Από τον Νίκο Σταυρουλάκη
Συνεχίζεται απροκάλυπτα η τουρκική διείσδυση στη Θράκη, με τους εντεταλμένους φορείς «ήπιας ισχύος» της Αγκυρας να παρεμβαίνουν σε κάθε πτυχή της κοινωνικής ζωής στην ακριτική περιοχή, προωθώντας (όχι πλέον κρυφά) τα τουρκικά αποσχιστικά σχέδια.
Λίγες μέρες μετά την αποκαθήλωση των νόμιμων μουφτήδων, η διαβόητη τουρκική οργάνωση ΤΙΚΑ (Τουρκική Υπηρεσία Συντονισμού και Συνεργασίας) «κανόνισε» για την επιμόρφωση μουσουλμάνων δασκάλων (εκπαιδευτικοί λειτουργοί που διδάσκουν σε μειονοτικά σχολεία της Θράκης μουσουλμάνους Ελληνες πολίτες), φιλοξενώντας τους στην Αδριανούπολη, έδρα του τουρκικού «Πανεπιστημίου Θράκης» (TÜ – Trakya Üniversitesi), το οποίο, μάλιστα, ανέλαβε να διεκπεραιώσει το επιμορφωτικό πρόγραμμα.
Οπως μεταδίδουν θρακικά μέσα ενημέρωσης, 31 δάσκαλοι από τη δυτική Θράκη, με τη στήριξη διάφορων τουρκο-φορέων, μετείχαν σε πρόγραμμα μετεκπαίδευσης που οργανώθηκε στην έδρα του πανεπιστημίου στην Αδριανούπολη. Εκτός της ΤΙΚΑ, το πρόγραμμα στηρίχθηκε από τη διεθνή οργάνωση «Γυναίκες και Δημοκρατία» (ΚΑDEM – Kadın ve Demokrasi Derneği), στην οποία αντιπρόεδρος είναι η μικρή (33χρονη) κόρη του Ταγίπ Ερντογάν, η Σουμεγιέ Ερντογάν, από το ίδιο το τουρκικό «Πανεπιστήμιο Θράκης», ενώ, φυσικά, το πρόγραμμα τελεί υπό τη σκέπη του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής.
Οπως έγινε γνωστό, οι δάσκαλοι επιμορφώθηκαν με βάση το λεγόμενο πρόγραμμα STEM, που εξειδικεύει γνωστικά πεδία στους τομείς της Φιλολογίας, των Μαθηματικών, της Τεχνολογίας και της Μηχανικής, στους οποίους καταρτίστηκαν από ειδικούς προκειμένου να ανταποκριθούν καλύτερα στο εκπαιδευτικό έργο τους.
Ποιος είναι ο λόγος Ελληνες μουσουλμάνοι δάσκαλοι, που διδάσκουν Ελληνες πολίτες σε σχολεία της ελληνικής επικράτειας, να επιμορφώνονται και μάλιστα «ομαδικά» στα τουρκικά πανεπιστήμια με την «άδεια» του ελληνικού κράτους;
Γιατί οι μουσουλμάνοι δάσκαλοι σε ελληνικά μειονοτικά σχολεία πρέπει να επιμορφωθούν σε τουρκικά συστήματα; Τι εξυπηρετούν οι σχολές μουσουλμανικών (έστω και τουρκικών) σπουδών στα ελληνικά πανεπιστήμια, όπως το ελληνικό Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης; Τι καταλαβαίνει το υπουργείο (Εθνικής) Παιδείας από τις κινήσεις αυτές των τουρκικών φορέων; Οτι τα τουρκικά πανεπιστήμια συνδράμουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε αδυναμίες του; Γιατί οι μουσουλμάνοι δάσκαλοι της Θράκης πρέπει να μεταφέρουν στην Ελλάδα τουρκικά πρότυπα;
Μα, γιατί η επιμόρφωση, όπως την καταλαβαίνουν το τουρκικό προξενείο και οι εντολοδόχοι της Τουρκίας στην ελληνική Θράκη, δεν έχει να κάνει με καθαυτή την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών λειτουργών, αλλά με τους μεγαλοϊδεατισμούς, τον αναθεωρητισμό και τις επεκτατικές διαθέσεις της Αγκυρας σε βάρος της χώρας μας.
Τις απαντήσεις δίνουν οι ίδιοι οι επινοητές και επικεφαλής των επιμορφωτικών προγραμμάτων, που δεν κρύβουν τους σκοπούς τους, όπως ο πρύτανης του TÜ Ερχάν Ταμπάκογλου, ο οποίος στον χαιρετισμό υποδοχής των δασκάλων ανέφερε πως «η δυτική Θράκη και οι ομογενείς εκεί είναι τμήμα της περιοχής της καρδιάς μου»!
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Tourkikanea.gr, o Ερχάν Ταμπάκογλου, αφού σημείωσε ότι σε όλο τον κόσμο υπάρχει έντονο αίτημα για μετεκπαίδευση στο πρόγραμμα STEM (τι πρωτότυπο εισάγει αυτό το πρόγραμμα που δεν μπορεί να διεκπεραιώσει ελληνικό πανεπιστήμιο;), πρόσθεσε απροκάλυπτα ότι το TÜ, που με τέτοιες πρωτοβουλίες έχει γίνει διάσημο, «πραγματοποιεί το πρώτο βήμα αναφορικά με το όραμά μας για τα Βαλκάνια»!
«Το όραμα αυτό συμπληρώνεται με τη συμμετοχή των Δυτικοθρακιωτών ομογενών δασκάλων μας και το TÜ καθημερινά αυξάνει τους φοιτητές του από διάφορες χώρες και ιδιαίτερα από τα Βαλκάνια» συμπλήρωσε ο κ. Ταμπάκογλου, αποκαλύπτοντας πως «αυτό το όραμα, με θέμα την εκπαίδευση STEM, έχει εστιαστεί στα Βαλκάνια και στη δυτική Θράκη»!
Ο πρύτανης Ερχάν Ταμπάκογλου είναι γνωστός για τις απόψεις του στις ελληνικές εκπαιδευτικές Αρχές της περιοχής. Είναι ο άνθρωπος που δηλώνει προς τους φιλοξενούμενους φοιτητές από τη Θράκη πως «η δυτική Θράκη είναι ένα δικό μας κομμάτι, ένα δικό μας όργανο. Δεν τη βλέπουμε ως κάτι διαφορετικό από εμάς. Ως TÜ κινούμαστε ανάλογα με το τι μας αναλογεί και την ωφέλεια που θα αποκομίσουμε. Τον όρο “ξένος φοιτητής” εγώ γενικά δεν τον χρησιμοποιώ. Εγώ μιλάω για τους δικούς μας φοιτητές. Και εγώ ως γόνος οικογένειας μεταναστών από τα Βαλκάνια πιστεύω πως οφείλουμε χρέος σε εσάς, ως εναπομείναντες φρουρούς στα τζαμιά και τα νεκροταφεία μας. Για αυτό ό,τι θέλετε πείτε το να το κάνουμε».
Ενα πανεπιστήμιο σε ρόλο Δούρειου Ιππου!
το επιμορφωτικό πρόγραμμα, που πραγματοποιήθηκε με τον συντονισμό του λεγόμενου «Φορέα Εξωτερικών Σχέσεων» του TÜ, φιλοξενήθηκε στην πτέρυγα Μεχμέτ Ακίφ Ερσόι της Παιδαγωγικής Σχολής του τουρκικού «Πανεπιστημίου Θράκης». Πήραν μέρος και απόφοιτοι εκπαιδευτικοί από το Πανεπιστήμιο Αδριανούπολης, που διδάσκουν σε μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Το TÜ απορροφά κάθε χρόνο εκατοντάδες μειονοτικούς αποφοίτους Μέσης Εκπαίδευσης, παρέχοντας στέγη, διαβίωση και μέσα, την ώρα που η φοίτηση σε ελληνικά πανεπιστήμια κοστίζει έναν ολόκληρο μισθό στην ελληνική οικογένεια.
Οι δάσκαλοι έπειτα από εκπαίδευση μίας εβδομάδας οδηγήθηκαν σε ταξίδι αναψυχής στην Κωνσταντινούπολη, το οποίο περιελάμβανε επισκέψεις στο Κέντρο Επιστημών İTÜ, στα εργαστήρια STEM του πανεπιστημίου Αϊντίν της Κωνσταντινούπολης και σε άλλα αξιοθέατα τουρκικού ενδιαφέροντος.
Τα σεμινάρια σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της Τουρκίας για εν γένει εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε μειονοτικά σχολεία χωρών από τα Βαλκάνια αποτελούν πάγιο αίτημα της Αγκυρας, τα οποία η τουρκική πλευρά θέτει επιτακτικά μαζί με τα άλλα γνωστά αιτήματα για την εκλογή των θρησκευτικών λειτουργών της μειονότητας, τα δίγλωσσα σχολεία κ.ά., τα οποία αργά αλλά σταθερά ικανοποιεί το υδροκέφαλο κράτος των Αθηνών, υπό την πίεση αιφνίδιων γεγονότων και τακτικών που προσπαθεί να «εξουδετερώσει» με παροχές προς τη δήθεν «τουρκική» μειονότητα της Θράκης.