποστολικό χώρο της Αφρικής, έχει μια άλλη θεώρηση (προσωπική άποψη) για τα ιεραποστολικά πράγματα σε τέτοιο αλλοιωμένο βαθμό που να θεωρεί, όταν στην Ελλάδα και το εξωτερικό ημερολόγια, σύλλογοι, φίλοι, γνωστοί, ιστοσελίδες, έχουν γεμίσει με αριθμούς λογαριασμών για την ιεραποστολή, ότι η μη αποστολή των επιδομάτων
Τών ιθαγενών ιερέων στην Αφρική για 2 χρόνια είχε ως αποτέλεσμα την αντικανονική επέλαση του Πατριαρχείου Μόσχας στην Αφρική. και είναι αληθές ότι οι ναοί μας κατά την περίοδο της επιδημίας ήσαν κλειστοί, οι πιστοί ολίγοι και δεν περιάχθηκε ο δίσκος για την εξωτερική Ιεραποστολή. το ερώτημα είναι από που συνάγει το συμπέρασμα αυτό ο Σεβασμιώτατος, όταν οι ιθαγενείς κληρικοί ελάμβαναν το επίδομα από την Αποστολική Διακονία και από άλλους φορείς (Εκκλησίες Αμερικής, Αυστραλίας, Κύπρου, Φιλανδίας, Μητροπόλεις, Ναούς, Μοναστήρια, Αδελφότητες, Συλλόγους, Ιδιώτες) μέχρι προ δύο χρόνων ;
Λησμόνησαν τόσο εύκολα την προσφορά αυτού του Λαού που γινόταν μέσα στο πλαίσιο του ενδιαφέροντος για την εξωτερική ιεραποστολή για 50 ολόκληρα χρόνια ως έκφραση κανονικής εκκλησιαστικής αλληλεγγύης και ευαισθησίας ; Όλα τα ξέχασαν οι ιθαγενείς ιερείς και φεύγουν από την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία της Αλεξανδρείας, την Μάνα τους, και πηγαίνουν για τα τριάκοντα αργύρια στον Μόσχας ;
Τότε δεν προβληματίζει τον Σεβασμιώτατο η ποιότητα και το ήθος των ιθαγενών Κληρικών που χειροτονήθηκαν ; και επειδή ο Σεβασμιώτατος έχει χαρακτήρα παντογνώστου, πως και δεν καταγγέλει το που βρίσκει το Πατριαρχείο Μόσχας αυτά τα χρήματα για να εξαγοράζει ιερατικές συνειδήσεις και να διαθέτει τεράστια ποσά προς κατοχύρωση της αντικανονικής του παρουσίας ; θα μπορούσε να προσφέρει έτσι μέγιστες υπηρεσίες όχι μόνο στην Εκκλησία του, αλλά και στις Χώρες της Αφρικανικής Ηπείρου που τόσα έχουν υποφέρει από την δουλεία.
Η Εκκλησία της Ελλάδος, θυμίζω στον Σεβασμιώτατο Ιε-ράρχη του Αλεξανδρινού Θρόνου, δεν σταμάτησε ποτέ να συμπαραστέκεται στο έργο της ιεραποστολής.
· Οι υποτροφίες που δίδει η Ιερά Σύνοδος και η ένταξη ιθαγενών κληρικών στο μισθολόγιο των Κληρικών της Ελλάδος, δεν είναι ιεραποστολική πράξη ;
· Η δωρεάν διαμονή υποτρόφων, κληρικών και λαϊκών από ιεραποστολικές επαρχίες και η προετοιμασία τους στο Θεολογικό Φοιτητικό Οικοτροφείο της Αποστολικής Διακο-νίας, δεν είναι ιεραποστολικό έργο ;
· Οι αποσπάσεις ιερέων που εγκρίνει η Ιερά Σύνοδος σε ιεραποστολικές επαρχίες, δεν είναι ιεραποστολικό έργο;
· Η έλευση Ελλήνων κληρικών-στελεχών στην ιεραποστολή από την Πατρίδα μας, δεν είναι ιεραποστολικό έργο ;
· Η επί 20 χρόνια έκδοση του επισήμου οργάνου «Πάνται-νος» του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας δωρεάν από την Αποστολική Διακονία δεν είναι ιεραποστολικό έργο ;
· Ακόμη και οι Ιδιώτες επώνυμοι και ανώνυμοι Χορηγοί είναι Χριστιανοί αυτής της Πατρίδας, της Ελλάδας. Αυτό δεν είναι ιεραποστολικό έργο ;
· Οι μεταφράσεις, οι εκδόσεις για την Κατήχηση των μακα-ριστών Μητροπολιτών Πενταπόλεως Ιγνατίου και Πισι-δίας Σωτηρίου, δεν είναι ιεραποστολικό έργο ;
· Και τέλος, η αναγνώριση υπό της Εκκλησίας της Ελλάδος και η αποστολή σχετικής προς τούτο Συνοδικής Εγκυ-κλίου περί των καθαιρέσεων που επέβαλε το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας για κανονικά παραπτώματα στον Ρώσο Επίσκοπο και τους ιερείς που τον ακολούθησαν, δεν εκ-φράζει την κανονική αλληλεγγύη στο Πατριαρχείο και το ενδιαφέρον της Εκκλησίας της Ελλάδος για το ιεραποστολικό έργο ;
Τελειώνοντας τις απόψεις σας πετάτε και ένα λόγο ότι αυτά που λέτε είναι προσωπική σας άποψη και ότι θεσμικά εκ-φράζει την άποψη του Πατριαρχείου ο Μακαριώτατος Πατριάρχης κ. κ. Θεόδωρος. Αφού ισοπεδώσατε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την Εκκλησία Κύπρου, την Εκκλησία της Ελλάδος και εκκλησιαστικούς θεσμούς, διεκδικείτε ότι λέτε τα πράγματα με το όνομά τους!
ΚΑΝΕΤΕ το ΛΑΘΟΣ να ΤΑΥΤΙΖΕΤΕ το ΙΕΡΑΠΟΣΤΟ-ΛΙΚΟ ΕΡΓΟ, τους ΚΑΡΠΟΥΣ και την ΔΟΞΑ του, με ΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ «ΔΟΥΝΑΙ και ΛΑΒΕΙΝ» ΧΡΗΣΙΜΟ-ΠΟΙΩΝΤΑΣ τον ΕΦΗΜΕΡΙΑΚΟ σας ΚΛΗΡΟ.
Τον ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ.
ΑΦΑΙΡΕΙΤΕ, ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΤΕ ΜΟΝΟ για ΧΡΗΜΑΤΑ, τον ΚΟΠΟ ΚΑΘΕ ΤΑΠΕΙΝΗΣ ΨΥΧΗΣ που ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ στην ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΗΠΕΙΡΟ.
Και ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΚΟ στο ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ.
ΑΛΛΟΙΩΝΕΤΕ ΚΑΚΩΣ την ΦΥΣΗ του.
Σας ΔΙΑΒΕΒΑΙΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ τις ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ και ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ να ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ το ΕΡΓΟ της ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ, που δεν ΑΦΟΡΑ πια ΜΟΝΟ την ΑΦΡΙΚΗ, την ΑΣΙΑ, την ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ, ΑΛΛΑ και την ΑΠΟΪΕΡΟ-ΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ.