Την ευλογία και τη χάρη του Τιμίου Ξύλου που βρίσκεται στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου του Αγίου Ορους θα λάβουν οι κάτοικοι της Λήμνου.
Στις 30 Μαΐου θα φτάσει στην Μύρινα όπου θα μπορεί ο κόσμος να προσκυνά και να λαμβάνει τη χάρη του.
Διαβάστε την ανακοίνωση που εξέδωσε η Μητρόπολη Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καθώς και την εγκύκλιο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη:
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΪΟΥ 2015
Ώρα 6:30 μ.μ. Υποδοχή ΤΙΜΙΟΥ ΞΥΛΟΥ εις τον Λιμένα της Μύρινας και εν συνεχεία Λιτάνευσιν προς τον Ιερόν Ναόν Αγίας Τριάδος Μυρίνης .
Ώρα 7:00 – 8:00 μ.μ. Εσπερινός .
ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΜΑΪΟΥ 2015
ΕΙΣ ΑΓΙΑΝ ΤΡΙΑΔΑ ΜΥΡΙΝΗΣ
Ώρα 6:30 – 10:30 π.μ. Όρθρος και εν συνεχεία Αρχιερατική Θεία Λειτουργία .
Ώρα 7:00 μ.μ. Πανηγυρικός Εσπερινός με πολύ-αρχιερατική συνχοροστασία .
ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015
ΕΙΣ ΑΓΙΑΝ ΤΡΙΑΔΑ ΜΥΡΙΝΗΣ
Ώρα 7:00 π.μ. Όρθρος .
Ώρα 7:45 π.μ. Καταβασίες.
Ώρα 8:30 π.μ. Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία .
Καθ’ όλην την διάρκειαν της εβδομάδος εις τον Ιερόν Ναόν Αγίας Τριάδος , από 2 – 5 Ιουνίου θα τελείται την μεν πρωΐαν Θεία Λειτουργία , το δε εσπέρας οι Χαιρετισμοί του ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ και περί ώραν 7:30 μ.μ.
Ιδιαιτέρως δε την Τετάρτη το εσπέρας 3 Ιουνίου και ώρα 9:00 μ.μ. θα ψαλή Αγιορείτικη Αγρυπνία .
ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015
ΕΙΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΝ ΜΟΥΔΡΟΥ
Ώρα 6:30 μ.μ. Υποδοχή ΤΙΜΙΟΥ ΞΥΛΟΥ εις τον Λιμένα του χωρίου Μούδρου και εν συνεχεία Λιτάνευσις προς τον Ιερόν Ναόν Ευαγγελιστρίας Μούδρου , ακολούθως Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλασίας .
ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015
ΕΙΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΝ ΜΟΥΔΡΟΥ
Ώρα 7:00 – 10:00 π.μ. Όρθρος και εν συνεχεία Αρχιερατική Θεία Λειτουργία . Το εσπέρας θα ψαλούν οι Χαιρετισμοί του ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ .
Το τεμάχιον του Τιμίου Σταυρού, ξύλου επί του οποίου εσταυρώθη ο Χριστός μας, που σπάνια εξέρχεται εκ της Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους και που για πρώτη φορά μεταφέρεται εις Λήμνον, θα υποδεχθούμε το Σάββατο 30 Μαίου και ώρα περίπου 7:00 μ.μ. εις τον Ιερόν Ναόν της Αγίας Τριάδος Μυρίνης.
Το ανωτέρω τεμάχιο φυλάσσεται εις την Μονήν Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους και έρχεται εις Λήμνον με την συγκατάθεσιν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και έγκρισιν της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους και της Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου για μία εβδομάδα (30 Μαιου έως 5 Ιουνίου εις Αγίαν Τριάδαν Μυρίνης και από 6 Ιουνίου έως 8 Ιουνίου εις Ευαγγελιστρίαν Μούδρου) ως ευλογία με αφορμή τον εορτασμόν της εκατοπεντηκονταετηρίδος του Μητροπολιτικού Ναού μας.
Tο κτητορικό τεμάχιο Τιμίου Ξύλου που φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου είναι δώρο του χριστιανού βασιλέως των Ρωμαίων Αλεξίου Α΄Κομνηνού ( τέλη 11ου – αρχές 12ου αι. ) . Η δωρεά του κατοχυρώνεται από αυτοκρατορικό χρυσόβουλλο , το οποίο διασώζεται . Πρόκειται για τμήμα από τον σταυρό , που πάνω του εκούσια καρφώθηκε και πέθανε για την σωτηρία του ανθρώπου ο Θεάνθρωπος Κύριός μας Ιησούς Χριστός . Η Κωνσταντινούπολη απόκτησε το μισό τμήμα από ολόκληρο τον άγιο Σταυρό στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου . Το είχε μεταφέρει εκεί η αγία Ελένη αμέσως μετά την εύρεση του ζωοποιού Ξύλου στην Ιερουσαλήμ ( α΄ ήμισυ 4ου αι. ) . Ολους τους επόμενους αιώνες φυλασσόταν στα ανάκτορα και εξερχόταν για την κοινή λατρεία συγκεκριμένες μέρες κάθε έτος .
Το συγκεκριμένο τμήμα – κειμήλιο του Κουτλουμουσίου θεωρείται από τα μεγαλύτερα σωζόμενα τεμάχια εντός Αγίου Όρους και ανά τον κοσμο . Για προσκύνηση στην Μονή εξέρχεται 4 φορές τον χρόνο : 1η Σεπτεμβρίου ( αρχή Ινδίκτου ) , 14 Σεπτεμβρίου , Γ΄ Κυριακή ταών Νηστειών και 6η Αυγούστου .
Η υποδοχή του Τιμίου Ξύλου θα γίνει από πλειάδα φιλοξενουμένων αρχιερέων ήτοι Σεβ. Mεσογαίας κυρίου Νικολάου, Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως κυρίου Ανθίμου, Θεοφ. Φαναρίου κυρίου Αγαθαγγέλου, Θεοφ. Μεθώνης κυρίου Κλήμεντος και φυσικά από τον εγχώριον Μητροπολίτην Λήμνου κ. Ιερόθεον, πρώτον βέβαια εις τον Λιμένα της πόλεως Μυρίνης (6:30μ.μ.) και εν συνεχεία εις το προαύλιον του Καθεδρικού Ναού Αγίας Τριάδος Μυρίνης το Σάββατο 30 Μαίου και περί ώραν 7ην μ.μ. και θα αποδοθούν εις αυτό τιμές από την Πολιτεία, το Στράτευμα και την Εκκλησίαν.
Ουδείς Λημνιός να μην απουσιάσει από το γεγονός της παρουσίας στο νησί μας του Τιμίου Ξύλου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Ουδείς εξ ημών να μην χάσει την ευκαιρία αυτήν να προσκυνήσει τον Ζωοποιόν Σταυρόν του Χριστού μας, η οποία για τους περισσότερους από μας θα είναι μοναδική στη ζωή μας.
Κατά την διάρκειαν της εβδομαδιαίας παραμονής του Τιμίου Ξύλου εις Λήμνον θα λειτουργήσει παράλληλα εις το παρακείμενον Πνευματικόν Κέντρον δράση για τη συγκέντρωση τροφίμων, ρουχισμού και φαρμάκων προς ανακούφισιν ενδειών αδελφών, αλλά και έκθεση βιβλίου των εκδόσεων της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (9:00-13:00 και 16:00-20:00).
Με την ευκαιρία αυτή έχουν προγραμματισθεί από την Ιερά Μητρόπολη Λήμνου να πραγματοποιηθούν οι κάτωθι κοινωνικές δράσεις:
1. Συλλογή φαρμάκων και λοιπού υγιειονομικού υλικού, που θα διατεθεί στο Κοινωνικό Φαρμακείο του νησιού μας προς ανακούφισιν των ανασφάλιστων συνανθρώπων μας.
2. Συλλογή τροφίμων και ειδών ρουχισμού τα οποία θα διετεθούν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεως Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου.
Οι δράσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν καθ’όλη τη διάρκεια της παραμονής του Τιμίου Ξύλου στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Μυρίνας.
Είναι λοιπόν ευκαιρία να δείξουμε όλοι μας πόσο συμπαριστάμεθα στους αναξιοπαθούντες αδελφούς μας που έχουν την ανάγκη μας στις δύσκολες εποχές της οικονομικής κρίσης που βιώνεται από μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας μας. Δεν λησμονούμε την πρώτην θυσίαν που έγινε εις τον κόσμον υπέρ των ανθρώπων από τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν Τον εκουσίως θυσιασθέντα επί του Σταυρού και ότι έκτοτε ο Τίμιος Σταυρός αποτελεί σύμβολον και γραμμή πορείας διά την κάλυψιν αναγκών των ανθρώπων.
Ώρες λειτουργίας: 07:00 – 21:00.
Η Εγκύκλιος του Μητροπολίτη Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου
Προς
Το Χριστεπώνυμον πλήρωμα
της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως
Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου
Αδελφοί μου αγαπητοί,
Την Κυριακήν της Πεντηκοστής και την Δευτέραν του Αγίου Πνεύματος εορτάζει ο Καθεδρικός Ιερός Ναός Αγίας Τριάδος Μυρίνης την ετήσιαν πανήγυρίν του. Εφέτος ιδιαιτέρως μάλιστα και περίλαμπρα εορτάζει αυτήν την πανήγυριν, διότι συμπληρώνει 150 έτη λατρευτικής ζωής και χάριτος εν Μυρίνη.
Όπως αντιλαμβάνεσθε το γεγονός αυτό έχει την ιδιαίτερην σημασίαν του δι’έναν τόπον και μάλιστα ακριτικόν. Αναλογίζεται κανείς ο ως άνω Ιερός Ναός πόσες χάρες η λύπες εφιλοξένησε, αφού είναι συνυφασμένος με την ζωήν των κατοίκων αυτής της Νήσου! Πόσες φορές έλαβαν χάριν και αγιασμόν οι άνθρωποι διά να συνεχίσουν να αγωνίζονται εις την ζωήν τους. Πόσες φορές διά της προσευχής τους οι Χριστιανοί ανέθεσαν τας ελπίδας των εις την Παναγίαν Τριάδα και ησθάνθησαν αναψυχήν και ασφάλειαν!
Αλλά ας έχετε υπομονήν αδελφοί να διδαχθώμεν όλοι σήμερα, επ’ευκαιρία της μεγάλης αυτής πανηγύρεως περί της σημασίας και της αξίας ενός Ναού.
Το λοιπόν τι είναι Ναός η Εκκλησία; Έχομεν έναν ορισμόν του Αγίου Γερμανού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως «Εκκλησία εστίν οίκος θεικός, ένθα η μυστική ζωοθυσία γέγονε και το ένδον του ιερατείου, το άγιον σπήλαιον, ένθα ο τάφος και η τράπεζα η ψυχοτρόφος και ζωοποιός και οι εν αύτή μαργαρίται τα θεία δόγματα της διδασκαλίας του Κυρίου προς τους μαθητάς Αυτού». Δηλαδή Εκκλησία είναι ο Ιερός και άγιος τόπος όπου οι πιστοί παίρνουν την χάριν και την σωτηρίαν του Αγίου Πνεύματος μεταλαμβάνοντας των Θεικών Μυστηρίων και ακούοντες τον λόγον του Θεού. Περισσότερον περιληπτικά θα ελέγαμε ότι Εκκλησία είναι η Αγία Τράπεζα και ο ιερός Άμβων, η Θεία μυσταγωγία και το κήρυγμα.
Την γενικοτέραν πνευματικήν σημασίαν που έχει ο Ναός ως κέντρον και ιερός χώρος που συνέχει και κρατεί ενωμένους μεταξύ των τους πιστούς την βλέπομεν και εις την ίδρυσιν των αρχαίων πόλεων. Εις την αρχαίαν εποχήν, όταν ιδρύετο μία πόλις, πρώτον εκτίζετο το «Πρυτανείον» δηλαδή το Κυβερνείον με την «Ιεράν Εστίαν», όπου έκαιε άσβεστον το πυρ, που παρελάμβαναν από την μητρόπολιν, από την πόλιν δηλαδή που έφευγαν και εξεκινούσαν διά να ιδρύσουν νέαν πόλιν η αποικίαν. Το ίδιο όμως συμβαίνει σχεδόν πάντοτε και σήμερα. Όταν κτίζεται μία νέα πόλις η ένα χωρίον, το πρώτον και εις το μέσον κτίζεται η Εκκλησία. Ενορία δεν γίνεται αν δεν υπάρχει πρώτον Εκκλησία. Η πνευματική συγχρόνως δε και ορατή έκφρασις της Ενορίας είναι ο Ναός.
Ακόμη ποίαν σημασίαν διά την θρησκευτικήν και κοινωνικήν και εθνικήν ζωήν των ανθρώπων έχουν οι ναοί ενός τόπου, μάλιστα δε η Εκκλησία της Ενορίας το βλέπομεν πάλιν εις τους αρχαίους προγόνους μας, τους Έλληνας. Οι πόλεμοί των ήσαν ιεροί, υπέρ «βωμών και εστιών», πρώτον να σώσουν τους ναούς των και έπειτα να φυλάξουν τα σπίτια τους. Οι πολεμισταί επροτρέποντο εις την μάχιν με αυτά τα λόγια «ω παίδες Ελλήνων, ίτε, ελευθερούτε πατρίδ’ ελευθερούτε δε παίδας, γυναίκας, θεών τε πατρώων έδη θήκας τε των προγόνων…». Δηλαδή Έλληνες εμπρός για την ελευθερίαν της πατρίδος και για την ελευθερίαν των παιδιών και των γυναικών και για την ελευθερίαν των ιερών της πίστεως και των τάφων των προγόνων.
Δεν υπάρχει τόπος, δεν υπάρχει λαός που δεν έχει Ναούς και Ιερά θρησκευτικά κέντρα. Το λέγει κάπου ο Πλούταρχος ο αρχαίος αυτός ιστορικός «Εύροις δ’ αν επί ων πόλεις ατειχίστους, αγραμμάτους, αβασιλεύτους, αοίκους, απείρους θεάτρων και γυμναστηρίων. Ανιέρου δε πόλεως και αθέου … έσται γεγονώς θεατής». Δηλαδή περιερχόμενος τον κόσμον, μπορείς να εύρης και πόλεις χωρίς τείχη, χωρίς σχολεία, χωρίς βασιλείς, χωρίς κατοίκους, χωρίς θέατρα και γυμναστήρια, όμως ποτέ κανείς δεν είδε μήτε θα δεί πόλιν χωρίς ιερά και χωρίς θεούς.
Αλλά ας ξαναγυρίσωμεν εις τον Ενοριακόν Ναόν. Ακόμη καλύτερα εννοούμεν τι είναι κάθε κεντρικός Ναός της θρησκευτικής και Εκκλησιαστικής κοινότητας, δηλαδή ο Ναός της Ενορίας μας, όταν διεξέλθωμεν την Ιεράν Ακολουθίαν των Εγκαινίων. Εκεί εις τους ύμνους και εις τας ευχάς βλέπωμεν οποίαν σημασίαν μυστικήν και πνευματικήν έχει ο Ιερός χώρος του Ναού διά το πλήρωμα της Εκκλησίας. Είναι η Εκκλησία όχι μόνον ο τόπος συνάξεως των πιστών και της Θείας Λατρείας αλλά η ορατή έκφρασις του σώματος του Χριστού, που το αποτελούν οι πιστοί. Όχι τόπος αφιερωμένος εις τον Θεόν, αλλά οίκος Τού Θεού, εντός του οποίου διαμένει επί της Αγίας Τραπέζης εις το Αρτοφόριον ο Θεάνθρωπος Λυτρωτής. Αυτή δε ακριβώς είναι μία διαφορά και υπεροχή του ενοριακού ναού απέναντι των άλλων ναών, παρεκκλησίων και εξωκκλησίων. Εις τον Ενοριακόν Ναόν μόνον φυλάσσεται καθ’όλον το έτος η Θεία Κοινωνία της Μεγάλης Πέμπτης. Σκεφθείτε ακόμη, ότι ο εκασταχού Μητροπολιτικός Ναός είναι ο κορυφαίος Ναός της Επισκοπής, όπως είναι ο εορτάζων τα 150 έτη λειτουργίας του, Ιερός Ναός της Αγίας Τριάδος Μυρίνης.
Επιτρέψατέ μου ακόμη να σας αναφέρω μερικές, τις πιο χαρακτηριστικές φράσεις, από τους ύμνους και τις ευχές της ακολουθίας των Εγκαινίων, χωρίς να τας ερμηνεύσωμε διά την έλλειψιν χρόνου. Ο χορός των ψαλτών ψάλλει «Τούτον τον οίκον ο Πατήρ ωκοδόμησε, τούτον ταον οίκον ο Υιός εστερέωσε , τούτον τον οίκον το Πνεύμα το Άγιον ανεκαίνισεν». Η επιφοίτησις του Αγίου Πνεύματος «τον επί γης παγέντα σοι ναόν, ουρανόν κατεσκεύασεν». Η Εκκλησία της οποίας αισθητοποίησις είναι ο Ναός της Ενορίας,έχει θεμέλιον του Χριστού και βασιλικόν διάδημα τον Τίμιον Σταυρόν, « Θεμέλιόν σε Χριστέ, η Εκκλησία αρραγές έχουσα, τω σω Σταυρώ στέφεται, ως βασιλικώ διαδήματι». Εις το υψηλότερον σημείον του Ναού, υψώνεται και λάμπει ο Σταυρός του Κυρίου, όπλον κατά του διαβόλου, σκέπη και προστασία της πόλεως και του λαού, «Φρίττουσι, των δυσμενών δαιμόνων αι φάλαγγες, την του Χριστού Εκκλησίαν, του Σταυρού τω τύπω σημειουμένην, και σκιάζει, η αγιαστική του Πνεύματος έλλαμψις». Παράδεισος επί της γης είναι η Εκκλησία που αντί του ξύλου της γνώσεως έχει υψωμένον εις το μέσον «το ζωηφόρον του Σταυρού όπλον». Προς αυτήν την έννοιαν και την κατεύθυνσιν πρέπει να κατευθύνουν τις προσπάθειές των όλα τα κοινωνικά συστήματα που θέλουν να κάμουν παράδεισον την ζωήν. Ιδού ο λόγος της ενώπιόν μας κατά τον εορτασμόν αυτόν, παρουσίας «ξύλου» από τον Τίμιον Σταυρόν του Χριστού.
Η ευσεβής ημών σκέψις υπεβλήθη τη Ιερά Συνόδω της Εκκλησίας της Ελλάδος έτυχεν εγκρίσεως και υπεβλήθη η σχετική παράκλησις τη Σεβασμία Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους, η οποία κατέχει εν Ελλάδι το μεγαλύτερον τεμάχιον από τον Τίμιον Σταυρόν του Χριστού να μας μεταφέρει αυτόν εις Λήμνον τώρα με την ευκαιρία της εκατοπεντηκοντα-ετηρίδος του Ιερού Ναού της Αγίας Τριάδος, προς αγιασμόν των πιστών, στήριγμα αυτών, ελπίδα και σωτηρίαν αυτών.
Προς τούτο οφείλονται χάριτες και ευχαριστίες ολόθερμες τη Ιερά Συνόδω της Εκκλησίας της Ελλάδος και τη Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου διά την ευλογίαν ταύτην. Ουδείς Λημνιός να μην μείνει χωρίς να προσέλθη εις την Αγίαν Τριάδαν Μυρίνης από 30 Μαιου έως 6 Ιουνίου και την 7ην Ιουνίου εις την Ευαγγελιστρίαν Μούδρου να προσκυνήσει το αυθεντικόν Τίμιον Ξύλον του Σταυρού του Χριστού και λάβει δι’ όλην του την ζωήν χάριν και ευλογίαν. Είναι μοναδική ευκαιρία το προσκύνημα τούτο.
Τελειώνοντας την παρούσαν ταπεινήν Εγκύκλιον ημών οδηγούμεν τον λόγον προς τον Άγιον Συμεών Θεσσαλονίκης, διδάσκοντα ημάς λέγων ότι ο Ναός «αν και συντεθειμένος από άψυχον ύλην, είναι όμως οίκος Θεού επειδή αγιάζεται διά της θείας χάριτος και με τας ευχάς τας ιερατικάς και δεν είναι πλέον καθώς και οι άλλοι οίκοι, αλλά αφιερωμένος είναι επί γης εις τον Θεόν και πλουτεί την χάριν του να έχει ένοικον τον Θεόν και την δόξαν Του εν αυτώ».
Κατόπιν όλων τούτων δυνάμεθα να εννοήσομεν ποίον χρέος έχομεν οι πιστοί και ποία τιμή είναι δι’ημάς όλους να ενδιαφερόμεθα και να φροντίζουμε διά τον Ναόν της Ενορίας μας. Καί είναι αλήθεια ότι παντού οι χριστιανοί φιλοτιμούνται να αποκτήσουν ευπρεπείς Ναούς. Προετοιμάζουν έτσι καλήν θέσιν «εν τη αναπαύσει». Με τέτοια λόγια συγχαίρει ο Μέγας Βασίλειος τον Επίσκοπον Αρκαδίου, διότι αυτός και οι χριστιανοί του έκτισαν έναν Ναόν. «Υπερήσθημεν δε ότι και, μέριμναν πρέπουσαν χριστιανώ αναλαβόντες, εις δόξαν του ονόματος του Χριστού οίκον ηγείρατε και ηγαπήσατε τω όντι κατά το γεγραμμένον, ευπρέπειαν οίκου Κυρίου, ευπρεπίσαντες εαυτοίς την ουράνιον μονήν την ητοιμασμένην εν τη αναπαύσει τοις αγαπώσι το όνομα του Χριστού». Γράφει δε και ο Άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης διά τον Άγιον Γρηγόριον τον Νεοκαισαρείας ότι: «τοσούτον εαυτώ λαόν αθρόως τη συνεργία του Πνεύματος παρεστήκασι, ώστε προς ναόν κατασκευήν ορμήσαι, πάντων χρήμασι τε και σώμασι προς την σπουδήν υπουργούντων».
Αδελφοί μου αγαπητοί,
Η Εκκλησία δεν το παραγνωρίζει και δεν το μένει. Δέεται με την φωνήν του Λειτουργού εις κάθε ιεράν ακολουθίαν «Υπέρ του αγίου οίκου τούτου και των ….εστότων εν αυτώ». «Υπέρ των μακαρίων και αοιδίμων κτητόρων…», «…υπέρ των καρποφορούντων και καλλιεργούντων…», και εις το τέλος της Θείας Λειτουργίας κατά την οπισθάμβωνον ευχήν η Εκκλησία διά του ιερέως ενώπιον της εικόνας του Δεσπότου Χριστού δεν λησμονεί όλους εκείνους που φροντίζουν διά τον Ιερόν Ναόν «Ο ευλογών τους ευλογούντάς σε Κύριε, και αγιάζων τους επί σοι πεποιθόντας……….αγιάσον τους αγαπώντας την ευπρέπειαν του οίκου Σου».
«Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν», ότι εφθάσαμεν εις την ιεράν εκατοπεντηκοντα- ετηρίδαν του Καθεδρικού μας Ναού. Δόξα τη πανσθενουργώ Αγία Τριάδι την ενισχύσασαν ημάς εις πέρας αισίως αγαγείν τον εορτασμόν τούτον. Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η αγάπη του Θεού και πατρός και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος είη μετά πάντων Υμών. ΑΜΗΝ.
Έγγραφον εν τω Ι. Επισκοπείω Μυρίνης τη 1-5-2015
Διάπυρος προς Θεόν ευχέτης
Και εσαεί αγαπών υμάς πάντας
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ