Θεία Κοινωνία: Μια δυσάρεστη έκπληξη με περίμενε σήμερα: είδα το απόγευμα την κρατική τηλεόραση ΕΡΤ να παρουσιάζει φωτογραφίες από έναν παπά στο Κουκάκι να κοινωνά δύο παιδάκια, λες και ήταν ο μεγαλύτερος εγκληματίας και τον κ. Χαρδαλιά να εκτοξεύει μύδρους εναντίον του ότι δεν θα αφήσει το «έγκλημα» ατιμώρητο.
Του Γιάννη Παπανικολάου
Παρόμοιο «έγκλημα» παρουσίασε η κρατική τηλεόραση να έχει γίνει και στην Κέρκυρα με την λιτανεία του αγίου Σπυρίδωνα μέσα στην Μητρόπολη (πού να τολμούσε ο Δεσπότης να βγει και έξω από τον ναό!!).
Όλα αυτά δεν μπορούμε εμείς οι χριστιανοί να τα προσπεράσουμε έτσι.
Έχει εκφραστεί η άποψη ότι δεν πρέπει η Εκκλησία να πάει ενάντια στην Πολιτεία για το κλείσιμο των Εκκλησιών και τα άλλα μέτρα, για διάφορους λόγους.
Ένας από τους λόγους που έχω ακούσει είναι ότι ο λαός είναι σε ποσοστό 90% υπέρ των μέτρων, και μάλιστα υπέρ των μέτρων για την Εκκλησία, τους κλειστούς ναούς κ.λπ.
Στο σημείο αυτό θα σημειώσω ότι την μόνη σχετική δημοσκόπηση που είδα ήταν σε μεγάλης κυκλοφορίας site.
Το δημοσίευμα είχε με πηχιαίο τίτλο, ανάμεσα στους άλλους μεγάλους τίτλους, ότι το 90% των Ελλήνων αποδέχονται τα μέτρα της Κυβέρνησης για τις εκκλησίες.
Διάβασα όλο το άρθρο για να δώ το ερώτημα της δημοσκόπησης για την Εκκλησία και τα ακριβή πσοοστά των αποτελεσμάτων.
Με έκπληξη διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε κανένα ειδικό ερώτημα για την Εκκλησία!
Αναγκάστηκα να ανατρέξω στο site της εταιρείας δημοσκοπήσεων, μήπως ο δημοσιογράφος που έκανε το δημοσίευμα είχε ξεχάσει να πάρει από εκεί τα σχετικά αποτελέσματα. Όμως και εκεί δεν υπήρχε καμία ερώτηση ειδικά για το κλείσιμο των ναών!
Μου είπαν κάποιοι ότι, εάν υπήρχε ένα τέτοιο ερώτημα, το 70% του λαού θα ήταν υπέρ του Κράτους και κατά της Εκκλησίας.
Τους απήντησα ότι, εάν το ερώτημα διατυπωνόταν απλά «συμφωνείτε με τα μέτρα για τις εκκλησίες», ίσως.
Εάν όμως υπήρχε η τριπλή επιλογή:
Συμφωνείτε με τα μέτρα για τις εκκλησίες: «1. Ναι, 2. Όχι. 3. Θα μπορούσαν Πολιτεία και Εκκλησία να βρουν μία καλύτερη λύση», είμαι βέβαιος ότι το 70% θα κέρδιζε η δεύτερη και τρίτη επιλογή μαζί.
Αυτή είναι η πραγματικότητα, που βιώνουμε και στην ιστοσελίδα μας και είμαστε υποχρεωμένοι να την μεταφέρουμε.
Ο απλός κόσμος, τουλάχιστον ο κόσμος της Εκκλησίας, αισθάνεται προδομένος από την Πολιτεία όχι γιατί πήρε αυστηρά μέτρα για τις εκκλησίες, αλλά διότι δεν έκανε κάτι καλύτερο από αυτό που έκανε, ενώ θα μπορούσε να κάνει επάνω στο θέμα αυτό, ώστε και η δημόσια υγεία να μη κινδυνεύσει και οι χριστιανοί να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους, και μάλιστα στις άγιες αυτές ημέρες.
Διότι το ξεκίνημα με την απαγόρευση των ιεροπραξιών, οι οποίες μάλιστα μπορούν να τελούνται ακόμη και από δύο άτομα, τον παπά και τον ψάλτη, δείχνει τουλάχιστον απροθυμία να περιοριστεί το δικαίωμα της ατομικής θρησκευτικής ελευθερίας μέχρι εκεί που αρχίζει ο κίνδυνος της δημόσιας υγείας.
Η λογική αυτού που εμπνεύστηκε αυτό το νομικό έκτρωμα, εάν εξεταστεί στην ουσία της, είναι στην πραγματικότητα: επειδή η («υπέρμετρη») χριστιανική πίστη μπορεί να οδηγήσει κάποιον να παραβιάσει τα μέτρα κατά της πανδημίας και να βγει στις εκκλησίες να συγχρωτιστεί με άλλους πιστούς και να κινδυνεύσει όλη η κοινωνία, άρα είναι επικίνδυνη η ίδια η πίστη, και άρα μου επιτρέπεται να την απαγορεύσω, αφού κινδυνεύει το κοινωνικό σύνολο. Δεν αναζητεί να βρει σε ποιο σημείο μπορούν να εκτελεστούν τα θρησκευτικά καθήκοντα, χωρίς να βλαφθεί η δημόσια υγεία, αλλά είναι η λογική: «πονάει χέρι, κόψει χέρι».
Ταυτόχρονα ο λαός μας αισθάνεται προδομένος και από το μεγαλύτερο μέρος της Ιεραρχίας του, διότι δεν έκανε κάτι για να πετύχει το κάτι περισσότερο από αυτό που γίνεται τώρα.
Για δε τήν Θεία Κοινωνία τί να πεί κανείς;
Η Εκκλησία ανέχεται τις διώξεις κληρικών της γιατί μετέδωσαν τα άχραντα μυστήρια;
Όταν είναι γνωστό και πανθομολογούμενο ότι ο αγιασμός δηλαδή το απλό διαβασμένο νερό, δεν χαλάει, έστω και αν περάσουν αρκετά χρόνια, τί μπορεί να πει κανείς για την Θεία Κοινωνία;
Και να κλείσω με ένα απλό ερώτημα:
Σήμερα απαγορεύτηκε η Θεία Κοινωνία εξαιτίας του κορονοϊού.
Τί κωλύει την Πολιτεία να απαγορεύσει αύριο την Θεία Κοινωνία, επικαλούμενη ότι υπάρχει ο κίνδυνος μετάδοσης άλλων θανατηφόρων μεταδοτικών ασθενειών;
Η αρχή έγινε.
Ο κορονοϊός είναι η μοναδική επικίνδυνη μεταδοτική ασθένεια;
Δεν υπάρχουν ή δεν θα υπάρξουν και άλλες;
Γιατί να αποδεχθούμε την παύση της Θείας Κοινωνίας εξαιτίας του κορονοϊού και όχι εξαιτίας των άλλων ασθενειών, που υπήρξαν, υπάρχουν και θα υπάρξουν;
Έχουμε οδηγηθεί λοιπόν σε μία επικίνδυνη ατραπό, η οποία δοκιμάζει την πίστη μας και δεν γνωρίζουμε πού θα μας βγάλει.