Αυτές τις μέρες της αλλαγής του έτους, έχει κλαπεί και καταστραφεί σοβαρά δύο φορές η εικονογραφία που έχει αγιογραφηθεί από τον Ονούφριο στο ναό της Αγίας Παρασκευής στο Βλάσιο του Ελμπασάν.
Αυτή η μικρή εκκλησία, και απλή στην όψη, μονόκλιτη, με πρόναο δυτικά, αλλά μοναδικό όσο αφορά την αξία που έχει αγιογραφήσει ο Ονούφριος το έτος 1554 ήταν πάντοτε ένα αντικείμενο μελέτης, χημικών αναλύσεων, ερευνών και διάφορων επιστημονικών θεμάτων υπό συζήτηση για την παραδοσιακή κληρονομιά. Είναι πολλές οι αναφορές και οι εκδόσεις όπου συζητούνται οι αξίες και οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν από τον Ονούφριο σ’ αυτήν την εκκλησία.
Αλλά αυτά δεν έχουν καμία αξία για τους καταστροφείς και του ιερόσυλους κλέφτες αυτών των ημερών, οι οποίοι με την ησυχία τους και χωρίς να ενοχληθούν καθόλου από τα όργανα της τάξης συνεχίσουν το « έργο» τους της καταστροφής ενός μοναδικού έργου πολιτισμικής κληρονομιάς.
Η πρώτη προσπάθεια έγινε στις 30 Δεκεμβρίου και έχει διαπιστωθεί αργότερα από τους κατοίκους του χωριού, οι οποίοι αμέσως έχουν ειδοποιήσει την αστυνομία, την τοπική διεύθυνση των πολιτισμικών μνημείων και την Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία. Οι καταστροφές και οι αρπαγές που έχουν διαπιστωθεί είναι σοβαρότατες. Οι ιερόσυλοι φαίνετε δεν ήταν ειδικοί στην αποκόλληση των αγιογραφιών έχουν καταστρέψει την αγιογραφία με ερασιτεχνικά έργα προσπαθώντας να το αποκολλήσουν αυτό από το τείχος.
Μεγάλα τεμάχια από την θρυμματισμένη αγιογραφία βρίσκονταν κάτω, και άλλα έλλειπαν εντελώς. Χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρειες, οποίες θα είχαν αξία μόνο στους εμπειρογνώμονες και τους αναστηλωτές, ο σκοπός τους ήταν να αποκολλήσουν το κεφάλι των αγίων που ήταν περίπου πέντε και συμπεριλαμβανομένου εδώ και την Αγία της εκκλησίας, της Αγίας Παρασκευής, η εικόνα της οποίας δεν υπάρχει πια. Είναι σημαντικό να τονίσουμε, ότι αντικείμενο αυτής της ιεροσυλίας, ήταν και η επιγραφή στο επάνω μέρος του πέτρινου εικονοστασίου, το οποίο δεν ήταν μόνο μέρος της τέχνης αυτού του ναού, αλλά και πηγή, πληροφοριών.
Μετά από αυτές τις διαπιστώσεις ο ναός έκλεισε με καινούρια λουκέτα. Αλλά μία και η αντίδραση των υπεύθυνων οργάνων ήταν σχεδόν ανύπαρκτη έκανε δημιούργησε ασφαλές περιβάλλων ώστε οι κακοποιοί όχι περισσότερο από έξι μέρες μετά γύρω στης 4 Ιανουαρίου, πραγματοποίησαν την δεύτερη νέα καταστροφή και αυτή την φορά επιτυχημένη παίρνοντας πια και άλλα μέρη από την αγιογραφία. Ανεξάρτητα αν αυτό φαίνετε αδύνατων αλλά οι αγιογραφία του Ονούφριου συνεχίσει να λεηλατείται συνεχώς και οι κακοποιοί, ιερόσυλοι, χωρίς να φοβούνται τα όργανα της τάξης, οι οποίο είτε είναι ανίκανοι η μας κάνει να σκεφτόμαστε πως είναι συνεργάτες τους, συνεχίσουν την νέα τους δουλειά, την αρπαγή των αγιογραφιών στα ορθόδοξα μνημεία στην Αλβανία.
Φαίνεται πως μία νέα περίοδος ξεκινά, αυτό της κλοπής των αγιογραφιών, αφού τελείωσαν και οι συνεχείς λεηλασίες των εικόνων, εικονοστασίων, δεσποτικών θρόνων, αμβώνων, και άλλα έργα τέχνης από το εσωτερικό των ναών από την περιοχή της Μουζακιάς, Αργυροκάστρου, και Κορυτσάς κα. Όπως συνήθως βρισκόμαστε απέναντι από τα αρμόδια όργανα για την νομική προστασία τους, στην πλήρη αρμοδιότητα των οποίων βρίσκονταν και βρίσκονται, για να κάνουν το καθήκον τους.
Προσπαθώντας τόσα χρόνια και διαμαρτυρόμενοι με διάφορους τρόπους εναντίων αυτών των φαινομένων της καταστροφής τις πολιτισμικής μας κληρονομιάς, και απέναντι στην ανικανότητα του κράτους για αν προστατεύει αλλά και την αδιαφορία του οι οποία είναι ένα άλλο θέμα προς συζήτηση, η αφετηρία και η πρόγνωση είναι ξεκάθαρη, θα χάσουμε εντελώς την χριστιανική πολιτισμική κληρονομιά, οι οποία αποτελεί το μεγαλύτερο και το σημαντικότερο μέρος της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Τέλος μπορούμε νε κάνουμε την ερώτηση, σε ποιόν ενδιαφέρει μία πολιτισμική κληρονομιά με καταστραμμένες αξίες της ορθόδοξης εκκλησιαστικής τέχνης, οι οποίες συνεχίσουν να υποκύπτουν στα συνεχή γεγονότα σαν αυτό που προαναφέραμε