ΑΓΙΟΙ ΙΣΙΔΩΡΟΙ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ: Ανήμερα της γιορτής του Αγίου Δημητρίου, λίγο πριν εκπνεύσει το τελεσίγραφο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος να απομακρυνθεί από τους Αγίους Ισιδώρους στον Λυκαβηττό, ο παπά Δημήτρης αποχαιρέτησε τους εκατοντάδες πιστούς με τρόπο αινιγματικό.
Όπως αποκάλυψε το Live News, τους είπε ότι θα ταξιδέψει στην Κρήτη και στη συνέχεια θα τα πουν και πάλι από κοντά. Χωρίς όμως να ξεκαθαρίσει αν αυτό θα συμβεί στο συγκεκριμένο ναό.
«Εμένα να με συγχωρέσετε, θα κατέβω λίγο στα Χανιά, πρέπει να δω και τους δικούς μου, τη μητέρα μου. Για λίγο, πολύ λίγο. Μετά θα είμαστε παρέα πάλι μαζί» υπογράμμισε ο παπα-Δημήτρης.
Η εντολή μετακίνησης
Υπενθυμίζεται ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος έχει καλέσει τον ιερέα να μετακινηθεί από τους Αγίους Ισιδώρους στον Λυκαβηττό, στο μετόχι του Αγίου Ιωάννη που βρίσκεται στα όρια των μητροπόλεων Γλυφάδας και Μεσογαίας.
Αίτια ο θόρυβος που προκάλεσαν οι καταγγελίες και τα δημοσιεύματα για θαύματα στον ναό. Συγκεκριμένα, ο π. Δημήτριος Λουπασάκης είχε υποστηρίξει παρουσία πλήθους πιστών, ότι με τον σταυρό που κρατά κάνει καλά ασθενείς ακόμα και με σκλήρυνση κατά πλάκας.
Στο πόρισμα της Αρχιεπισκοπής μετά από έρευνα 3 χρόνων, γίνεται λόγος για αγυρτεία, απιστία και απάτες, πίσω από τα «δήθεν θαύματα» όπως τα χαρακτηρίζει.
Οι «επώνυμοι» προσκηνητές
Τα τελευταία χρόνια, οι πιστοί στο γραφικό εκκλησάκι άρχισαν να αυξάνονται, με πολλούς επώνυμους να κεντρίζουν τα βλέμματα.
Όπως έχει αναφέρει ο ίδιος άνθρωποι από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, υγιείς, ασθενείς ακόμα και με ανίατες ασθένειες, προσέρχονται στη σημερινή κολυμβήθρα του Σιλωάμ όπως χαρακτηρίζει τους Αγίους Ισιδώρους, επιζητώντας το θαύμα.
Οι φωτογραφίες του Πάνου Μουζουράκη, του Γιώργου Αγγελόπουλου από το Survivor αλλά και της Μελίνας Ασλανίδου, άρχισαν να ταξιδεύουν στο διαδίκτυο και να προκαλούν συζητήσεις. Με τον παπά Δημήτρη να συνεχίζει στον ίδιο δρόμο.
Η πορεία του παπα-Δημήτρη
Ο ίδιος χειροτονήθηκε το 1999 και το 2001 ανηφόρισε στον λόφο του Λυκαβηττού για να αναλάβει το πιο γραφικό εκκλησάκι της Αθήνας, που είναι κρυμμένο στον βράχο με θέα την πρωτεύουσα.
Η προσέλευση του κόσμου δεν σταμάτησε ούτε μετά τα πρώτα επικριτικά δημοσιεύματα αλλά ούτε και μετά την παρέμβαση της Αρχιεπισκοπής, που αμφισβήτησε ανοιχτά τους ισχυρισμούς του ιερέα για θαύματα. Το πρωί το γραφικό εκκλησάκι ήταν κατάμεστο ξανά.
Για τον σταυρό που κρατάει έχει πει ότι είναι από τον ουρανό και τον έχει ευλογήσει ο ίδιος ο Θεός για να γίνονται θαύματα.
Η Αρχιεπισκοπή περιμένει να δει τις επόμενες κινήσεις του ιερέα. Τι θα κάνει όταν επιστρέψει από την Κρήτη, που είπε ότι θα πάει για λίγο καιρό.
Αν θα υπακούσει και θα δεχθεί να αφήσει την εκκλησία στον Λυκαβηττό ή αν θα παρακούσει και θα τραβήξει για ακόμα μία φορά τον δικό του δρόμο.
Πήρε θέση ο Ιερώνυμος
Μετά την αναφορά του στην Ιερά Σύνοδο, ο κ. Ιερώνυμος επέλεξε να απαντήσει στα ερωτήματα που ήρθαν στο προσκήνιο, ιδίως μετά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος της Αρχιεπισκοπής που περιλαμβάνει βαριές κατηγορίες σε βάρος του π. Δημητρίου -συμπεριλαμβανομένης επί της ουσίας και της αμφισβήτησης των «θαυμάτων» που λαμβάνουν χώρα στο ναό- με αρκετούς μάλιστα μιλούν για «θάψιμο» της υπόθεσης.
«Ήρθε η ευθύνη σε μένα. Εγώ τι είμαι στρατιωτικός διοικητής, διευθυντής αστυνομίας ή είμαι και πατέρας; Πείτε ότι έχετε ένα παιδί που παρεκτρέπεται δεν θα προσπαθήσετε να το συμβουλεύσετε; Είπα να σηκώσω το βάρος αλλά να γίνω και πατέρας. Δεν είναι μόνο αυτός. Είναι 16 παιδιά 25 με 30 ετών. Μία κοινότητα χωρίς νομική ύπαρξή. Τους κάλεσα, μίλησα με τα παιδιά τους είπα θέλετε να γίνετε μοναχοί; Εδώ δεν ισχύει αυτό, δεν υπάρχει μοναστήρι. Δεν πρέπει να τα βοηθήσω;» δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Σχετικά με τον Σταυρό που χρησιμοποιεί ο π. Δημήτριος, ο Αρχιεπίσκοπος δηλώνει πως δεν θα του επιτραπεί να χρησιμοποιείται και πως θα τοποθετηθεί σε προθήκη για να «μην επιτρέπεται η εργαλειοποίησή του» και όποιος επιθυμεί θα τον προσκυνά.