Ο ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΠΑΝΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ- Ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος, πρωταγωνιστής της τηλεοπτικής σειράς «Άγιος Έρωτας» ανοίγει την καρδιά του στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ και μιλά για την προσωπική του σχέση με τον Θεό, τη ζωή και την κοινωνία.
Του Γιώργου Θεοχάρη – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Στον πυρήνα των σκέψεών του βρίσκεται η αναζήτηση της δικαιοσύνης, της αρετής και του καλού σε έναν κόσμο γεμάτο αδικίες.
Δεν διστάζει να εκφράσει την απογοήτευσή του για τους πολιτικούς, οι οποίοι, όπως υποστηρίζει, εξυπηρετούν τα συμφέροντα των μεγάλων εταιρειών, παραμελώντας το κοινό καλό. Επιπλέον, τονίζει ότι η Εκκλησία, αν και κατέχει θεμελιώδη πνευματική αξία, έχει απομακρυνθεί από τους νέους και την κοινωνία, και όχι το αντίθετο γιατί μένει στα λόγια χωρίς να δείχνει το παράδειγμα.
Έχουν αντικατασταθεί οι πνευματικοί από τους ψυχολόγους, τονίζει χαρακτηριστικά. Καθώς ο κόσμος ψάχνει αλλά δεν βρίσκει εύκολα ανθρώπους να ανοίξει την ψυχή του.
Ενώ την ίδια ώρα η δικαιοσύνη μεροληπτεί διαρκώς, όπως υπογραμμίζει.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο δημοφιλής ηθοποιός αναφέρεται και στον ρόλο του ιερομόναχου που υποδύεται στον «Άγιο Έρωτα». Ο χαρακτήρας του αναδεικνύει την εσωτερική σύγκρουση ενός ανθρώπου που προσπαθεί να βρει το σωστό μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο κακία και αδικία. Όπως ο ίδιος εξηγεί, η ερωτική ιστορία του έργου δεν είναι το μόνο στοιχείο που την καθορίζει, αλλά η αναζήτηση της αρετής και της δικαιοσύνης σε μια κοινωνία που φαίνεται να καταρρέει.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:
-Κύριε Γκοτσόπουλε, καταρχήν να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξή σας στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. Να ξεκινήσουμε με το έργο σας στον “Άγιο Έρωτα” που προβάλλεται από την τηλεόραση του ALPHA. Υποδύεστε έναν ιερομόναχο που ερωτεύεται μια κοπέλα. Για αρκετούς ίσως αυτός ο ρόλος θεωρείται σκανδαλιστικός . Τι λέτε;
Καθόλου σκανδαλιστικός δεν είναι. Ο “Άγιος Έρωτας” είναι ένα έργο μυθοπλασίας που αναδεικνύει τον εσωτερικό κόσμο ενός ιερομόναχου, απέναντι σε ένα κόσμο που συχνά φαίνεται να παραμένει ίδιος, παρά τις κοινωνικές εξελίξεις.
Το έργο δεν περιορίζεται μόνο στην ερωτική ιστορία, αλλά εξετάζει και άλλα κρίσιμα ζητήματα, όπως το θέμα της δικαιοσύνης και της ανθρώπινης αδυναμίας. Εδώ δεν πρόκειται μόνο για την ερωτική διάσταση, αλλά και για την αναζήτηση του καλού μέσα σε έναν κόσμο που συχνά είναι γεμάτος αδικία και σκληρότητα.
– Επομένως, το έργο δεν αφορά μόνο την προσωπική ιστορία του ιερομόναχου, αλλά και κοινωνικά ζητήματα που παραμένουν επίκαιρα;
Ακριβώς. Η ερωτική ιστορία είναι ένα από τα “κλαδιά” του έργου, αλλά δεν είναι ο πυρήνας του. Μιλάμε για έναν άνθρωπο που προσπαθεί να βρει τον δρόμο του μέσα σε έναν κόσμο αδικίας. Η ιστορία του ιερομόναχου και της κοπέλας αναδεικνύει την τραγωδία της κακοποίησης και της κοινωνικής αδικίας, κάτι που είναι δυστυχώς πάντα επίκαιρο. Όταν σκέφτομαι το έργο, σκέφτομαι τις γυναίκες που υφίστανται βία και δεν έχουν φωνή. Ο “Άγιος Έρωτας” είναι, λοιπόν, ένα έργο που κοιτάζει και τον κοινωνικό ιστό της εποχής μας.
-Τι σημαίνει για εσάς ο έρωτας σε αυτό το πλαίσιο; Είναι κάτι που πρέπει να το αποδεχόμαστε ή να το απαρνιόμαστε;
Δεν υπάρχει τίποτα πιο Άγιο από τον έρωτα. Είναι, για μένα, μια διαδρομή που πρέπει να ακολουθούμε και να κατανοούμε, είτε αυτό σημαίνει να αγαπάμε έναν άλλον άνθρωπο, είτε να αισθανόμαστε μια μεγαλύτερη σύνδεση με τον Θεό ή με το σύμπαν. Ο έρωτας είναι αυτή η ένωση, αυτή η αναζήτηση, που οδηγεί στην κατανόηση του κόσμου και της ύπαρξής μας. Δεν πρέπει να τον απορρίπτουμε, αλλά να τον αγκαλιάζουμε με σεβασμό και ταπεινότητα.
-Επιστρέφοντας στο έργο, πιστεύετε ότι ο χαρακτήρας του ιερομόναχου προσφέρει μια βαθιά εσωτερική σύγκρουση; Αντιμετωπίζει τη δική του αναζήτηση της αρετής μέσα σε έναν κοινωνικό κόσμο που καταρρέει;
Ακριβώς. Ο ιερομόναχος είναι ένας άνθρωπος που προσπαθεί να βρει το σωστό μέσα σε ένα σύμπαν γεμάτο κακία. Αυτή η εσωτερική σύγκρουση είναι η καρδιά του έργου. Ο ίδιος αντιλαμβάνεται ότι το να επιλέξει τον δρόμο της αρετής σε έναν κόσμο τόσο βίαιο και ασταθή είναι δύσκολο και συχνά φαίνεται αδύνατο. Αλλά η αναζήτηση αυτής της αρετής είναι που τον καθορίζει και τον κάνει άνθρωπο, με όλα τα λάθη και τις αδυναμίες του.
– Και σήμερα, πιστεύετε ότι υπάρχει πραγματική δικαιοσύνη στην κοινωνία μας; Η δικαιοσύνη που αναφέρετε στον “Άγιο Έρωτα”, είναι παρούσα ή έχει εξαφανιστεί;
Δυστυχώς, δεν υπάρχει πραγματική δικαιοσύνη. Η κοινωνία μας είναι γεμάτη ανισότητες και αδικίες, και όχι όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στον νόμο. Ούτε οι δικαστικές αρχές πάντα λειτουργούν αμερόληπτα, κάτι που γίνεται φανερό σε περιπτώσεις όπως το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου φαίνεται πως κάποιοι δεν λογοδοτούν ποτέ για τις πράξεις τους. Η δικαιοσύνη σήμερα, όπως και τότε, είναι μια έννοια που εφαρμόζεται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και όχι σε όλους.
-Η προσωπική σας σχέση με το Θεό πώς διαμορφώνεται; Πιστεύετε και πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια του Θεού;
Ναι, πιστεύω. Η σχέση μου με το Θεό είναι βαθιά προσωπική και δεν περιορίζεται μόνο στην εκκλησιαστική διάσταση. Αντιλαμβάνομαι τον Θεό ως έναν ανώτερο δημιουργό, τον οποίο μερικές φορές κατανοούμε μέσα από την Ορθόδοξη πίστη, αλλά πάνω από όλα τον θεωρώ μέρος της ύπαρξής μας. Πιστεύω ότι είμαστε όλοι παιδιά του Θεού, κύτταρα ενός ανώτερου όλου, και η πρόκληση είναι να ζούμε συνειδητά και σε επαφή με τον Δημιουργό μας.
-Τι πιστεύετε για τη νεολαία σήμερα; Ποιες είναι οι αξίες που αναζητούν και τι μπορεί να προσφέρει η κοινωνία για να τις υποστηρίξει;
Η νέα γενιά αναζητά κάτι βαθύτερο, μια σύνδεση με το Θεό ή με κάτι ανώτερο, αλλά συχνά δεν το βρίσκει στην Εκκλησία. Πολλοί νέοι στρέφονται σε εναλλακτικές θεραπείες και άλλες πνευματικές αναζητήσεις, καθώς αισθάνονται ότι η Εκκλησία δεν συμβαδίζει με τη σύγχρονη εποχή. Αυτό που λείπει είναι το παράδειγμα. Η Εκκλησία πρέπει να είναι παρούσα με πράξεις, όχι με λόγια. Εθελοντικές δράσεις, βοήθεια στους αδύναμους, είναι αυτά που μπορούν να φέρουν την Εκκλησία κοντά στον κόσμο και ιδιαίτερα στους νέους.
– Εν μέσω αυτής της κρίσης, ποιος είναι ο ρόλος των πολιτικών και των κομμάτων σήμερα;
Οι πολιτικοί, δυστυχώς, φαίνεται να είναι υπάλληλοι μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και εταιρειών, αντί να υπηρετούν το κοινό καλό. Η πολιτική έχει γίνει παιχνίδι μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, και η πραγματική πολιτική για το καλό των πολιτών είναι σπάνια. Πρέπει να αναλογιστούμε ότι οι πολίτες έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν τα πράγματα, αλλά χρειάζονται παιδεία και ενεργή συμμετοχή.
-Τι πιστεύετε για την τρέχουσα κατάσταση της παιδείας και της οικογένειας στην Ελλάδα;
Η οικογένεια και η παιδεία είναι θεμέλια της κοινωνίας. Η οικογένεια έχει αποδυναμωθεί και αυτό έχει συνέπειες για τα παιδιά και για το μέλλον της κοινωνίας μας. Η παιδεία πρέπει να καλλιεργεί τη σκέψη, την ελεύθερη βούληση και την αντικειμενικότητα, ώστε να μεγαλώνουμε πολίτες που θα έχουν κριτική σκέψη και θα κατανοούν τη σημασία της δικαιοσύνης και της ηθικής. Χρειαζόμαστε ένα σύστημα που θα αναδείξει αυτές τις αξίες.
-Και τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω για το Άγιον Όρος. Έχετε επισκεφτεί ποτέ αυτόν τον τόπο;
Όχι, δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να πάω, αλλά θα το ήθελα πάρα πολύ. Το Άγιον Όρος είναι ένας τόπος που, με την ησυχία και την πνευματική του διάσταση, προσφέρει μια μοναδική εμπειρία, και ελπίζω να καταφέρω να το επισκεφτώ στο μέλλον.
Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εάν προσθέσετε ενεργό σύνδεσμο στη πηγή του άρθρου