Του Μανώλη Κείου
Αποκαλυπτικός για ακόμη μια φορά σχετικά με τα οικουμενιστικά σχέδιά του ο Πάπας Φραγκίσκος σε μια συνέντευξή του σε ρ/καθολική εβδομαδιαία εφημερίδα του Βελγίου. Ο ποντίφικας έριξε το τυρί και περιμένουμε ποιον θα πιάσει η φάκα μιλώντας για τις ελπίδες του για μια συνοδική Εκκλησία! Εντύπωση προκάλεσε και η άποψή του πως βρισκόμαστε σε Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο!
Μεταξύ άλλων μιλώντας για το διαχωρισμό της θρησκείας από τη δημόσια ζωή, είπε, πως κάτι τέτοιο “είναι μια απαρχαιωμένη στάση”.
Σχολιάζοντας το θέμα του πολέμου και του θρησκευτικού φονταμενταλισμού, ο Πάπας είπε ότι “καμία θρησκεία ως τέτοια δεν μπορεί να υποδαυλίζει τον πόλεμο”.
Είπε πως οι τρομοκράτες “χρησιμοποιούν θρησκευτικές παραμορφώσεις για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους” και συμπλήρωσε ότι “όλες οι θρησκείες έχουν φονταμενταλιστικές ομάδες”εννοώντας και τον Χριστιανισμό!
Όσον αφορά την Ευρώπη, ο ποντίφικας είπε ότι 100 χρόνια μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο είμαστε ακόμα σε μια κατάσταση παγκόσμιας σύγκρουσης, έναν “Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο … που πολεμάμε αποσπασματικά”.
“Λέμε «Ποτέ ξανά πόλεμος», αλλά την ίδια στιγμή παράγουμε όπλα και τα πουλάμε σε αυτούς που βρίσκονται σε πόλεμο ο ένας με τον άλλο.” σχολίασε.
Είπε ότι είχε διαβάσει μια οικονομική θεωρία, η οποία προωθεί την ιδέα ότι, όταν τα οικονομικά ενός κράτους δεν πάνε καλά, χρειάζεται ένας πόλεμος για την ισοσκέλιση του προϋπολογισμού. “Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος για να πλουτίζουν, αλλά το τίμημα είναι υπερβολικό: Αίμα”
Ένα σημαντικό μέρος της συνέντευξης ήταν αφιερωμένο στο Ιωβηλαίο Έτος του Ελέους μιλώντας ουσιαστικά για Θεία έμπνευση…
Ενότητα στην πολυμορφία: συνοδική Εκκλησία
Η συνέντευξη στη συνέχεια στράφηκε στο ζήτημα της Δεύτερης Βατικάνειας Συνόδου και στην συνοδικότητα της Εκκλησίας.
Αφήνει ο Πάπας τη θεωρία περί πρωτείου και αναζητά τη συνοδικότητα; Ιδού το τυρί ιδού και η φάκα για όποιον βλέπει πέρα από το δάχτυλό του…
«Η Εκκλησία», είπε, “γεννιέται από τη βάση, από την κοινότητα.”
Έτσι, “δεν υπάρχει ή μια εκκλησία πυραμιδική, στην οποία ό, τι λέει ο Πέτρος γίνεται, ή μια Συνοδική Εκκλησία, στην οποία ο Πέτρος είναι ο Πέτρος, αλλά ο ίδιος συνοδεύει την Εκκλησία και την βοηθά να μεγαλώσει. Στη συνέχεια, μαθαίνει από αυτήν και επιδιώκει να εναρμονιστεί, διακρίνοντας όσα προέρχονται από τις εκκλησίες και επιστρέφοντάς τα ”
Ο Πάπας δήλωσε ότι οι δύο τελευταίες Σύνοδοι για την οικογένεια ήταν η “καλύτερη εμπειρία” επειδή εκφράζουν την «ενότητα στην πολυμορφία» της Εκκλησίας.
“Όλοι [στην Σύνοδο] είπαν ό, τι νόμιζαν, χωρίς φόβο ότι θα κριθούν. Και όλοι ακούσαν, χωρίς να καταδικάζουν. Στη συνέχεια, συζητήσαμε σαν αδέλφια σε ομάδες. ”
«Μια Εκκλησία συνοδική σημαίνει αυτήν την κίνηση από πάνω προς τα κάτω, από κάτω προς τα πάνω», επιβεβαιώνοντας ότι η Εκκλησία «πρέπει να προχωρήσει σε αυτή την συνοδικότητα».
Είναι ξεκάθαρο λοιπόν πως με το τυρί της συνόδικότητας κάτι που χαρακτηρίζει την Ορθόδοξη Εκκλησία και όχι τον παπισμό, ο Πάπας Φραγκίσκος επιδιώκει να προσεγγίσει ακόμη περισσότερο τους επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας και δυστυχώς βρίσκει ευκόλως εύηκοα ώτα….