του Γιώργου Θεοχάρη – Δεν πίστευαν στα μάτια τους όσοι τακτικοί προσκυνητές του Αγίου Όρους διάβασαν το Εγκύκλιο Σημείωμα της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας, περί εισόδου Αγιορειτών στις Μητροπόλεις της κατόπιν εγγράφου αδείας της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου!
Το πρώτο μαργαριτάρι που διαβάζει κανείς στο «Εγκύκλιο Σημείωμα» είναι ότι αυτό εκδίδεται «επ’ αμοιβαιότητι» προς την συνηθισμένη πρακτική λήψεως ειδικής αδείας «εκ μέρους των Αρχιερέων, αλλά και των Πρεσβυτέρων και Διακόνων της Εκκλησίας της Ελλάδος», την οποία άδεια παίρνουν από το Πατριαρχείο.
Και διερωτώμεθα, αυτοί οι αρχιερείς που εξέδωσαν την Εγκύκλιο τόσο αποκομμένοι είναι από την αγιορετική πραγματικότητα ή από τους παπάδες και τους διάκους τους, που δεν γνωρίζουν ότι κανένας πρεσβύτερος και διάκονος της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν παίρνει άδεια απο το Πατριαρχείο για να μπει στο Άγιον Όρος, αλλά μπαίνει με ένα απλό διαμονητήριο;
Οι μόνοι που ζητούν και λαμβάνουν άδεια είναι οι αρχιερείς και αυτό όχι από έλλειψη εμπιστοσύνης, αλλά επειδή μπορεί κάποιος να προβεί σε ιεροπραξίες, όπως π.χ. χειροτονίες, για τις οποίες δεν επαρκεί μόνο η ευλογία του Ηγουμένου, αλλά απαιτείται και η άδεια του Επισκόπου, δηλαδη στην συγκεκριμένη περίπτωση του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.
Με αυτόν τον τρόπο ο Επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδας προστατεύεται από τον κίνδυνο να τελέσει ιεροπραξίες, που δεν θα είναι σύμφωνες προς τους Ιερούς Κανόνες, καθώς το Πατριαρχείο έχει την εποπτεία για την τήρησή τους στο Άγιον Όρος.
[irp posts=”371476″ name=”Απόφαση-βόμβα της Ιεράς Συνόδου: Μόνο με άδεια της Συνόδου θα έρχονται οι Αγιορείτες στις μητροπόλεις μας””]
Δεὐτερον όλοι γνωρίζουν ότι κανένας Ηγούμενος ή Ιερομόναχος που ζει στην υπακοή δεν πηγαίνει σε κάποια Μητρόπολη και δεν κάνει τίποτε χωρίς πρόσκληση του Μητροπολίτη, εκτός φυσικά εάν μέσα στο έδαφος της Μητροπόλεως υπάρχει μετόχι της Μονής του, όπου ο Μητροπολίτης δεν έχει δικαιοδοσία και δεν απαιτείται καμία άδεια. Συνεπώς με την απαίτηση αυτήν καταργείται το αυτοδιοίκητο των Μητροπόλεων και η ΔΙΣ εμφανίζεται απέναντί τους ως Όμπερπροκουρόρ, σαν δηλαδή τον λαϊκό Επίτροπο τον οποίο είχε βάλει ο Μέγας Πέτρος της Ρωσίας στους αρχιερείς της Ρωσικής Εκκλησίας, χωρίς τον οποίο δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτε.
Υπάρχουν βέβαια οι περιφερομενοι Αγιορείτες ζηλωτές, αναρχοαυτόνομοι κ.λπ., αλλά το να εξομοιώνονται οι Ηγούμενοι με αυτούς θα ήταν τουλάχιστον ισοπεδωτικό.
Τέλος θα θέλαμε να προτείνουμε στην Διαρκή Σύνοδο να προβεί και στα εξής συμπληρωματικά:
1. Να κάνει δικές της φυλακές σε κάθε Μητρόπολη, όπου θα φυλακίζονται όσοι Αγιορείτες μεταβαίνουν χωρίς άδειά της.
2. Να εξηγήσει στον λαό, αν έλυσε όλα τα άλλα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν την Εκκλησία της Ελλάδος, ώστε να ανοίξει τώρα ένα νέο μέτωπο με το Άγιον Όρος και το Πατριαρχείο;