Ισλάμ: Τις τελευταίες ημέρες τα ΜΜΕ ασχολούνται με τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για το Ισλάμ.
Του Γιώργου Θεοχάρη – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Δεν θα το έπρατταν αυτό, εάν δεν εκδηλωνόταν η έντονη αντίδραση του επικεφαλής της Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων της Τουρκίας, Αλί Ερμπάς.
Σε τηλεοπτική συνέντευξή του για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 και τον ρόλο της εκκλησίας σε αυτή, ο κ. Ιερώνυμος υποστήριξε πως «το Ισλάμ, οι πολίτες του, δεν είναι θρησκεία, είναι πολιτικό κόμμα, είναι πολιτική επιδίωξη και είναι οι άνθρωποι του πολέμου, οι άνθρωποι της εξαπλώσεως, αυτό είναι χαρακτηριστικό του Ισλάμ, το λέει και η διδασκαλία του Μωάμεθ».
Ο Τούρκος Ιμάμης αντέδρασε ως εξής:
«Καταδικάζω έντονα τις αβάσιμες δηλώσεις του Έλληνα Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, οι οποίες είναι γεμάτες συκοφαντίες και στοχεύουν την πανέμορφη θρησκεία μας το Ισλάμ και τους Μουσουλμάνους.
Η δήλωση του Αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου προκαλεί την κοινωνία και οδηγεί τους ανθρώπους σε μίσος, μισαλλοδοξία και βία κατά της υπέρτατης θρησκείας μας, το Ισλάμ. Είναι πολύ ατυχές και απαράδεκτο ότι, την ώρα που ο εκπρόσωπος μιας θρησκείας πρέπει να ενθαρρύνει τους ανθρώπους στον κόσμο να ζουν μακριά από αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις και να στέλνουν μηνύματα για ειρηνική συνύπαρξη και ανοχή, προβαίνει σε τέτοιες δηλώσεις που δεν αρμόζουν με το λειτούργημά του», προσθέτει.
«Τροφοδοτείται ο ρατσισμός εναντίον των μουσουλμάνων. Αυτό το είδος έκφρασης που στοχεύει στην περιθωριοποίηση των μουσουλμάνων τροφοδοτεί το ρατσισμό εναντίον των μουσουλμάνων και οδηγεί σε επιθέσεις κατά των ανθρώπων και των χώρων λατρείας τους», τονίζοντας σε αντιπαραβολή στη συνέχεια ότι το Ισλάμ είναι μία θρησκεία της ειρήνης.
«Οι συμπεριφορές, οι λόγοι και οι στάσεις που δεν περιθωριοποιούν τον άλλο στην ιστορία της ανθρωπότητας θα παραμείνουν πάντα πολύτιμες και η κοινή λογική των πιστών θα επικρατεί πάντα ενάντια σε τέτοιες δηλώσεις… Ο ισλαμικός πολιτισμός είναι ένας μεγάλος πολιτισμός που πάντα επέτρεπε σε ανθρώπους διαφορετικών θρησκειών και πολιτισμών να ζήσουν μαζί για αιώνες και παρείχαν σε όλους το δικαίωμα να ζουν σύμφωνα με τις πεποιθήσεις τους. Είναι μια θρησκεία της ειρήνης που στοχεύει στην εκπλήρωση υψηλών αξιών, όπως της δικαιοσύνης, της ειρήνης και της ευημερίας», σημειώνει ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων της Τουρκίας.
Μπροστά στις αντιδράσεις, η Αρχιεπισκοπή έσπευσε να αναδιπλωθεί, εκδίδοντας ανακοίνωση, όπου διευκρίνιζε ότι ο κ. Ιερώνυμος «δεν εννοούσε τίποτε περισσότερο από τη διαστροφή της ίδιας της μουσουλμανικής θρησκείας από μία δράκα ακραίων φονταμενταλιστών, που σπέρνουν τον τρόμο και τον θάνατο σε όλη την Οικουμένη».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «σε αυτά ακριβώς τα πρόσωπα αναφερόταν ο Αρχιεπίσκοπος, πρόσωπα που εργαλειοποιούν το Ισλάμ και το μετατρέπουν σε φονικό όπλο κατά όλων όσοι έχουν διαφορετική άποψη από αυτούς, ‘’απίστων», αλλά ακόμη και πιστών».
Για μία ακόμη φορά η ιστορία επαναλαμβάνεται:
Κάποιος χριστιανός Ηγέτης κάνει δηλώσεις που περιγράφουν το Ισλάμ, όπως είναι.
Οι καημένοι οι μουσουλμάνοι ηγέτες αντιδρούν σαν τα καλά παιδιά, που άδικα τα έδειρε ο δάσκαλος στο σχολείο, χωρίς να έχουν κάνει καμία αταξία (και ας έχουν σπάσει τα μούτρα σε καμιά δεκαριά-εικοσαριά μαθητές χωρίς λόγο). Κλαίνε… Κλαίνε… Μέχρι να κινήσουν την λύπηση.
Ο δάσκαλος (βλέπε Αρχιεπίσκοπος) φοβάται από την δημοσιότητα του θέματος, αλλάζει ρότα και δεν λέει την αλήθεια, ότι, πριν τα δείρει, αυτά τα παιδιά έδειραν άλλα δέκα-είκοσι παιδιά και τους έσπασαν τα μούτρα, τα έστειλαν στο νοσοκομείο. Λέει ότι είναι καλά παιδιά, ήσυχα και αγαπούν την ειρήνη…
Λοιπόν τα πράγματα είναι ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που είπε τόσο ο κ. Ερμπάς, όσο και η Αρχιεπισκοπή με την δεύτερη ανακοίνωσή της.
Για τον κ. Ερμπάς δεν περιμέναμε να πει κάτι άλλο. Ωστόσο από την Αρχιεπισκοπή, που εκπροσωπεί την Εκκλησία μας, περιμένουμε να αληθεύει και όχι να κάνει διπλωματία εκεί που δεν χωρά διπλωματία.
Είναι λοιπόν το Ισλάμ θρησκεία της ειρήνης που κάποιοι την διαστρέφουν;
Η απάντηση είναι ότι υπάρχουν καλοί μουσουλμάνοι, αλλά δεν υπάρχει καλό Ισλάμ, που να διαστρέφεται.
Σε αντίθεση με τον χριστιανισμό, όπου δεν υπάρχει κακός χριστιανισμός, αλλά υπάρχουν πολλοί κακοί χριστιανοί που διαστρέφουν τον χριστιανισμό.
Το Ισλάμ, εάν το εφαρμόσεις κατά γράμμα, θα πρέπει να σκοτώνεις όσους αρνούνται την ισλαμική πίστη, να συμπεριφέρεσαι στις γυναίκες με βαρβαρότητα, να σκοτώνεις τους απίστους, να φέρεσαι στους απίστους σαν να είναι κατώτεροι άνθρωποι, να φέρεσαι στις γυναίκες σαν κατώτερα όντα. Όλα αυτά είναι γραμμένα στο ίδιο το Κοράνι και όχι σε άλλα, μεταγενέστερα μουσουλμανικά κείμενα.
Εμείς θα θέλαμε μία απλή ερώτηση να κάνουμε στον κ. Ερμπάς;
Γράφει το Κοράνι ή όχι ότι όποιος αρνείται το Ισλάμ πρέπει να πεθάνει;
Πόσες χιλιάδες πρώην μουσουλμάνοι, από την αρχή που ιδρύθηκε το Ισλάμ και μέχρι σήμερα, θανατώθηκαν για αυτόν τόν λόγο;
Πώς είναι δυνατόν να είναι θρησκεία ειρήνης και ανοχής, όταν δεν ανέχεται στον μουσουλμάνο το δικαίωμα να την αρνηθεί και να αλλάξει θρησκεία;
Και ένα άλλο απλό ερώτημα:
Γιατί ο κ. Αλί Ερμπάς πήγε με το ξίφος του και πραγματοποίησε την πρώτη ισλαμική προσευχή στην Αγία Σοφία τον περασμένο Ιούλιο μετά τη μετατροπή του Μουσείου της Αγίας Σοφίας σε Μεγάλο Τζαμί της Αγίας Σοφίας;
Γιατί δεν είπε στον κ. Ερντογάν ότι η Αγιά-Σοφιά ήταν κτισμένη από χριστιανούς ήταν χριστιανικός ναός και με την βία τον πήραν οι μουσουλμάνοι από τους χριστιανούς; Γιατί δεν αρνήθηκε την μετατροπή σε τζαμί και δεν του είπε να την κάνει χριστιανικό ναό πάλι;
Γιατί οι μουσουλμάνοι Τούρκοι επιτέθηκαν, κατέκτησαν και λεηλάτησαν την Κωνσταντινούπολη, μία πόλη που δεν ήταν δική τους, χωρίς αυτή να τους πειράξει;
Είπε ψέμματα ο κ. Ιερώνυμος όταν είπε ότι «το Ισλάμ, οι πολίτες του… είναι οι άνθρωποι του πολέμου, οι άνθρωποι της εξαπλώσεως, αυτό είναι χαρακτηριστικό του Ισλάμ, το λέει και η διδασκαλία του Μωάμεθ»;
Το μόνο που δεν είπε και που είναι αλήθεια, είναι ότι υπάρχουν και καλοί μουσουλμάνοι.