Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», 12-7-2021
Ι.Μ. ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ: Είναι κοινός τόπος καί αναμφισβήτητος ότι ο άνθρωπος γεννιέται μέ τήν φθαρτότητα καί τήν θνητότητα, δηλαδή ο οργανισμός του διακρίνεται από τήν φθορά, πού οδηγεί στόν θάνατο.
Η φύση συνδέεται μέ τήν φθίση, δηλαδή τόν μαρασμό, τήν παρακμή, γι’ αυτό αμέσως μέ τήν γέννησή του δέχεται τήν επιμέλεια τής ιατρικής επιστήμης.
Άλλωστε, η σύγχρονη μοριακή βιολογία έχει αποδείξει ότι μεταξύ τών 25.000 γονιδίων πού υπάρχουν στό DNA τού ανθρώπινου κυττάρου υπάρχουν καί τά γονίδια τής γηράνσεως, δηλαδή τού θανάτου, καί τά γονίδια τών σωματικών ασθενειών.
Δηλαδή, από τήν πρώτη στιγμή τής συλλήψεώς μας, έχουμε μέσα μας τήν φθαρτότητα καί τήν θνητότητα.
Η ιατρική επιστήμη μέ τήν φώτιση από τόν Θεό αντιμετωπίζει τήν φθαρτότητα, ακόμη πολεμά καί τόν θάνατο, χωρίς νά μπορή νά τόν νικήση, αλλά σίγουρα δημιουργεί ποιότητα ζωής στόν άνθρωπο, ώστε αυτός νά εργάζεται, νά ζή κατά τό δυνατόν σέ μιά σωματική ευεξία.
Αυτό γίνεται μέ τά φάρμακα καί τά εμβόλια. Έως τώρα πολλές ασθένειες αντιμετωπίσθηκαν μέ τά εμβόλια, πού όλοι μας από τήν βρεφική μας ηλικία έχουμε κάνει καί έτσι διατηρούμαστε στήν ζωή.
Δέν πρέπει νά γίνεται σύγχυση μεταξύ θεολογίας καί επιστήμης, γιατί διαφορετικό είναι τό έργο τής καθεμιάς, ούτε μεταξύ Εκκλησίας καί επιστημονικής κοινότητας.
Οι άγιοι δέχθηκαν τίς ευεργετικές ανακαλύψεις τής επιστήμης, αλλά καί οι επιστήμονες δέχθηκαν τίς ευεργετικές ενέργειες τής Εκκλησίας στήν εσωτερική τους ψυχική ειρήνη.
nafpaktoy neaΑυτό σημαίνει ότι άλλο είναι τό έργο τών Ιερέων καί τών εξομολόγων καί άλλο είναι τό έργο τών ιατρών.
Φυσικά καί πρέπει νά συνεργάζονται μεταξύ τους, γιατί διαφορετικά θά φθάσουμε σέ αντιλήψεις πού επικρατούσαν στόν Μεσαίωνα, τότε πού ταυτιζόταν η κλασική μεταφυσική μέ τήν δυτική σχολαστική θεολογία.
Γιά τά εμβόλια παρατηρώ ότι υπάρχει ένας σκεπτικισμός καί σέ αυτούς πού έχουν εμβολιαστεί στό παρελθόν γιά άλλες ασθένειες από τήν μικρή τους ηλικία καί γι’ αυτό ζούν, αλλά καί σέ αυτούς πού λαμβάνουν καθημερινά φάρμακα καί έχουν σχεδόν τήν πλήρη αναφορά τους στούς ιατρούς κάθε ειδικότητας. Πρόκειται γιά μιά καθαρά αντιφατική νοοτροπία.
Υπάρχει καί ένας «αθεολόγητος σκεπτικισμός» γιά τό θέμα αυτό, ότι δήθεν τά εμβόλια αναιρούν τήν Χάρη τού Βαπτίσματος, πού είναι πέρα ως πέρα βλάσφημη καί δείχνει έλλειμμα ορθοδόξου θεολογίας.
Στά ιατρικά θέματα ισχύουν οι αποφάσεις τών ιατρικών συλλογικών οργάνων. Βεβαίως υπάρχουν καί μεμονωμένες διαφορετικές απόψεις, αλλά τελικά θά δεχθούμε τίς απόψεις τών επιστημονικών συλλογικών οργάνων ως περισσότερο αυθεντικές.
Τό ίδιο γίνεται καί στόν εκκλησιαστικό χώρο. Δεχόμαστε τίς αποφάσεις τών Συνόδων στίς οποίες συνεργάζονται πολλοί Επίσκοποι καί παραθεωρούμε τίς μεμονωμένες φωνές.
Τό ίδιο ισχύει καί στά δογματικά θεολογικά θέματα. Γιά παράδειγμα, σέ Χριστολογικά θέματα αποφάνθησαν οι Οικουμενικές Σύνοδοι, τίς οποίες δεχόμαστε, παρά τό ότι υπάρχουν μεμονωμένοι Επίσκοποι καί θεολόγοι πού διαφωνούν.
Τελικά, τά εμβόλια πού χρησιμοποιούνται γιά τήν ασθένειεα covid-19 είναι ευεργετικά, σώζουν ανθρώπινες ζωές, παρά τίς μικρές παρενέργειες, καί έτσι πρέπει νά τά δεχόμαστε.
Όσα αντίθετα επιχειρήματα άκουσα μέχρι τώρα δέν μέ έχουν πείσει.
Καί βέβαια δέν μπορεί κανείς νά αρνήται τήν ωφελιμότητα τών εμβολίων, όταν παράλληλα χρησιμοποιή τά σύγχρονα επιτεύγματα τής τεχνολογίας, όταν καθημερινά χρησιμοποιεί ποικίλα φάρμακα, έχοντας τόν φόβο τού θανάτου, όταν έχη αναφορά στήν φιλαυτία του.
Επί τέλους, χρειάζεται σοβαρότητα.