Εκκλησία 2022-Το γεγονός της πρόσφατης βάπτισης από Επίσκοπο ξένης δικαιοδοσίας σε Ναό Μητρόπολης της ευρύτερης περιοχής του λεκανοπεδίου Αττικής δύο παιδιών ομόφυλου ζευγαριού, γεννηθέντων από παρένθετη μητέρα, φέρει στο προσκήνιο το θέμα για το ποιά είναι η θέση της επίσημης Εκκλησίας για το ζήτημα αυτό.
Του Γιάννη Παπανικολάου – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Πριν όμως προχωρήσουμε στην ανάλυσή του άς κάνουμε μία ιστορική αναδρομή στον Συναξαριστή της Εκκλησίας.
Ο άγιος Θεόδωρος ο Συκεώτης, επίσκοπος Αναστασιουπόλεως, ήταν γιος μίας πόρνης, της Μαρίας και του Κοσμά, αποκρισάριου (ταχυδρόμου) του βασιλιά Ιουστινιανού. Η εκ πορνείας γέννησή του δεν εμπόδισε τον Θεό να τον αναδείξει Επίσκοπο και άγιο. Αυτή η πραγματική ιστορία μας διδάσκει ότι οποιαδήποτε παιδιά που γεννιούνται με τον οποιοδήποτε τρόπο έχουν το δικαίωμα και να βαπτίζονται και να γίνονται Χριστιανοί και μπορεί στο τέλος να γίνονται και άγιοι.
Δεν θα αναφερθούμε στο γεγονός για το άν έγιναν οι νόμιμες εκκλησιαστικές διαδικασίες για την εν λόγω βάπτιση, πράγμα που αφορά την επίσημη Εκκλησία, η οποία οφείλει και επί του ζητήματος αυτού να λάβει θέση, αλλά στο τί απήχηση είχε όλη αυτή η τελετή στα μάτια των πιστών.
Και εδώ οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι δεν άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις, αλλά μάλλον έγινε αιτία σκανδάλου. Και το σκάνδαλο εστιάζεται στο ότι έγινε τέτοια προβολή, ώστε να δοθεί η εντύπωση στο τέλος-τέλος ότι υπάρχουν και επίσκοποι που αποδέχονται τον γάμο των ομοφυλοφίλων παρά τις ευαγγελικές διαταγές (sic!).
Και δεν μπορούμε επομένως να λέμε ότι πρόκειται για μία σύγχρονη προοδευτική θεώρηση, γιατί το Ευαγγέλιο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε απαρχαιωμένο ούτε προοδευτικό. Το Ευαγγέλιο είτε το αποδεχόμαστε είτε το απορρίπτουμε. Δεν αποδέχεται ερμηνείες κατά το δοκούν. Το ερμήνευσαν οι πατέρες της Εκκλησίας και μας το άφησαν ως παρακαταθήκη για να μας δείχνει πώς θα πορευόμαστε κατά την εδώ επίγεια ζωή μας.
Το γεγονός τώρα της βάπτισης των δύο μωρών αυτό-καθ´ εαυτό ανάγεται στα μυστήρια της Εκκλησίας, στο μυστήριο του Χρίσματος και του Βαπτίσματος, και δεν μπορεί κανένας λειτουργός των μυστηρίων της να το αρνηθεί.
Αυτό θα ήταν ένα άλλο σοβαρότατο παράπτωμα εκ μέρους της Εκκλησίας.
Επομένως τίθεται το ερώτημα:
Με ποιό τρόπο θα πρέπει να γίνεται η βάπτιση των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών, ώστε να μην προκαλείται σκανδαλισμός στις συνειδήσεις των πιστών;
Ιδού τον λόγο τώρα έχει η επίσημη Εκκλησία!
Περιμένουμε τις δέουσες απαντήσεις όχι μόνο από την Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά και τα από άλλα Πατριαρχεία και τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.