Πρωτ. Ιωάννης Φωτόπουλος, εφημέριος Ι.Ν. Αγίας Παρασκευής Αττικής
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: «Ηλεκτρονική ταυτότητα: η πιο κομβική «διευκόλυνσή» μας προς το αντίχριστο σφράγισμα»
ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ – Τούτες τις μέρες που απειλείται η ελευθερία μας από την ηλεκτρονική τυραννία, είναι σημαντικό να προσέξουμε τα απλά, αλλά θεοφώτιστα λόγια του οδηγητικού κειμένου του αγίου Παισίου «Σημεία των καιρών. 666».
Υπάρχουν και άλλοι Γέροντες που μίλησαν και έγραψαν για τους εσχάτους καιρούς. Όμως τον άγιο Παΐσιο τον εδόξασε πολύ ο Θεός και τον έκανε γνωστό στα πέρατα της γης, ώστε όχι μόνο τις διδαχές του αγίου Παισίου για την εν Χριστώ ζωή να ακολουθούμε, όχι μόνο να χαιρόμαστε με τα άπειρα θαύματά του, αλλά και τούτο το κείμενό του να το έχουμε ως οδοδείκτη πορευόμενοι αυτές τις δύσκολες ημέρες. Κατασυκοφαντείται το κείμενο αυτό από κάποιους κληρικούς και λαικούς που θέλουν, όπως γράφει ο Άγιος, «να φασκιώνουν» τους χριστιανούς «σαν μωρά για να μη στενοχωρούνται» από τα επερχόμενα γεγονότα. Για τον ίδιο λόγο κάποιοι άλλοι λένε στον κόσμο «Δεν ήρθε ακόμη η ώρα. Όταν έρθει θα…».
Επίσης πολλοί κατηγορούν τον Άγιο ότι ασχολείται διαρκώς με τον Αντίχριστο και το 666. Ας γνωρίζουν, όσοι θέλουν να γνωρίζουν, ότι εκτός από τα «Σημεία των καιρών» ελάχιστα πράγματα είναι καταγεγραμμένα στους Τόμους των απομαγνητοφωνημένων λόγων του αγίου, με τους οποίους απαντούσε σε σχετικά ερωτήματα. Όπως και στην Κ.Δ. λίγα λέει ο Κύριος περί Αντιχρίστου, λίγα ο Απ. Παύλος στη Β΄Επιστολή προς Θεσ/νικείς, λίγα ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στις Επιστολές του και περισσότερα στην Αποκάλυψη. Όμως αυτά είναι διδασκαλία της Εκκλησίας. Γι΄αυτό και ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, γράφει στις Κατηχήσεις του : Ασφάλιζε, λοιπόν, άνθρωπε, τον εαυτό σου. Γνωρίζεις τα σημεία του Αντιχρίστου. Και όχι μόνο να τα φέρεις διαρκώς στη μνήμη σου, αλλά και να τα μεταδίδεις άφθονα σε όλους. Αν έχεις δικό σου παιδί, άρχισε να το νουθετείς. Και αν αναγέννησες κάποιον πνευματικά, και αυτόν προστάτευσέ τον για να μη δεχθεί τον ψεύτη (ψευδόχριστο) τον αληθινόν (Χριστό)».
Η αποστασία από τον Θεό και η παγκόσμια ηλεκτρονική δικτατορία
α) Πίσω από το κοσμικό πνεύμα της σημερινής «ελευθερίας», της έλλειψης σεβασμού στην Εκκλησίαν του Χριστού, στους μεγαλυτέρους, γονείς και διδασκάλους, που έχουν φόβο Θεού, κρύβεται η πνευματική σκλαβιά, το άγχος, και η αναρχία, που οδηγούν τον κόσμο στο αδιέξοδο, στην ψυχική και σωματική καταστροφή.
Η αποστασία των ανθρώπων από την πίστη στον Χριστό, και η ζωή της ανομίας που κυριαρχεί παντού, αποτελούν την ψυχική προετοιμασία για τα επερχόμενα δεινά. Καταχρώμενοι το δώρο του αυτεξουσίου, το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων στερούνται την εν Χριστώ ελευθερία και υποδουλώνονται στα πάθη. Έτσι καταλήγουν στην αποστασία από την πίστη και το θέλημα του Θεού, χάνουν το σεβασμό τους προς κάθε θεσμό, κατ΄εξοχήν προς την Εκκλησία, αλλά και προς τους γονείς, τους μεγαλυτέρους στην ηλικία και τους καλούς δασκάλους που οδηγούν τους μαθητές τους προς τον Θεό. Πίσω απ΄αυτή την ψευδοελευθερία κρύβεται η πνευματική σκλαβιά σ΄όλα τα πάθη. Αυτή η δουλεία συνοδεύεται από άγχος, διότι παρά την ικανοποίηση όλων των επιθυμιών η ψυχή μένει πεινασμένη και διψασμένη και όπως γράφει χαρακτηριστικά ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος «σφαδάζει», κι αυτό καταλήγει σε άγχος και αδιέξοδο, πράγματα που ζούμε με την αυξανομένη χρήση ψυχοφαρμάκων και την καταφυγή αμέτρητων συνανθρώπων μας στους ψυχολόγους. Παρόμοια γράφει ο Απ. Παύλος στη Β΄προς Τιμόθεο επιστολή για τους ανθρώπους των εσχάτων ημερών ( Β΄Τιμ.3, 1—5)
β) Πίσω λοιπόν και από το τέλειο σύστημα «κάρτας εξυπηρετήσεως» ασφαλείας κομπιούτερ κρύβεται η παγκόσμια δικτατορία, η σκλαβιά του αντιχρίστου (σ. Ι)
Ήδη μέσω του ΑΜΚΑ, που αποτελεί ένα μέσο «εξυπηρετήσεως», βιώνουμε τον έλεγχο στα θέματα υγείας μας, εφόσον όσοι έχουν πρόσβαση στη σχετική βάση δεδομένων ( και είναι πολλοί αυτοί εκτός από τους γιατρούς) μπορούν να γνωρίζουν λεπτά και απόκρυφα προβλήματα της υγείας μας,(π.χ. αν εμβολιαστήκαμε για να μας στείλουν οι αρχές πρόστιμο κλπ.) Και εκτός αυτού γνωρίζουν «οι αρμόδιοι» την εργασιακή μας πορεία, τα μισθολογικά μας και τα συνταξιοδοτικά μας κλπ. κλπ. Το ΑΜΚΑ ήταν απλώς η αρχή, γιατί σταδιακά με την απρόσωπη αριθμοποίηση των πολιτών μέσω του προσωπικού αριθμού οικοδομείται η επερχόμενη «παγκόσμια δικτατορία». Νομίζουμε, κανείς λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να παραβλέψει τους λόγους του αγίου Παισίου, εκτός αν το θεόσδοτο δώρο της ελευθερίας το θεωρεί μηδαμινό μπροστά στην «ασφαλή» και ταχεία «εξυπηρέτηση» που προσφέρει το διεθνές σύστημα. Χρειάζεται όμως προσοχή στην επεξήγηση που ακολουθεί ( «τη σκλαβιά του Αντιχρίστου»). Η παγκόσμια δικτατορία δεν είναι μία απρόσωπη τυραννική αρχή, όπως εμφανίζεται τώρα στα μάτια μας. Όλο αυτό που βιώνουμε ως στέρηση της ελευθερίας μέσω ποικίλων οργανωμένων θεσμών και δομών κορυφώνεται κάποια στιγμή στην πλήρη υποταγή, τη «σκλαβιά» των ανθρώπων στον Αντίχριστο.
Ο δυσώνυμος αριθμός 666
Ώδε η σοφία εστίν·ο έχων νούν ψηφισάτω τον αριθμόν του θηρίου· αριθμός γαρ ανθρώπου εστί και ο αριθμός αυτού χξϚ» (Αποκ. 13, 16). Ο άγιος Παΐσιος παραθέτει στο κείμενό του το χωρίο αυτό της Αποκαλύψεως. Παρά ταύτα τη διδασκαλία περί Αντιχρίστου, χαράγματος και 666 κάποιοι κληρικοί και λαικοί την αντιμετωπίζουν με περιφρόνηση και χλευασμό. Περίεργο! Μήπως δεν είναι σαφής αυτή η ευαγγελική διδασκαλία; Αν φαίνεται σε κάποιους ανόητη, θα πρέπει να θυμηθούν ότι για τους εκτός Εκκλησίας, ανέκαθεν όλη η πίστις και διδασκαλία της Εκκλησίας ήταν μωρία. Ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος, ότι σταυρώθηκε και αναστήθηκε, το ξύλο και το σημείο του Σταυρού ήταν μωρία και σκάνδαλο για Εβραίους και εθνικούς. Για τον Άρειο η θεία ενανθρώπιση και το Μυστήριο της αγίας Τριάδος μωρία.
Κατά την περίοδο της εικονομαχίας, μωρία και ειδωλολατρία ήταν η προσκύνηση των αγίων εικόνων, ενώ η άσκηση της νοεράς προσευχής εκ μέρους των ησυχαστών τον 14ο αιώνα θεωρήθηκε από τον «σοφό» Βαρλαάμ ανοησία και «ομφαλοψυχία». Που οφείλεται η πλάνη όλων των παραπάνω; Στην υπερηφάνεια και την υπερβολική εμπιστοσύνη στη λογική για πράγματα που την υπερβαίνουν. Δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και με την στάση κάποιων κληρικών και μοναχών απέναντι στη διδασκαλία περί Αντιχρίστου και του αριθμού του και στα σημεία των καιρών που βλέπουμε να γίνονται ορατά στις μέρες μας.
Έτσι διαβάζεις φαιδρότητες, όπως π.χ. «Η λέξη Αντίχριστος… δεν υπάρχει πουθενά στην Αποκάλυψη, ο αριθμός 666… κι αυτός δεν υπάρχει – στο κείμενο γράφεται όχι με αραβική, αλλά ελληνική γραφή», ή ότι η Αποκάλυψη «δεν μιλάει για σφραγίσματα και …τέτοια» και ότι δεν πρέπει να ασχολούμαστε μ΄αυτά, αλλά να ακολουθούμε «τη γραμμή της γιαγιάς μας, να κάνουμε την προσευχούλα μας….»!, «να μη δαιμονοποιούμε το 666» κλπ.
Για να ξεκαθαρίσουμε την περιρρέουσα σύγχυση, ο αριθμός 666 αναφέρεται στην Αποκάλυψη με ελληνικά γράμματα (χξϚ) αλλά δεν παύει να χρησιμεύει ως αριθμός, να αριθμεί ο,τι μπορεί να μετρηθεί. Σχετίζεται με τα «εξακόσια εξήκοντα εξ τάλαντα χρυσίου» (Β΄Παραλ. 9,13), τον φόρο που εισέπραττε ο Σολωμών από τους υποτελείς του. Σχετίζεται βέβαια και με το σφράγισμα του Αντιχρίστου, διά του οποίου θέλει να υποτάξει τους ανθρώπους, όχι φορολογώντας τους, αλλά στερώντας τους το δικαίωμα συναλλαγών, ακόμη και των πλέον απαραιτήτων για την επιβίωσή τους («Ίνα μη δύνηταί τις πωλήσαι η αγοράσαι»). Αρίθμηση, χρυσάφι, συναλλαγές, το όπλο των Σιωνιστών και των αντιχρίστων δυνάμεων.
Εκ μέρους των χλευαστών και αρνητών της αγιογραφικής διδασκαλίας χρειάζεται μια φρόνιμη επανεξέταση της στάσεώς τους. Επειδή με όσα λένε αφαιρούν από την Αποκάλυψη τη διδασκαλία περί του χαράγματος του Αντιχρίστου, κινδυνεύουν να συγκαταριθμηθούν μ΄αυτούς που αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης : «εάν τις αφέλη από των λόγων του βιβλίου της προφητείας ταύτης, αφελεί ο Θεός το μέρος αυτού από του ξύλου της ζωής και εκ της πόλεως της αγίας»(Αποκ. 22,19) και φρονώ, ότι αυτή η προειδοποίηση του Ευαγγελιστού Ιωάννου αφορά ακριβώς στη σημερινή άρνηση των λόγων του περί Αντιχρίστου και 666.
Η κάρτα και η ταυτότητα.
Τα ηλεκτρονικά δεσμά που είναι προστάδιο του σφραγίσματος
γ) Κι ενώ τα σημεία φαίνονται ξεκάθαρα · το «θηρίο» στις Βρυξέλλες με το 666 έχει σχεδόν ρουφήξει όλα τα κράτη στο κομπιούτερ. Η κάρτα, η ταυτότητα, η «εισαγωγή του σφραγίσματος» τι φανερώνουν; … Μετά λοιπόν από την κάρτα και την ταυτότητα, το «φακέλλωμα», για να προχωρήσουν πονηρά στο σφράγισμα θα λένε συνέχεια στην τηλεόραση ότι πήρε κάποιος την κάρτα του δείνα…από την άλλη θα διαφημίζουν το «τέλειο σύστημα», το σφράγισμα στο χέρι η στο μέτωπο…
Εδώ ο άγιος Παΐσιος με απλά λόγια εκθέτει τα στάδια προς το χάραγμα : 1) οι πιστωτικές και παντός είδους κάρτες «εξυπηρετήσεως» 2) οι ηλεκτρονικές ταυτότητες 3) η διασύνδεση των αρχείων, φυσικό επακόλουθο των ηλ. ταυτοτήτων που καταλήγει στο «φακέλλωμα», δηλ. στον ολοκληρωτικό έλεγχο και υποδούλωση των ανθρώπων μέσω βάσεων δεδομένων τεραστίας χωρητικότητος. Το κυριώτερο χαρακτηριστικό σ’όλη την πορεία είναι η πονηρία των αντιχρίστων δυνάμεων, η αρχικά αδιόρατη πορεία προς την άρνηση του Χριστού, όπου όλα παρουσιάζονται ως γρήγορη και ασφαλής εξυπηρέτηση! Ένα βήμα πριν το σφράγισμα πρώτον, προβάλλεται πονηρά ο κίνδυνος κλοπής της ταυτότητας, άπό την οποία ήδη εξαρτάται η επιβίωση του κάθε ανθρώπου και δεύτερον, διαφημίζεται το τέλειο σύστημα με το σφράγισμα στο χέρι η το μέτωπο. Μ΄αυτήν την πονηρή μέθοδο, γράφει ο Άγιος, θα επιβληθή το σφράγισμα.
Η οφειλομένη στάση των ποιμένων και διδασκάλων
γ) …πολλοί πνευματικοί άνθρωποι φοβάνται και αυτοί τον κοσμικό φόβο του φακελλώματος, ενώ έπρεπε να ανησυχούν πνευματικά και να βοηθήσουν τους χριστιανούς με την καλή ανησυχία και να τους τονώνουν στην πίστη, να νιώθουν θεική παρηγοριά.
Γράφοντας αυτά ο Άγιος στρέφει την προσοχή του στους «πνευματικούς ανθρώπους», κληρικούς μοναχούς, θεολόγους και διδάσκει που πρέπει να δοθή το βάρος της διδασκαλίας τους, της νουθεσίας τους προς τους χριστιανούς όταν μιλούν για τις ταυτότητες. Λέει, με άλλα λόγια, ότι οι αντίχριστες δυνάμεις δεν στοχεύουν απλώς στο «φακέλλωμα», στη στέρηση της ελευθερίας. Διαβάζουμε στην «Πνευματική αφύπνιση» : Μερικοί Ευρωπαίοι αντέδρασαν, γιατί φοβούνται παγκόσμια δικτατορία. εμείς οι Ορθόδοξοι αντιδρούμε γιατί δεν θέλουμε τον Αντίχριστο, αλλά φυσικά ούτε τη δικτατορία.(Πνευμ. αφύπνιση σ. 183). Αυτή η υποδούλωση του ανθρώπου που μηχανεύονται, η παγκόσμια δικτατορία, είναι προετοιμασία για το σφράγισμα. Οπότε οι ποιμένες δεν πρέπει να φοβούνται περισσότερο τη στέρηση των ελευθεριών, αλλά τον κίνδυνο του σφραγίσματος που χωρίζει τον άνθρωπο από τον Χριστό κι αυτό πρέπει να τονίζουν στη διδασκαλία τους.
Ωστόσο με όσα λέγονται και συμβαίνουν υπάρχει μια διάχυτη ανησυχία και αγωνία πολλές φορές, για το τι πρόκειται να συμβεί. Κακός σύμβουλος σ’αυτή την κατάσταση η ανεξέλεγκτη φαντασία που πλάθει σενάρια και δημιουργεί άγχος ταραχή και σύγχυση που ταλαιπωρούν ειδικά τους ευαίσθητους ανθρώπους. Δεν είναι όμως αυτό που ζητεί ο Χριστός από εμάς. Δεν θέλει να είμαστε φοβισμένοι και δυστυχισμένοι. Γι΄αυτό ο Άγιος Παΐσιος γράφει ότι οι ποιμένες, οι πνευματικοί πρέπει να έχουν και να μεταδίδουν την «καλή ανησυχία». Είναι ένας αποφατικός όρος, που εισηγείται ο άγιος Παΐσιος. Ανησυχία σημαίνει εδώ πνευματική εγρήγορση, την οποία οφείλουν να έχουν προ πάντων ιερείς και επίσκοποι βλέποντας κατάματα τα σημεία των καιρών. Να μην αδιαφορούν μπροστά στα τεκταινόμενα, να μη μένουν ράθυμοι, φοβισμένοι και αδρανείς. Και να ενημερώσουν τους χριστιανούς για τα επερχόμενα δεινά. Καλή ονομάζει την ανησυχία γιατί δεν πρέπει οι ποιμένες ούτε να νιώθουν ούτε να μεταδίδουν παράλογο φόβο και άγχος στους χριστιανούς. Απλώς οφείλουν να τους λένε την αλήθεια, ενισχύοντας την πίστη τους στην πρόνοια του Θεού, να τους οδηγούν να ζούν τη ζωή της Εκκλησίας με συμμετοχή στα ιερά Μυστήρια με έντονη και έμπονη προσευχή, διά της οποίας θα αισθανθούν πνευματική δύναμη και θεική παρηγοριά. Γράφει με πόνο, λυπούμενος για τη στάση κάποιων ποιμένων :
Απορώ! δεν τους προβληματίζουν όλα αυτά τα γεγονότα; Γιατί δεν βάζουν έστω ένα ερωτηματικό για τις ερμηνείες του μυαλού τους; Κι αν επιβοηθούν τον αντίχριστο για το σφράγισμα, πως παρασύρουν και άλλες ψυχές στην απώλεια ; αυτό εννοεί «το αποπλανάν ει δυνατόν και τους εκλεκτούς»( Μαρκ. ΙΓ΄23). Θα πλανεθούν αυτοί που τα ερμηνεύουν με το μυαλό….
Δυστυχώς και πάλι ορισμένοι «γνωστικοί» θα φασκιώνουν τα πνευματικά τους τέκνα σαν τα μωρά, δήθεν για να μην στενοχωρούνται · «δεν πειράζει αυτό, δεν είναι τίποτα, αρκεί εσωτερικά να πιστεύετε! ….
Αναφέρεται εδώ στον ορθολογισμό κάποιων κληρικών, οι οποίοι ερμηνεύουν την Αγία Γραφή με την ψυχρή λογική. Τους αποκαλεί Γνωστικούς γιατί νομίζουν ότι έχουν σύνεση και «γνωρίζουν» ότι ο δυσώνυμος αριθμός 666 δεν είναι τίποτα. Διαδίδουν και διδάσκουν ότι η πίστις είναι εσωτερική κατάσταση, (αρκεί εσωτερικά να πιστεύετε!) οπότε δεν χρειάζεται ομολογία. Με τη φράση «θα φασκιώνουν τα πνευματικά τους τέκνα σαν τα μωρά» δείχνει τον «ψυχολογικό χειρισμό» που υφίστανται οι πιστοί από αυτούς τους «γνωστικούς» στους οποίους έχουν εμπιστευθεί την ψυχή τους. Γιατί αυτό το «κανάκεμα», αυτός ο καλλιεργούμενος εφησυχασμός δεν φανερώνει ποιμαντική ευθύνη, αλλά συμπόρευση με το πνεύμα του κόσμου που αρκείται στην επιβίωση. Η προσφερόμενη απ΄αυτούς διδασκαλία και πνευματική καθοδήγηση είναι διακονία βίου και όχι διακονία Ζωής (π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος). Αρνούμενοι το ομολογητικό φρόνημα των αγίων μαρτύρων ακολουθούν «ερμηνείες του μυαλού τους», στην ουσία εφευρίσκουν παρερμηνείες της Ιεράς Αποκαλύψεως. Για να διαλύσει το ζοφερό νέφος αυτής της επηρμένης λογικής, που εφευρίσκει άπειρες σοφιστείες για να αποφύγει την ομολογία, παρουσιάζει ο Άγιος ως παραδείγματα την άρνηση του απ. Πέτρου που αγαπούσε με την καρδιά του τον Κύριο, αλλά εξωτερικά τον αρνήθηκε, κι όμως ήταν άρνηση, τον άγιο μάρτυρα Γόρδιο που δεν δέχθηκε να αρνηθεί εξωτερικά τον Χριστό κρατώντας δήθεν εσωτερικά την πίστη του. Ήδη βλέπουμε παντού διάσπαρτες μέσα στο χώρο της Εκκλησίας και της κοινωνίας αυτές τις «ερμηνείες» και τις «ανοησίες του μυαλού», που είναι δήθεν πνευματικές, όμως προκαλούν τον γέλωτα και τη θυμηδία σε κάθε χριστιανό που πιστεύει στους λόγους της αγίας Γραφής και των αγίων Πατέρων.
Λέει ο άγιος Παΐσιος : Λένε: Μη μιλάτε…για τις ταυτότητες, το σφράγισμα για να μη στενοχωριούνται οι άνθρωποι» Ενώ αν τους πούν «να προσπαθήσουμε να ζούμε πιο πνευματικά, να είμαστε κοντά στον Χριστό, και μη φοβάστε τίποτε, στο κάτω-κάτω θα πάμε και μάρτυρες», θα τους προετοιμάσουν κάπως. Αυτό το φρόνημα, αυτή η λεβεντιά χαρακτήριζε τον Άγιο και την μετέδιδε στους προσκυνητές, αλλά και σήμερα την μεταδίδει με τους λόγους του.
Ο Άγιος προειδοποιεί για τον κίνδυνο της πλάνης, τον οποίο επισημαίνει ο ίδιος ο Χριστός. Οι «γνωστικοί» παραβλέπουν τα γεγραμμένα στην Αγία Γραφή περί των εσχάτων και όσα ερμήνευσαν οι άγιοι Πατέρες και διδάσκαλοι της Εκκλησίας μέχρι σήμερα και έτσι περιπίπτουν σε πλάνη. Μαζί με την προειδοποίηση αυτή τονίζει και την ευθύνη των ποιμένων έναντι των πιστών, τους οποίους παρασύρουν στην απώλεια εγκαταλείποντάς τους πνευματικά αβοήθητους. Δεν γράφει για το τι μπορεί να συμβεί σ΄αυτούς τους ποιμένες, αλλά με τη λεπτότητα, που πάντοτε τον διέκρινε, ερωτά : Κι αν επιβοηθούν τον Αντίχριστο για το σφράγισμα….; αφήνοντάς τους με τον τρόπο αυτό να σκεφθούν την ευθύνη τους ενώπιον του Χριστού.
Παρ΄όλα αυτά που ανέφερα, ακούει κανείς ένα σωρό δυστυχώς ανοησίες του μυαλού, από ορισμένους «γνωστικούς», ο ένας να λέει · «εγώ θα δεχθώ την ταυτότητα με το 666, θα βάλω κι ένα Σταυρό» κι ο άλλος να λέει «εγώ θα δεχθώ το σφράγισμα στο κεφάλι με το 666 και θα κάνω κι ένα σταυρό στο κεφάλι» και ένα σωρό όμοιες ανοησίες, που νομίζουν ότι θα αγιασθούν με αυτόν τον τρόπο, ενώ αυτά είναι πλάνες.
«Ακόμη κι αν πάρω τον αριθμό στο χέρι η στο μέτωπο», λένε κάποιοι, «εγώ δεν αρνούμαι τον Χριστό». Όμως, όπως φαίνεται στο κείμενο της Αποκαλύψεως και όπως το ερμηνεύει ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, με το χάραγμα «θα αποδεικνύεται ότι αυτός [ο λαβών το χάραγμα] ήδη προσεκύνησε τον Αντίχριστον και θα φέρει την σφραγίδα του Αντιχρίστου».
Τώρα ζητώ την προσοχή σας. Ο άγιος Παΐσιος τοποθετείται αρνητικά κατά των ταυτοτήτων που φέρουν τον αριθμό 666. Ποια όμως είναι η στάση του έναντι των ταυτοτήτων αν δεν φέρουν τον δυσώνυμο αριθμό; Ο Άγιος λέει ότι «δεν θέλουν να τον αντικαταστήσουν [τον αριθμό] με άλλον αριθμό…είναι σύμβολο του μαμωνά» (Πν. Αφυπν. 181). Αυτό σημαίνει ότι αν τώρα δεν υπάρχει στις ταυτότητες, κάποια στιγμή, το πιθανότερο εν αγνοία μας, οπωσδήποτε θα περάσουν τον δυσώνυμο στις ταυτότητες. Εξ άλλου ο Άγιος Γέροντας εναντιώνεται στην παγκόσμια δικτατορία που μεθοδεύεται με τις ταυτότητες που λέει ότι φανερώνουν την πονηρία των αντιχρίστων δυνάμεων. Είναι δε πολύ ενδιαφέρουσα η μαρτυρία του μακαριστού γέροντος Γρηγορίου Παπασωτηρίου, πνευματικού του Ιερού Ησυχαστηρίου «Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος», Μεταμόρφωση Χαλκιδικής (1-3-2015). Του είπε ο άγιος Παΐσιος : « Θα σας δίνουν κάρτες για να σας συνηθίσουν μ’ αυτές. Όταν, όμως, κάποτε τα συγκεντρώσουν όλα σε μία κάρτα, αυτήν να μην την πάρετε, γιατί αυτή θα έχει σχέση με το σφράγισμα».
Πέραν αυτών η καταφανής καταπάτηση των δικαιωμάτων μας, ο πλήρης έλεγχος της καθημερινότητός μας, των κινήσεών μας, των συναλλαγών μας, των ιδεών μας, της ανάσας που έδωσε ο Θεός στον άνθρωπο δηλ. της θεόσδοτης ελευθερίας μας, φρονώ είναι υπεραρκετά για την άρνηση παραλαβής της. «Οι αγώνες για ελευθερία και δημοκρατία» είπε σε εκπομπή του ο π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης «ανήκουν σε όλον τον ελληνικό λαό, και δεν τα χαρίζουμε σε κανέναν και πρώτα-πρώτα ανήκουν στην Εκκλησία μας. Το Ευαγγέλιο τα λέει αυτά, οι Πατέρες μας, η παράδοση μας, η Ρωμιοσύνη, το αδούλωτο φρόνημα». Αυτή η μεθοδευομένη τυραννία θα αποκαλυφθεί στην πληρότητά της αργά ή γρήγορα, αλλά εμείς δεν περιμένουμε τον μεγάλο Τύραννο. Από τώρα είμαστε αποφασισμένοι πάση θυσία να κρατήσουμε το δώρο της ελευθερίας που μας έδωσε ο Θεός, ώστε ελεύθερα να ανασαίνουμε με την ευχή, να Τον λατρεύουμε και να Τον δοξάζουμε.
Πως ομιλεί ένας αληθινός ποιμένας
Ο π. Σαράντης, αληθινός ποιμένας της Εκκλησίας, ακολουθώντας το φρόνημα του αγίου Παισίου έγραφε το 2009 :
Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να έχουμε υπ’ όψη όλοι μας, κάθε χριστιανός πολίτης της πατρίδος μας, όχι για να καταληφθούμε από τον πανικό των επερχομένων δεινών, αλλά για να εμβολιασθούμε με την καλή εν Χριστώ ανησυχία και την καλή εν Χριστώ ετοιμασία. Οι χριστιανοί των πρώτων χριστιανικών χρόνων, παρά τους απηνείς διωγμούς, δεν απαξίωναν την παρούσα ζωή, το γάμο, την οικογένεια, το επάγγελμα, όλες τις εν τω κόσμω δραστηριότητες, όπως μας πληροφορεί σαφώς ο άγιος Ιουστίνος, φιλόσοφος και μάρτυρας στη γνωστή απολογητική επιστολή του, αλλά ήταν ζωντανά ενωμένοι με τον Χριστό, πανέτοιμοι για την αυτονόητη θεοσθενή ομολογία Χριστού, και για το ιερό Μαρτύριο, όποτε αυτό ομολογουμένως τους εζητείτο.
Απαραίτητο ποιμαντικό χρέος μας είναι η ενημέρωση των πιστών μας.. πρωτίστως στον εν Χριστώ πνευματικόν μας αγώνα. Όμως αν δε γίνεται εκ μέρους μας ενημέρωση περί ηλεκτρονικών καρτών ….και των δεινών εξελίξεων, θα εξομοιωνόμαστε με την τακτική της στρουθοκαμήλου που βυθίζει το κεφάλι της στην άμμο και μη βλέποντας τον επερχόμενο κίνδυνο, πέφτει θύμα στις παγίδες του εχθρού.
Επίσης απαντώντας στην ανησυχία των πιστών για την επιβίωσή τους εξ αιτίας του αποκλεισμού τους από το κράτος του αντιχρίστου και στο φόβο τους για τα επερχόμενα δεινά, ο π. Σαράντης γράφει :
Για τις δύσκολες ημέρες τέλος, έχουν πεί οι Άγιοι γέροντες π. Παΐσιος, π. Αμβρόσιος και άλλοι, ότι όχι μόνο δεν θα μειωθεί η αγαθή Πρόνοια του Θεού, αλλά θα πολλαπλασιασθεί ως αφθονοπάροχος Άκτιστη Χάρη, που θα κραταιώνει τους πιστούς και θα τους ενισχύει για να μη καμφθούν. Όπως επί 40 χρόνια στην έρημο ο Θεός τροφοδοτούσε τους Εβραίους με το μάννα, με τα ορτύκια, με το καθαρό νερό, έτσι και στις οριακές, στις δύσκολες ημέρες του Αντιχρίστου, θαυματουργικά θα διάγουν το βίο τους οι πιστοί Χριστιανοί. Βέβαια ο Πανάγαθος Θεός θα επιτρέπει η θα θέλει και το ιερό μαρτύριο, ακριβώς για να αναδείξει και στην εποχή μας Αγίους Μάρτυρες. Στο θεόπνευστο βιβλίο της Αποκαλύψεως στον 1ο στίχο του 14ου κεφαλαίου παριστάνονται οι άνθρωποι του Θεού, που δε θα έχουν δεχθεί το σφράγισμα του Αντιχρίστου, ολόλαμπροι, έχοντες επί των μετώπων τους γεγραμμένο το όνομα του Ιησού Χριστού και του Πατρός Αυτού. Ο π. Παΐσιος μάλιστα υπεστήριζε, ότι οι Άγιοι του παρελθόντος βλέποντας από τον ουρανό τη Χάρη και την προκύπτουσα ασύλληπτη υπομονή των αγίων μαρτύρων της Νέας Εποχής, θα ζηλεύουν με την καλή ζήλεια και θα εύχονται στον εν Τριάδι Θεό να επισφραγισθεί και να ευοδωθεί χαρισματικά το μαρτύριό τους προς δόξαν Θεού.
Για όλους τους πιστούς η εγγύτητα των εσχάτων δεν προμηνύει ένα στρατόπεδο βασανιστηρίων. Είναι ένα άνοιγμα προς τη Βασιλεία του Θεού. Είναι μία δοκιμή της πίστεως μας και της αγάπης μας προς τον γλυκύτατο Ιησού Χριστό. Πρέπει να ενδυθούμε με την εν Χριστώ ζωή το μαρτυρικό φρόνημα. Ο Χριστός είναι έτοιμος να μας προσφέρει τα πάντα, αλλά επειδή είναι Κύριος και όχι τύραννος, έχει αρχοντιά και ζητεί τη συγκατάθεσή μας. Στο τρίτο κεφάλαιο της Αποκαλύψεως διαβάζουμε : « Ιδού έστηκα επί την θύραν και κρούω· Εάν τις ακούση της φωνής μου και ανοίξη την θύραν, και εισελεύσομαι προς αυτόν και δειπνήσω μετ’αυτού και αυτός μετ’εμού»( Αποκ. 3,20).
Στο εικοστό πρώτο κεφάλαιο ο ευαγγελιστής Ιωάννης για να αυξήσει το ζήλο μας, περιγράφει για χάρη μας το όραμα της Βασιλείας του Θεού: «Είδα την πόλη, την αγία Ιερουσαλήμ καινούργια να κατεβαίνει από τον ουρανό, από τον Θεό, έτοιμη σαν νύφη στολισμένη για τον άνδρα της. Και άκουσα μεγάλη φωνή από τον ουρανό να λέει : Να, η σκηνή στην οποία θα κατοικήση ο Θεός μαζί με τους ανθρώπους. Θα κατοικήσει μαζί τους. Αυτοί θα είναι λαός του και ο Θεός θα είναι μαζί τους. Θα εξαφανίσει κάθε δάκρυ από τα μάτια τους. Θάνατος δεν θα υπάρχει πιά, ούτε πένθος, ούτε κραυγή, ούτε πόνος, γιατί η προηγούμενη θλίψη πέρασε(Αποκ. 21, 2-4).
Ποιος άνθρωπος δεν θα ήθελε να βρίσκεται μαζί με τον Κύριο μας στη Βασιλεία Του και να δειπνήσει μαζί Του, να απολαύσει δηλαδή τα άφθαρτα και αιώνια αγαθά;
Στον Χριστό λοιπόν πρέπει να έχουμε στραμμένο το νού και την καρδιά μας, στον πνευματικό αγώνα, στη «λεπτή, πνευματική εργασία», όπως χαρακτήριζε την εγρήγορση και την προσοχή στον εαυτό μας, ο άγιος Παίσιος και όπως την βίωσε ο πνευματικός μας πατέρας. Όχι πανικός, όχι σύγχυση, η οποία είναι όχημα του διαβόλου, όπως γράφει ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος. Παρακολουθούμε με ηρεμία και πίστη όσα συμβαίνουν, χαλιναγωγούμε διά της ευχής «Κύριε Ιησού Χριστέ…» την άρρωστη φαντασία, που είναι εχθρός της πνευματικής ζωής. Δεν προβαίνουμε σε βιαστικές ενέργειες που θα βλάψουν τη ζωή μας. Συνεχίζουμε, όσο μπορούμε, κανονικα τη ζωή μας, αλλά είναι απαραίτητο να δοθούμε στην προσευχή. Λέει ο Κύριός μας : «αγρυπνείτε εν παντί καιρώ δεόμενοι ίνα καταξιωθήτε εκφυγείν ταύτα πάντα τα μέλλοντα γίνεσθαι και σταθήναι έμπροσθεν του Υιού του ανθρώπου» (Λουκ. 21,36). Οι άγιοί μας και οι καλοί ποιμένες μας θα μας οδηγήσουν, όταν έλθει ο καιρός, στον ορθό δρόμο, όσο επώδυνος κι αν είναι. Μένουμε ενωμένοι μεταξύ μας εν τη αγία μας Ορθοδόξω Εκκλησία. Και πάντοτε θυμόμαστε τον πύρινο λόγο του Ηγαπημένου Μαθητού, του συγγραφέως της Ιεράς Αποκαλύψεως :
Κράτει ο έχεις,
ίνα μηδείς
λάβη τον στέφανόν σου.(Αποκ.3,11)
orthros.eu