“Στηρίζουμε τη θρησκευτική ταυτότητα της μειονότητας θα πει ο γεν. γραμματέας θρησκευμάτων που βρίσκεται στην Κομοτηνή”
Του Δήμου Μπακιρτζάκη
Ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής στην συνέντευξή του στο «Χ» απαντά σε ερωτήσεις πρώτη γραμμής ανεξαρτήτως δυσκολίας δείχνοντας ότι το κράτος ακολουθεί μια προστατευτική διαδικασία, με σαφή τήρηση νόμων και Συντάγματος όσον αφορά την μειονότητα και την εξέλιξή της. Δημοσιεύουμε ένα απόσπασμα της χθεσινής συνέντευξής του.
Χρόνος: Αναφορικά με τις αντιδράσεις την ώρα που δεν έχουμε δασκάλους το κράτος βρίσκει λεφτά για τους ιεροδιδασκάλους…
-Ο καθένας κρίνεται από αυτά που λέει και κυρίως κρίνεται από αυτά που κάνει. Έχουμε δημοκρατία στην χώρα μας αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έχουμε ελευθερία του λόγου. Στην χώρα αυτή δεν τιμωρούνται αυτά που λες τιμωρούνται αυτά που κάνεις. Δεν θα θυσιάσουμε την ελευθερία του λόγου στη λογική ότι κάποιος ασκεί πολιτική λέγοντας πράγματα που δεν ισχύουν. Έτσι είναι σε όλο τον κόσμο γιατί εδώ να γίνει διαφορετικά. Έχουν κάθε δικαίωμα να λένε ότι θέλουν . Εμείς απαντάμε με συγκεκριμένες πράξεις. Μπορεί να έχουν γίνει και λάθη , γι’ αυτό είμαστε εδώ για να ακούσουμε δίκαιες κριτικές να τις λάβουμε υπ’ όψιν μας και να αλλάξουμε τα πράγματα προς τα καλύτερο.
Το 2007 υπήρχαν δίκαιες κριτικές γι’ αυτό αλλάξαμε τον νόμο. Η Ελλάδα που είναι το μοναδικό κράτος στην ΕΕ που επιτρέπει στους Μουσουλμάνους να επιλέγουν τη Σαρία για τα προσωπικά τους οικογενειακά τους ζητήματα. Η Ελλάδά που ψήφισε ειδικό νόμο για τα τεμένη που τα χαρακτηρίζει όπως τις εκκλησίες και τις εβραϊκές συναγωγές, που προβλέπει την διδασκαλία του ιερού κορανίου στα δημόσια σχολεία. Γιατί αυτά δεν είναι πράγματα που βοηθάνε δεν είναι πολιτικές που αναγνωρίζουν όχι μόνο το θέμα της ισοτιμίας που είναι αυτονόητο από το ελληνικό Σύνταγμα αλλά που στηρίζουνε τη θρησκευτική ταυτότητα της μειονότητας. Αν τους ενοχλεί η υποστήριξη της θρησκευτικής ταυτότητας της μειονότητας μπορούν να το πουν δημόσια και θα κριθούν γι’ αυτό. Υποχρέωση μας είναι να υποστηρίξουμε με κάθε τρόπο όπως επιβάλλει το Σύνταγμα μας τη θρησκευτική ταυτότητα των Μουσουλμάνων συμπολιτών μας. Είναι καθήκον μας. Σε ποιο άλλο μουσουλμανικό κράτος η πολιτεία παραχώρησε σε επιτροπή μόνο από μουσουλμάνους το δικαίωμα να αποφασίσουν και να προσλάβουν διδασκάλους. Σε κανένα. Εμείς πρωτοπορούμε . Ο δρόμος όταν πρωτοπορείς είναι γεμάτος και παγίδες και ευκαιρίες. Το αν θα εκμεταλλευτούμε τις δεύτερες ή αν θα πέσουμε στις πρώτες κρίνεται από όλους μας όχι μόνο από έναν. Όπως και ότι έγινε είναι συνολική επιτυχία όχι ενός ατόμου.
Χρόνος: Ηγέτης ακροδεξιού κόμματος έθεσε το ζήτημα της αμοιβαιότητας; Δεν υπάρχουν λέει θρησκευτικές ελευθερίες εδώ, στην εκπαίδευση γίνονται πράγματα που δεν τα εγκρίνουμε και καταλήγει ότι «πρέπει να λάβουμε μέτρα για τους Ρωμιούς της Πόλης».
-Η λογική της αμοιβαιότητας είναι πολύ ενδιαφέρουσα αλλά ξέρετε αν αρχίσει κάποιος να μιλάει με αριθμούς και στοιχεία τότε η συζήτηση θα γίνει πολύ δύσκολη για τους μουσουλμάνους Έλληνες πολίτες που ζουν στην Θράκη. Εμείς δεν είμαστε ένα κράτος που διώκει . Βεβαίως και γνωρίζουμε τι γίνεται αλλά αυτό που προέχει είναι το ελληνικό Σύνταγμα το οποίο είναι σαφέστατο και αυτό μας διαφοροποιεί . Εγώ δεν θα ήμουν καθόλου περήφανος ως Έλληνας εάν μιμούμασταν πρακτικές και λογικές άλλων κρατών που δεν ανήκουν σε αυτό που εμείς αντιλαμβανόμαστε ως δημοκρατική σειρά ανθρωπίνων δικαιωμάτων. . Δεν ενθυμούμε να λέει στο Ευαγγέλιο πουθενά σφάξε άμα σε σφάζουνε… Άλλα έχει πει ο Ιησούς τον οποίο εμείς τουλάχιστον ακολουθούμε.. Το ελληνικό σύνταγμα είναι σαφέστατο, μιλάμε για Έλληνες πολίτες και είναι υποχρέωση και καθήκον του ελληνικού κράτους να υπερασπίζεται, να προφυλάσσει και να εγγυάται ως ο μόνος εγγυητής των δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών.
Χρόνος: Γιατί δεν τέθηκε συνολικά το θέμα των Μουφτήδων και έχουμε το φαινόμενο των ψευτομουφτήδων;
-Είμαστε μία δημοκρατική χώρα. Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας αν 10 φίλοι μου συμφωνήσουν ότι είμαι ο θρησκευτικός τους ηγέτης, θα γίνω θρησκευτικός ηγέτης. Αυτό προβλέπουν το Σύνταγμα μας και οι Νόμοι μας. Συνεπώς οι συγκεκριμένοι θρησκευτικοί λειτουργοί στο μέτρο που υφίστανται άνθρωποι που τους αναγνωρίζουν ως «θρησκευτικούς» τους ηγέτες είναι «θρησκευτικοί ηγέτες». Αυτό δεν τους κάνει Μουφτήδες. Στην ελληνική έννομη τάξη ο Μουφτής είναι εκείνος που έχει και το δικαίωμα εφαρμογής στη Σαρία. Αυτή είναι η διαφορά. Εάν δεν θέλει κάποιος τη Σαρία δεν έχει πάρα να το δηλώσει να το πει καθαρά δεν θέλουμε την Σαρία, δεν μας ενδιαφέρει η Σαρία και να καταργηθεί. Σε αυτή την περίπτωση αντιλαμβάνεστε ότι αλλάζει όλη η συζήτηση για το θέμα.
Στο μέτρο όμως που κάποιος θέλει να διατηρήσει το δικαίωμα της Σαρίας και αυτό θα το αποφασίσει η μουσουλμανική μειονότητα είναι προφανές ότι το αίτημα να εκλέγεται κάποιος, δηλαδή να συγκεντρώσει στο ίδιο πρόσωπο τη θρησκευτική, την πολιτική γιατί αν ψηφίζουμε όλοι είναι πολιτικός εκπρόσωπος και τη δικαστική εξουσία αυτό δεν έχει καμία σχέση με δημοκρατική χώρα. Άλλα καθεστώτα φέρνει στο μυαλό τα οποία είναι σαφές ότι δεν θα λειτουργήσουν προς όφελος κανενός. Εμείς είμαστε ανοιχτοί σε συζητήσεις , αλλά σε συζητήσεις αρχών . Ανατολίτικα παζάρια του τύπου το θέλω κι αυτό το θέλω κι εκείνο το θέλω κι τα΄άλλο τα θέλω όλα μαζί και μην κάνεις τίποτα μέχρι να λύσεις το μεγάλο θέμα, σημαίνει μία ακινησία που είναι εις βάρος των μουσουλμάνων συμπολιτών μας και κατ’ επέκταση της πατρίδας».