ΞΑΝΘΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ – Στην μετά εποχή ψήφισης του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια εποχή, εκφράζονται διάφορες απόψεις από Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ελήφθησαν αποφάσεις από τις κατά τόπους Μητροπόλεις,
σύμφωνα με τις οποίες θα λαμβάνονται υπόψη «αυστηρά κριτήρια» τόσο για τις βαπτίσεις των παιδιών που τεκνοθετούνται από ομόφυλα ζευγάρια όσο και για τους κοινοβουλευτικούς που υπερψήφισαν το εν λόγω νομοσχέδιο, αναφορικά με την μετάληψη της Θείας Κοινωνίας.
Το ερώτημα λοιπόν αφορά στο πως θα ενεργήσει η ημέτερη Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης και Περιθεωρίου και πως θα αντιμετωπίσει, όταν έρθει η ώρα, τόσο την περίπτωση της βάπτισης ενός παιδιού που υιοθετήθηκε από δυο άνδρες ή δυο γυναίκες, όσο και την περίπτωση που κάποιος κοινοβουλευτικός που ψήφισε υπέρ του Ν/Σ θελήσει να μεταλάβει.
Την άποψή του για όλα τα παραπάνω, εξέφρασε στην «Θ» ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ξάνθης κ.κ. Παντελεήμων.
«ΣΤΗΝ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΟΜΟΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ – ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΟΛΟΥΣ»
Πιο αναλυτικά, αναφορικά με το ζήτημα της βάπτισης των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών, ο Μητροπολίτης Ξάνθης, υπογράμμισε τα εξής:
«Στην Ιεραρχία του περασμένου μηνός, τότε που έλαβε θέση απέναντι στο τότε υπο ψήφιση και τώρα ψηφισθέν νομοσχέδιο, τέθηκε το θέμα αυτό. Βέβαια, σε μια συνέντευξη που είχε δώσει ο Μακαριότατος, είπε να μεγαλώνουν, αλλά η απόφαση της Ιεραρχίας εκείνη την ημέρα ήταν να τεθεί στην Συνοδική Επιτροπή Νομοκανονικών Ζητημάτων για το πώς θα αντιμετωπιστεί το θέμα των παιδιών. Γιατί όταν γίνεται μια βάπτιση ενός παιδιού, στο πιστοποιητικό της βαπτίσεως υπογράφει ο ανάδοχος και υπογράφουν και οι γονείς. Εάν λοιπόν δεχθούμε την υπογραφή δυο γυναικών ή δυο ανδρών που εμφανίζονται σαν γονείς, καταλαβαίνετε ότι είναι σαν να υιοθετούμε και να αναγνωρίζουμε. Όταν ενηλικιωθεί πια, εμφανίζεται ο ίδιος μαζί με τον ανάδοχό του και δεν χρειάζεται η παρέμβαση των φερομένων «γονέων». Αλλά και αυτό δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι και η λύση.
Για αυτό έχει Συνοδική Επιτροπή των Νομοκανονικών Ζητημάτων, όπου μετέχουν Αρχιερείς, Κοινωνιολόγοι, Καθηγητές Πανεπιστημίου και να μελετηθεί, γιατί είναι πάρα πολύ σοβαρό το θέμα αυτό. Την βάπτιση δεν μπορεί κανείς να την αρνηθεί σε ένα παιδί, γιατί τι φταίνε αυτά τα παιδιά; Θα πρέπει να περιμένουμε λίγο. Η Νομοκανονική Επιτροπή ήδη το μελετά. Μας προβληματίζει όλους τι θα γίνει με αυτήν την περίπτωση. Αν αύριο έρθει μια τέτοια περίπτωση στην δική μας Μητρόπολη, πως θα την αντιμετωπίσουμε; Για αυτό περιμένουμε μια υπεύθυνη θέση της Νομοκανονικής Επιτροπής, η οποία βέβαια – όποια και αν είναι – θα τεθεί υπόψη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, με γνώμονα το συμφέρον του παιδιού».
«ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟ»
Αναφορικά με το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας σε κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους που ψήφισαν το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, που επίσης διχάζει και προβληματίζει ο ίδιος σημείωσε τα εξής:
«Είναι ένα πρόβλημα. Και δυστυχώς, είναι η αδυναμία του λαού μας αυτή και το βλέπουμε και σε ιστορικά γεγονότα. Η Μικρασιατική Καταστροφή σε διχασμό δεν οφείλεται; Όταν ήμασταν ενωμένοι, κάναμε θαύματα σαν λαός, όταν όμως μπήκε το μικρόβιο της διχόνοιας, θρηνήσαμε συμφορές. Για αυτό – λέει ο Άγιος Ιγνάτιος – η Εκκλησία είναι «ενότητος όνομα». Η Εκκλησία πρέπει να ενώνει τους ανθρώπους. Βέβαια, θα χειροκροτήσουμε αυτούς που υπέγραψαν; Δεν θα τους χειροκροτήσουμε. Θα πρέπει κανείς να κρατήσει μια στάση σοβαρότητος και να τους δείξει με έναν τρόπο ποιμαντικό ότι αυτό που έκαναν δεν ήταν ο,τι το καλύτερο».
«ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΑΝ ΤΟ Ν/Σ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΝ»
Σε ερώτηση της «Θ» αναφορικά με την στάση που θα τηρήσει η εκκλησία (και εν προκειμένω η δική μας Μητρόπολη) – ενόψει της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και των Άγιων Ημερών του Πάσχα που έρχονται – που ένας κοινοβουλευτικός ο οποίος που υπερψήφισε το νομοσχέδιο, προσέλθει να μεταλάβει της Θείας Κοινωνίας, ο Μητροπολίτης απαντά:
«Θα τον στείλουμε στον Πνευματικό. Στον Εξομολόγο. Είναι πάντως προβλήματα τα οποία αναφύονται μετά από την ψήφιση αυτού του νόμου. Διάβαζα σε μια δήλωση του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας ότι «το αφύσικο δεν γίνεται φυσικό με νόμους». Το φυσικό είναι φυσικό και το αφύσικο είναι αφύσικο. Και βέβαια, πρέπει να πούμε ότι η Εκκλησία είναι Μάνα και δεν καταδικάζει. Αδυναμίες έχουμε όλοι οι άνθρωποι. Αλλά δεν μπορούμε τις αδυναμίες μας να τις κάνουμε δικαιώματα και να τις κάνουμε θεσμούς. Εκεί είναι το πρόβλημα. Και έρχεται η Μεγάλη Σαρακοστή και η Εκκλησία λέει να πολεμήσουμε τις αδυναμίες μας. Να κοιτάξουμε να τις ξεπεράσουμε. Όχι όμως να καυχόμαστε για αυτές. Δεν είναι πρόκληση; Και η Μετάνοια όμως, είναι έμπρακτη. Δηλαδή εγώ θα έλεγα να έχει κανείς το θάρρος, την λεβεντιά (ένας που υπερψήφισε) να πει ότι «εγώ πήγα στον πνευματικό, εξομολογήθηκα, κάνω μια δήλωση δημόσια, αναγνωρίζω το λάθος που έκανα και το καταδικάζω». Η Μετάνοια δεν είναι απλώς να δηλώσω ότι μετανοώ αλλά και έμπρακτη. Ότι «ήταν λάθος μου. Ζητώ συγγνώμη από τον Θεό αλλά και από τον ελληνικό λαό». Η Ιερά Σύνοδος θα λάβει θέση γιατί είναι θέματα που όχι μας απασχολούν αλλά μας καίνε».
thraki.com.gr