του Γιώργου Θεοχάρη
Ολοκληρώθηκε η επίσκεψη του Τσίπρα στην Τουρκία. Μία επίσκεψη που χαρακτηρίστηκε από πολλούς ιστορική.
Ο Αλέξης Τσίπρας επέλεξε να επισκεφθεί δύο τόπους, με έντονο ιστορικό και πνευματικό συμβολισμό για τον Ελληνισμό, την Αγιά-Σοφιά και την Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος στο νησί της Χάλκης, όπου στεγάστηκε για πάνω από έναν αιώνα η περίφημη Θεολογική Σχολή, βασική πηγή στελεχών για το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο.
Μάλιστα, το όλο προφίλ, που επέλεξε ο κ. Πρωθυπουργός, κατά την επίσκεψή του, είχε έντονα «πνευματικό» χρώμα.
Παρακολούθησε από το παραθρόνιο δίπλα στον Οικουμενικό Πατριάρχη το τέλος της θείας Λειτουργίας στον Ναό της Μονής και την αρτοκλασία που ακολούθησε, αναφέρθηκε ιστορικά στον ιδρυτή της Σχολής ἀγιο Πατριάρχη Μέγα Φώτιο, και γενικά προχώρησε σε κινήσεις, στις οποίες δεν μας έχει συνηθίσει ο κ. Τσίπρας.
Αλλά και η Αγιά-Σοφιά, την οποία επισκέφθηκε, είναι ο «Παρθενώνας» του Γένους μας. Είναι το μνημείο που πήρε την σκυτάλη μετά τον Παρθενώνα της Αθήνας, όταν πλέον ο Ελληνισμός, μετά την έλευση του Χριστού στον κόσμο, με την δράση των Αποστόλων και τους ποταμούς αιμάτων των χριστιανών μαρτύρων, από ειδωλολατρικός μεταμορφώθηκε σε χριστιανικό.
Η Αγιά-Σοφιά έγινε από τότε και για μία χιλιετία το παλλάδιο του Γένους μας, το σύμβολο του μεγαλείου του, ένα μεγαλείο που πηγάζει από το κάλλος της τεχνουργίας της ύλης και από τα βάθη του Πνεύματος. Ένας τόπος όπου ο ουρανός και η γη ενώνονται σε μία απίστευτη ομορφιά, που δεν είναι μόνο υλική, αλλά πρωτίστως πνευματική.
Μετά την άλωση της Πόλης, η Αγιά-Σοφιά δεν έπαυσε να ενσαρκώνει τους πόθους των Πανελλήνων για εθνική ανάσταση. Γιατί δεν πρέπει να λησμονούμε ότι το Γένος των Ρωμαίων είναι ο μοναδικός λαός στον κόσμο, ο οποίος έχει χάσει την ιστορική του πρωτεύουσα, η οποία βρίσκεται από το 1453 σε χέρια αλλοφύλων. Για αυτό, η συνείδηση του λαού μας αμέσως μετά την Άλωση τοποθέτησε κάτω από τα μάρμαρα της Αγιά-Σοφιάς τον μαρμαρωμενο Βασιλιά, ο οποίος μια μέρα θα ξυπνήσει, θα πάρει το σπαθί του και με αυτό θα διώξει τους αλλοφύλους μέχρι την Κόκκινη Μηλιά. Άραγε ο μαρμαρωμένος Βασιλιάς αναπαύτηκε με την παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού ή θυμήθηκε τους εφιάλτες που έβλεπε όταν ψηφιζόταν η Συμφωνία των Πρεπσών και ο ύπνος του έγινε ακόμη πιο ταραγμένος;
Αλλά οι δύο αυτές επισκέψεις του Πρωθυπουργού δεν είχαν μόνο συμβολικό χαρακτήρα, αλλά και πρακτικούς στόχους. Ο κ. Τσίπρας ζήτησε να ανοίξει η Σχολή της Χάλκης και επίσης η επίσκεψη Έλληνα Πρωθυπουργού στην Αγιά-Σοφιά περνά το μήνυμα ότι ο τόπος αυτός δεν ανήκει στο Ισλάμ, δεν είναι τζαμί, μήνυμα που είχε περάσει ο κ. Τσίπρας και στην προηγούμενη συνάντησή του με τον κ. Ερντογάν στην Αθήνα.
Με αυτά τα δύο μηνύματα ο κ. Τσίπρας προσπάθησε να «διορθώσει», όσο γίνεται, το προφίλ του εντός της χώρας μας, το οποίο –για την μερίδα εκείνη του λαού που αρδεύεται από το δίπτυχο Ορθοδοξία – Πατρίδα– έχει δεχθεί ισχυρά πλήγματα μετά την Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά και διάφορα αντιχριστιανικά νομοσχέδια, που ψήφισε ή προσπαθεί να ψηφίσει.
Εμείς θεωρούμε αξιέπαινες τις δύο αυτές επισκέψεις και κινήσεις του κ. Τσίπρα. Ωστόσο, όσον αφορά την προσπάθειά του να προσεγγίσει με αυτές τον εκκλησιαστικό και πατριωτικό χώρο, θα του συνιστούσαμε να κάνει πρώτα από όλα μία άλλη πολύ απλή προσωπική κίνηση: να πάει σε ένα παρεκκλήσι και να στεφανωθεί με την Μπέτυ Μπαζιάνα με εκκλησιαστικό γάμο και αμέσως μετά να βαπτίσει τα δύο παιδιά του.
Η κίνηση αυτή θα έπειθε τον λαό περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο για την ειλικρινή στάση του απέναντι στην Εκκλησία.
Είναι βέβαιο ότι, μετά από μία τέτοια κίνηση, ο μαρμαρωμένος Βασιλιάς θα χαιρόταν πολύ περισσότερο με την επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού στον τάφο του και ο ύπνος του θα ήταν πολύ πιο ήσυχος.