ΝΕΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ! ΙΚΑ, ΕΦΚΑ (efka.gov.gr), ΝΑΤ, ΟΤΑ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ! ΟΠΕΚΕΠΕ (opekepe.gr) ΝΕΑ !!!! – Τι ισχύει!
NEWS: Με αυξήσεις στις συντάξεις κατά 3,1%, χαμηλότερο πληθωρισμό για φέτος σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις και ρυθμό ανάπτυξης άνω του 2% το 2023 και στα επίπεδα του 3% το 2024 κατατίθεται σήμερα το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2024 στη Βουλή. Προϋπολογισμός ο οποίος θα περιλαμβάνει κι όλα τα μέτρα που έχουν ήδη ψηφισθεί και αφορούν τη αύξηση των μισθών από την αρχή του νέου έτους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Εν αναμονή και των τελευταίων «διορθώσεων», το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι:
- ο πληθωρισμός φέτος θα κυμανθεί στα επίπεδα του 4%, χαμηλότερα σε σχέση με το 5% που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του 2023. Για το 2024 ο πληθωρισμός εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει περαιτέρω στα επίπεδα του 2,5%.
- ο ρυθμός ανάπτυξης στο 2,2% με 2,3% το 2023, χωρίς δηλαδή να ξεφεύγει από τις εκτιμήσεις του Προγράμματος Σταθερότητας. Όσον αφορά το 2024, με κύριο όχημα τις επενδύσεις και τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, η ελληνική οικονομία εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με ακόμα υψηλότερο ρυθμό στα επίπεδα του 3%.
Όπως μάλιστα αποκάλυψε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, το ποσοστό της αύξησης για τις συντάξεις το 2024 θα φτάσει στο 3,1%. Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί, το Δεκέμβριο όσοι δεν θα λάβουν αύξηση λόγω προσωπικής διαφοράς άνω των 10 ευρώ, θα λάβουν τον Δεκέμβριο επίδομα ύψους 100-200 ευρώ ανάλογα με το ύψος της σύνταξης που λαμβάνουν.
Επίσης, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι ο προϋπολογισμός υπεραποδίδει.. δημιουργώντας προσδοκίες για πρωτογενές πλεόνασμα υψηλότερο από 0,7% του ΑΕΠ για φέτος.
Με την ακρίβεια να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα για τους πολίτες, όχι μόνο στη χώρα μας, ο προϋπολογισμός του 2024 θα περιλαμβάνει παρεμβάσεις με στόχο την ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών. Σε αυτά συγκαταλέγονται:
- αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίες κυμαίνονται από 6,5% έως 10,5% στους βασικούς μισθούς και τα επιδόματα θέσης ευθύνης ενώ εκατοντάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι με παιδιά θα λάβουν πρόσθετες αυξήσεις λόγω της αύξησης των οικογενειακών επιδομάτων.
- αύξηση στα έξοδα διανυκτέρευσης ενστόλων στα επίπεδα που ισχύουν με το νέο μισθολόγιο για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους από 1/1/2024.
- κατάργηση του πέναλτι του 30% όσων συνταξιούχων εργάζονται, που αντικαθίσταται με εισφορά της τάξεως του 10% επί των επιπρόσθετων αμοιβών από την εργασία. Το κόστος του μέτρου είναι 600.000 ευρώ.
- αύξηση από 1/1/2024 του επιδόματος μητρότητας στους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες στους 9 μήνες, στο ύψος του κατώτατου μισθού.
- “ξεπάγωμα” από το νέο έτος των τριετιών, καθώς και του κάθε επιδόματος προϋπηρεσίας, που βρίσκονταν σε αναστολή από το 2012.
- μείωση από 1/1/2024 του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων από 0,5% στο 0,2%, και κατά 50% του φόρου χρηματιστηριακών συναλλαγών,
- αύξηση κατά 8% στο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα
- καταβολή του επιδόματος θέρμανσης
- αύξηση κατά 1.000 ευρώ του αφορολόγητου για οικογένειες με παιδιά
- Υouth Ρass, ύψους 150 ευρώ, για νέους 18 έως 19 ετών
- μείωση κατά 10% του ΕΝΦΙΑ για τις κατοικίες που ασφαλίζονται για σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα
- μονιμοποίηση της πλήρους απαλλαγής πρώην δικαιούχων επιδόματος ΕΚΑΣ από τη συμμετοχή τους στη φαρμακευτική δαπάνη
ΝΕΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ! ΙΚΑ, ΕΦΚΑ, ΝΑΤ, ΟΤΑ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ! ΟΠΕΚΕΠΕ ΝΕΑ !!!! – Αγροτικό δελτίο!
Αποδιοργάνωση, αµηχανία και πρωτοφανείς ερασιτεχνισµοί στη διαχείριση των κοινοτικών πληρωµών, θέτουν πλέον σε κίνδυνο την πληρωµή των eco-schemes εντός του ∆εκεµβρίου, µε τις πιθανότητες να δουν έστω και 1 ευρώ από αυτό το νέο καθεστώς οι αγρότες εντός του έτους να µειώνονται όλο και περισσότερο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως όσα έχουν δηλώσει οι αγρότες στις αιτήσεις ΟΣ∆Ε αναφορικά µε τα eco-schemes είναι σαν να είναι γραµµένα σε… χαρτοπετσέτα, καθώς αναµένονται περαιτέρω διευκρινίσεις από τον Οργανισµό Πληρωµών για ορισµένες κρίσιµες δράσεις, οι οποίες θα γίνουν διαθέσιµες το νωρίτερο εντός Νοεµβρίου. Χαρακτηριστικό παράδειγµα η ∆ράση 6 (βλ. Φάκελο σελ. 27-30), στην οποία βασίστηκαν κυρίως οι δενδροκαλλιεργητές για να λάβουν το φετινό πριµ.
Πρώτον, γι’ αυτή τη δράση ζητάει ο ΟΠΕΚΕΠΕ Σχέδιο Περιβαλλοντικής ∆ιαχείρισης, το οποίο ωστόσο προς το παρόν δεν γνωρίζει κανείς, ούτε καν οι σύµβουλοι που πρέπει να το υλοποιήσουν σε συνεργασία µε τους αγρότες, πώς πρέπει να είναι, τι πρέπει να περιλαµβάνει κ.ο.κ. ∆εύτερον, το θέµα της ηλεκτρονικής εφαρµογής, µε την έκδοση του FAST από τον ΟΠΕΚΕΠΕ µόνο λυµένο δεν είναι, καθώς η εφαρµογή αυτή δεν µπορεί να διαχειριστεί κάτι περαιτέρω από σχέδια λίπανσης. Για τη φυτοπροστασία, την οποία αφορά η πλειοψηφία των δράσεων, δεν έχουν πιστοποιηθεί ακόµη ηλεκτρονικές εφαρµογές.
Αυτή την περίοδο µάλιστα οι εν δυνάµει δικαιούχοι των δράσεων ψάχνονται µε τα τιµολόγια και τα δικαιολογητικά για τις δράσεις, τα οποία θεωρητικά θα πρέπει να τα έχουν προσκοµίσει έως τις 4 Οκτωβρίου. Ωστόσο, ακούγεται -κάτι που µένει προφανώς να επιβεβαιωθεί- πως θα γίνονται δεκτά αυτά τα στοιχεία και µετά από αυτή την ηµεροµηνία, γεγονός που θα πάει την όλη διαδικασία (ελέγχων κ.λπ) χρονικά πολύ πίσω.
Προβλήµατα εντοπίζονται ακόµα και στη δράση µε την ενίσχυση των τοπικών και προσαρµοσµένων στις κλιµατικές συνθήκες ποικιλιών.
Να σηµειωθεί πως οι αγρότες εδώ και κάποια χρόνια πιστώνονται το πρασίνισµα εντός του ∆εκεµβρίου και αν τελικώς δεν συµβεί κάτι τέτοιο, θα πρόκειται για σηµαντικό πλήγµα στη ρευστότητα και τον προγραµµατισµό των εκµεταλλεύσεων, καθώς µιλάµε για ένα ποσό που προσεγγίζει τα 450 εκατ. ευρώ. Άρα οι αγρότες εντός ∆εκεµβρίου θα έχουν λαµβάνειν το υπόλοιπο της βασικής ενίσχυσης (30%), ολόκληρη την αναδιανεµητική και τη συµπληρωµατική ενίσχυση νεαρών αγροτών. Πάντως, σε άλλα κράτη-µέλη φρόντισαν να είναι διαθέσιµη και η προκαταβολή του πρασινίσµατος εντός του Οκτωβρίου.
Στραβό το αρµένισµα από την αρχή
Πώς άραγε να προχωρήσουν σωστά
οι αιτήσεις και να γίνει ο καλλιεργητικός προγραµµατισµός όπως πρέπει, όταν:
- Πρώτον, οι φθινοπωρινές σπορές έγιναν το 2022 και οι εαρινές το 2023 έγιναν, χωρίς να γνωρίζουν οι αγρότες ποιες ποικιλίες θα είναι επιλέξιµες για τη δράση σποράς των eco-schemes.
- ∆εύτερον, πρώτα έγιναν και έκλεισαν οι αιτήσεις ΟΣ∆Ε και µετά φρόντισαν από το ΥΠΑΑΤ να εκδώσουν τις εφαρµοστικές αποφάσεις για τις συνδεδεµένες. Το ακόµα πιο παράδοξο είναι πως ο ΟΠΕΚΕΠΕ υποσχόταν για εγκυκλίους συνδεδεµένων εντός Ιουλίου και φτάσαµε Οκτώβριο.
- Τρίτον, εκδίδει ο ΟΠΕΚΕΠΕ τις «τελικές» εγκυκλίους για το ΟΣ∆Ε και τα eco-schemes εντός Αυγούστου, µε όλες τις καλλιεργητικές εργασίες που θα λάµβαναν επιδότηση τελειωµένες και τις αιτήσεις ΟΣ∆Ε να έχουν ξεκινήσει Ιούνιο.