Επιμέλεια: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΟΜΟΦΥΛΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ – Ανησυχία και προβληματισμό προκαλεί στον κόλπο της Εκκλησίας της Ελλάδος η επικείμενη θεσμοθέτηση του νομοσχεδίου για τον πολιτικό γάμο μεταξύ των ομοφυλόφιλων ζευγαριών.
Ήδη, μετά και την σύγκληση της Ιεραρχίας για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα και το μεγάλο όχι από την πλευρά της Εκκλησίας, αρκετές Μητροπόλεις βρίσκονται σε επαγρύπνηση για την ενημέρωση του χριστεπώνυμου πληρώματος με στόχο «Όχι τον διχασμό αλλά για να εξηγήσουν γιατί αυτό το νομοσχέδιο βρίσκει την Εκκλησία της Ελλάδος κάθετα αντίθετη»
Πάντως, ο αναβρασμός στην Εκκλησία έχει προκαλέσει και ανησυχία στην κυβέρνηση από ενδεχόμενες πιέσεις Ιεραρχών και πιστών στους βουλευτές κυρίως της περιφέρειας για να μην ψηφίσουν το νομοσχέδιο.
Τι γίνεται με την βάπτιση των παιδιών
Ένα άλλο θέμα που έχει προκύψει είναι και αυτό της βάπτισης των παιδιών των ομοφυλόφιλων ζευγαριών για το οποίο όμως, όπως ενημέρωσε δημόσια σε συνέντευξη του ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος «Δεν ελήφθη καμία απόφαση, παραπέμφθηκε στα συνοδικά όργανα προκειμένου να μελετηθεί».
Ωστόσο, οι χθεσινές δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου μετά την συνάντησή που είχε με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο, κάνοντας λόγο πως η Εκκλησία θα περιμένει τα παιδιά να μεγαλώσουν, προκειμένου να αποφασίσουν τα ίδια αν επιθυμούν ή όχι να βαπτιστούν, προκάλεσαν ερωτηματικά για το αν γίνεται στην πράξη αυτό.
Η αναφορά του Μεσσηνίας και το «άδειασμα» στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο
Από την πλευρά του ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος εξέφρασε την διαφωνία του σχετικά με το μυστήριο της βάπτισης για τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών.
«Πρόκειται για προσωπική άποψη του Αρχιεπισκόπου που δεν εκφράζει την ιεραρχία. Για το θέμα δεν έχει τοποθετηθεί η επιτροπή Νομοκανονικών όπως συζητήσαμε στην Ιερά Σύνοδο. Δεν μπορεί να προκαταλαμβάνεται η Ιεραρχία, που έχει τον τελικό λόγο, και εκκρεμεί απόφασή της για το συγκεκριμένο ζήτημα. Η βάπτιση είναι εισαγωγικό μυστήριο και δεν μπορούμε να το αρνηθούμε σε κανέναν. Διαμορφώνεται εικόνα ενός ιδιοτυπου “κανονικού επιτίμιου” προς τα παιδιά. Ότι, δηλαδή, επειδή οι γονείς είναι αυτοί που είναι, θα το πληρώσουν τα παιδιά. Και γιατί ακριβώς μιλάμε; Για κατάργηση του νηπιοβαπτισμού και αντικατάστασή του από ενήλικη βάπτιση»;