Αξιολογήσεις εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων, το μάθημα των Θρησκευτικών, το Εθνικό Σχέδιο Επιμόρφωσης, αλλά και τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνέντευξης του υπουργού Κώστα Γαβρόγλου που παραχώρησε στην εκπομπή «Βρε καλώς τους» στο Ραδιόφωνο 24/7 στους 88,8.
Ως προς το μάθημα των Θρησκευτικών, ο υπουργός Παιδείας, αφού αναφέρθηκε σύντομα στο «ιστορικό» της διαμάχης με την Εκκλησία, αφού μίλησε για την ανάγκη αλλαγής προγραμμάτων σπουδών και εκσυγχρονισμού του περιεχομένου σε όλα τα μαθήματα (βάσει αναγκών της κοινωνίας, των εκπαιδευτικών, αλλά και ερευνών), κατέστησε σαφή τη διαδικασία υλοποίησης των αλλαγών.
«Αρχικά έρχεται η πρόταση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την οποία συζητάμε με τους ενδιαφερόμενους φορείς και για ένα με δύο χρόνια πειραματιζόμαστε. Δηλαδή, δεν καταλήγουμε από την αρχή στα βιβλία, αλλά έχουμε τους Φακέλους του Μαθητή, για να μπορέσει να αξιολογηθεί το περιεχόμενο. Τέλος, με βάσει τις αξιολογήσεις, καταλήγουμε στο νέο βιβλίο που παραμένει το ίδιο για κάποια χρόνια. Το ίδιο κάναμε και στα Θρησκευτικά. Συζητήσαμε αρχικά με την τριμελή Επιτροπή της Ιεράς Συνόδου, καταλήξαμε σε ορισμένα θέματα που αποτυπώθηκαν στο Φάκελο του Μαθητή και είμαστε στη διαδικασία που θα δούμε ποια θα θελήσουν αλλαγές και ποια όχι».
[irp posts=”418160″ name=”Ο Γαβρόγλου τα… ρίχνει στην Ιεραρχία για τα Θρησκευτικά”]
«Καταλήξαμε με την Εκκλησία σε κάτι κοινό, όχι 100% σε αυτό που πρότεινε η Εκκλησία, ούτε σε αυτά που 100% προτείναμε εμείς», διευκρίνισε ο υπουργός και μίλησε για συμβιβαστικές λύσεις που ισχύουν τόσο στο μάθημα της Ιστορίας, όσο και στο μάθημα των Αρχαίων. «Σε πολλές εκφράσεις του κοινωνικού μας βίου, φοβόμαστε τις συναινέσεις. Και αυτό σημαίνει ότι ζούμε με τις διαφορές μας. Το έχω πει και με τον Αρχιεπίσκοπο και με την Εκκλησία, όλοι το δέχονται. Και εν προκειμένω, όλοι δεχόμαστε ότι πρέπει να ξεκολλήσουμε από το προηγούμενο καθεστώς, αλλά το πού θα ισορροπήσουμε είναι ιδεολογικά και κοινωνικά, σύνθετο».
Η πρόταση της ηγεσίας του υπουργείου είναι να αφήσει για ακόμη μία χρονιά το Φάκελο του Μαθητή στα σχολεία και να ακολουθήσει νέος γύρος αξιολογήσεων, αλλά και συναντήσεων με την Εκκλησία. «Αυτό άλλωστε, γίνεται και στο εξωτερικό. Για να καταλήξεις σε βιβλίο, προηγείται μακριά περίοδος πειραματισμού και πιλοτικής διδασκαλίας. Όταν στείλαμε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το ΣτΕ μας έστειλε πίσω διάφορες παρατηρήσεις, τις οποίες μετά διορθώσαμε. Ανάμεσα στις παρατηρήσεις δεν υπήρχε κανένα στοιχείο ως προς αυτή την παράλειψη. Η Εκκλησία τώρα προσφεύγει εναντίον μιας απόφασης του ΣτΕ στο ΣτΕ. Δεν το καταλαβαίνουμε αυτό. Η Εκκλησία προσφεύγει στο ΣτΕ για το θέμα της θρησκευτικής συνείδησης που δεν εμφανίζεται στον Οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας, και ενώ το ότι δεν εμφανίζεται έχει την έγκριση του ΣτΕ».