Ψήφισμα εξέδωσε σήμερα η Μητρόπολη Κυθήρων με το οποίο εκθέτει τη θέση της για το θέμα του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών αλλά και το εθνικό ζήτημα της Μακεδονίας.
Το ψήφισμα αναφέρει:
Οι υποσημειουμενοι Κληρικοι της Ιερας Μητροπολεως Κυθηρων και Αντικυθηρων, προσκληθεντες σημερα, ημερα Δευτερα 29 Ιανουαριου 2018 και ωρα 11 π.μ. στο Επισκοπειο Κυθηρων στην μηνιαια Ιερατικη μας Συναξη υπο του Σεβ. Ποιμεναρχου μας κ. Σεραφειμ, στην οποια εγινε η εισηγηση του Ελλογ. Καθηγητου της Θεολογικης Σχολης Αθηνων κ.Κων/νου Κορναρακη, αφορωσα στην ποιμαντικη διακονια των αγιων Τριων Ιεραρχων και Οικουμενικων Διδασκαλων, ασχοληθηκαμε εκ παραλληλου, εκτος απο την εμπεριστατωμενη εισηγηση, με δυο επικαιρα και φλεγοντα θεματα: α) την καθιερωση ως αργιας της κυριωνυμου ημερας της σχολικης εορτης των Τριων Ιεραρχων, με οσα τουτο συνεπαγεται, και β) την ενδεδειγμενη αντιμετωπιση του Σκοπιανου ζητηματος υπο του Ελληνορθοδοξου Πληρωματος της Αγιας μας Εκκλησιας.
Γενομενης διεξοδικης συζητησεως για αμφοτερα τα θεματα η Ιερατικη μας Συναξις αποφασιζει:
1. Εκφραζει την βαθυτατη λυπη της, διοτι δια του υπ αριθ. 120/23-1- 2018 ΦΕΚ, αρθρ.2, παραγρ. 4β, οριζεται ως ημερα πολιτικης αργιας η μεχρι τουδε σχολικη εορτη των Αγιων Τριων Ιεραρχων, Προστατων της Παιδειας, καθιερωθεισα ως εορτη της Παιδειας απο το 1842 υπο της Συγκλητου του Πανεπιστημιου Αθηνων. Η καθιερωση της ως ημερας αργιας συνεπαγεται παυση μαθηματων, στερηση του καθωρισμενου σχολικου εκκλησιασμου και ματαιωση εορτιων εκδηλωσεων κατα την κυριωνυμη ημερα της εορτης. Κατοπιν τουτων διερωτωμεθα ποιο το νοημα της αργιας αυτης, οταν οι εορταζομενοι αγιοι Οικουμενικοι Διδασκαλοι δεν τιμωνται με τον σχολικο εκκλησιασμο, με πανηγυρικο λογο και εορτιες εκδηλωσεις; Δεν θα ηταν τιμιωτερο και συνεπεστερο, αφου δεν αποδιδεται δια των ως ανω η προσηκουσα ιεροτητα στην εορτιο αυτη ημερα να λειτουργουσαν κανονικα τα Σχολεια; Προς τι λοιπον η αργια και η απωλεια των μαθηματων; Μηπως υπο τις προυποθεσεις αυτες η αργια καθισταται «μητηρ πασης κακιας;».
Το οτι δε εις την παραγρ. 6 του ιδιου αρθρου οριζεται, οτι «κατα την παραμονη της θρησκευτικης εορτης των Τριων Ιεραρχων, με αποφαση του Συλλογου Διδασκοντων ουσων, αφιερωνεται ενα διωρο απο το ωρολογιο προγραμμα μαθηματων για την πραγματοποιηση εκδηλωσεων και δραστηριοτητων σχετικων με την προσφορα των Τριων Ιεραρχων στα γραμματα», αυτο ουδολως αναπληρωνει τα οσα απο τη μακροχρονια παραδοση απεκομιζε η μαθητιωσα νεολαια κατα την κυριωνυμη ημερα. Προκειται για μια ησσονος σημασιας θεωρητικη απασχοληση των μαθητων τριων.
[irp posts=”398472″ name=”Ψήφισμα των Ιερέων της Μητρόπολης Εδέσσης για την Μακεδονία”]
2. Απευθυνει θερμη εκκληση, τοσο προς το αρμοδιο Υπουργειο Παιδειας, Ερευνας και Θρησκευματων, οσο και την Κυβερνηση της Χωρας μας να επαναφερουν με νεωτερη νομικη ρυθμιση την σχολικη εορτη των Τριων Ιεραρχων εις τα μεχρι τουδε ισχυσαντα και να μη προξενησουν και με τον τροπο αυτο την (απευκτεα) αποδομηση και απορρυθμιση της Παιδειας, η οποια πολλαπλως πασχει.
3. Οσον αφορα εις το εγειρομενο και ανακινουμενο εκαστοτε Σκοπιανο ζητημα η Ιερατικη Συναξις εκφραζει την απολυτη ικανοποιηση της για την εμμονη της Διαρκους Ιερας ημων Συνοδου στην «ξεκαθαρη θεση Της» «περι της μη αποδοχης εκ μερους της Εκκλησιας του ορου «Μακεδονια» η παραγωγου του, ως συστατικου του ονοματος του Κρατους των Σκοπιων, που αλλωστε θα ειχε επιπτωσεις και στην ονομασια της σχισματικης αυτοαποκαλουμενης εκκλησιας της «Μακεδονιας» (Δελτιον Τυπου Δ.Ι.Σ. της 26-1-2018), και
4. Συνωδα, το ιδιο απαραιτητο ειναι να διευκρινισουμε οτι εξ ισου σημαντικο -αν οχι σημαντικοτερο- με το θεμα της ονομασιας ειναι η απαιτηση εκ μερους της Ελλαδος, της πληρους και οριστικης απαλειψεως απο το Συνταγμα της γειτονος καθε αλυτρωτικου υπαινιγμου. Ευνοητον δε ειναι οτι αυτη η απαλειψις θα γινει ταυτοχρονα με τον καθορισμο της κοινα αποδεκτης ονομασιας (δεν θα αφεθει δε εις «ευθετωτερον» χρονον). Θα απορριφθει, δηλαδη, καθε ειδους «σαλαμοποιηση» του ολου προβληματος, προκειμενου οι Σκοπιανοι να επιτυχουν την εισοδο τους στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε.
5. Διακηρυσσει περιτρανα οτι η Μακεδονια μας, η χωρα του Μεγαλου Αλεξανδρου, «ειναι και θαναι Ελληνικη Ελληνων το καμαρι» και θεωρει, ταυτιζομενη με την θεση της Ιερας ημων Συνοδου, «οτι καθε εκφραση υπερασπισεως των δικαιων της Μακεδονιας μας ειναι επαινετη, αρκει αυτη να ειναι γνησια» ανιδιοτελης και πηγαια, και παντα στο πνευμα μιας νομιμης και δημοκρατικης εκδηλωσης. Ως εκ τουτου, στο πλαισιο της ελευθεριας εκφρασεως των Κληρικων και Λαικων μελων Της, σεβεται το δικαιωμα αυτων να πραττουν κατα συνειδηση, με συνεση και υπευθυνοτητα» (Δελτιο Τυπου Δ.Ι.Σ., ενθ ανωτερω).
Εφ ω συνεταγη το παρον ψηφισμα, το οποιο βεβαιωθεν υπογραφεται ως επεται.
Ο ΜHΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ο Κυθηρων Σεραφειμ
Ο ΙΕΡΟΣ ΚΛΗΡΟΣ Ι.Μ. ΚΥΘΗΡΩΝ
Πρωτ.Πετρος Μαριατος – Ιατρος
Αρχιμ. Πετρος Κασιματης
Αρχιμ. Υρουμεντιος Δημητριου
Αρχιμ. Πετρος Σκλαβος
Πρωτ.Παναγιωτης Μεγαλοκονομος
Πρωτ. Παναγιωτης Διακοπουλος
Οικονομ.Γεωργιος Αδικημενακης
Ιερομ. Σεραφειμ Μαρσελλος
Αιδ/τος Ιωαννης Γολεματης
Αιδ/τος Παυλος Καλλικας
Αιδ/τος Νικολαος Ζουναρελης
Αιδ/τος Ιωαννης Παπανδροπουλος Αρχιμ. Διονυσιος Μαλλιος
Διακονος Κωνσταντινος Μπιθιγκοτζη