του Γιάννη Παπανικολάου
Τις ημέρες των Χριστουγέννων ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, θέλησε να σχολιάσει πολιτικά στο Twitter την γέννηση του Ιησού και με αφορμή ένα Tweet του ξέσπασε μια ασυνήθιστη κόντρα.
Αυτό ήταν το πολιτικό σχόλιο του κ. Παπαδημούλη:
Και συνέχισε με δεύτερο σχόλιο ο κ. Παπαδημούλης:
Μετά τη γέννηση του Ιησού στην φάτνη της Βηθλεέμ, οι Εβραίοι γονείς του τον πήραν κ πήγαν, ως πρόσφυγες στην Αίγυπτο για 12 χρόνια, για να γλυτώσει το λεπίδι του, διορισμένου από τους Ρωμαίους κατακτητές, Ηρώδη. Αυτά, για όσους ρατσιστές βρίζουν κ αμφισβητούν τα περί προσφυγιάς.
Στο σχόλιό του απάντησε ο Αδωνις Γεωργιάδης, με αιχμηρό τρόπο:
Kαι ο κ. Παπαδημούλης απάντησε:
Ο @AdonisGeorgiadi με βρίζει γιατί θύμισα στους ρατσιστές, πως Ιωσήφ, Μαρία, Ιησούς, έζησαν 12 χρόνια προσφυγιάς στην Αίγυπτο για να γλυτώσουν το λεπίδι του Ηρώδη. Μέγα θράσος από τον διαφημιστή του βιβλίου «Οι Εβραίοι-Όλη η αλήθεια» του Πλεύρη! Καλά Χριστούγεννα σε όλες κ όλους!
Aκολούθησαν και άλλα σχόλια από διάφορους, αλλά και από τους δύο πολιτικούς, στα οποία δεν θα αναφερθούμε.
Ποιά είναι η αλήθεια;
Ήταν ο Ιησούς πρόσφυγας;
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός είναι αλήθεια ότι πέρασε από την οδό της προσφυγιάς κατά την φυγή του στην Αίγυπτο.
Για την φυγή αυτή είναι γνωστά διάφορα περιστατικά από τα λεγόμενα «απόκρυφα Ευαγγέλια».
Μέχρι σήμερα ακόμη στην Μέση Ανατολή υπάρχουν εκκλησίες στα σημεία όπου, κατά την παράδοση, σταμάτησε ο μικρός Χριστός, με την Θεοτόκο και τον Μνήστορα Ιωσήφ.
Και δεν μπορούσε ο Χριστός να μην είναι πρόσφυγας. Διότι ο Κύριος δεν ήλθε σε αυτόν τον κόσμο για να καλοπεράσει, αλλά για να αναλάβει επάνω του τον σταυρό και τον πόνο όλων των ανθρώπων.
Από τότε και μέχρι σήμερα και σε όλους τους αιώνες, δεν θα υπάρξει ποτέ κανένας άνθρωπος που θα μπορέσει να πει στον Χριστό ότι εγώ έπαθα περισσότερα από Εσένα.
Δεν υπήρξε πάθημα, δυσκολία, πόνος, συμφορά, θλίψη, που να μην το πήρε πάνω Του ο Χριστός. Και το πήρε επάνω Του, γιατί πρώτα ο ίδιος πέρασε από αυτό.
Έτσι δεν μπορούσε να μην υποστεί και την δοκιμασία της προσφυγιάς, που διέρχονται στις ημέρες μας χιλιάδες συνάνθρωποί μας για διάφορους λόγους.
Όμως η παραποίηση της ιστορικής πραγματικότητας στο σχόλιο του κ. Παπαδημούλη βρίσκεται σε δύο πολύ βασικά σημεία:
1. Οι Ρωμαίοι δεν κατεδίωξαν τον Χριστό. Ο Χριστός καταδιώχθηκε από τον βασιλιά Ηρώδη, ο οποίος δεν ήταν Ρωμαίος, αλλά Εβραίος ή κατ᾽ άλλους Εδωμίτης.
Ο Κύριος σε όλο τον βίο του καταδιώχθηκε κυρίως από τους Εβραίους συμπατριώτες του. Αυτοί ήταν στο τέλος που Τον σταύρωσαν. Οι Ρωμαίοι ήταν απλά οι εκτελεστές, αλλά οι ηθικοί αυτουργοί ήταν 100% οι Εβραίοι.
Αυτήν την πραγματικότητα αποκρύπτει ο κ. Παπαδημούλης και μάλλον το κάνει σκόπιμα, γιατί δεν θέλει να κατηγορηθεί ως αντισημίτης. Θέλει να τα έχει καλά με τους σημερινούς Εβραίους. Για αυτό λέει: ας τα ρίξω όλα στους Ρωμαίους, ποιος θα με κατηγορήσει; Οι Ιταλοί; Ασφαλώς όχι; Ενώ εάν πώ την αλήθεια, ότι τον Χριστό Τον κυνήγησαν οι Εβραίοι, θα κατηγορηθώ κι εγώ για ρατσισμό και αντισημιτισμό!
2. Ο κ. Παπαδημούλης θέλει να μας παρουσιάσει ρομαντικά ότι ο Χριστός ήταν περιστοιχισμένος από Άραβες και Εβραίους, για να μας περάσει το μήνυμα: άρα και εσείς να αποδέχεσθε τους Μουσουλμάνους και τους (σημερινούς) Εβραίους και να είστε καλά παιδιά μαζί τους!
Ίσως όμως δεν έχει και πολλή σχέση με την ιστορία της Μέσης Ανατολής και μεταφέρει την σημερινή κατάσταση της Αιγύπτου στην πραγματικότητα της εποχής του Χριστού.
Το ότι ο Χριστός ήταν περιστοιχισμένος από Εβραίους δεν τον κάνει πρόσφυγα ούτε δίνει μήνυμα κατά του ρατσισμού!
Αφού και ο ίδιος ο Κύριος ήταν Εβραίος, γενημμένος από Μητέρα Εβραιοπούλα, την Θεοτόκο-Μαρία, τί θα ήταν οι άνθρωποι του αμέσου περιβάλλοντός του; Ούτε Έλληνες ούτε Ρωμαίοι, αλλά Εβραίοι. Οι Εβραίοι ήταν οι πατριώτες του και όλοι όσοι έχουν ελάχιστη γνώση της ιστορίας γνωρίζουν πόσο κλειστή ήταν η Εβραϊκή κοινωνία μέχρι την έλευση του Χριστού απέναντι στους μη Εβραίους, απέναντι στους ξένους. Αυτός ο ρατσισμός σήμερα θα ήταν εντελώς ασυγχώρητος για τον κ. Παπαδημούλη, αλλά αυτός θέλει να μας περάσει το μήνυμα: ο Χριστός ήταν περιστοιχισμένος από Εβραίους, άρα δεν πρέπει να μισούμε τους Εβραίους. Η Εκκλησία όμως δεν σκέφτεται έτσι. Η Εκκλησία χώρισε τους Εβραίους σε αυτούς που δέχθηκαν τον Χριστό και σε όσους τον απέρριψαν. Η εθνική καταγωγή δεν έχει μετά Χριστόν καμία σημασία και δεν περιμένουμε τον κ. Παπαδημούλη να μας το πεί. Σημασία έχει εάν κάποιος πιστεύει στον Χριστό και γνωρίζει τον Χριστό.
Μην ξεχνάμε ότι από τους πρώτους που τον περιστοίχισαν ήταν και οι τρεις Πέρσες Μάγοι, οι οποίοι όμως ούτε Άραβες ήταν ούτε μουσουλμάνοι.
Οι Άραβες πού κολλάνε; Απλά ο κ. Παπαδημούλης σκέφθηκε: ο Χριστός πήγε στην Αίγυπτο, όπου σήμερα ζούν άνθρωποι που μιλάβε αραβικά, είναι μουσουλμάνοι και ανήκουν στον αραβικό κόσμο. Άρα ζούσε μέσα σε Άραβες.
Δεν σκέφθηκε ίσως ότι η Αίγυπτος εξαραβίστηκε μετά το 640 μ.Χ., όταν την κατέκτησαν οι Άραβες μουσουλμάνοι, με φωτιά και τσεκούρι, και άρχισε να κυριαρχεί η αραβική γλώσσα και η θρησκεία των Αράβων, το Ισλάμ.
Τί ήταν όμως η Αίγυπτος στην εποχή που έζησε σε αυτήν ο Χριστός; Απλούστατα ελληνική.
Η Αίγυπτος, αν και από το 30 π.Χ. είχε υποταχθεί στους Ρωμαίους, κατά την ελληνιστική περίοδό της είχε σε σημαντικό βαθμό εξελληνιστεί, με Έλληνες (Μακεδόνες) βασιλείς, με κυριαρχία της ελληνικής γλώσσας και της ελληνικής θρησκείας (ειδλωλολατρίας). Για αυτό και οι Πατέρες της Εκκλησίας αναφέρουν ότι τα είδωλα της Αιγύπτου δεν άντεξαν το πέρασμα του Χριστού και κατέρρευσαν. Οι μη Έλληνες ή οι μη εξελληνισμένοι κάτοικοι της Αιγύπτου ήταν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, αυτοί που συνέχισαν να μιλούν τα αρχαία αιγυπτιακά, από τους οποιους προήλθαν οι σημερινοί Κόπτες. Αυτοί στην περίοδο του Χριστού δεν είχαν καμία σχέση με τους Άραβες.
Δηλαδή Έλληνες και Κόπτες (= αρχαίοι Αιγύπτιοι) ήταν κυρίως αυτοί που βρήκε ο μικρός Χριστός στην Αίγυπτο.
Αυτά προς αποκατάσταση της διαστρεβλωμένης αλήθειας, αλλά και για να δείξουμε πώς το μήνυμα του κ. Παπαδημούλη αποτελεί ένα κλασικό παράδειγμα κατευθυνόμενης σκέψης, όπου στον βωμό των ιδεολογικών σκοπιμοτήτων θυσιάζονται τα πάντα:
ιστορία, γλώσσα, θρησκεία, έθνος. Όλα πρέπει να μπουν σε ένα μπλέντερ για να βγει από αυτό ο πολτός της νέας τάξης πραγμάτων.
Αυτής όπου δεν θα υπάρχουν αριστεροί και δεξιοί, Έλληνες, Άραβες και Εβραίοι, χριστιανοί, ιουδαίοι και μουσουλμάνοι, αλλά μόνο όσοι δέχονται την νέα αυτή τάξη και όσοι δεν την δέχονται.
Όσοι δεν την δέχονται, θα τίθενται στο περιθώριο και θα έλθει ο καιρός που θα διώκονται ανηλεώς.