Ανοικτή Επιστολή προς σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε καί σεβασμιώτατοι Αρχιερείς, επί ενάμισο περίπου έτος τό (διαστημο)πλοίο τής Εκκλησίας, πού ήδη τά τελευταία χρόνια διερχόταν μέσα από μιά πυκνή ζώνη επικύνδυνων καί απειλητικών αστεροειδών καί ταυτόχρονα αντιμετώπιζε συχνές σφοδρές καί θανατηφόρες ηλιακές καταιγίδες, ήρθε αντιμέτωπο μέ ένα ακόμα νέο πειρασμό, τόν φοβερό καί αδυσώπητο κυρίαρχο πλανήτη, πού αντί γιά τά
πολύχρωμα δακτυλίδια τού Κρόνου, φέρει φανταχτερή κορώνα, από τήν οποία παίρνει καί τό όνομά του, ως υιός σκοτεινού άρχοντα: κορωνοϊός.
Χωρίς νά είναι αρκετά ικανοί, οι υποπλοίαρχοι στούς οποίους έχει κατά τά φαινόμενα αναθέσει ο κυβερνήτης τήν διακυβέρνηση τού πλοίου, δέν μπόρεσαν νά ξεφύγουν τήν ισχυρή (βαρυτική) έλξη αυτού τού (ουράνιου)
σώματος καί παγιδεύτηκαν από αυτή σέ τροχιά γύρω από αυτό, διαγράφοντας συνεχώς κύκλους, χωρίς νά έχουν άλλη ασχολία εδώ καί τόσο καιρό από τό πώς θά γλυτώσουν από αυτό, λές καί έπαψαν νά υπάρχουν τά άλλα σοβαρότερα προβλήματα καί οι κίνδυνοι.
Τόσο πολύ φοβήθηκαν οι υπεύθυνοι τής διακυβέρνησης τού πλοίου τού Χριστού, πού πέρυσι έφθασαν στό σημείο νά μήν αφήνουν τούς πιστούς νά εισέρχονται σέ αυτό. Καί όλα αυτά γιά νάσωθούν! Δηλαδή οι συγκυβερνήτες πετάγανε τούς επιβάτες στό κενό γιά νά σωθούν.
Μά, αυτό τό πλοίο μπορεί εξωτερικά, αλλά καί εσωτερικά, νά βάλλεται, όμως ποτέ δέν βουλιάζει, καί ως
εκ τούτου η σωτηρία έρχεται μέ τήν παραμονή μας μέσα σέ αυτό, ότι καί νά συμβαίνει. Δέν βουτάμε στό κενό, ούτε σβήνουμε τίς μηχανές εν μέσω σφοδρής καταιγίδας καί ανέμων! Δέν τό γνωρίζετε αυτό άγιοι Αρχιερείς;
Παράδοξα πράγματα στήν εποχή μας!
Ενάμισο χρόνο ο πιστός λαός πού επιβαίνει στό πλοίο διχάζεται άν θά φοράει μάσκες, όχι οξυγόνου (νά ήταν τουλάχιστον τέτοιες!), αλλά προστατευτικές μάσκες, μήπως καί η ατμόσφαιρα μέσα στό πλοίο μολύνθηκε από τά μικρόβια τού κορωνοϊού, ή άν δέν θά φοράει, καθώς μέ τήν καθοδήγησή σας Άγιοι Αρχιερείς δέν διαφυλάξατε τήν ενότητά του. Είναι δυνατόν μέσα στήν κιβωτό τού Νώε νά μεταδίδεται ο ρύπος καί η μόλυνση; Τότε ο Νώε μέ τούς συναυτώ θά είχε πεθάνει από τά περιττώματα (καί άν τό θέλετε κατά τήν λογική σας καί από τίς ασθένειες) όλων αυτών τών ζώων μέ τά οποία συζούσε κατά τήν διάρκεια τού κατακλυσμού. Νιώθει κάποιος ότι χρειάζεται μάσκα μέσα στόν Ιερό Ναό; Ναι, νά τήν φορέσει, προκειμένου νά μήν τού απαγορευτεί η είσοδος στήν Εκκλησία, γι αυτό τό λόγο, αλλά όχι καί νά γίνεται υποχρεωτικό μέτρο
γιά τήν ασφάλεια τών γύρω του.
Μά, πού στό καλό τό είδατε αυτό στήν θεολογία τής Εκκλησίας μας; Ο ιερός χώρος τής Εκκλησίας καί κάθετι μέσα σέ αυτή μέσο μετάδοσης μόλυνσης; Τί νεοεποχίτικο φρούτο είναι αυτό; Παράδοξα πράγματα σήμερα!
Αποφασίσατε συνοδικά νά αλλάξετε τήν ώρα πού εορτάζει η Εκκλησία τήν Ανάσταση από τίς δώδεκα τά μεσάνυκτα, τρείς ώρες νωρίτερα, γιατίη Πολιτεία είχε ορίσει ότι στίς δέκα θά πρέπει νά είμαστε στά σπίτια μας καί δέν θά έπρεπε νά έρθουμε σέ ρήξη μαζί της. Εντάξη νά ικανοποιήσουμε τήν Πολιτεία, η οποία μετά μερικές μέρες όρισε ότι μπορούμε νά είμαστε στά σπίτια μας στίς δώδεκα, καί λίγο μετά στίς μία καί μισή (μέ άλλα λόγια μέσα σέ λίγες μέρες ο κορονοϊός δέν κόλλαγε μετά τίς εννέα, αλλά μετά τίς μία καί μισή). Δέν μπορούσαμε νά αποφασίσετε νά εορτάσουμε τήν Ανάσταση τό πρωί, όρθρου βαθέως, σύμφωνα μέ τό Ιερό Ευαγγέλιο καί τούς Ιερούς Κανόνες καί νά μήν σκανδαλιστεί τό πλήρωμα τών Χριστιανών; Ναί, άγιοι
Αρχιερείς υπάρχει εκκλησιαστική οικονομία, αλλά εκεί πού χρειάζεται αναπόφευκτα, καί όχι χάρη γούστου, όπως εδώ.
Σάς παρακαλώ, επειδή εμμένετε στήν κραυγαλέα λάθος απόφασή σας αυτή καί βάλατε επιτροπή γιά νά παραπέμψει σέ δίκη τούς Άγιους Μητροπολίτες Αιτωλοκαρνανίας Κοσμά καί Κυθήρων Σεραφείμ, επειδή μέ επιστολή τους αντέδρασαν στήν συνοδική αποφαση, όχι βέβαια τής ΙΣΙ, αλλά τής ΔΙΣ, καθότι η ορθόδοξη συνείδησή τους, πού επανειλημμένα έχουν αποδείξει ότι έχουν, αυτό τούς υπαγόρευσε θεοσεβώς νά κάνουν, μήπως μπορείτε νά παραπέμψετε καί τήν ταπεινότητά μου μαζί τους, καθώς καί εγώ εόρτασα τήν Ανάσταση όρθρου βαθέως, παραβαίνοντας έτσι τέλεια τήν συνοδική σας απόφαση, μαζί μέ πλήθος άλλου πιστού λαού, καί βιώνοντας τό ιερό γεγονός μέ πλήρη ικανοποίηση καί χαρά; Επίσης επικρότησα εκ καρδίας τήν σχετική
επίστολή τους.
Καί άν κάποιοι από εσάς τήν θεωρείται αντισυνοδική, νά γνωρίζετε ότι καί εμείς θεωρούμε τήν συνοδική απόφασή σας αντιπατερική καί αντικανονική. Σάς παρακαλώ λοιπόν νά ακούσετε τήν ταπεινή παράκλησή
μου, γιατί είναι κρίμα νά δώσετε τό φωτοστέφανο τής άδικης δίωξης μόνο στούς δύο προσφιλείς στόν συνειδητά πιστό ορθόδοξο λαό Άγιους Αρχιερείς.
Ειδικά, από τά μέλη τής Επιτροπής θά θεωρούσα τιμή μου νά μέ δικάσει ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας. Παρακολούθησα μέ προσοχή όλες τίς δημόσιες δηλώσεις τών Αρχιερέων τής εν Ελλάδι Εκκλησίας γιά τό εμβόλιο κατά τού κορονοϊού, καί τέτοια ακραία αντιορθόδοξη δήλωση σάν τού σεβασμιώτατου επί τού θέματος δέν είδα άλλη: «Η υποχρεωτικότητα πρέπει νά έχει μία γενική εφαρμογή σέ όλη τήν κοινωνία.
Κανένας δέν μπορεί νά εξαιρεθεί, ούτε οι ιερείς, καθώς είμαστε όλοι ευάλωτοι απέναντι στόν κίνδυνο
τού Covid-19 Θά πρέπει να ισχύει σέ όλο τόν πληθυσμό. Κάθε μέλος τής κοινωνίας, εάν θέλει νά μή διασπείρει τόν θάνατο καί τήν καταστροφή, πρέπει νά εμβολιαστεί Τό ατομικό δικαίωμα καταξιώνεται όταν εγώ σέβομαι τόν άλλον άνθρωπο καί όταν δέν γίνομαι αφορμή νά πεθάνει ο άλλος ο άνθρωπος. Νά εμβολιαστούμε γιά νά σπάσουμε τήν αλυσίδα τού θανάτου.
Μπροστά στο δίλημμα ζωή ή θάνατος δέν υπάρχει εάν εφαρμόζουμε τό Σύνταγμα ή δέν τό εφαρμόζουμε». Μαζί μέ την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία καί Ανθρωπολογία, καταλύθηκε καί τό Σύνταγμα, πρός χάρα ποιών άλλων; Τών Κυβερνώντων. Συνέχισε μάλιστα λέγοντας ότι από τήν στιγμή πού ο άνθρωπος γίνεται αιτία νά προκαλείται θάνατος στή ζωή του ίδιου καί τών συνανθρώπων του (σημείωσή μας: δηλαδή χωρίς τό εμβόλιο), αυτό είναι αμαρτία κάθε ένας από εμάς πρέπει νά καθορίσει τή σχέση του μέ τόν συνάνθρωπό τουοι αρνητές είναι αμαρτωλοί κατά τήν ηθική έννοια (από www.romfea.gr).
Νά πώ τήν αλήθεια, μού πήρε αρκετό χρόνο γιά νά πιστέψω ότι ειπώθηκαν από Ιεράρχη μας αυτά που διάβαζα. Είναι δυνατόν Ορθόδοξος Ιεράρχης νά θεωρεί αμαρτία τό άν δέν κάνει κάποιος τό εμβόλιο; Ή θεωρεί ο σεβασμιώτατος αμαρτία τό νά υποκινεί κάποιος τήν άρνηση τού εμβολίου στούς γύρω του; Θά ήθελα νά πιστέψω τό δεύτερο, αλλά επειδή γράφει ότι «γίνεται αιτία νά προκαλείται θάνατος στή ζωή του ίδιου», γίνεται κατανοητό από αυτό ότι εννοεί τό πρώτο. Αυτό όμως οδηγεί σέ πλήρη παραλογισμό,
καθώς άν αποφασίσει κάποιος νά κάνει τό εμβόλιο καί είναι από τούς «τυχερούς», πού αμέσως μετά ή σέ λίγες ώρες έχασαν από αυτό τήν ζωή τους ή εισήλθαν στήν εντατική, όπου μερικές μέρες μετά κατέληξαν (οι οποίοι στήν Ελλάδα είναι περισσότεροι από δέκα άτομα, βάση τών όσων επωνύμων περιστατικών έχουν δημοσιευθεί), τότε δέν «γίνεται αιτία νά προκαλείται θάνατος στή ζωή του ίδιου»; Πρόκειται λοιπόν πράγματι γιά επιπόλαιες καί αυτοαναιρούμενες δηλώσεις.
Είναι κρίμα πράγματι ένας Ορθόδοξος Ποιμενάρχης, πού τού δώθηκε ευαγγελική εντολή εξ άνωθεν νά είναι κήρυκας τής αλήθειας, η οποία μπορεί νά ελευθερώσει ημάς κατά τόν Κυριακό λόγο, νά προσπαθεί νά εγκλωβίσει τό πιστό ποίμνιο του, σέ μιά επίπλαστη υποχρεωτικότητα γιά ένα εμβόλιο, δίνοντάς του διαστάσεις Σωτήρα, τόν οποίο άν δέν τόν προσκυνήσουμε, άν δηλαδή δέν τό κάνουμε, τότε αμαρτάνουμε.
Όμως τό αυτεξούσιο δέν μας τό χάρισε ο Θεός γιά νά παίρνουν άλλοι αποφάσεις αντί γιά εμάς καί νά τούς τό
χαρίζουμε, αλλά γιά νά συμφωνούν οι επιλογές μας στίς ευαγγελικές εντολές, στίς οποίες σίγουρα δέν αναφέρεται τίποτα γιά εμβόλια. Ωστόσο οπωσδήποτε αναφέρεται ότι ο Κύριος ρωτούσε τούς ασθενείς πρίν τήν θεραπεία: «Θέλεις υγιής γενέσθαι;». Καί αυτό σέ συνδυασμό μέ τό ότι οι Αγίοι Πατέρες, γιά παράδειγμα ο σύγχρονός μας Άγιος Παίσιος, συμβούλευαν ότι μάλλον είναι καλύτερα νά μήν παρακαλάμε γιά τήν θεραπεία τής ασθένειάς μας, αλλά νά μάς ενισχύει ο Θεός νά σηκώνουμε μέ υπομονή αγόγγυστα τόν σταυρό της,
γιατί αυτό έχει μεγάλο μισθό.
Καί αυτό τό παράδειγμα μάς έδιναν όλοι οι Αγίοι μέ τήν ίδια τήν ζωή τους. Σύμφωνα μέ τό σκεπτικό τού σεβασμιώτατου Μεσσηνίας, ο Άγιος Νικηφόρος ο Λεπρός έκανε μεγάλη αμαρτία πού αντί νά καταφύγει στήν μόνη λύση πού υπήρχε τότε στόν τόπο του γιά τήν αρρώστια του, η απομόνωση στήν Σπιναλόγκα, «τό σκασε» γιά τήν Αλεξάνδρεια. Ποιός ξέρει πόσους θά κόλλησε τόσα χρόνια πού έμεινε εκεί μέχρι νά μάθει τό
πρόβλημά του ο επίσκοπος καί νά τόν στείλει στό λωβοκομείο στήν Ιερά Μονή Παναγίας τής Βοηθείας στήν Χίο, σύμφωνα πάντα μέ τό σκεπτικό τού σεβασμιώτατου Μεσσηνίας. Επομένως, όχι μόνο άγιος δέν θά ήταν, αλλά καί διαπράξας εγκλήματα. Όμως δέν είναι βέβαια έτσι τά πράγματα.
Καταλαβαίνουμε τίς δηλώσεις άλλων σεβασμιώτατων Μητροπολιτών πού προτρέπουν τό ποίμνιο νά έμβολιαστεί, θεωρώντας ότι έτσι συμβάλλουν στήν υγεία τών πιστών. Έτσι πιστεύουν, έτσι πράττουν, μακάρι μέ τήν χάρη τού Θεού, έτσι καί νά είναι. Ωστόσο είναι σοβαρό ποιμαντικό σφάλμα νά δηλώνει στις 13 Ιουλίου η ΔΙΣ, όπως κάνουν καί κάποιοι σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες σε κατ ιδίαν δηλώσεις, ενώ συνιστά αρχικά «προσευχητική εγρήγορση καί συχνή συμμετοχή στήν λατρευτική Της ζωή (τής Εκκλησίας)», παρακάτω συνεχίζει γιά «νά συστήσει γιά μία ακόμη φορά τήν ελεύθερη επιλογή τού εμβολιασμού ως τήν αποκλειστική καί επιστημονικά ελεγμένη λύση αναχαίτισης τής εξάπλωσης τού ιού».
Η λύση τού εμβολιασμού είναι αποκλειστική Άγιοι Αρχιερείς, μόνο γι αυτούς πού δέν πιστεύουν στόν
Χριστό, ενώ γιά τούς συνειδητούς πιστούς τού Κυρίου υπάρχει καί μιά άλλη λύση πού περιλαμβάνεται στήν πρώτη σύστασή σας καί είναι ανάγκη νά τήν συνοδεύει γιά νά τής δίνει νόημα, τήν οποία άν καί κληθήκατε από τόν Κύριο στό μέγα αξίωμα τής Αρχιερωσύνης γιά νά τήν κηρύττετε, ελάχιστους ακούμε νά τήν κηρύττουν, ανάμεσά τους καί οι δύο Αρχιερείς πού κάποιοι θέλετε νά εγκαλέσετε γιά ανυπακοή μέσω εισήγησης τής συνοδικής επιτροπής επί δογματικών καί νομοκανονικών ζητημάτων, τής οποίας μέλος είναι καί ο σεβασμιώτατος Μεσσηνίας, στού οποίου τίς σχετικές απαράδεκτες ακραίες θέσεις αναφερθήκαμε παραπάνω. Αυτή η άλλη λύση λοιπόν είναι η ΜΕΤΑΝΟΙΑ.
Οι θέσεις σας επί τού θέματος Άγιοι Μητροπολίτες, πλήν ελαχίστων, δέν είναι σοφές, ούτε συνετές. Όταν μπαίνουν στήν Εκκλησία οι πιστοί, δέν έρχονται πρωτίστως νά ακούσουν γιά εμβόλια, αλλά πώς νά σώσουν τήν ψυχή τους. Αντί νά τούς διδάσκεται αυτό, πού θά τούς φωτίσει, θά τούς ξεδιψάσει καί θά
τούς αναπαύσει μέσα στή κοσμική λαίλαπα τής εποχής μας, πού η αμαρτία έχει αποκορυφωθεί καί τείνει νά πάρει διαστάσεις καθολικής αποστασίας, εσείς διδάσκεται εμβόλια ως τήν μόνη λύση. Μά, τέλος πάντων, έχετε πραγματικά τυφλωθεί εντελώς; Καί μείς τυφλοί είμαστε, αλλά κάτι βλέπουμε αμυδρά.
Άν η αμαρτία όλων μας, πού ακόμη καί άνθρωποι άσχετοι μέ τήν Εκκλησία πού έχω μιλήσει παραδέχονται ότι είναι η πηγή αυτής τής επιδημίας, όπως καί τών άλλων μεγάλων κακών πού ζούμε στήν σημερινή εποχή μας,
παραμείνει αυτή ως έχει, χωρίς καμιά ειλικρινή μετάνοιά μας, καί νά κάνουμε όλοι τό εμβόλιο, πιστεύετε ότι θά πάμε όλοι πρός τό καλύτερο λόγω τού εμβολίου; Μά, άν παραμένουμε αμετανόητοι τί νά μάς κάνει τό εμβόλιο; Θά παρατείνει τήν ζωή μας; Ποιά ζωή μας, αυτή μέσα στίς αμαρτίες;
Τουλάχιστον, τόσοι πού πεθάναν μέσα στήν ταλαιπωρία τού κορονοϊού, θά έχουν σίγουρα ελαφρυντικά στήν άλλη ζωή, στό βαθμό πού υπέμειναν τήν δοκιμασία μέ υπομονή. Τό ζήτημα είναι νά σωθούμε μέ τά εμβόλια, πού όμως σέ τίποτα δέν θά μάς ωφελήσουν πραγματικά, άν συνεχίζουμε «χωρίς νά βάζουμε μυαλό»; Ή τό ζήτημα είναι νά ακούσουμε τό «θάρσει, τέκνον αφέωνταί σοι αι αμαρτίαι σου», καί μετά από αυτό άν θέλει ο Κύριος νά λάβουμε καί τήν σωματική θεραπεία μας, γιά τήν οποία βέβαια δέν είναι απαραίτητα οπωσδήποτε τά εμβόλια καί τά φάρμακα, αλλά μπορεί νά γίνει καί χωρίς αυτά. Μήπως ο Κύριος καί οι Απόστολοι κουβαλούσαν εμβόλια καί φάρμακα γιά τίς θεραπείες πού έκαναν; Καί ναί μέν, δέν περιμένω από τούς γιατρούς νά μού τό πούν πρώτα τό «αφέωνταί σοι αι αμαρτίαι σου», αλλά θά τό περίμενα νά τό ακούσω από τούς Ιεράρχες μας, αφού πρώτα άκουγα γιά μετάνοια.
Αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα διαψεύδει τίς προσδοκίες μου. Εκτός από τούς άγιους Μητροπολίτες Αιτωλοκαρνανίας Κοσμά καί Κυθήρων Σεραφείμ, αλλά καί τόν άγιο Κερκύρας Νεκτάριο πού ξεκαθάρισε πολύ ορθά καί εύστοχα ποιό θά πρέπει νά είναι τό περιεχόμενο τού κηρύγματος στήν Εκκλησία, αλλά καί τόν άγιο Καλαβρύτων Ιερώνυμο, πού διαφοροποιήθηκε από όλη αυτήν τήν καμπάνια «Κάντε τό εμβόλιο» μέσα στήν Εκκλησία πολύ λογικά καί συνετά, δέν ακούσαμε κανέναν άλλο νά εστιάζει στή ρίζα τού κακού καί όχι σέ
συμπτωματικές θεραπείες τής πραγματικής ασθένειάς μας, όπως είναι τά εμβόλια. Μέ αυτά καί άν κόβουμε τό ένα κεφάλι τής Λερναίας Ύδρας, στήν θέση του θά φυτρώσει άλλο, καί ένα καί περισσότερα, εκτός καί άν
κατακάψουμε όπως ο Ηρακλής μέ τούς δαυλούς τό κακό στήν ρίζα του, πράγμα πού μπορεί νά γίνει μόνο μέ τό κήρυγμα τής μετανοίας καί τήν ειλικρινή εφαρμογή της στή πράξη.
Άλλωστε, καί δέν μπορώ νά μήν τό αναφέρω αυτό τό βαρυσήμαντο ζήτημα σέ αυτή τήν επίσημη επιστολη, άν καί στή ΔΙΣ τόν Ιανουάριο παρακάμφθηκε τό ζήτημα τής χρήσης σειρών εμβρυακών κυττάρων ως μή χρησιμοποιηθέντα στό στάδιο παρασκευής τού εμβολίου από δύο συγκεκριμένες εταιρίες, ωστόσο καί από αυτές χρησιμοποιήθηκαν στό στάδιο δοκιμών, ενώ από τίς άλλες εταιρίες μέ τίς οποίες συνεργάστηκε η ελληνική πολιτεία, χρησιμοποιήθηκαν καί στά δύο στάδια. Προσωπικά, μέ απασχόλήσε πολύ αυτό τό θέμα τής συσχέτισης τού πιό αποτρόπαιου συνεχούς εγκλήματος πού βαραίνει τήν ανθρωπότητα μέ τήν παραγωγή κάποιων εμβολίων, καί μάλιστα αυτού γιά τήν νέα επιδημία τού κορωνοϊού, τήν οποία συσχέτιση δέν γνώριζα
μέχρι πέρυσι (από τά προηγούμενα δηλαδή άλλου είδους εμβόλια) καί έκτισα μιά επιχειρηματολογία πάνω στό θέμα πού όντως θά μπορούσε νά δικαιολογήσει βάσιμα τήν χρήση τών εμβολίων καί νά παρακάμψει αυτό τόν τεράστιο σκόπελο, υπέρ καί τής τοποθέτησης τής ΔΙΣ επί αυτού τού θέματος.
Ωστόσο, έστω καί άν είναι πιό επιτυχή από τήν αδύναμη καί ατυχή σχετική επιχειρηματολογία τού σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μεσογαίας, συνειδητοποίησα ότι δέν παύουν νά είναι επιχειρήματα ανθρώπινης λογικής, πού μπορούν νά χρησιμοποιηθούν γιά νά δικαιολογήσουν καί νά δώσουν ελαφρυντικά στίς επιλογές τού πλησίον, μπροστά στό φόβο τής απώλειας τής ιδίας ζωής του, όταν τουλάχιστον λειτουργεί εν άγνοια (καί γι αυτό ακριβώς αποφάσισα νά μήν τά δημοσιεύσω), αλλά δέν έχουν κανένα νόημα γιά όποιον
συνειδητοποιεί τό μέγεθος τής απώλειας ανθρώπινων ζωών στά ανθρώπινα σφαγεία τών παραδομένων γυναικολόγων καί μαιευτήρων, καί δέν μπορεί νά κάνει κανένα συμβιβασμό μέ αυτό. Πόσο παράδοξο πραγματικά, ενώ τέτοια φοβερά εγκλήματα τής σημερινής ανθρωπότητας (κάθε χρόνο σφαγιάζονται
περισσότερα έμβρυα από όσους άνθρωπους σκοτώθηκαν συνολικά στόν δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ενώ από τόν κορωνοϊό δέν έχουν πεθάνει συνολικά ούτε τό ένα δέκατο αυτών, μέ τούς περισσότερους από αυτούς πού θά πέθαιναν έτσι καί αλλιώς λόγω άλλων υποκείμενων νοσημάτων ή γήρατος) μάς οδηγούν ευθέως καί συντόμως στά παθήματά καί στά δεινά μας, όπως αυτή η επιδημία, τήν ίδια στιγμή προσπαθούμε νά τήν ξεπεράσουμε κάνοντας εμβόλια πού παρασκευάστηκαν ή δοκιμάστηκαν, χρησιμοποιώντας προϊόντα
αυτής τής μεγάλης αμαρτίας: «ώ γενεά άπιστος καί διεστραμμένη! έως πότε έσομαι μεθ υμών; έως πότε ανέξομαι υμών;»
Σάς ευχαριστώ σεβασμιώτατοι, αλλά προσωπικά τό αποφάσισα, δέν θά πάρω μέ οποιοδήποτε κόστος.
Μετάνοια άν έχετε, δώστε μου από αυτή, πού μού λείπει καί τήν χρειάζομαι. Αιτούμενος γονυπετής τίς ευχές καί τήν συγχώρεσή σας,
Βασίλειος Ευσταθίου