Το απόγευμα της Κυριακής 15 Δεκεμβρίου 2019, 8ηςημέρας των Εορτίων του Ιερού Ναού του Αγίου Ελευθερίου οδού Αχαρνών, πραγματοποιήθηκε η Λιτάνευσητής Ιεράς Εικόνος χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωροθέου Β ́.
Οπως αναφέρει ανακοίνωση εκ του Ιερού Ναού, κατά τη διαδρομή στους δρόμους της ενορίας συνόδευσαν πλήθος ιερέων, εκπρόσωποι της πολιτικής και δημοτικής εξουσίας, μαθητές και μαθήτριες των σχολείων της ενορίας, των κατηχητικών σχολείων και λαού. Η λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος ακολούθησε τη διαδρομή της λιτανείας: Αχαρνών -Μηλιαράκη -Πρετεντέρη -Βουτυρά -Τσούντα –Αχαρνών και προπορευόταν το Στρατιωτικό Σώμα Εφέδρων Αξιωματικών κρατώντας την ελληνική σημαία και τα μέλη του Συλλόγου Θρακιωτών Αθηνών ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές, όπως και τα παιδιά των κατηχητικών σχολείων συνόδευσαν την εικόνα.
Όταν η πομπή κατέληξε στον Ιερό Ναό, ο προιστάμενος του, Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεμιστοκλής Χριστοδούλου εξέφρασε τις ευχαριστίες του σ’ όσους ήσαν παρόντες στην ιερά πανήγυρη και σ’ όσους βοήθησαν και συνεχίζουν να βοηθούν τις ημέρες των Εορτίων. Εξέφρασε ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκτάριο και στον Μητροπολίτη Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωρόθεο Β ́ καθώς και στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμον Β ́. Παρακάλεσε τον χοροστατούντα κ. Δωρόθεο να ανάψει μία λαμπάδα στην Μεγαλόχαρη της Τήνου για όλους τους ενορίτες και την περιοχή των Πατησίων που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες αλλά παρά ταύτα αγαπούν τους πάντες έμπρακτα (μετανάστες, σεισμόπληκτους της Αλβανίας). Στην συνέχειατελέσθηκε Μέγας Πανηγυρικός Μεθέορτος Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του ΣεβασμιωτάτουΜητροπολίτου Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωροθέου Β ́.
Ακολούθησε Ιερά Παράκλησις εις τον Άγιον Ένδοξον Ιερομάρτυρα Ελευθέριον και την Μητέρα Αυτού Ανθίαν και τα Εγκώμια των Αγίων. Έψαλε ο Γυναικείος Βυζαντινός Χορός (ΓΥ.ΒΥ.Χ.)υπό την διεύθυνσιν της κ. Μύριαμ Μαρίνου.Κατόπιν οι Ιερείς και οι Ψάλτες έψαλαν τα Ευλογητάρια των Αγίων. Οι πλούσιες λατρευτικές εκδηλώσεις περιελάμβαναν την Ομιλία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Ευστρατίου Δελατόλα, Προισταμένου του Ιερού Ναού Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Πεύκηςμέ θέμα: «Άσκηση: Τρόπος ζωής ολίγων η πολλών;».
Ο ομιλητής αρχικά εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμον Β ́ και τον Προιστάμενον του Ιερού Ναού π. Θεμιστοκλή Χριστοδούλου. Τόνισε ότι όπως ενδιαφερόμαστε να ασκηθούμε για την καλυτέρευση και διατήρηση της σωματικής μας υγείας και αναζητούμε το κατάλληλο γυμναστήριο, έτσι πρέπει να ενδιαφερόμαστε για την άσκηση της ψυχής μας γιατί είναι πιο σημαντική η ψυχική μας υγεία. Γιατί όσο κι αν ξεκουράζουμε το σώμα, εάν η ψυχή μας είναι κουρασμένη και ασθενής, τότε και το σώμα μας θα παραμένει αδύνατο. Η άσκηση της ψυχής μας μπορεί να γίνει στο γυμναστήριο του Χριστού, την Εκκλησία, το λεγόμενο πνευματικό νοσοκομείο κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Αφορά όλους τους ανθρώπους, μικρούς και μεγάλους, έγγαμους και αγάμους, γιατί ο Λόγος του Θεού είναι Ενας και μοναδικός για όλους τους ανθρώπους. Και για τον Θεό δεν μετράει τόσο πολύ το αποτέλεσμα, αλλά η προσπάθεια, η διάθεση να αγωνιστούμε.
[irp posts=”537195″ name=”ΣΥΡΟΣ: Στον Αγιο Σπυρίδωνα ο Μητροπολίτης Δωρόθεος (ΦΩΤΟ)”]
Αυτή η προσπάθεια, ο πνευματικός αγώνας γίνεται:
α) με προσευχή κατ’ ιδίαν, η οποία είναι προσωπική, ενσυνείδητη με τα χείλη της ψυχής μας και πρέπει να περιλαμβάνει την παράκληση της Παναγίας, το Μικρό Απόδειπνο με τους Χαιρετισμούς, το “Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με” συνοδευόμενο με το Σύμβολο του Σταυρού και το κομποσχοίνι μας. Αυτά τα φοβάται ο διάβολος.
β) με τακτικό εκκλησιασμό, προσευχή και συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας και κυρίως με καθαρή εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία, τα κατεξοχήν φάρμακα της ψυχής που εκτοπίζουν το άγχος και τα ψυχοφάρμακα των ψυχιάτρων.
γ) νηστεία
δ) μελέτη της Αγίας Γραφής καθημερινή
ε) ελεημοσύνη και
στ) συγχωριτικότητα
Ο δρόμος της άσκησης δεν είναι τρόπος μαγικός, αλλά δρόμος προσωπικού ενσυνείδητου καθημερινού αγώνα, τρόπος ζωής, τον οποίο ακολούθησαν όλοι οι άγιοι της Εκκλησίας, όπως και ο Άγιος Ελευθέριος με σκοπό την σωτηρία μας.