Επιμέλεια –ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Nέα παρέμβαση από τον Ηγούμενο της Μονής Εσφιγμένου, Αρχιμανδρίτη Βαρθολομαίου, αναφορικά με τα όσα είχε πει ο Αγιος Παϊσιος για τους ΓΟΧ και πως αυτό συνδέεται με τους ΄΄καταληψίες΄΄ μοναχούς της παλαιάς Ιεράς Μονής Εσφιγμένου υπό του κ. Μεθοδίου!
Σε άρθρο- φωτιά ο Αγιορείτης Αρχιμανδρίτης εξαπολύει νέα πυρά κατά των λεγόμενων ΄΄΄καταληψιών ΄΄ μοναχών επιδιώκοντας άμεσα να ακυρώσει τη διατήρηση τους στο ιστορικό μοναστήρι του Αγίου Ορους
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ κ. Βαρθολομαίου:
”Με αφορμή πρόσφατο επεισόδιο τηλεοπτικής σειράς για τον βίο του Αγίου Παϊσίου, όπου έδειξε την έναρξη της μοναστικής ζωής του οσίου στην Μονή Εσφιγμένου υπό την ηγουμενία του γέροντος Καλλινίκου, πολλοί μας ρωτούν αν η κατάσταση που βίωσε ο όσιος έχει κάποια σχέση με την σημερινή εικόνα ακαταστασίας, βίας και παραλογισμού που εκπέμπεται από τον κατειλημμένο σήμερα χώρο του κεντρικού κτηρίου της Μονής μας.
Ο (κατά κόσμον) Αρσένιος Εζνεπίδης προσήλθε το 1953 στο Άγιον Όρος για να μονάσει. Πρώτη μονή της μετανοίας του ήταν η Ιερά Μονή Εσφιγμένου. Στην μονή μας με ρασοευχή ονομάστηκε Αβέρκιος από τον ηγούμενο της Μονής Καλλίνικο και του ανατέθηκε το διακόνημα του ξυλουργού.
Το 1956 μετά την αποχώρηση του Καλλίνικου από την ηγουμενία το κλίμα στην Μονή άλλαξε. Το 1956 ηγούμενος της Μονής έγινε ο Αθανάσιος.
Ο όσιος Παΐσιος το ίδιο έτος αποχώρησε από την Μονή Εσφιγμένου και πήγε στην μονή Φιλοθέου, όπου έγινε μικρόσχημος μοναχός με το όνομα Παΐσιος. Για ένα διάστημα ασκήτευσε στην μονή Στομίου Κονίτσης και στο όρος Σινά. Αργότερα επέστρεψε στο Άγιο Όρος. Αφού πέρασε από την Σκήτη Ιβήρων και την Μονή Σταυρονικήτα, κατέληξε στο κελλί «Παναγούδα» της μονής Κουτλουμουσίου, όπου ασκήτεψε έως το τέλος της επίγειας ζωής του.
Κατά την διάρκεια της ηγουμενίας του Αθανασίου στην Μονή Εσφιγμένου, στις αρχές της δεκαετίας του 1970 εισήλθε στην Μονή ομάδα πιστών μελών της «εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος» (ο τότε αρχιεπίσκοπός τους ήταν ο Αυξέντιος Πάστρας), ανάμεσα σε αυτούς και ο «Μεθόδιος», με τα γνωστά ως σήμερα δυσάρεστα αποτελέσματα.
Ο όσιος Παΐσιος θεωρούσε τον ψευδοζηλωτισμό των ΓΟΧ ως «καρκίνωμα». Ο όσιος έλεγε χαρακτηριστικά για τους ΓΟΧ:
«Και εμείς βέβαια εδώ στο Άγιον Όρος με το παλιό ημερολόγιο πάμε. Αλλά είναι άλλη περίπτωση. Είμαστε ενωμένοι με την Εκκλησία, με όλα τα Πατριαρχεία, και μ’ αυτά που έχουν το νέο ημερολόγιο και μ’ αυτά που έχουν το παλιό ημερολόγιο. Αναγνωρίζουμε τα μυστήριά τους και αυτοί τα δικά μας. Οι ιερείς τους συλλειτουργούν με τους ιερείς μας.
Ενώ αυτοί οι καημένοι (δηλ. οι «ΓΟΧ») ξεκόπηκαν. Οι περισσότεροι και ευλάβεια έχουν και ακρίβεια και αγωνιστικότητα και ζήλο Θεού. Μόνο που είναι αδιάκριτος, “ου κατ’ επίγνωσιν”. Άλλοι από απλότητα, άλλοι από αμάθεια, άλλοι από εγωισμό παρασύρθηκαν. Θεώρησαν τις 13 μέρες θέμα δογματικό και όλους εμάς πλανεμένους και έφυγαν από την Εκκλησία. Δεν έχουν κοινωνία ούτε με τα Πατριαρχεία και τις Εκκλησίες που πάνε με το νέο, αλλά ούτε και με τα Πατριαρχεία και τις Εκκλησίες που πάνε με το παλιό, γιατί δήθεν μολύνθηκαν από την επικοινωνία με τους νεοημερολογίτες.»
Ο όσιος Παΐσιος ήταν κανονικό μέλος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Είχε πει για τον σημερινό πατριάρχη Βαρθολομαίο «ο Θεός μας έδωσε τον καλύτερο πατριάρχη!». Εμφανίζεται σε βίντεο του 1992 να ασπάζεται τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο και να παίρνει την ευχή-ευλογία του εντός της Μονής Κουτλουμουσίου.
Τα μέλη της «εκκλησίας Γ.Ο.Χ.» ως διαφορετική εκκλησία από την δική μας Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία (στην οποία ανήκει η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού, η Εκκλησία της Ελλάδος, το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τα λοιπά πατριαρχεία) φυσικό είναι να μην δέχονται τους αγίους της Εκκλησίας μας του τελευταίου αιώνα, από τότε δηλαδή που υπάρχουν ΓΟΧ. Έχουν τους δικούς τους αγίους. Όμως τον Άγιο Παΐσιο τον εχθρεύονται ιδιαιτέρως, όπως «ο διάβολος το λιβάνι», για το ορθό εκκλησιαστικό φρόνημα του Αγίου, τις φιλοπατριαρχικές του δηλώσεις και τις τοποθετήσεις του κατά των ΓΟΧ.
Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε βίντεο με τις δηλώσεις του αρχηγού της κατάληψης μέσα στο κατειλημμένο κτήριο, αλλά και έξω από το Άγιο Όρος σε συνάξεις πιστών Γ.Ο.Χ., όπου όλοι μαζί χλευάζουν τον Άγιο Παΐσιο. Παρόμοιες δηλώσεις φιλοξενούνται κατά καιρούς και στο περιοδικό των καταληψιών «Βοανεργές».
Συνοπτικά, ο Ματθαίος Παπαλαμπρακόπουλος («Μεθόδιος»), πιστό μέλος της «εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος» και αρχηγός των καταληψιών του κεντρικού κτηρίου της Μονής Εσφιγμένου, λέει πως δεν υπάρχουν πλέον άγιοι μέσα στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, καθώς (ως πιστός Γ.Ο.Χ. ο Μεθόδιος) την θεωρεί «σχίσμα και αίρεση».
Αναθεματίζει τον Άγιο και λέει πως ο Άγιος Παΐσιος «είναι μέσα στην άρνηση της πίστεως». Παραδέχεται πως μιλά σκληρά για τον όσιο Παΐσιο, καθώς όπως λέει ήταν «οικουμενιστής». Λέει πως είναι «ανύπαρκτος άγιος» για αυτούς και πως έκανε «ψευδοθαύματα» καθώς είναι «αιρετικός», «μέσα στο σχίσμα», «δεν είχε χάρη Θεού» και άλλα φρικτά που δεν μπορούν να γραφούν.
Αυτή είναι η σκληρή αλήθεια για τους καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου. Άτομα άσχετα με την Εκκλησία βεβηλώνουν την αγία τράπεζα του καθολικού της και βλασφημούν το Άγιο Πνεύμα αποδίδοντας τα χαρίσματα του Αγίου Παϊσίου στον διάβολο.
Αυτοί είναι οι καταληψίες με τους οποίους συναγελάζονται ακροδεξιοί πολιτικοί, φιλορωσικά κόμματα, «ιεροί λόχοι» κα «ναζιστικά τάγματα». Όλοι αυτοί έχουν τον υβριστή του Αγίου στο απυρόβλητο, καθώς είτε τον έχουν «πνευματικό πατέρα», είτε είναι επίσης ΓΟΧ είτε τον θεωρούν «δικό τους άνθρωπο» για άλλους λόγους.
Πολλοί από αυτούς δικαιολογούν τα πάντα (βιαιοπραγίες, ψεύδη, παρανομίες, βλασφημίες κτλ) στους καταληψίες της Μονής, καθώς έχουν ως κοινό εχθρό το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη, συμβάλλοντας στην κατεύθυνση της εξαφάνισης και του τελευταίου ίχνους ελληνικής παρουσίας στην Κωνσταντινούπολη και την Μικρά Ασία (από όπου καταγόταν και ο Άγιος) προς μεγάλη χαρά της Μόσχας.
Έτσι, ενώ οι χρυσαυγίτες πολιτικοί υποστήριζαν — στην Βουλή, σε διαδηλώσεις κτλ. — τους πραγματικά βλάσφημους, δηλαδή τους καταληψίες-υβριστές του Αγίου Παΐσιου, από την άλλη οδήγησαν στην δικαιοσύνη ένα νέο άνθρωπο που δημοσίευσε ένα υποτιθέμενο θαύμα του Αγίου, και αργότερα αποκάλυψε πως ήταν δικής του επινόησης, θέλοντας να σατιρίσει χωρίς ύβρεις και χυδαιότητες την ευκολοπιστία αρκετών χριστιανών σε δημοσιεύσεις θαυμάτων και να ασκήσει κριτική για την αναξιοπιστία πολλών αμφίβολης ποιότητας δήθεν χριστιανικών ιστολογίων.
Όντως αυτή η κατάσταση είναι πνευματική ασθένεια και καθιστά τους χριστιανούς εύκολα χειραγωγήσιμους στόχους από ανώνυμα εξωεκκλησιαστικά στοιχεία, πιθανώς και από μυστικές υπηρεσίες ξένων κρατών. Κατά τα άλλα, όλοι όσοι δημοσιεύουν ψεύτικες προφητείες στο όνομα της θρησκείας δεν αντιμετωπίζουν καμία συνέπεια.
Ο ορθόδοξος χριστιανικός λαός ζητεί να απελευθερωθεί η Μονή Εσφιγμένου εδώ και τώρα από τους βλάσφημους υβριστές της Εκκλησίας του Χριστού και των Αγίων!”.