πραγματοποιήθηκε στο Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας η Συνάντηση των Καλαβρύτων με θέμα «Ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Πρόκλος (434-446) επαναπροσδιορίζοντας τη θέση της εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως στην Ρωμαϊκή Πολιτεία», που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Μαθήματος του Β´ Εξαμήνου «Εκκλησιαστική Πολιτική του Βυζαντίου», του Π.Μ.Σ. «Θεολογία και Κοινωνία» του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας, της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, από τον διδάσκοντα Επίκουρο Καθηγητή της Γενικής Εκκλησιαστικής Ιστορίας κ. Ιωάννη Αντ. Παναγιωτόπουλο, του Τμήματος Θεολογίας, της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οπως αναφέρει ανακοίνωση της Μητρόπολης Καλαβρύτων: “Πριν την έναρξη των εργασιών, αφού τελέστηκε η Θεία Λειτουργία στο παρεκκλήσιο του ΚΕΔΙΚ με τη συμμετοχή των γερόντων και γεροντισσών που φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις του Καλλιμανοπουλείου, παρατέθηκε πρωινό και ακολούθησε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας όπου το φλουρί βρέθηκε στο κομμάτι του κ. Παναγιωτόπουλου. Λόγω του δύσκολου προγράμματός του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Αμβρόσιος εκπροσωπήθηκε από τον π. Κωνσταντίνο Μητρόπουλο, εφημέριο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου, ο οποίος μετέφερε τις ευλογίες και τις ευχές του για την ευόδωση των εργασιών της συνάντησης.
Αμέσως μετά ξεκίνησαν οι εισηγήσεις των μεταπτυχιακών φοιτητών που είχαν θέματα σχετικά με τον Άγιο Πρόκλο και ήταν πολύ καλά επιστημονικά και θεολογικά τεκμηριωμένες. Ακολούθησαν οι επισημάνσεις του Καθηγητή αλλά και η μετάδοση προς τους φοιτητές του μεγάλου μέρους των γνώσεών του ως προς την αναζήτηση πηγών.
Μετά το γεύμα όλοι οι συμμετέχοντες μετέβησαν στην Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας, όπου παρακολούθησαν τον Εσπερινό και ακολούθησε κέρασμα και εποικοδομητική συζήτηση στο αρχονταρίκι της Μονής.
Το πρωί της Κυριακής η Θεία Λειτουργία πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου των Καλαβρύτων και ακολούθησε ξενάγηση στο Μουσείο του Ολοκαυτώματος και στον τόπο Θυσίας των Καλαβρύτων.
[irp posts=”396989″ name=”Η Ι.Μ. Καλαβρύτων τίμησε τον θεολόγο Ευάγγελο Λέκκο (ΦΩΤΟ)”]
Η τελευταία επίσκεψη ήταν στην Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου όπου προσκύνησαν την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, έργο του Ευαγγελιστή Λουκά και περιηγηθήκαν στο υπέροχο Μουσείο της, με τον καθηγητή να μην χάνει την ευκαιρία και να μεταδίδει ένα μεγάλο μέρος των γνώσεών του εξηγώντας τον τρόπο κατασκευής και γραφής των περγαμηνών αλλά και τον τρόπο κατασκευής του δαπέδου του Ιερού Ναού που δεν ήταν τυχαίος, αλλά σύμφωνα με τον τρόπο σκέψης των Βυζαντινών, η κάθε ψηφίδα τού μαρμάρινου δαπέδου τοποθετείτο σε συγκεκριμένο μέρος και λειτουργούσε σαν χάρτης για το πού έπρεπε να σταθεί ο Αυτοκράτορας, ο Πατριάρχης αλλά και κάθε ένας που συμμετείχε στις ιερές ακολουθίες αυτών των Ναών.
Τέλος, οι διοργανωτές επιθυμούν να εκφράσουν ευχαριστίες καταρχάς στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Αμβρόσιο για την αβραμιαία φιλοξενία στους χώρους του ΚΕΔΙΚ, καθώς και τον Διευθυντή του Διακονικού Κέντρου κ. Νικόλαο Παπαχριστόπουλο για την ευθύνη να μείνουν όλοι οι φιλοξενούμενοι ευχαριστημένοι και να φύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Επίσης, ευχαριστούν τον πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντίνο Μητρόπουλο, εφημέριο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου για την παρουσία του, τον διάκονο π. Χρήστο Μπίρμπα για την γλαφυρή και με παραστατικότητα αναφορά στα γεγονότα του Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων από τα γερμανικά στρατεύματα Κατοχής στις 14 Δεκεμβρίου 1943, τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Αγίας Λαύρας Αρχιμανδρίτη π. Ευσέβιο Σπανό για την φιλοξενία του, τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Μεγάλου Σπηλαίου και β΄ Γραμματέα της Ιεράς Συνόδου Αρχιμανδρίτη π. Ιερώνυμο Κάρμα για την φιλοξενία και την παροχή δωρεάν γεύματος στο «Grand Chalet», τη διεύθυνση του ξενοδοχείου «Kalavrita Canyon» για την παροχή δωρεάν πρωινού και, τέλος, τη γερόντισσα Μαρκέλλα αλλά και την αδελφή Συγκλητική της Ιεράς Μονής Μακελλαριάς, όπου αρχικά είχε προγραμματιστεί να γίνει η συνάντηση, αλλά μεταφέρθηκε στα Καλάβρυτα, καθώς δεν ήταν εφικτή η μετάβαση των συμμετεχόντων λόγω του δυσπρόσιτου δρόμου που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος προκειμένου να φτάσει στην Μονή”.