Για το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Το δείπνο της Ευχαριστίας είναι ζωντανή ζύμη που ζυμώνει το νεκρωμένο φύραμα του κόσμου. Σκοπός της αναίμακτου θυσίας της Θείας Λειτουργίας, είναι να κοινωνήσουν και να λάβουν μέσα τους οι πιστοί Χριστιανοί, το άχραντο και Άγιο Σώμα και ζωοποιό Αίμα Του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Και γι’αυτό ο Ιερεύς δίδει την εντολή, λέγοντας Σώμα και Αίμα Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών και ζωής αιώνιον.
Η Θεία Κοινωνία είναι ο ουράνιος Άρτος, το Φάρμακο της Αθανασίας, το Ποτήριον της ζωής. Την μεγαλύτερη δύναμη ο Θεός την έχει επιρρίψει εις την Θεία Κοινωνία διότι είναι η ανωτέρα κατάστασης όλων των μυστηρίων, το θαυμασιοτέρον των θαυμάτων όλων. Είναι η απόλυτη υπέρβασις των όρων της φύσεως.
Ο Άρτος και το κρασί μετά την ευλογία και τον αγιασμό, γίνεται πραγματικό Σώμα= Σάρκα και πραγματικό Αίμα. Το Άφθαρτο Σώμα Του Ιησού και το Αίμα της πηγής της ζωής της αιώνιου.
Η Θεία Κοινωνία μέσα της έχει την Ανάσταση, την Ανάσταση εκείνη όπου ανασταίνει τους πεσμένους.
Η Ανάσταση μέσα από τα Τίμια Δώρα, δίνει ζωή, αφαιρεί κάθε ασθένεια, κατατροπώνει κάθε Ιό και μικροβιακό οργανισμό. Η Θεία Κοινωνία προσφέρεται για να δώσει χαρά στην ανθρώπινη υπόσταση και να αφαιρέσει κάθε λυπηρά και σκοτεινή κατάσταση, τόσο στον άνθρωπο, όσο και σε όλη την κτίση της φύσεως. Ιερό ρίγος διέρχεται ολόκληρο το σώμα, ολόκληρη την ύπαρξη κάθε απροκατάληπτου ένθεου ανθρώπου, ελεύθερου από ακολασίες και ηδυπάθειες όταν αισθάνεται την Θεία γεύση στο στόμα του.
Βέβαια μιλάμε για ανθρώπους ένθεους, ευσεβείς, φρουρούς των Ιερών και Οσίων και όχι χλιαρούς, γιαλατζί Χριστιανούς, που χωρίς να έχουν ποτέ γευθεί την Θεία Κοινωνία και χωρίς να έχουν εν ενεργεία πολιτεία Ιησού Χριστού, αμφισβητούν και χλευάζουν τα περί Θείας Κοινωνίας, λέγοντας και με θράσος ότι είναι φορέας μικροβίων και ιογενών καταστάσεων μέσω του σάλιου, όπως λένε όλοι αυτοί οι σαλιάρηδες που είναι βουτηγμένοι στο χρήμα στην ύλη, στην διαστροφή, στα πάθη.
Αντί να ανοίξουν τα τυφλά μάτια τους και να δουν πως η αγάπη του Χριστού, βρίσκεται εντός της Θυσίας Του που προσφέρεται μέσα από την Θεία Κοινωνία για να μας απελευθερώσει από κάθε κακία. Εκείνοι οι ανεγκέφαλοι τι κάνουν; Σπέρνουν μίσος και κακία ενάντια στον Ιησού Χριστό και σε όποιον ακολουθεί αυτόν. Πραγματικά εκπλήσσομαι μπροστά στο Μεγαλείο της Θυσίας και Αγάπης προς εμάς που έχει ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός.
Μιας αγάπης που είναι συνεχόμενη μέσα από κάθε Θεία Ευχαριστία. Συνάμα εκπλήσσομαι με την κακία και μοχθηρία όλων αυτών των δήθεν ειδικών και πολυξερήδηδων προς το πρόσωπο του Ιησού Χριστού και του Θείου δώρου του απέναντι στον άνθρωπο όπως είναι η πηγή της ζωής, Θεία Κοινωνία.
Εδώ έχω να πω, για όλους αυτούς, πως η φιλαργυρία και η κενοδοξία και γεμάτους κακία απέναντι στον Βασιλέα Ιησού Χριστού, που είναι το υπέρτατο ον της αγάπης και της προστασίας, δίδοντας Σώμα και Αίμα, για να θεραπεύσει και όχι για να σκοτώσει μεταδίδοντας ιούς. Αδελφοί μου. Όποιος δεν περάσει την πύλη της Θείας Ευχαριστίας, Θείας Κοινωνίας, μην περιμένει να περάσει την πύλη του Παραδείσου ( Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός ).
Για να λάβουμε την χάρη του Αγίου Πνεύματος, πρωτίστως χρειάζεται ενεργή, κατά συνείδηση συμμετοχή στην Θεία Λειτουργία και στην Θεία Κοινωνία, η οποία χαριτώνει και δίδει ζωή και δεν αφαιρεί όπως λέγουν οι ανεγκέφαλοι καρεκλοκένταυροι. Η Θεία Κοινωνία είναι η κορυφή των μυστηρίων. Άρα μπορεί να είναι αδύναμη, όπως θέλουν όλοι αυτοί οι τυχοδιώκτες πολιτικοί και οι πέριξ αυτών, που θέλουν να περάσουν στον λαό;
Εκείνος που κοινωνά τον Χριστό φωτίζεται, παίρνει το Θείο Φως μέσα του και αποκτά θερμότητα. Άρα ποιος ιός μπορεί να αντέξει στην θερμοκρασία την υλική; Εδώ μιλάμε περί Θείας Κοινωνίας όπως είναι και έχει την θερμότητα του ήλιου. Ψυχή που λέει πως αγαπά και πιστεύει στον Ιησού Χριστό, δεν μπορεί να μην κοινωνά και να μην παίρνει μέσα του τον Δημιουργό του.
Όσοι τρώγουν το Σώμα του και γεύονται το Αίμα Του, Εκείνον γεύονται όπως κάθεται στον ουρανό και τον προσκυνούν οι Άγγελοι που είναι μέσα στην άφθαρτη δύναμη, εκείνη την δύναμη που δεν έχει αρρώστιες και ιούς. Μας δίδεται απλόχερα, χαρίζοντας το Σώμα Του κι εμείς χλευάζουμε; Υβρίζουμε; Ειρωνευόμαστε και αστεϊζόμαστε; Τι ασυγκινησία, τι αναισθησία, τι προστυχιά και τι απανθρωπιά; Έχουμε και απορία για ποιόν λόγο έχουμε δεινά; Σεισμούς, τσουνάμι, ιούς, πείνα; Φυσικότατο είναι.
Αδελφοί μου, όσο ποτέ άλλοτε ήρθε ο καιρός να τον αποκτήσουμε μέσα μας, να τον αναζητήσουμε ως το πλέον πολύτιμο και λαμπρό μαργαριτάρι.
Το Σώμα και το Αίμα Του είναι το φως, είναι η πνοή ζωής, είναι το φάρμακο αθανασίας, είναι αγαλλίαση.